Mondial Mondial 150zc Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
24 Haz 2011
Mesajlar
5,247
ben 120 görürüm iddaya giren varsa kanıtlamak için video bile çekerim daha geçen tek kişi 110 gördüm ki çokda zorlamadım maşallah diyim ki ben hız yapmam sadece denemek için 2-3 kere sıkştırmışımdır motoru enfazla araç sollarken filan 90-95 yaparım bu motor hız motoru değil 70-75 ideal hızımdır.

O zaman maşAllah diyelim,nazar deymesin çünkü,120 gördünüzse zcler için istisnai bir durum:)
Forumda kullan birçok arkadaşımız son hız olarak 90-95 gibi rakamlardan bahsediyorlar.
Ama iyidir motorun o hızları görmesi,demek ki rodajı falan güzel yapılmış.

3 günde Zc ile yaklaşık 350 km yol yaptım,benzin sarfiyatı uzun yolda çok düşüyor. Şehir içinde çok farkediyor..
Keşke şu skuter 90 km sabit hızda zangır zangır titremeden,benzini içmeden gitse..
İşte o zaman hakkaten tadından yenmezdi :)
 
Katılım
15 Şub 2011
Mesajlar
25
bence 90-95de sabit ve sıkntısız gitmek için 200 yada 250lik bi motor lazım bizim motorlar hiç zorlamaya gelmiyo dediğim gibi ideal hızı 70-75 ki bence yeterli uzun yolda yetersiz belki ama şehiriçi yeterli bi hız
 
Katılım
5 Nis 2012
Mesajlar
104
Baktım bu aletle baş etmek için biraz bi şeyler bilmek gerek, mondial zeytinburnu servisinde çalışmaya başladım 4 gün önce... Bütün motorların her bi yerini söküyorum (tabi toplamak için biraz yardım istiyorum) Çoğu motora da bindim, inanın scooterlar arasında oturunca kendimi en rahat hissettiğim yine zc.. Diğerleri çok kalas geliyo oturunca. Çoğu gelen zcnin şasesi kırık oluyo aman dikkat edin yolda kırılmasın. Ek parça kaynak ediyoruz garantiden. Bide en çok km saati bozulanlar oluyo... Ellerim simsiyah oldu ama öğrendiklerime değdi.
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
24 Haz 2011
Mesajlar
5,247
Baktım bu aletle baş etmek için biraz bi şeyler bilmek gerek, mondial zeytinburnu servisinde çalışmaya başladım 4 gün önce... Bütün motorların her bi yerini söküyorum (tabi toplamak için biraz yardım istiyorum) Çoğu motora da bindim, inanın scooterlar arasında oturunca kendimi en rahat hissettiğim yine zc.. Diğerleri çok kalas geliyo oturunca. Çoğu gelen zcnin şasesi kırık oluyo aman dikkat edin yolda kırılmasın. Ek parça kaynak ediyoruz garantiden. Bide en çok km saati bozulanlar oluyo... Ellerim simsiyah oldu ama öğrendiklerime değdi.

Şasi kontorolü için geçenlerde ben söküp baktım ama sıkıntı yok gibiydi. Servise desek onlar iyice kontrol ederler mi. Çok korkuyorum günün birinde yaşarsak bu sıkıntıyı diye :silent:

Birde dikkatimi çekti motorda ellerimi bıraktığımda motosiklet seyir halindeyken sola çekiyor. Normal midir? Daha önce yaşayan var mı bu durumu ?
 
Katılım
5 Nis 2012
Mesajlar
104
Şasi kontorolü için geçenlerde ben söküp baktım ama sıkıntı yok gibiydi. Servise desek onlar iyice kontrol ederler mi. Çok korkuyorum günün birinde yaşarsak bu sıkıntıyı diye :silent:

Birde dikkatimi çekti motorda ellerimi bıraktığımda motosiklet seyir halindeyken sola çekiyor. Normal midir? Daha önce yaşayan var mı bu durumu ?

Başında durmak kilit nokta, başından bir saniye ayrılma ve isteklerinde diret. Geçen gün usta bi motoru söküyo sanarsın kırıyo.. İyi adamlar ama umursamıyolar pek başında sahibi yoksa. Adamin motorunu liftden dusurdu guldu sonra yerden kaldirdi tekrar şaseye taktı.....

Dostum benim motorda da eller bırakılmıyo bu scooter olmasindan.
 
Katılım
7 Şub 2011
Mesajlar
363
Düz yolda gitmekten sıkıldım , yağmur da yağmıştı daldım bugün araziye.Çamurmuş çukurmuş otmuş demeden.Yerden de yüksek hiç bir yerde tırsmadım, her taraf çamur oldu ama kışın karda sürmek kadar zevkliydi...
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
24 Haz 2011
Mesajlar
5,247
Başında durmak kilit nokta, başından bir saniye ayrılma ve isteklerinde diret. Geçen gün usta bi motoru söküyo sanarsın kırıyo.. İyi adamlar ama umursamıyolar pek başında sahibi yoksa. Adamin motorunu liftden dusurdu guldu sonra yerden kaldirdi tekrar şaseye taktı.....

Dostum benim motorda da eller bırakılmıyo bu scooter olmasindan.

Sola çekmesi şasiden kaynaklı mı diye düşünmüyor değilim. Burda iki tane çok iyi usta var. Onlarda Yamaha,Suzuki gibi motorlarla uğraşıyorlar. Zc ile uğraşmazlar...
İyi bir mondial servisi yok buralarda. Var olanlarda sallıyorlar..
Peki şasi kırılmadan önce belirti verir mi ?
 
Katılım
7 Şub 2011
Mesajlar
363
Benim şase kırılsın, düşüp düşmemem önemli değil anında Tüketici Hakem Heyetine gideceğim.Hiç korkmam mahkemeden.Madem sorunlu motor ürettiniz çağırın teker teker sağlamlaştırın nerden kırılıyorsa...
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
24 Haz 2011
Mesajlar
5,247
Benim şase kırılsın, düşüp düşmemem önemli değil anında Tüketici Hakem Heyetine gideceğim.Hiç korkmam mahkemeden.Madem sorunlu motor ürettiniz çağırın teker teker sağlamlaştırın nerden kırılıyorsa...

Kırılsın direk zaten şikayet ederim de Allah korusun,hızlı giderken kırılırsa diye tırsıyorum..
 
Katılım
5 Nis 2012
Mesajlar
104
Sola çekmesi şasiden kaynaklı mı diye düşünmüyor değilim. Burda iki tane çok iyi usta var. Onlarda Yamaha,Suzuki gibi motorlarla uğraşıyorlar. Zc ile uğraşmazlar...
İyi bir mondial servisi yok buralarda. Var olanlarda sallıyorlar..
Peki şasi kırılmadan önce belirti verir mi ?

Benim bisiklet kırılmıştı sürerken, hiç belirti vermedi valla. Zc Gelenler de aniden çukura girince gidon elinde kalmış. Yani yavaşsan eğilmeyi hissedersin yoksa büyük risk. Zaten çin malı mondial ustaları bile pek uğraşmıyo o yüzden
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
24 Haz 2011
Mesajlar
5,247
Benim bisiklet kırılmıştı sürerken, hiç belirti vermedi valla. Zc Gelenler de aniden çukura girince gidon elinde kalmış. Yani yavaşsan eğilmeyi hissedersin yoksa büyük risk. Zaten çin malı mondial ustaları bile pek uğraşmıyo o yüzden

Ben Rs egzozunu Zc'ye uyduramayan,çok yakıyor dediğimde,benzine zam geldi ondandır diyen bir servisle muhatap oluyorum...
Gerçi insan olarak adam çok iyi ama,işte uğraşmıyorlar gibime geliyorlar..
Yine de iyidir zc.. Yamuk jantla 1000 km gittim,yağsız 5 kilometre gittim,yine de bastım mı gidiyor kereta :mrgreen:
 
Son düzenleme:
Katılım
15 Tem 2009
Mesajlar
21
7 aydir sehirdisindaydim binemedim motora, bakima goturdum tok calisiyordu cekisi cok kuvvetliydi acaip seriydi.. 1 hafta sonra eski haline ses cogaldi ve cok hantallasti seri degil yani.. sebebi ne olabilir acaba ? bakim yaptirdigim yere goturdum d. balatasi degismesi gerekiyor dedi . o zaman bakimda neden degisti hersey farkli bir sebebi mi var acaba ? d.balatasi set olarak 120 TL dedi...
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
24 Haz 2011
Mesajlar
5,247
7 aydir sehirdisindaydim binemedim motora, bakima goturdum tok calisiyordu cekisi cok kuvvetliydi acaip seriydi.. 1 hafta sonra eski haline ses cogaldi ve cok hantallasti seri degil yani.. sebebi ne olabilir acaba ? bakim yaptirdigim yere goturdum d. balatasi degismesi gerekiyor dedi . o zaman bakimda neden degisti hersey farkli bir sebebi mi var acaba ? d.balatasi set olarak 120 TL dedi...

Debriyaj balatasını ben 11.200'de değiştirmiştim,aşırı titreşim yapıyor diye kalkışlarda. Başka sebeplere de bakmak lazım. Ses tam olarak nerden ve nasıl geliyor ?
 
Katılım
15 Tem 2009
Mesajlar
21
Debriyaj balatasını ben 11.200'de değiştirmiştim,aşırı titreşim yapıyor diye kalkışlarda. Başka sebeplere de bakmak lazım. Ses tam olarak nerden ve nasıl geliyor ?

Hem egzozdan geliyor hemde kayisin oldugu kutudan geliyor bakimdan sonra tok bir sesi vardi ama simdi cogaldi yine o ses
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
24 Haz 2011
Mesajlar
5,247
Hem egzozdan geliyor hemde kayisin oldugu kutudan geliyor bakimdan sonra tok bir sesi vardi ama simdi cogaldi yine o ses

Egzozdan zırıltı şeklinde bir ses geliyorsa,vida ve somunlar gevşemiş olabilir. Onları sıkmak hatta daha kalitelileri ile değiştirmek sorunu bir kaç aylığına çözer,ama sık sık kontrol etmekte fayda var..
Kayışın olduğu kutudan neden ses gelir,bir fikrim yok malesef :silent:
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
24 Haz 2011
Mesajlar
5,247
goturdum bugun balata degismesi gerekiyormus illa ki :)

Zaten tamir etseler şaşarım,bizim serviste aynı,grenajda ufacık bir çatlak olsun,değiştirelim gel derler...
İşte parça değiştirme ile ustalık böyle birşey herhalde :)
Hava filtrem kırılmıştı,servis değiştirmek lazım dedi,başka bir ustaya gittim,yapıştırdı,silikonladı...
Arka kalipsler sıkıntılydı,servis değiştirelim dedi,başka usta basit bir torna işlemi ile tamamen sorunu çözdü
 
Katılım
15 Tem 2009
Mesajlar
21
Zaten tamir etseler şaşarım,bizim serviste aynı,grenajda ufacık bir çatlak olsun,değiştirelim gel derler...
İşte parça değiştirme ile ustalık böyle birşey herhalde :)
Hava filtrem kırılmıştı,servis değiştirmek lazım dedi,başka bir ustaya gittim,yapıştırdı,silikonladı...
Arka kalipsler sıkıntılydı,servis değiştirelim dedi,başka usta basit bir torna işlemi ile tamamen sorunu çözdü

Aldigimdan beri degistirmemisim ama bakimdan sonra motor tikir tikirdi 1 hafta sonra eski haline geldi, o zaman degismedi ki balata. Benzin yine cok yiyior 10 TL aldim az once 3-4 km yaptim yari cizgiden indi hemen delircem nasil yapicam bilmiyorum bu isleri, adam yok Alanyada motordan anlayan galiba.
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
24 Haz 2011
Mesajlar
5,247
Aldigimdan beri degistirmemisim ama bakimdan sonra motor tikir tikirdi 1 hafta sonra eski haline geldi, o zaman degismedi ki balata. Benzin yine cok yiyior 10 TL aldim az once 3-4 km yaptim yari cizgiden indi hemen delircem nasil yapicam bilmiyorum bu isleri, adam yok Alanyada motordan anlayan galiba.

Göstergede ciddi anlamda dengesizlik var. Mesela bugun depoyu fulledim. 65 Km gittim,ibre oynamadı,park ettim,okulda derse girdim,dönüşte açınca gösterge neredeyse yarıya indi.
10 Tl'lik benzin göstergenin yüzde 40'ını dolu gösteriyor,normal yani sizin durum.

Şehirler arası yollarda 60-70 km hız ile bugun 135 km yol yaptım. Yaktığı benzin 1 lt/32.5 km. Dönüşte hava çok rüzgarlıydı,5-10 km dipgaz gittim.

Dipgaz gitmeyince,kalkışlarda sakin,gaz yedire yedire hareket ederseniz,sabit hızdayken gaz elciği hafif çevrili halde giderseniz az yakabilir..

Bando kayış takalı 7.800 km oldu kaç binde değişmem gerek bilgisi olan var mı ?
 
Katılım
5 Nis 2012
Mesajlar
104
Son bir ayda istanbul-kocaeli arasi 4 kere gidip geldim, %90 dip gaz, ve her seferinde ayni yakıt sarfiyatı 3.1lt/100km
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst