Mondial Mondial 150zc Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
4 Ocak 2007
Mesajlar
725
abi anlamadim gitti senin motorun sorununu yaw:salut: , yazik walla insallah duzelir
 
Katılım
14 May 2007
Mesajlar
17
.............................................................:cat:

eksoz hiç göstermiyo daha farklı bi eksoz kullanılabilirdi :bounce:
 
Son düzenleme:
Katılım
4 Ocak 2007
Mesajlar
725
amac geri besleme , ben arastirdim , yurt disinda yarislarda kullanilan ve tuningli tum scooterlarda istinasiz bu egzoslardan kullaniliyor , ayrica performans egzosu diede geciyor..
 
Katılım
14 May 2007
Mesajlar
17
olayın mekaniğine falan kafam çalışmaz dediğin doğrudur çekişte falan fark ediyor olabilir ama görünüm gerçekten kötü.::evil::
 
Katılım
3 Mar 2007
Mesajlar
56
Bugün garantiden gelen parçayı almaya gittim, 2 kez değişen parçayla alakası yok yani takılan parçalar orjinal değilmiş. Herneyse tekrar konuşrum yarın başka bi usta gelicekmiş ona göstericem tekrar olmassa bırakıcam motoru servise. Herneyse bayii ile konuştum ve ordan ayrıldım, yolda gelirken yine arka fren birden gitti bi kaç sıktım tutmadı sonra tekrar tuttu durdum baktım :) servis düzgün sıkmadığı için bu seferde fren sistemini tutan üstteki vida düşmüş. Yani özetle motorun içine sıçtılar artık göresim gelmiyo dükkanın arkasına attım bi köşeye duruyo olmassa satıcam yok fiyatına parada haram zıkkım olsun onlara.
 
Katılım
4 Ocak 2007
Mesajlar
725
Abi wallaha hayret ediyorum su sorumsuz kendini bilmez , servislere yaa, bari tamircisin adam gibi tamir et motoru , ne o orasi gevsek burasi yalama , yamuk yamk is yapiolar::angry2::
 
Katılım
21 May 2007
Mesajlar
15
Öncelikle Herkese Selamlar..

Bi kaç Gündür Forumunuzu takip ediyorum ama üye olmamıştım bugun itibariyle üyeliğimi tamamladım..

Bugun hayatımdaki ilk motoru aldım yarın teslim alıcam. insallah plaka işlemleri bi kaç gün içinde biter. Kararımı mondial'dan yana verdim bende 150 zc modeli diğer modellere gore bambaska duruşu çok güzel özellikle bal köpüğü rengini seçtim o renge bayılıyorum... umarım beni hayal kırıklığına uğratmazsın mondial...
 
Katılım
3 Ara 2006
Mesajlar
1,220
motorun hayırlı olsun. ilk motorun olduğu için bazı sorunlar ile karşılaşman normal fakat motoruna alışmadan önce özellikle rodaj döneminde tek kişi kullanmandır. bunun yanında ilk 500 km de sürekli olarak kullanmamaya sık mola verip motoru sıkıştırmadan kullanmalısın. rodaj için kullanılan yağ parçaların alışması için yağlama özelliği çok iyi olan bir yağ değildir. aynı zamanda aşırı gaz açma ve sürekli aynı devir (gaz) kullanma gibi motorun gelecekteki ömrünü etkileyen durumlara dikkat et. tam gaz verme ve sürekli aynı gazda gitme.
bunun yanında çin malı motorlar 2000 - 2500 km civarına kadar çok zorlanmaya gelen motorlar değildir. yağ değişimlerinde aynı markanın kaliteli yağını kullan servisde olan yağlara çok güvenme sık yağ markası değiştirme temiz benzin kullan rodaj bakımında gerekmez densede benzin filtresini kesinlikle değiştir.
motorun otomatik jigle olduğu için çalıştırınca jigle devreye girer kontak açılıp marşa bastıktan sonra bir kaç dakika bekle jigle devrede iken gaz verip gitmek bujilerinin erken kirlenip devre dışı kalmasına neden olur.
bu arada aramıza hoş geldin:rendeer:
 
Katılım
21 May 2007
Mesajlar
15
Tuğrul kardeş verdiğin bilgiler için çok teşekkürler motoru bugun itibari ile aldım sürüşü çok güzel ve çok keyifli az once berbere gittim motorumda hiç bi sorun yoktu tıraşımı oldum bi sagara içeyim dedim anahtarı kontağa taktım motorun sigara çakmağına bastım ve olan oldu motorum çalışmadı :S ufff çok sinir oldum ya daha alalı bi gun bile olmadı acaba akünün sigortası falan mı attı ne olmustur acaba normal motorun altındaki pedaldan çalıştırabiliyorum ama şimdi anahtarı takınca hiç bişi olmuyo akü çalışmıyo :S elektrik gelmiyo :S daha plaka bile takılmadı yaaa acil bi yardım bekliyorum arkadaslar...
 
Katılım
3 Ara 2006
Mesajlar
1,220
sigorta konusunda teknik bilgiler sayfasında yazdım
el kitabından daha detaylı bilgi bulabilirsin. çok zor bir iş değildir yanında yedek sigorta bulundur ve değerinden yüksek sigorta kesinlikle kullanma
 
Katılım
20 May 2007
Mesajlar
5
Arkadaşlar öncelikle slm lar bende sohbetinizi bir kaç gündür takip ediyorum ve en sonunda bende yazayım dedim.arkadaşlar bende mondial 150 zc modelinden bir motor almayı düşünüyorum ama nasıldır çok arıza yaparmı veya aldıgımıza pişmanmı eder bizi bilemiyorum bayadır kullanan arkadaşlarımız varsa bizi bilgilendirsinler daha önce yazan arkadaşlarımzıdan birisi 150zc yi yeni almış oda konu ile ilgili bize bilgi verirse sevinirim örnegin yakıt durumu nasıl ivmelenmesi nasıl durması kalkması teknik özelliklerinden biraz bahsederse iyi olur bide en yüksek hızı ve normal şekilde ne kadar hızla gidebiliyo kendini zorlamadan 2 kişiyi rahatlıkla çekiyomu bu takım bilgileri bize verirse sevinirim veya hiç alam kardeşim git birazdaha paraya kıy güzel bişemi al diyo ilgilenip yanıtlarsan sevinirim.
 
Katılım
21 May 2007
Mesajlar
15
arkadaşalar bu sigorta işi çok kolaymış sigortanın yeri bagajda elimin altındaymış ama ben gorememişim :pr: bu arada sigorta kutusunda yedek sigorta bulunuyormus ama mondial sağolsun onuda patlak vermiş :cherry: motorumda şimdilik bi sorun yok çok güzel gidiyor..
 
Katılım
4 Ocak 2007
Mesajlar
725
oncelik hepiniz hosgeldiniz umarim forumda hos vakit gecirirsiniz, bu arada...bende 9-10 aylik bi zc kullanicisi olarak bazi tecrubelerimi soyleyeyim

Tuğrul kardeş verdiğin bilgiler için çok teşekkürler motoru bugun itibari ile aldım sürüşü çok güzel ve çok keyifli az once berbere gittim motorumda hiç bi sorun yoktu tıraşımı oldum bi sagara içeyim dedim anahtarı kontağa taktım motorun sigara çakmağına bastım ve olan oldu motorum çalışmadı :S ufff çok sinir oldum ya daha alalı bi gun bile olmadı acaba akünün sigortası falan mı attı ne olmustur acaba normal motorun altındaki pedaldan çalıştırabiliyorum ama şimdi anahtarı takınca hiç bişi olmuyo akü çalışmıyo :S elektrik gelmiyo :S daha plaka bile takılmadı yaaa acil bi yardım bekliyorum arkadaslar...

cansaw kardes aman (hernekadar yapmis olsanda) motor calismasken sigara cakmagina basma , yoksa direk sigortayi attiriyo ve bahsettigin gibi elektrik ile ilgili hersey iptal oluo , bunun disinda yolda motor giderken stop ederse ve bunun bi elektrik arizasi oldugunu anlarsan ilk bakacagin yer cakmaklik olsun ki oyle bi durumda cakmakligin icindeki pim sokete dusmus ve kisa devreye neden olmus olur , o zmn pimi soketten dikkatlice cikar ve motoru ole calistir.
bu arada hayirli olsun demeyi unuttum sanirim ,:mrgreen:

Arkadaşlar öncelikle slm lar bende sohbetinizi bir kaç gündür takip ediyorum ve en sonunda bende yazayım dedim.arkadaşlar bende mondial 150 zc modelinden bir motor almayı düşünüyorum ama nasıldır çok arıza yaparmı veya aldıgımıza pişmanmı eder bizi bilemiyorum bayadır kullanan arkadaşlarımız varsa bizi bilgilendirsinler daha önce yazan arkadaşlarımzıdan birisi 150zc yi yeni almış oda konu ile ilgili bize bilgi verirse sevinirim örnegin yakıt durumu nasıl ivmelenmesi nasıl durması kalkması teknik özelliklerinden biraz bahsederse iyi olur bide en yüksek hızı ve normal şekilde ne kadar hızla gidebiliyo kendini zorlamadan 2 kişiyi rahatlıkla çekiyomu bu takım bilgileri bize verirse sevinirim veya hiç alam kardeşim git birazdaha paraya kıy güzel bişemi al diyo ilgilenip yanıtlarsan sevinirim.

oncelikle hos geldin bu arada hemen soliim ben bi zc sahibi olarak gercekten motorumdan cok memnunum gerek performans(1-2) kisi gerek ivmelenmesi gercekten gayet ii 150 lik bir motora gore , ayrica egzozu performans egzozu diye geciyor fakat ne kadar ii onu zmn gosterir. ben aldim alali hic bi sIkIcI olayla karsilasmadim , rodaja uydum ve 110 u gorebiliyor motor. Fakat hernekadar kendi motorumdan cok memnunda olsam sana MUTLAKA bu motoru almalisin demiyeyim eger butcen warsa tabiki japon almayi dene fakat yine bu motorun fiyatlarinda bi cinli dusunuosan kesin bu motoru al derim ozamn cunku rahat ve gculu...:cat:
 
Son düzenleme:
Katılım
21 May 2007
Mesajlar
15
herkese selam motorum ve ben mutluluktan uçuyoruz :cat: Allah'a şükür daha bi sorununu goredım sadace dün aksam çalışırken biraz pat pat pat etti durdu patpat etti durdu üçüncü yada dördüncü marşta anca çalıştı ehh o kadarda olcak artık bi defa ööle bi olay oldu onun harici motor çok güzel sürmeside çok keyifli tek marşta çalışıyo. bu arada 50 60 km arasında seyrediyorum 130 km yok yaptım ve çeyrek depodan biraz daha az benzinim kaldı nasıl benzin durumu ilk kullanışa gore iyi mi fazla mı yakıyor acaba
 
Katılım
4 Ocak 2007
Mesajlar
725
Gayet ii durumu motorun dedigine gore yakit fln :cat:fakat kesinlikle rodaja harfien uy uzun sure 2 kisi binme 70-80 km gibi hizlarda gitme vs... yoksa ilerde cok buyuk sorunlar acabilir basina motor , ayrica hemen soliim, motor ilk basmaya almadimi hemen bidaha arka arkaya marsa basma yoksa 2 defada caliscak motor 4-5 defada calisabilir , nedeni ise yanma odasindaki benzinin henuz buharlasmadan , marsa basarak ordaki benzin miktarini biraz daha artirmandir , e tabi buda yanmayI geciktriyor. Bundan ilk basmaya almassa bi 10 sn bekle sonra bidaha bas.(ayrica sana bi tiyo vereyim , eger motorun 1 hafta yattiktan sonra bile 1 basmaya calismasini istiosan marsa basarken ayni andada gazI hafif ac fakat bunu deneye deneye ogreneceksin elini ona gore ayarlayacaksin cunku gazi fazla acarsanda motor yine calismayacaktir cunku fazla yakit motoru bogar. inan bana ben calistiriken oole yapiom ve 1 haftadan beri ellenmeyen motor dun 1 basmada TIK diye aldi hic banamisin demio walla:cherry: . ayrica motorun yeni oldugundan parcalarin fln alisma suresi simdi motor ilerde dahada rahat calisacak, sen ona hic kafani takma.Ayrica ilk calisirken motorun biraz patIramasIda normal karsila cunku motor soguk ve yanma tam gerceklesmio arada cig benzin atiyordur , bu sesin nedenide bundandir bilesin, motor ISININca gecer.umarim yardimci olabilmisimdir:cherry::wiinkk: aha az kaldi unutuodum mororu calistirdiginda pat pat pat edip stop etmesini istemiosanda motor calisinca bi 10 15 sn fln gaza cok hafif dokunki motor icerdeki pisligi fln bi temizlesin. o zmn o dediginde olmaz.
 
Katılım
21 May 2007
Mesajlar
15
Gayet ii durumu motorun dedigine gore yakit fln :cat:fakat kesinlikle rodaja harfien uy uzun sure 2 kisi binme 70-80 km gibi hizlarda gitme vs... yoksa ilerde cok buyuk sorunlar acabilir basina motor , ayrica hemen soliim, motor ilk basmaya almadimi hemen bidaha arka arkaya marsa basma yoksa 2 defada caliscak motor 4-5 defada calisabilir , nedeni ise yanma odasindaki benzinin henuz buharlasmadan , marsa basarak ordaki benzin miktarini biraz daha artirmandir , e tabi buda yanmayI geciktriyor. Bundan ilk basmaya almassa bi 10 sn bekle sonra bidaha bas.(ayrica sana bi tiyo vereyim , eger motorun 1 hafta yattiktan sonra bile 1 basmaya calismasini istiosan marsa basarken ayni andada gazI hafif ac fakat bunu deneye deneye ogreneceksin elini ona gore ayarlayacaksin cunku gazi fazla acarsanda motor yine calismayacaktir cunku fazla yakit motoru bogar. inan bana ben calistiriken oole yapiom ve 1 haftadan beri ellenmeyen motor dun 1 basmada TIK diye aldi hic banamisin demio walla:cherry: . ayrica motorun yeni oldugundan parcalarin fln alisma suresi simdi motor ilerde dahada rahat calisacak, sen ona hic kafani takma.Ayrica ilk calisirken motorun biraz patIramasIda normal karsila cunku motor soguk ve yanma tam gerceklesmio arada cig benzin atiyordur , bu sesin nedenide bundandir bilesin, motor ISININca gecer.umarim yardimci olabilmisimdir:cherry::wiinkk: aha az kaldi unutuodum mororu calistirdiginda pat pat pat edip stop etmesini istemiosanda motor calisinca bi 10 15 sn fln gaza cok hafif dokunki motor icerdeki pisligi fln bi temizlesin. o zmn o dediginde olmaz.

verdiğin bilgiler için çok teşekkürler :rendeer: bu rodaj meselesine uymaya çalışıyorum hızım 50 -60 oluyo genelde bu iyimi 60 ı geçmedim daha motora tek kişi biniyorum ve bide bu rodaj döneminde nelere dikkat etmem gerekiyordu
 
Katılım
4 Ocak 2007
Mesajlar
725
rodaj konusunda nelere dikkat etmen gerektigi kullanma kIlavuzunda zaten yazar oraya bakarsan sana yardimci olacaktir. fakat sen yinede yokus yukari motoru cok zorlama, uzun sure ayni hizda veya devirde gitme, kesinlikle ani gaz vermelerden kacin, ozellkile bizim bilincsiz suruculerimiz her kirmizi isikta insani illa yarisa zorlarlar, takma onlara birak ne halleri varsa gorsunler, sonra olan motora olur.. 50-60 iyi fakat uzun sure 60 la gitme sen, yinede biraz motor km yapsin.bide simdi motorun yeni oldugundan we motor acilmadigindan normalde 50 60 la giderken gazi kestiginde normalden cok motor freni olur oda normal ilerde motor acilinca gecer. belki dikkatini cekmistir die bi yazayIm dedim.sanki yazdiklarim insani motor kullanmaktan sogutuyor gibi dimi hizli gitme ,yawas gitme, yokusa zorlma:p fakat bunlar sadece 1000 km civarina kadar dikkat etmen gereken yerler.sonrasinda zaten kim ne derse desin motor %90-95 aciliyor:cat: bide 800 900 kmlere yaklasinca arada bide 70-80 yap tabi guvenli yollarda ki motor sagirlasmasin biraz alissin yawas yawas 80 e 90 a:cherry:
 
Katılım
3 Mar 2007
Mesajlar
56
Hepinize iyi geceler arkadaşlar...
Bir kaç gün önce tekrar motoru bakıma soktum, ve artık sorunlarım çözüldü :) egsoz kırılmış (her nasıl olduysa) garantiden değişti fren sistemi değişti motor artık eskisi gibi allaha şükür ama hız konusunda baya düşük dediğim gibi motorla ilgilenen usta gerçekten iyiyse sorunlar çözülüyo. Allah razı olsun ustamda ilgilendi ve sorunları buldu çözdü. Motor artık ilk günkü gibi sağlam. Ses vs yok kesildi. Eğer motorla ilgilenen bi ustanız varsa motoru sorunsuz kullanırsınız, eğer yoksa gerçekten başınız çok ağrır. Hepinize iyi geceler.
 
Katılım
4 Ocak 2007
Mesajlar
725
gerceketen senin adina sevindim walla sago kardes bi turlu sorunlardan kurtulamamistin , dedigin gibi servis ve usta cok cok onemli bide ii bi usta olamayipta yanlis yeri soktumu bitiosun.ne diim walla gecmis olsun :mrgreen: gule gule kullan...
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst