- Katılım
- 3 Mar 2007
- Mesajlar
- 56
Slm bütün 150 zcciler
Aslında motor hakkında o kadar çok iyi ve kötü söylenicek yorum varki bilmiyorum hangilerini söylesem. 17 yıllık motor kullanma tecrübem var (50 ccden 1100 ccye kadar). Motorumu 0 km aldığım için ilk başta nasıl olupta daha sonra ne hal aldığını çok iyi biliyorum. Size ilk başta demek istediğim sakın serviste (bu modeller böyle) lafına kanmayın, buna çok dikkat edin. Benim motor ile ilgili serviste bi çok olay başımdan geçti ve tamamen servisin yetersizliğinden dolayı, bunun üzerine servis değiştirdim 2 gün önce.
Bazı 150zc ile ilgili ince noktalardan bahsetmek istiyorum, mesela rodaj kısmı felan.
Motoru kesinlikle 1500 kmye kadar zorlamayın, mümkünse 2 kişi binmeyin. 1500 km olana kadar 60 km hızı geçmeyin bırakın motor alışsın.
1500 kmden sonra motoru açmaya başlayın. (1500 kmye kadar motoru düşük hızda kullanmak motoru açmaz sadece alıştırır). Mümkünse uzun yolda açın en az 30 40 km boyunca motoru belli sürelerde çok uzun olmiyacak şekilde hızı düşürerek ve yükselterek 50 80 km arasında kullanın.
Motor yağını max 2000 km bir değiştirin, eğer bu kmleri geçerseniz yağ rengi katran gibi oluyo
Motorum 80 km hızı geçmiyor diyorsanız yanınıza güvendiğiniz bi motoru alın ve km düzgünlüğü testi yapın (ben bugün yaptım ve ortalama 6 km daha az gösteriyo hayret yani ).
Motorun bakımını yeni servise yaptırıcam şu anda ortalama 6000 kmde ve artık 45 derece civarında hava sıcaklığında kullanıyorum
malum antalya sıcakları. Motorun iyi bi şekilde açılmasını istiyosanız serin havada dediklerimi yapın sıcak havada fayda değil zararı olur çünkü motoru fazlasıyla zorlamış olursunuz.
Hepinize ii akşamlar...
Bazı 150zc ile ilgili ince noktalardan bahsetmek istiyorum, mesela rodaj kısmı felan.
Motoru kesinlikle 1500 kmye kadar zorlamayın, mümkünse 2 kişi binmeyin. 1500 km olana kadar 60 km hızı geçmeyin bırakın motor alışsın.
1500 kmden sonra motoru açmaya başlayın. (1500 kmye kadar motoru düşük hızda kullanmak motoru açmaz sadece alıştırır). Mümkünse uzun yolda açın en az 30 40 km boyunca motoru belli sürelerde çok uzun olmiyacak şekilde hızı düşürerek ve yükselterek 50 80 km arasında kullanın.
Motor yağını max 2000 km bir değiştirin, eğer bu kmleri geçerseniz yağ rengi katran gibi oluyo
Motorum 80 km hızı geçmiyor diyorsanız yanınıza güvendiğiniz bi motoru alın ve km düzgünlüğü testi yapın (ben bugün yaptım ve ortalama 6 km daha az gösteriyo hayret yani ).
Motorun bakımını yeni servise yaptırıcam şu anda ortalama 6000 kmde ve artık 45 derece civarında hava sıcaklığında kullanıyorum
Hepinize ii akşamlar...