Mondial Mondial 150zc Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
24 Haz 2011
Mesajlar
5,247
Uzun yolda yakıt tüketimi çok tatminkar. Kayışı değiştirdikten sonra bende Kocaeli-İstanbul rotasında gitmeyi düşünüyorum.
70 Km hızdan sonra benzin tüketimi çok artıyor.
Ayrıca geçenlerde bir saat molasız gidince motorum şişti,ilk kez böyle bir durumla karşılaştım. İyi bir bakıma girmesi gerek sanırım.
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
24 Haz 2011
Mesajlar
5,247
16200 km varyatör grubuna bir bakım yaptırdım. Kayış ve arka varyatör değişti,varyatör bilyeleri ağırlaştırıldı. Kalkışlarda oldukça hantal oldu ama, çevirdiği devir düştü.Motor daha rahatladı. Benzine de olumlu etki yapar diye düşünüyorum.

Egzos ise zırıldamaya devam ediyor,tüm vidaları,somunları değiştirdim,değişen birşey yok..
Yağ,filtre,kayış,benzin gibi temel şeylerden daha sıra gelmedi egzosa.. Eğer şasi kırılmazsa bu motor rahat 10.000 km daha gider... Gerisi Allah kerim :)
 
Katılım
17 Nis 2011
Mesajlar
1,759
bu aralar gördügüm bütün zc ler kırık dökük
ama motor canavar gibi gidiyo.
benzinlikte gördüm motor dökülüyodu...ulan bu nasıl gidiyo dedim.ü
abi 2 kişi bindi motora canavar gibi kalkış yaptı bastı gitti..
hep dedim tekrar diyorum..yedek paröçası üretilse scootere döncek olsam yine zc alırım...
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
24 Haz 2011
Mesajlar
5,247
bu aralar gördügüm bütün zc ler kırık dökük
ama motor canavar gibi gidiyo.
benzinlikte gördüm motor dökülüyodu...ulan bu nasıl gidiyo dedim.ü
abi 2 kişi bindi motora canavar gibi kalkış yaptı bastı gitti..
hep dedim tekrar diyorum..yedek paröçası üretilse scootere döncek olsam yine zc alırım...

Grenajdaki malzeme kalitesizliği had safada.. Birde titreşim motoru ve aksamlarını yıpratıyor.
Ama ilk motor olunca,insan bir ayrı seviyor. Şükür ki kalmadım hiç yolda yaklaşık 9.000 km'dir..
İleride öğrencilikten kurtulursam,iyi bir gelirim olursa,baştan aşağı sırf zevk için restore ederim.
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
24 Haz 2011
Mesajlar
5,247
Kimse yazmıyor mu arkadaş topiğe :queen:
Geçen gün varyatör bilyelerini ağırlaştırdığımı soylemiştim,motor 90 ile giderken çevirdiği devir 7000'e düştü. Önceden 8500'dü. 90 km sabit hızla çok rahat gidiyor. Normalde çevirdiği devir 9000olan motoru denedim yine 100 km hızı geçiremedim,eğimli yolda :) 100 km'den sonra ya kesici var :p yada gösterge bozuk,yada rodajını yapan adam açamamış bunu,geçmiyor arkadaş :mrgreen:

Arka yamuk jantımı,lastiğimi ve egzosumu da değiştirirsem bu sezonu rahat çıkarır diye düşünüyorum.

Özellikle arka varyatör bilyelerini ağırlaştırılmasını tavsiye ederim,motoru rahatlatıyor,yüksek hızda daha uzun gitmenize olanak tanıyor..
 
Katılım
15 Tem 2009
Mesajlar
21
Bakima goturdum bugun kavga ettim maliyeye sikayet edicem arkadasi :) Asiri benzin tuketmeye basladi bakimdan sonra, rica ediyorum ne yapmam gerekiyor biri bana aciklasin yaptirayim motorumu. Kalkista cok cok seri kalkiyordu tekrar hantallasti, acaba bujiler dandik ondanmi cok benzin tüketiyor ?
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
24 Haz 2011
Mesajlar
5,247
Bakima goturdum bugun kavga ettim maliyeye sikayet edicem arkadasi :) Asiri benzin tuketmeye basladi bakimdan sonra, rica ediyorum ne yapmam gerekiyor biri bana aciklasin yaptirayim motorumu. Kalkista cok cok seri kalkiyordu tekrar hantallasti, acaba bujiler dandik ondanmi cok benzin tüketiyor ?

Ortalama ne kadar tüketim ? Şehir dışı 30-35 km ,şehir içi 20-25 km/1 Litre normal benim zc'de.
Hava filtresi,rölanti,seri kalkış,gaz elciğini 4/3 oranında çevirerek uzun süre gitmek,artçı,lastik basıncı,karbüratör.. Birçok neden var..
 
Katılım
14 Eyl 2010
Mesajlar
2,463
arkadaşlar, bugün 150 zcm 4 ay 20 günden sonra ikinci kez çalıştı ve 110 km yol yaptı. arkadaş tek marşta mı alır ya...

şu motora yaptığım bakımı kendime yapsaydım yemin ediyorum sağlığım on numaraydı.

ahh ah...

ybr ise kusura bakmayın ama candır ya... hızı, amortisörleri, yakıtı, sürüşü... 150 zc ile arasında çok fark var. resmen attan inip eşeğe bindim. zc ile çok yukarıda oturuyoruz. gidon ise çok dar.

ybr ile yakıt tüketimi: 409 km 10.02 litre benzin. 4.69 ile hesaplarsak 11.5 kuruş ediyor.

kısaca: zc parasına göre güzel motosiklet, ancak parası olan düşünmeden ybr alsın. yakıt ve ydek parça masrafıyla 1 senede ybr kendini amorti eder.
 
Katılım
3 May 2011
Mesajlar
32
o kadar güzel foto çekmişin ki gözlerim doldu az daha ağlayacaktım. zc ile olan maceralarımız bir bir geldi aklıma. eski dost düşman olmaz be:) ne kadar aramız kötü olsada. güzeldi.
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
24 Haz 2011
Mesajlar
5,247
Ybr commuter tarza tartışılmaz,125 cc içinde en iyi motosiklet bence.
Ben zcyi 1.250 Tl'ye almıştım. Bakım ve eskiyen parçaların değişimi,kendi hatalarım yüzünden kırdığım grenajları dışında çok ahım şahım bir masraf yapmadım şükür ki.
Ama maxi sizin zc çok donanlımlıydı,üstünde ekstrası boldu.
Ben şu an normal bakımlarını yaptım,sadece egzos ve lastik değişimi kaldı.
Onlar da bitince karbon kaplama ve jant boyama yaptırmayı düşünüyorum.
Ah keşke şu motor 90-100 km sabit hızda rahatça gitse ve benzini de ona göre tüketse insan başka 150 cclik ne commuter,ne scooter düşünmez.
Son yakıt tüketimi de 210 km'de 6,4 litre..
Fazla yakmasının en önemli sebebi gaz elciğini tamamen cevirerek yol almammış,bunu fark ettim geçte olsa :)
 
Katılım
7 Şub 2011
Mesajlar
363
Şase kırılma ihtimalinden tedirgin olduğum için 4000 bakımını da serviste yaptırdım.

Kırılan ve parçası içinde kalan şase vidasının değişimi, karbüratör temizliği ve yağ değişimi için 40 TL verdim.Tekleyen karbüratör ve silkeleme yapan yamuk ön diskim için öyle bir soruna rastlamadık dendi ben de artık daha fazla canımı sıkmamaya karar verip eyvallah birader dedim.

Geçen ay 151RS sahibi arkadaşım ses geliyor diye ön diski değiştirdi, aslında ses diskten değil km aparatından geliyormuş bu yüzden sağlam disk boşa çıkmış oldu.Ben de rica ettim bugün çıkma diski benim motora taktık.16.000km yapmış disk ile sonuç mükemmel.Silkeleme diye bir şey yok, 4200 km'dir ön frene dokunamıyordum.Şimdi istediğim kadar asılabiliyorum.

Tekleyen motorumla bu şekilde devam...
 
Katılım
14 Eyl 2010
Mesajlar
2,463
Ybr commuter tarza tartışılmaz,125 cc içinde en iyi motosiklet bence.
Ben zcyi 1.250 Tl'ye almıştım. Bakım ve eskiyen parçaların değişimi,kendi hatalarım yüzünden kırdığım grenajları dışında çok ahım şahım bir masraf yapmadım şükür ki.
Ama maxi sizin zc çok donanlımlıydı,üstünde ekstrası boldu.
Ben şu an normal bakımlarını yaptım,sadece egzos ve lastik değişimi kaldı.
Onlar da bitince karbon kaplama ve jant boyama yaptırmayı düşünüyorum.
Ah keşke şu motor 90-100 km sabit hızda rahatça gitse ve benzini de ona göre tüketse insan başka 150 cclik ne commuter,ne scooter düşünmez.
Son yakıt tüketimi de 210 km'de 6,4 litre..
Fazla yakmasının en önemli sebebi gaz elciğini tamamen cevirerek yol almammış,bunu fark ettim geçte olsa :)

o donanımların hepsini söküp ybrye taltım. ybrye de bir iki parça ekledim. ön camı ybrnin camına entegre ettim ve otomobil tamponu gibi yan çanta yaptım. geçen sol yan çantanın ön tarafından bi kamyon darbesi yedim. devrilmedim bile. sadece yan çantanın demiri eğildi. şimdi ise plakalığın olduğu yere 32 litrelik yan çanta koymayı düşünüyorum. yan çanta demirlerinden vidalı ek yaptıracağım. kırılan 52 litrelik cox cantamı da 2 demir tabla ile arka demire sabitleyeceğim. hayırlısı bakalım.

bu arada zcmi yıkadım. halen daha 0 km gibi duruyor yahu. içim gitti resmen.

ama satmam lazım. bir kredi kartımı kapattıracak inşallah.

---------- Post added at 02:59 ---------- Previous post was at 02:26 ----------

http://www.sahibinden.com/ilan/vasi...tya-dan-saglam-mondial-150-zc-83582384/detay/
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
24 Haz 2011
Mesajlar
5,247
Hakikaten tertemizmiş maxi,bakınca motora kendini belli ediyor. Servislerde özellikle dikkat ediyorum +10.000 km'deki scooterlar hep pert olmuş,dikkat edilince,bakılınca motorun albenisi hiç gitmiyor.Bu arada benim zc'de mavi,kırmızı ve gri zc'ler sanki maviden daha hoş duruyor :)
İnsaAllah istediğin fiyata satılır maxi.
 
Katılım
7 Şub 2011
Mesajlar
363
Maxi sen Michelin taktırınca boşa çıkan naylonları sattın mı? Kenarda duruyor mu.
 
Katılım
14 Eyl 2010
Mesajlar
2,463
Hakikaten tertemizmiş maxi,bakınca motora kendini belli ediyor. Servislerde özellikle dikkat ediyorum +10.000 km'deki scooterlar hep pert olmuş,dikkat edilince,bakılınca motorun albenisi hiç gitmiyor.Bu arada benim zc'de mavi,kırmızı ve gri zc'ler sanki maviden daha hoş duruyor :)
İnsaAllah istediğin fiyata satılır maxi.

valla motorun durumu ortada. sadece koltuk bi yerden açılmış, bir de arka çanta arka kuyrugu az biraz çizmiş. onları da ilanda belirttim. fiyat da gayet uygun bence. arayan soran yok ama :(.

Maxi sen Michelin taktırınca boşa çıkan naylonları sattın mı? Kenarda duruyor mu.

1000-1500 km yaptım o lastiklerle. halen daha balkonda duruyor. lazımsa göndereyim?
 
Katılım
7 Şub 2011
Mesajlar
363
Sağol benim ihtiyacım yok da, satsan onlar da para eder aslında.Bide lastik motorla beraber geliyor bildiğim kadarıyla 2006 model motorda 2005 üretimi olsalar nerden baksan 7 yıllık lastik kullanıyoruz.
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
24 Haz 2011
Mesajlar
5,247
Piyasa durgun bu sıralar geçen aydan beri 2 skuter sattık tanıdığın,birinde çok fiyat indirdik..Haziran gibi hareket olur sanırım.
Bizim jantlar yamulunca,düzeltilir mi,sürekli hava kaçırıyor arka teker..
 
Katılım
14 Eyl 2010
Mesajlar
2,463
Sağol benim ihtiyacım yok da, satsan onlar da para eder aslında.Bide lastik motorla beraber geliyor bildiğim kadarıyla 2006 model motorda 2005 üretimi olsalar nerden baksan 7 yıllık lastik kullanıyoruz.

benimki 2007ydi. satamadım valla. daha mondialin performans egzozuyla bi farı daha duruyor. lastikler duruyor. 3 tane hava filtrem var. 2-3 kayış var. ne bileyim malzeme çok :)

uğur jant düzeltiliyor mu bilmiyorum. düzelttirebilirsen bana da haber ver. arka teker benim de hafif yamulmuş.
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
24 Haz 2011
Mesajlar
5,247
benimki 2007ydi. satamadım valla. daha mondialin performans egzozuyla bi farı daha duruyor. lastikler duruyor. 3 tane hava filtrem var. 2-3 kayış var. ne bileyim malzeme çok :)

uğur jant düzeltiliyor mu bilmiyorum. düzelttirebilirsen bana da haber ver. arka teker benim de hafif yamulmuş.

Tamam maxi hocam sorarım en kısa zamanda,aslında değiştirmek gerek ama lastikte miladını doldurdu,belki lastiği değiştirirken bi ayar çekilir.
Zc vesilesiyle şunu da öğrendim,eğer sanayide tanıdık varsa zcnin halledilemeyecek hiçbir sorunu yok:mrgreen:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst