Mondial Mondial 150zc Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
28 Ara 2009
Mesajlar
1,329
Lastik seçimi..

Arkadaşlar motorum bugün itibariyle 70kmde.Ya bi sorum olacak amortisörleri çok sert ya motor gerçekten çok hopluyor acaba motor yeni diyemi böyle ilerde rahatlar mı?Hiç rahatlayacak gibi durmuyor.


Bu ve benzer tür scooterlerin lastiği ''nyloon'' dur. Lastiğin yolu tutması,

fren mesafesi ve 2.nci amortisör vazifesi görmesi mevcut '' nyloon''

lastiklerle çok zor vede imkansızdır.

Öncelikle can ve mal güvenliğin açısından, mevcut ''nyloon'' lastikleri;

michelin veya metzeller marka lastiklerden birisi ile değiştirmende

son derece büyük yarar var..


Mecut lastiğinin yanak kısmına baktığında, lastiğin imal tarihinin 2006 veya

2007 yılı olduğunu'da göreceksin!...


Lastiklerin ömrü; kullanma ve raf bekleme dönemi dahil 2 ila 3 yıl gibi

bir süreyi kapsar. Dolayısıyla sen, şuan; ekonomik ömrünü tamamlamış,

esneme ve yola tutunma kabiliyetini yitirmiş lastiklere kendini emanet

etmiş durumdasın..

Bu konudaki mevcut deneyimimi paylaşdım. Karar senin....
 
Katılım
11 Eki 2009
Mesajlar
123
merhaba arkadaslar ben 2 ay önce 150 zc aldım yanlız bişey dikkatimi cekti motorum daha 650 km de ilk zamanlar motora gazdan elini cektiginde motor otomatikmen motor freni yapıodu arabadaki gibi ama şimdi hissedilir derecede azaldı yani artık o kadar hızlı bi şekilde frenlemiyo pistonlar birbirine alıstıgı için mi acaba yoksa bi sorun mu var bilgi verirseniz sevinirim???

hacı senin sorunun % 100 subap ayarı git servise ama adam gibi servis olsun önce rolanti ayarına baktır ardından subap ayarı yaptır o zaman motorun gazını bıraktınmı fren sıkıyomuş gibi olmaz..

---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:05 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:37 ----------

hacı senin sorunun % 100 subap ayarı git servise ama adam gibi servis olsun önce rolanti ayarına baktır ardından subap ayarı yaptır o zaman motorun gazını bıraktınmı fren sıkıyomuş gibi olmaz..

subap ayarında vidaları bu motorların hep çok sıkı oluyor az bişey vidaları gevşetsin motorun kalkışı gidişide güzelleşecek :wiinkk:
 
Katılım
9 Nis 2007
Mesajlar
647
iki tane güzel şey dikkatimi çekti birincisi sübap muyhabbeti ikincisi lastik olayı..
hmm düşünüp iyice birşeyler yazmalıyım
 
Katılım
28 Ara 2009
Mesajlar
1,329
Kauçuk veya nyloon lastik !.. ??

sky, nyloon lastikleri çıkardım. Metzeller lastik taktım.

Sonuç mükemmel. Lastiğin yol tutuşu, hızına bağlı olarak

fren mesafesinin kısalması, mevcut yol şartlarında motorun

savrulma yapmaması, kasislerde 2.nci amortisör vazifesi

görmesi, yumuşak hamurlu ve kauçuk lastiklerin genel

karakteristik özellikleri arasında yer almaktadır.

Şimdilik genel değerlendirmem 5 üzerinden 5 puan ::pala::


Lastikle ilgili diğer detay, bilgi paylaşımı ve görüşleri sana bırakıyorum.
 
Katılım
25 Mar 2010
Mesajlar
41
merhaba arkadaslar ben 2 ay önce 150 zc aldım yanlız bişey dikkatimi cekti motorum daha 650 km de ilk zamanlar motora gazdan elini cektiginde motor otomatikmen motor freni yapıodu arabadaki gibi ama şimdi hissedilir derecede azaldı yani artık o kadar hızlı bi şekilde frenlemiyo pistonlar birbirine alıstıgı için mi acaba yoksa bi sorun mu var bilgi verirseniz sevinirim???


rolantin yükselmiş bence , motor gaza basmadan kaç devirde çalışıyor ?
 
Katılım
9 Nis 2007
Mesajlar
647
sky, nyloon lastikleri çıkardım. Metzeller lastik taktım.

Sonuç mükemmel. Lastiğin yol tutuşu, hızına bağlı olarak

fren mesafesinin kısalması, mevcut yol şartlarında motorun

savrulma yapmaması, kasislerde 2.nci amortisör vazifesi

görmesi, yumuşak hamurlu ve kauçuk lastiklerin genel

karakteristik özellikleri arasında yer almaktadır.

Şimdilik genel değerlendirmem 5 üzerinden 5 puan ::pala::


Lastikle ilgili diğer detay, bilgi paylaşımı ve görüşleri sana bırakıyorum.

Çok güzel valla aklıma soktun bu lastik olayını ben gerçekten sakız gibi yere yapışan bir lastik istiyorum.. birde arka lastiği 130/60 ya orijinali ben 130/70 taktırmayı düşünüyorum..

FİYATLARI nedir şamilcim tek veya çift alınca bir fark oluyor mu önce onları bi soralım çok pahalıysa hayal kurmayayım boşa
:pale:
 
Katılım
27 Mar 2010
Mesajlar
635
devir çalıştırınca direk 2000 e geliyo LEvgs ama böle daha iyi oldu :D eskiden anında motor freni oluyodu bide bunu kaldırma olanagımız yok mu yani motor freni yapmasın gazı kesince devam etse boşta gibi
 
Katılım
25 Mar 2010
Mesajlar
41
devir çalıştırınca direk 2000 e geliyo LEvgs ama böle daha iyi oldu :D eskiden anında motor freni oluyodu bide bunu kaldırma olanagımız yok mu yani motor freni yapmasın gazı kesince devam etse boşta gibi


rolantinin orada 2 ayar var galiba biri debriyajla ilgili bir ayar , senin o kısım ayarsız ayarlatmazsan riskli olur ani frenlemen gerektiğinde motor durmaz tavsiyem ayarlatmandan yana
 
Katılım
19 Eki 2008
Mesajlar
1,025
Motosikleti
Honda Forza 250 (2026)
Bu da Benim Kızım

image-7A9C_4BE545DC.jpg


image-F63B_4BE546A5.jpg


image-6281_4BE546F8.jpg


image-71A4_4BE5474A.jpg


image-7BF3_4BE547A1.jpg


image-7B81_4BE54804.jpg
 
Son düzenleme:
Katılım
28 Ara 2009
Mesajlar
1,329
Güle güle ve kazasız belasız kullan!..
Kaskın takılı,farın ve yolun açık olsun!..::148::
 
Katılım
29 Eyl 2008
Mesajlar
59
bu motoru benim çok yakın arkadaşım 2008 yılında almıştı o zamanlar bende motor yoktu bununla geziyoduk bende bundan alcaktım cok niyetlenmistim sonradan vaz geçtim nedenleri sunlardı vibrasyon cok fazla ön farın ordaki kücük ampuller cevresindeki plastik kısmı eritmişti motor cok ısınınca eksozdan çat cut acayip sesler cıkıyodu motor 9500 km gelmişti motor kısmıyla ilgili bi sorun yaşamamıştı arkadaş haziran ayında çorluya gittik dçnerken motor 2 kere stop etti yolda kalmıştık motor soğuduktan sonra tekleyerek çalıştı geri bindik 60 km/h hızla yavaş yavaş geri tekirdağa geldik orda başka sorun cıkarmamıştı 60 la getirdi alet bizi ilk 8000 km kadar tek bir sorun cıkarmamıştı alet 9000 km lerde biraz sorunlar oluşmuştu bende cbf 150 aldım sonra arkadaşda o motoru bikaç zaman sonra sattı
 
Katılım
27 Mar 2010
Mesajlar
635
ARKADASLAR MOTORUMU SATIYORUM EGER düşünürseniz daha yeni aldım acil paraya sıkıstıgımdan satıyorum (#23754352)
 
Katılım
16 Şub 2009
Mesajlar
2,377
bu motoru benim çok yakın arkadaşım 2008 yılında almıştı o zamanlar bende motor yoktu bununla geziyoduk bende bundan alcaktım cok niyetlenmistim sonradan vaz geçtim nedenleri sunlardı vibrasyon cok fazla ön farın ordaki kücük ampuller cevresindeki plastik kısmı eritmişti motor cok ısınınca eksozdan çat cut acayip sesler cıkıyodu motor 9500 km gelmişti motor kısmıyla ilgili bi sorun yaşamamıştı arkadaş haziran ayında çorluya gittik dçnerken motor 2 kere stop etti yolda kalmıştık motor soğuduktan sonra tekleyerek çalıştı geri bindik 60 km/h hızla yavaş yavaş geri tekirdağa geldik orda başka sorun cıkarmamıştı 60 la getirdi alet bizi ilk 8000 km kadar tek bir sorun cıkarmamıştı alet 9000 km lerde biraz sorunlar oluşmuştu bende cbf 150 aldım sonra arkadaşda o motoru bikaç zaman sonra sattı


bende zcdn sonra cbf düşünüyorum
ama zc yisatmam görüntüsü çok hoşuma gidiyor
 
Katılım
29 Eyl 2008
Mesajlar
59
görüntüsü benimde hosuma gidiyo ya bu motoru hor kullanmadıktan sonra bakımlarını hiç aksaltmadan gene sorunsuz 30 bin gösteririr belki daha fazla ama 2 kişi uzun yolda dip gaz gitmeye gelmez şehir içi kullanımlarda motoru fazla sıkıştırıp yormadan kullanıldıktan sonra fiyatına göre ideal motor
 
Katılım
19 Eki 2008
Mesajlar
1,025
Motosikleti
Honda Forza 250 (2026)
Ya bende bir ses var bazen yapıyor giderken özelliklede motor yaylanırken cart cart cart diye bir ses ve sonra kesiliyor sonra gene 60la falan giderken gene yolda yaylanınca gene aynı ses,arkaya birisi oturunca daha sık yapıyor.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst