Mondial Mondial 150zc Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
21 May 2007
Mesajlar
15
geçmiş olsun sago inşallah sorunsuz dewam eder böyle... Ya bende baktım bugun egsoza kıvrım yerınde ( egsozun ilk kıvrımı) bi delik var sanki gostersemmi acaba servise
 
Katılım
4 Ocak 2007
Mesajlar
725
eger egzoz gazinin egzozdan disari cikmasina neden olabilecek kadar derin bir delikse illaki goster hatta hic gecikme garantiden yenisini istet. fakat o denli bi delik olcagini sanmiyorum. Zira bir elinle egzozun ucunu kapatarak diger elinlede delige tutarak hava kacisi varmi yokmu anlayabilirsin(motor calisirken) , eger kacma yoksa sorunda yok demektir..:)
 
Katılım
21 May 2007
Mesajlar
15
Arkadaslar benım motorun kornası gitti :pr: yolda birden kesildi nedeni ne acaba kolay bişise ben yapayım... :queen:
 
Katılım
3 Ara 2006
Mesajlar
1,220
soketi gevşemiş olabilir. elektrik ile diğer şeyler çalışıyor sadece korna çalışmıyorsa soketi gevşemiştir
 
Katılım
21 May 2007
Mesajlar
15
kendi kendine düzeldi ya bi gezim dedim bi bastım kornaya çalıştı :silent: şaşırdım vala :cyclopsan
 
Katılım
4 Ocak 2007
Mesajlar
725
aynen tugrulozbek arkadasimiza katiliyorum. fabrikasyon cikisi bi gevsekliktir.arada bi sarsintida temas kesilince calmiodur. ama sakin ihmal etme calio die, mutlaka git goster servise cunku korna gercekten bi motorcu icin hayat kurtaricidir. sevgiler saygilar:)
 
Katılım
29 May 2007
Mesajlar
198
slm mrb arkadaşlar ben mondial 150zc almayı düşünüyorum benı bu motor hakkın da aydınlatırsanız çok memlun olurum şimdiden teşekkuler
 
Katılım
4 Ocak 2007
Mesajlar
725
slm mrb arkadaşlar ben mondial 150zc almayı düşünüyorum benı bu motor hakkın da aydınlatırsanız çok memlun olurum şimdiden teşekkuler

oncelikle hos geldin aramiza , kendini tanitici bi topic de acabilirsin , onceki sayfalri incelersende bu motor hakkinda sana bayagi fikir edinmene yardimci olacak yazilar bulabilirsin. Ama bi ZC kullanicisi olarak sana bu motoru rahatlikla onerebilirim , performansi gayet yerinde , gostergelerin gorunumu zaten ayri bi yere sahip , tip desen o da war , bunun disinda aldim alali hic sorun yasatmadi, 110 u sanirim rahat gorebilirsin , bu tabi motoru rodaja uygun kullanmanada bagli , bunun disinda da su an aklima pek bisi gelmiyor , merak ettigin noktalar warsa sorabilirsin.ayrica egzozunda geri beslemede war
bu sanirim diger cinli veya japon hemn hemn hic bi motorda yok , bak Zc sahibi olamanin ilk ayricaligini soyledim bile:p ... aklina takilani sor yardimci olalim........
 
Katılım
3 Mar 2007
Mesajlar
56
Hepinize hayırlı pazarlar arkadaşlar. Kafamda bi düşünce var ve sizlerle paylaşmak istedim. Resimde yaptığım gibi yapsam acaba güzel olurmu fikirleriniz nelerdir? Tabii bu kabataslak hali resim olarak daha uygun bi tane bulamadım. Uygulama esnasında daha fazla ayna takma seçeneği olabilir en uygunu ve şık duranı gibi.
2b12a0e804.jpg
 
Katılım
4 Ocak 2007
Mesajlar
725
bilmemki walla gorunusu fena deil hos ama sanki biraz sportifligini bozmus gibi geldi bana(aynalar eski aynalardan farkli) ama gerceginin goruntusu illaki fotodan cok daha ii olur die dusunuom , zevk senin walla sago kardes oylede hos gorunuo boylede ne diim ben bu motora canawar walla:cherry: haa bu arada sen hic son hiz denemesi yapmismiydin en fazla kac basmistin bide en son kac devire ulasmistin bi zahmet yazarsan ii olur... bi karsilastirma yapalim bakalim:)
 
Katılım
3 Mar 2007
Mesajlar
56
Valla 2500 km bakımından önce 110 km hızı gördüm şu anda 95 100 arası sanırım ön varyatördeki sıkıştırma yüzünden kayış kendini kaybetti :mrgreen: hafta içi kayışı değiştiricem, deviri serviste ayaklıkta denedik 11500 lere kadar çıkıyo yolda gderken sanırım 9000 civarı çıkıyo hiç dikkat etmedim açıkçası.

Buda motorun son hali 4300 kmde
ba77baf0f4.jpg
 
Son düzenleme:
Katılım
4 Ocak 2007
Mesajlar
725
ben bu aralar her ne kadar biraz gecsede 1000 km bakimina goturcem motoru, ilk 500 km bakiminda sadece motor yagini degistirp hava filtresini temizletmistim , acaba bu 1000 km peryodik bakiminda nerelere baktirsam diom, yag zaten degisti , hava filtreside tmm , kitapcikta , piston somunlarinimi ne kontrol yazio sen 1000 kmde oyle bise yaptirdinmi , bide kayisin kontrolunu yaptircam , kayis demisken hic parkettikten sonra motorun kayis muhafazasini elinle kontrol ettinmi acep isinma durumu nasildi , benimki isinio ama bence kayis muhafazasinin isinmasi icin bi neden yok gibi amma bi sorayim dedim , bu arada 1000 km bakimi icin onerilerin warmi acaba ustalara kalirsa 2 yere bakip gonderiolar...
 
Katılım
3 Mar 2007
Mesajlar
56
Motoru 2 kere bakıma soktum ikisindede sadece yağı değişti dediğim gibi bu yeni ustadan önceki usta motorla pek ilgilenmedi hatta hiç ilgilenmedi. Yeni gelen usta ile konuştumda ise kontrol haricinde gerek yok dedi. Kayış zorlamadan dolayı sanırım gevşedi, zaten sesten felan belli ediyo kapağı açtığımızda içerisi kap kara kayışın tozu içindeydi, ısınma olayı bendede var ama motor düzeldikten sonra pek dikkat etmedim ama normal bi ısınma var. Önerilerim ise, 1000 km bakımında pek bakılıcak bi yeri yok bence şikayetin varsa söylersin. Sarsıntı sadece varyatör takımında gelir azda olsa kesin vardır :) tavsiyem 5000 kmde kayışı değiştir ama orjinali ile sakın performans felan taktırmaya kalkma sadece kalkışta uçarsın sonra yığılır kalırsın. Ön varyatör ağırlıklarını değiştirirsenorjinal olmasına dikkat et orjinalleri krem renginde bana 2 kere siyah renk olanı taktılar onlar daha hafif motoru bağırttırıyor.
 
Katılım
9 Nis 2007
Mesajlar
647
Hepinize öncelikle MERHABA arkadaşlar...Biraz uzun bi yazı olucak ama katlanırsınız artık :)

Öncelikle şunu belirteyim şakasız abartısız özellikle bu forum olmak üzere nette 6-7 saatten fazla araştırma yaptım ve ertesi gün MOTORUMU aldım evet şaka gibi oldu şu an bi motorum var 150zc...


O kadar çok konu kafama takılmıştı ki başta japon-çin olayı sonra para olayı sonra model konusu sonra performans sonra problemler sonra şekil sonra ehliyet of of of yani...Ama şu an şöyle bi noktadayım ve bazı SORULARIM var cevaplarsanız veya fikrinizi yazarsanız sevinirm...!


Kırmızı siyah olan modeli aldım 150zc'nin...!Bence en ilgi çekeni göz alanı hoş gözükeni o renkti ki gerçekten öyle..!3.günüm motorumdaki 98 kmye geldim ve abartı bi şekilde basmadım sadece düz yolda biraz açayım dedim ve 60-65i gördüm ve zorlamadan seviyeyi indirdim aşağı falan yokuş çıktım 2 kişi bindiğimde oldu gezdim falan araçta hiçbi düşüklük yorulma hissi yok çünkü dedim ya gerçekten motoru hissederek düşünerek ZORLAMADIm amaaaaa!!!


İlk dikkatimi çeken şu oldu ön tekerleğim ve arka tekerler böyle bisiklet lastiği gibi rahat dönmüyo yani el ile çevirdiğimde bu biraz moralimi bozdu acaba dedim fren mi sıkıyo bi kaç kişiye sorayım dedim ki frenlerim gerçekten çok sağlam dediler ki şu an balataların ÇOK yeni ve erimesi lasım biras sonra o rahatlar dedi banada mantıklı geldi birde sizlere sorayım dedim...

Ne sigortam attı ne istop ettim ne çakmalığım problem çıkardı ne ses geliyo hiçbir problemim yok ALLAHA şükür kazasız belasız gidiyorum ama şu 100-110 gören arkadaşlara ya sanki ben o motorla o hızları göremicem gibi bi his var yani araçla seyir halindeyken o hıza çıkmak için düz yolda baya bi kaptırmak lasım rüzgarın az olması ve öyle bi koyuşta 110a kadar ivmelenmesi bence İMKANSIZA yakın yani 70-75 gidicekte yavaş yavaş 80-85 90-100 olucakta ohoooo yani anlatabildim mi bilmiyorum ama...Sanırım benim beklentim biraz acele ya da arkadaşlar ATIYO!!!

3 günde 100km yol yapmanın bi sakıncası yok galiba sürekli gitmedim çünkü!Rodaj olayında ise herkes gerektiği yerde Bassmassan sağır kalacağını söylüyo ve bencede motor 30 ile gitmekten aynı sesi aynı deviri vermekten sıkıldığını söylüyo sanki ? yani yerini bulunca biraz devir yükseltip 5-10 saniye o devirde gidip sonra yavaşça düşürmek mantıklı geliyo bana ve motordan duyduğum sese????

Amortisörler sert ama bunun doğal olduğuınu söylüyolar zamanla yumuşucakmış ki zaten ben iri ve 110 kilo bi herfi olduğum için bu baya kolay olucakmış :)


Konuyu toplarsam fren konusu ve şu maksimum hız olayına biraz açıklık getirirseniz iyi olur 500 kmden sonra mı motor kendine geliyo ve yapabileceklerini yapıyo yoksa 1000den sonra mı??Rodaj politikam 150zc kullananlar için soruyorum doğru mu???
 
Katılım
3 Ara 2006
Mesajlar
1,220
rodajda 30 km diye bir durum yok.
sadece sürekli aynı devirde gitmemek ve motoru sıkıştırmamak vardır. ilk 500 km boyunca 60 km ye kadar çıkabilirsin sorun olmaz. fakat ani hızlanma, yokuş inerken kompresyona sokma veya ani yavaşlama yapmazsın. 500 - 1000 arası biraz daha hızlı gidebilirsin. 2500 de motorun tamamen parçalar yerine oturup düzgün çalışmaya başlayacaktır.
hayırlı olsun güle güle kullanmak nasip olsn
 
Katılım
3 Mar 2007
Mesajlar
56
İlk önce güle güle kullanman dileğiyle motorun hayırlı uğurlu olsun. Rodaj konusunda hemen hemen yanılmıyosun dediklerin doğru ama 1500 kmye kadar 60 km hızın çok fazla üstüne çıkma, sakın motor acaba kaç yapar diye deneme yapma, ani kalkışlar ve duruşlar yapma motoru devamlı aynı devirde kullanma kalkışta çeyrek gazla kalkış yap o kendiliğinden hızını bulur sürüş esnasında gazı biraz yükseltir azaltırsın. 1500 kmye kadar motorun parçaları hemen hemen birbirine alışmış olur yani rodaj zamanı biter ve motoru açmaya başlarsın tabiiki yine zorlamadan uzun yolda motoru bırakırsın o kendi hızını bulur şehir içinde motoru açmaya kalkma istediğin gibi açamassın ben kışın her gece 60 70 km yol yapıyodum motoru açmak için ve gayet güzel açıldı ama bazı problemlerden dolayı şu an hızı düştü ön varyatörde oluşan problem yüzünden kayış gevşedi kayış problemide giderildikten sonra hedefim 400 km yolda açmaya devam etmek çünkü uzun zaman zaten motoru düzgün kullanamadım ses problemleri vs yüzünden hep şehir içi kısa mesafeler günlük işler için gittim geldim.
Motorda 110 km hızı gördüm ama bi kaç kez, 2500 bakımında oluşan sorundan dolayı bir daha göremedim şu anda 95 nadiren 100e çıkıyo.
 
Katılım
14 Eki 2005
Mesajlar
1,956
Motosikleti
Honda CBF 150, CF Moto MT 650
hayırlı uğurlu olsun yeni motorun
ve küçük bir hatırlatma
bundan sonraki mesajlarını normal yaz bence çünkü kırmızı gözü çok yoruyor ve normalde yazını belli etmek için vurgulama dışı farklı renk yazmak yasaktır forumlarda...
 
Katılım
4 Ocak 2007
Mesajlar
725
@ sky_forever,
oncelikle hos geldin kardesim umarim ki oyle olacaktir , sitenin cok yararini gorursun , oncelikle , diger arkadaslarinda dedigi gibi ilk 500-600 km 60 i gecmemeye dikkat et ki kilonuda belirtmissin zaten bu yuzden 60 km ve alti rodaj icin uygun olacaktir, hic bi zamn unutma , amaaann ne olcak yolda bos surda bi basiim fln deme , 1000km ye kadar sabret , fzla deil hemn pesinden motoru istedigin hizda kullanabilirsin , bunun disinda amortisorler gevser hiic kafana takma benimkide basta oyleydi , bunun disinda zaten gerekli kullanim sekillerini arkadaslar belirtmisler , fren konusuna gelince , illaki freni sikmadan balatanin sIkIlIgInI elle denemek lazim , her ne kadar motor yenide olsa kendiliginden frenleme yapmamasi lazim , artik ona biraz bin sonra balata eridimi erimedimi ,frende bi sorun varmi bizede haber verirsin, ayrica hiz konusuna gelince max hizdan bahsettigimiz icin bunu etkleyen bi cok faktor wardir(ruzgar,agirlik,motoru kullanim tarzi, yol sartlari,egzoz,motor yagi)vs vs.benimki 1000 km ye geldiginde durustan kalkisa gectigimde tek soluk hic takilmadan 100 e ulasiyordu , tabi bu durum motordan motorada degisir , cunku cin mallarinin hepsi birbirini tutmuo , her ne kadar ayni modelde olsa biri 100 biri max 80 basan cok motor gordum:pr: boyle bi durumda war tabii .... bu arada hayirli olsun kazasiz belasiz surusler:)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst