Mondial Mondial 150zc Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
8 Eki 2007
Mesajlar
18
ön siperliğe bi osmanlı tuğrası güzel gider benim motorumda aynısı renk olarak.. benimkide 2006 model 2010 da trafiğe çıkma ama şu resimdekiyle farkı yok çiziksiz tertemiz.. :) Allah kimseye kaza bela vermesin..
 
Katılım
14 Eyl 2010
Mesajlar
2,463
traktör gibi egsozdan cıkma bir ses deil silah gibi patlıyor hızlı giderken gazı bıraktımı pat pat diye silah sıkmış gibi patlıyor ondan bahsediyorum

bujini değiştir. sorun çözülmezse buji piposu buji kablosu ve ateşlemem bobini.

aslında sorun senin elektrik sisteminde de olabilir. lambaların normal yanıyorsa buradan sonra yazdıklarımı boşver.

elektronikçiden multimetre alıp altı çizgili v konumuna getir. ölçme çubuklarını akünün kutup başlarına değdir.

motor çalışmıyorken 12v gösteriyorsa akün sağlam düşükse akü ölü.

motor çalışırken biraz sonra 13.8-14 volt gösteriyorsa konjüktörün sağlam. fazlaysa yanmış.

13 volttan düşükse statörün yanmış.

inşallah statör (yani motorun elektriğini üreten kısım) yanmamıştır.
 
Katılım
1 Tem 2012
Mesajlar
15
hocam motoru sünnet ettirmen gerekir önceki sayfada benim eğzosa bak performansıda attırır
 
Katılım
8 Eki 2007
Mesajlar
18
bujini değiştir. sorun çözülmezse buji piposu buji kablosu ve ateşlemem bobini.

aslında sorun senin elektrik sisteminde de olabilir. lambaların normal yanıyorsa buradan sonra yazdıklarımı boşver.

elektronikçiden multimetre alıp altı çizgili v konumuna getir. ölçme çubuklarını akünün kutup başlarına değdir.

motor çalışmıyorken 12v gösteriyorsa akün sağlam düşükse akü ölü.

motor çalışırken biraz sonra 13.8-14 volt gösteriyorsa konjüktörün sağlam. fazlaysa yanmış.

13 volttan düşükse statörün yanmış.

inşallah statör (yani motorun elektriğini üreten kısım) yanmamıştır.


HALLOLDU BENİM O SORUNUM PATLAMA OLMUYOR ARTIK

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:30 ----------

img00094z.jpg

img00097p.jpg

img00096h.jpg
 

bpk

Katılım
9 Nis 2012
Mesajlar
271
Daha fotoğraf çekemedim ama arkaya çanta taktırdım ve 700 km oldu az önce açılmaya başladı motor yavaştan hissettiriyor :) Bir düşük devirde mesela 3000'de ya egsozdan yahut motordan garip bir ses geliyor . Ama 70 , 80 civarı hızda ses kesiliyor . Sizde de oluyor mu ?
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
24 Haz 2011
Mesajlar
5,247
Daha fotoğraf çekemedim ama arkaya çanta taktırdım ve 700 km oldu az önce açılmaya başladı motor yavaştan hissettiriyor :) Bir düşük devirde mesela 3000'de ya egsozdan yahut motordan garip bir ses geliyor . Ama 70 , 80 civarı hızda ses kesiliyor . Sizde de oluyor mu ?
O klasiktir kardeşim "cızırtı" sesi :)
Onun pek çaresi yok,ama sıkıntı yapacak bir sorun da değil.
Ama civatacıdan oradaki civataları daha kalitelisiyle değiştirmeni ve 500 kmde bir sıkmanı onerebilirim.
 

bpk

Katılım
9 Nis 2012
Mesajlar
271
Atahan Bey gerçekten motorumuzun hiç bir farkı yok :) Elcikler farklı bir tek gördüğüm kadarı ile :) Birde sende Osmanlı turası var benimde arkada çanta kendi eklerimizi çıkarsak motordan ayırt edemem gerçekten çok yeni duruyor :) Rüzgarın eksik olmasın İnşallah

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:36 ----------

O klasiktir kardeşim "cızırtı" sesi :)
Onun pek çaresi yok,ama sıkıntı yapacak bir sorun da değil.
Ama civatacıdan oradaki civataları daha kalitelisiyle değiştirmeni ve 500 kmde bir sıkmanı onerebilirim.

Ses çok canımı sıkıyor benim ya ama arada yapıyor onu yani sürekli yapmıyor .
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
24 Haz 2011
Mesajlar
5,247
Atahan Bey gerçekten motorumuzun hiç bir farkı yok :) Elcikler farklı bir tek gördüğüm kadarı ile :) Birde sende Osmanlı turası var benimde arkada çanta kendi eklerimizi çıkarsak motordan ayırt edemem gerçekten çok yeni duruyor :) Rüzgarın eksik olmasın İnşallah

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:36 ----------



Ses çok canımı sıkıyor benim ya ama arada yapıyor onu yani sürekli yapmıyor .

Hiç sıkılma kardeşim,al 16 numara anahatarı sık sıkabildiğin kadar.
Bugun biraz drift yaptım,verdim ayarı virajlarda :queen:
Sonra bi baktım yolda kalmısım,benzin hortumu yerinden cıkmıs,bakıma goturmek lazım 22,000 oldu neredeyse..:mrgreen:
 

bpk

Katılım
9 Nis 2012
Mesajlar
271
Hiç sıkılma kardeşim,al 16 numara anahatarı sık sıkabildiğin kadar.
Bugun biraz drift yaptım,verdim ayarı virajlarda :queen:
Sonra bi baktım yolda kalmısım,benzin hortumu yerinden cıkmıs,bakıma goturmek lazım 22,000 oldu neredeyse..:mrgreen:

Drift olayına kalkıştım bende bugün ama baktım tekerlere güven yok fazla uzatmadım :mrgreen:
 
Katılım
8 Eki 2007
Mesajlar
18
Atahan Bey gerçekten motorumuzun hiç bir farkı yok :) Elcikler farklı bir tek gördüğüm kadarı ile :) Birde sende Osmanlı turası var benimde arkada çanta kendi eklerimizi çıkarsak motordan ayırt edemem gerçekten çok yeni duruyor :) Rüzgarın eksik olmasın İnşallah

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:36 ----------



Ses çok canımı sıkıyor benim ya ama arada yapıyor onu yani sürekli yapmıyor .

ELCİKLERİ BEN KENDİM TAKTIM. ARKA BAGAJ ÇANTA BENDEDE VARDI ÇIKARDIM ARKAYA BİNEN RAHAT BİNEMEDİĞİ İÇİN :)
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
24 Haz 2011
Mesajlar
5,247
Geçen hafta benzin tahliye hortumu kaynaklı 2 kez yolda kalmama rağmen bugün 22 Km'lik yolu 15 dakikada geldim. 80-85 km hızla..
Hakkını gerçekten verdi Zc.
Bu arada 21bin'e 100 km kaldı,benim motor inanılmaz sessizleşti ve çok rahat hızlanıyor.
Acaba motorun ömrü bitmeden bi kıyak mı yapıyor bana bilemedim :queen:
 

bpk

Katılım
9 Nis 2012
Mesajlar
271
Kıyak yapmak hoş bir terim değildir Uğur kardeşim bence bir araştır :mrgreen:
Benimki şu aralar gerçekten iyi hiç zorlanmadan 90 km hıza çıkıyor 5,6 saniyede falan snrası 95-100 arası gidiyor sürekli :)
Bende 1500 km'yi geçtim 2 gün önce Bursa gezim oldu ufak çaplı maşallah tık demiyor motorum :)
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
24 Haz 2011
Mesajlar
5,247
Hani 2 saat sürekli gidersiniz motorun sesi değişir,daha güzel gider ya aynı durum bu..
Kaymak gibi gidiyor mübarek :)
Hayra alamettir ins
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
Beyler bu motorun egzozu Polini tipi ama sesi 150HS'den bile az çıkıyor nasıl oluyor acaba ?
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst