Mondial Mondial 150zc Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
3 Mar 2007
Mesajlar
56
Slm bütün 150 zcciler :) Aslında motor hakkında o kadar çok iyi ve kötü söylenicek yorum varki bilmiyorum hangilerini söylesem. 17 yıllık motor kullanma tecrübem var (50 ccden 1100 ccye kadar). Motorumu 0 km aldığım için ilk başta nasıl olupta daha sonra ne hal aldığını çok iyi biliyorum. Size ilk başta demek istediğim sakın serviste (bu modeller böyle) lafına kanmayın, buna çok dikkat edin. Benim motor ile ilgili serviste bi çok olay başımdan geçti ve tamamen servisin yetersizliğinden dolayı, bunun üzerine servis değiştirdim 2 gün önce.

Bazı 150zc ile ilgili ince noktalardan bahsetmek istiyorum, mesela rodaj kısmı felan.

Motoru kesinlikle 1500 kmye kadar zorlamayın, mümkünse 2 kişi binmeyin. 1500 km olana kadar 60 km hızı geçmeyin bırakın motor alışsın.
1500 kmden sonra motoru açmaya başlayın. (1500 kmye kadar motoru düşük hızda kullanmak motoru açmaz sadece alıştırır). Mümkünse uzun yolda açın en az 30 40 km boyunca motoru belli sürelerde çok uzun olmiyacak şekilde hızı düşürerek ve yükselterek 50 80 km arasında kullanın.

Motor yağını max 2000 km bir değiştirin, eğer bu kmleri geçerseniz yağ rengi katran gibi oluyo:)
Motorum 80 km hızı geçmiyor diyorsanız yanınıza güvendiğiniz bi motoru alın ve km düzgünlüğü testi yapın (ben bugün yaptım ve ortalama 6 km daha az gösteriyo hayret yani ).

Motorun bakımını yeni servise yaptırıcam şu anda ortalama 6000 kmde ve artık 45 derece civarında hava sıcaklığında kullanıyorum :) malum antalya sıcakları. Motorun iyi bi şekilde açılmasını istiyosanız serin havada dediklerimi yapın sıcak havada fayda değil zararı olur çünkü motoru fazlasıyla zorlamış olursunuz.

Hepinize ii akşamlar...
 
Katılım
4 Ocak 2007
Mesajlar
725
:pr:BEYLER KATILIMI ARTTIRIN YAA 2-3 KİŞİYLE OLMAZ BÜTÜN MOTORCULAR BU MOTOR HAKKINDA YORUM YAZSIN:cat:

sevgili ozancım bende senle aynı durumdan muzdaribim fakat ne yazıkki:pr::pr:
önceki yazındada demişsin yaz geldi daha ne duruonuz canlanın die ah bi bizim kışlıkta olsam her gün her dkka internette olurdum ama şu an yazlık yerde ancak internet kafelerden :pr: ulaşabiliyorum sizlere:salut: fakat agustos gisin tatil bitsin iş tmmdır direk her saat internette olacam söz:cat:

Bari konu açayım :mrgreen: yazalım. arkadaslar üniversite 2 de motoru büyütmeyi düşünüyorum bu cadde motoruda olabilir sportturing yada chopper :queen: çok karışık bi durummmm
büyük ihtimal 600-900 cc arası 19.000 ytl ye kadr düşünüom geçende yolda bi kawasaki gördüm çok hoşuma gitti bayağı bi baktım sanırım en mantıklı fiyatlar kawasakide walla adreside vereyim sizde bi bakın motorlara nasıllar bana bi yardımcı oluverin beh www.kawasaki-turkiye.com , (bu arada ilk göz agrımı satmayı düşünmüyorum şarkıda çalıo walla duygulu duygulu hüzünlendim şimdi zaten motorumdanda uzaktayım:salut::salut::salut:) şimdiiii şu modeller verdiğim siteden bakabilrsiniz , VN900 classic yada VN900 custom, ER6N, Z750 yada KLE650 düşünüom ama başka markalarda olabilir walla şimdi yazın boşken şu sorunu çözeyim diorum bi yardımcı olursanız super olur walla yada başka markalar ve modellerden hangilerini önerirsiniz bide alıncak motor için kullanım şartıda önemlii dur onlarıda yazayım... yüzde 95 şegir içi olacak bunu dışı uzun yollarda genelde ankara izmir yada ankara ordu arası olacak. tabi uzun yol performansı ve rahatlığıda çok önemli özellikle bel kopuyorrr... şimdiden yazacaklarınız için tşşkrler hem belki biraz topicte canlanır haw... Ama bilen bilmeyen hrkes bişiler yazsın lütfen .....:rendeer:
 
Son düzenleme:
Katılım
14 Haz 2007
Mesajlar
1,205
valla sheltox sana en iyi choppet gider çünkü uzun yolda rahatlık arıyosun ve belinin kopmamasını istiyosun:) ki bu ancak chopperda mumkun bence,gercektende scootera bine bine kambur olucaz:)
 
Katılım
5 Haz 2007
Mesajlar
55
Yazar: sky forever kitap ismi: Fulle 1.cilt kuşe kağıdı :mrgreen:geçmiş olsun o sıcakta:salut:Tekrardan geçmiş olsun o plaka alma olayı heryerde vaar benim bildiğim sana verdikleri fişte en altta araç plakası yazar.
 
Katılım
14 Haz 2007
Mesajlar
1,205
skY KardeŞİm GeÇmİŞ Olsun Belİİkİ Sİnİrlerİn Çok Kuvvetlİ.herneyse Şu BenzİN Olayina Gelİm,sadece Ve Sadece Shellden Alirim Motor Bİ Kere Bİle DÜŞÜk Performans YaŞamadi Fakat Po Dan AldiĞim Benzİn Sayesİnde Motoru Calistirirken Patlama Sesİ Geldi Ogunden Berİ Sadece Ve Sadece Opet Ve Özellİkle Shellden Aldim...gerİsİ Yalan...
 
Katılım
5 Haz 2007
Mesajlar
55
:pr::pr::salut::salut:Arkadaşlar şu LANET olasıca hırsız olayları yüzünde motosiklet almak için ara verdim.:salut::pr::salut:Ama kalbim hep zc den yana olacaktır.....
 
Katılım
4 Ocak 2007
Mesajlar
725
eeeee kardeşler benim nickim neden SHELTOX zannedionuz:mrgreen::p walla shell in üstüne tanımam bu arada ozan SKY_FOREVER kardeş çok geçmiş olsun walla kızma ama bende okurken koptum walla. Bi an kendimi senin yerine koydumda , bayağı güldürdün beni yawf haa bu arada sen benim lu yukarda yazdığım motor olayına ne diosun heralde biraz kaynadı benim iş:mrgreen: neyse herkes depo göstergerline sahip olsun emii:cherry:
 
Katılım
14 Haz 2007
Mesajlar
1,205
Shelltox İsmİnden Bellİ Koyubİ Shell Cİ Oldugun:)shelle Nİce Yillara İnŞ.:):) Bu Arada Speedy İÇİn Ne Önerİrsİn Sheltox.otoparkla Evİnİn Arasi 1 Km Evİ Issiz Bİr Yerde Ve Adam Hirsizdan Cok Korkuyo Sence Hergun 1 Km Yolmu Yurusun Yoksa Kaderİne Razi Olup Bahceyemİ Koysun_??
 
Katılım
4 Ocak 2007
Mesajlar
725
yaw speedy kardeş senin evinin altında fln giriş yerinde hiç mi yer yok motoru sokmaya fln bide ist olunca fazla bişe diyilmio ama eger cokta ıssızsa al derim madem çok ıssız kimse görmez motoru dimi:silent:

haaa dur aklıma gelmişken madem çaresizsin git sanayide uzunca bi zincir yaptır özel kalınından , sonra motoru da gece sabitleyebilmek sağlam bi yer bul evin hemn altında yada o sağlam yeri kendin yapman gerekio , ondan sonrada motoru gövdesinden fln saglam bi şekilde oraya sabitlesen fln olmzmı. hiç olmadı bide eki bi tlfon al at torpidoya tlf açık olsun bittikçe şarj edersin. gecede torpidoya koyup calindıgı taktirde hmn polise gidip yer tepiti yaptırırsın . tabi bunlar en vahşi ihtimalleri göz önündebulundurursak...
 
Son düzenleme:
Katılım
5 Haz 2007
Mesajlar
55
Aklımdan alarm+disk k+arka tekerden zincir geçiyordu giriş kattaki komşunun demirine bağlamak için arka taraf tanda notmak sokk ggibi araçlar geçiyor bide tren yolu adamlar gözlerine kestirdimi affetmiyor sabah kaltığımda bi bakacam motor yok..
 
Katılım
4 Ocak 2007
Mesajlar
725
o zmn senin için cok kotu bi durum yaf walla yazık olmuş , o zmn nası yapmayı dusunuon bu motor işini!::
 
Katılım
14 Haz 2007
Mesajlar
1,205
bencede en iyisi motoru govdesinden kalın guzelbır zıncırle asma kılıt yardımıyla demire baglamak ve disk kilidi de takıp ustunu brandayla ortmek ozaman motoru calacak hırsızın ben...
 
Katılım
4 Ocak 2007
Mesajlar
725
bence en etkili çözüm gibi geldi bana bide bu durum bile motorun çalınmasını önleyemicekse speedy sen kesinlikle ordan tasşınana kadar alma motor... biraz sert mi oldu acaba:silent: hepsine lanet olsun walla bunların::evil:: az bile bunlara bu hançer::rantinp:
 
Katılım
5 Haz 2007
Mesajlar
55
Yatacak gibi:pr::salut:..

Yada odamdan portatif vinç takacam motoru camın önüne çekecem :queen:
 
Son düzenleme:
Katılım
4 Ara 2006
Mesajlar
11
arkadaslar topic baya canlanmis nasi zc lerle araniz.sky kardes geçmis olsun sanada valla neler gelmis basina hayretle okudum.bu hırsızlık olayında bence alarm çok caydırıcı oluyo.ben taktırdım göstergenin altına doğru ışığı var kırmızı yanıp sönüyo habire. valla hırsız için caydırıcı bişey olur sanki.ben motoru bağlıyorum otopark yok bizim evdede yan apartmanın kapısının demirlerine bağlıyorum.alarmıda açıyorum en ufak bi sarsıntıda kesik ötüyo 3 saniye susuyo.ama devamlı sarsıntı olursa çok kuvvetli ötüyo.
bu arada motorsuzluk canıma tak etti çok alışmıştım cumaya kadar yapamicaklar galiba bütün dış parçaları değişiyo bende bu arada egzosu değiştiricem 125 rt modelinin egzosu çok hoşuma gitti siz ne dersiniz?
 
Katılım
4 Ocak 2007
Mesajlar
725
bnce degiştirme derim hem bunun egzos çıkşi diğerlerine göre daha kalın buda bi anlamda motorun egzoz gazını daha rahat atmasına olnanak verio ve buda tabiki performansı etkiliyo bence degiştirme derim ilk aldıgımda banada bıraz garip gelimşti şekli fakat şmdi çok alıştım patlasa yine aynısını taktırırım

Yatacak gibi:pr::salut:..

Yada odamdan portatif vinç takacam motoru camın önüne çekecem :queen:

aslında ii bi düşünce ama bi 150 zc parasıda bu vince lazım :queen:
 
Son düzenleme:

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst