Mondial Mondial 150zc Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
16 Şub 2009
Mesajlar
2,377
arkadaşlar yardımlarınız beklıorum
nasıl anlatacam bılmıorum karma karıs drum ama yazım bi hatam olursa affola

şimdi bi akrabanın mondial 150 zc si var ve garajda yatıo araba aldı motoruda 6 ay önce aldı 1.200 tlye verecek saglam temiz motor 6.000 km de performans egzoz felanda takmıs.

kafamda 2 model var


bu gun bi mağazaya gittim ve honda innova 125 vardı fiatı 1,500 tl 2005 model 1 km de daha ( % 100 sıfırlanmıs bence ) adam garanti verio yarı yolda bırakmıyacagına felan filan vs. motor kaza yapmıs gıbı sanki ön teker üstündeki grenajında çok fazla çizik var ama göze çarpmıcak şekilde yerde sürüklenmıs sanki dedıgım yerde çamurluk yeri ama ondan hariç baska hiç bi yerinde çizik bile yok sizce almalımıym hondayı kazalı bıle olsa kazalı olup olmadıgını sormadım yanlız



ya mondialı alacam yada hondayı burda tabi honda ön sırada yer alıor ama fiatı ucuz oldgu için gözümü korkutuor çok sorun çıkartırmı kazalı bı motorsa acaba ?



yatan motor pasa yapar benim başıma geldi
bide mondial yani
bide nerde kullancaksın oda var cunku zc yle innova farklı tarzlarda
bence okadar ucuza innova olmaz
sen netten bak 1.200 civarında çok gzl zcler var

---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:15 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:13 ----------

Bende bugün 150zc ailesine katıldım.Bugün sıfır kilometre gri renk 150zcmi aldım.

Hayırlı olsun :rendeer:
 
Katılım
10 Nis 2010
Mesajlar
438
sımdı baya karırsızım aslında ybr alcaktım ilk motorum die aile korkuo biraz o yuzden sımdılık ufak bişi alıcam bi dahaki yaaza kadar ama ne alıcıgıma bı turlu karar veremıorum max. 2.500 tl lik bi motor alıcam ya cup model yada scooter

önerecegın bı motor olabılır mı ?

bnm aradgım özellikleri yazım istersen

1.beni 2 de bir ugrastırmayacak ( yolda bırakmasın bana kafi)
2.seri attack olması
3.sıradan bi scoter olmamamısı (tipi yönunden mondial zc gibi olursa daha iyi)

ve son olarakda 0 ukh üzer mi beni sence
 
Katılım
10 Nis 2010
Mesajlar
438
bu yaz daha düşük bişi alıcam bende ybr cbf istiorumda evdekiler malum bi dahaki yaza kısmetse cbr düşünüorum ama sımdı alıcagım motorumuda satmıcam cup ve mondial 150 zc modeller hoşuma gidior bu tarz bişiler bakıorum

bi de yatan motor pasa yapar benim başıma geldi die yazdın bu konudan biraz bahsedersen sevinirim yarın akrabanın yanına gidecem çünkü motora bakmaya önceden önlemimi alim yani

yardım ettıgın için saol bu arada
 
Katılım
16 Şub 2009
Mesajlar
2,377
bu yaz daha düşük bişi alıcam bende ybr cbf istiorumda evdekiler malum bi dahaki yaza kısmetse cbr düşünüorum ama sımdı alıcagım motorumuda satmıcam cup ve mondial 150 zc modeller hoşuma gidior bu tarz bişiler bakıorum

bi de yatan motor pasa yapar benim başıma geldi die yazdın bu konudan biraz bahsedersen sevinirim yarın akrabanın yanına gidecem çünkü motora bakmaya önceden önlemimi alim yani

yardım ettıgın için saol bu arada

depoyu kontrol et eğer pas benzinle motora kaçarsa yandın
fren sistemi yağları kontrol et
aküye bak şaseyide kontrol et pas fln varmı
 
Katılım
19 Eki 2008
Mesajlar
1,025
Motosikleti
Honda Forza 250 (2026)
Arkadaşlar motorum bugün itibariyle 70kmde.Ya bi sorum olacak amortisörleri çok sert ya motor gerçekten çok hopluyor acaba motor yeni diyemi böyle ilerde rahatlar mı?Hiç rahatlayacak gibi durmuyor.
 
Katılım
3 Haz 2009
Mesajlar
1,061
amortisörler sert. viraj tutuşu için böyle. araç emsallerine göre hafif. amrotisörler yumuşak olsa savrulur. bir de ilerleyen km lerde biraz daha rahatlayacak. çakır çukur yerlerden uzak durmaya bak. videlerı gevşetme.
 
Katılım
22 Kas 2008
Mesajlar
2,354
bu yaz daha düşük bişi alıcam bende ybr cbf istiorumda evdekiler malum bi dahaki yaza kısmetse cbr düşünüorum ama sımdı alıcagım motorumuda satmıcam cup ve mondial 150 zc modeller hoşuma gidior bu tarz bişiler bakıorum

bi de yatan motor pasa yapar benim başıma geldi die yazdın bu konudan biraz bahsedersen sevinirim yarın akrabanın yanına gidecem çünkü motora bakmaya önceden önlemimi alim yani

yardım ettıgın için saol bu arada

innova için söylüyorum şayet motoru ciğeri sağlamsa hiç kaçırma al derim o fiyata hemde çizik felan sorun değil şasi sağlam olsun yeterki diğer herşey hallolur
ikincisi de ybr ve cbf başlangıç motorudur küçük birşeyden kastın ebatsa onu bilemem ama düşük cc başlangıç olarak ideal motorlar bunlar :cat:
 
Katılım
19 Eki 2008
Mesajlar
1,025
Motosikleti
Honda Forza 250 (2026)
amortisörler sert. viraj tutuşu için böyle. araç emsallerine göre hafif. amrotisörler yumuşak olsa savrulur. bir de ilerleyen km lerde biraz daha rahatlayacak. çakır çukur yerlerden uzak durmaya bak. videlerı gevşetme.

Amortisörler yumuşayacak diyorsun yani.Bide bu zclerin lastikleri ince yanaklı acaba onunda zıplamada rolü nasıldır?Lastikleri değiştirsek.
 
Katılım
19 Eki 2008
Mesajlar
1,025
Motosikleti
Honda Forza 250 (2026)
Bu arada ya motor hakkaten çok zıplıyor ya acaba garantiden amortisörlerimi değiştirtsem.Ama motor genel anlamda şu anlık çok iyi,hızlanması,çekişi güzel,şu anlık yazılarda okuduğum eksoz cızırtısı falan yok inşallahda olmaz.
 
Katılım
16 Şub 2009
Mesajlar
2,377
Bu arada ya motor hakkaten çok zıplıyor ya acaba garantiden amortisörlerimi değiştirtsem.Ama motor genel anlamda şu anlık çok iyi,hızlanması,çekişi güzel,şu anlık yazılarda okuduğum eksoz cızırtısı falan yok inşallahda olmaz.

motor çok zıplıyor diye garantiden değiştirmezler
kırılsa bile değiştirceklerini sanmıyorum xD
şaseyi kırmayı başaran arkadaşlar var garantiden değiştiremediler xd
mondial işte xD:pr:
 
Katılım
11 Eki 2009
Mesajlar
123
motor çok zıplıyor diye garantiden değiştirmezler
kırılsa bile değiştirceklerini sanmıyorum xD
şaseyi kırmayı başaran arkadaşlar var garantiden değiştiremediler xd
mondial işte xD:pr:

benim şasem kırıldı ve şasemi garantiden değiştim wolky servisten servise fark var eğer kaza yapıpta kırarsan yada düşersen vs vs kullanıcı hatası diyip değiştirmiyolar ama motor temizse örnek= benimkisi değiştiriyolar ama dediğim gibi servisten servise fark var şasem kırıldığında ilk önce bana yakın olan yerden gaziosmanpaşadaki servisi aradım abi şasem kırıldı ne yapcaz varsa araç gelin alın motoru yolda kaldım dedim ayrıca masrafı ne tutar dedim nakliye artı şase 200 - 250 i bulur dedi bu ne ya dedim bu motor garantili değilmi dedim adam şase garantiye girmez dedi ardından 500 evlerdeki servisi aradım abi yolda kaldım ne yapcaz dedim adam dedi gelir motoru ordan alırız nakliye parası artı kırılan parçan varsa onu değiştiririz onlara paran gider şaseyi garntiden değişiriz dedi eyw dedim gel abi al motoru dedim geldi ldı neyse servisi aradı mondialin merkezini aradı aydın da adama söyledi böle böle diye adam soruyor işte kaza yapmışmı varmı kırığı döküğü sağolsun adam doğruyu söyledi yok dedi sağlam motor dedi sadece şase kırık dedi tamam dediler 15 gün içinde şasem geldi bedavaya garantiden takıldı.. sadece ayağımızı koyduğumuz plastik aksağımı kırıldı onunla nakliye ikisi 70 tl falan tuttu.. demekki gaziosmanpaşadaki servise uysaydım araştırmadan sazan gibi atlasaydım plstik aksağam + şase + nakliye 300 e patlardı..

---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:59 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:56 ----------

benim şasem kırıldı ve şasemi garantiden değiştim wolky servisten servise fark var eğer kaza yapıpta kırarsan yada düşersen vs vs kullanıcı hatası diyip değiştirmiyolar ama motor temizse örnek= benimkisi değiştiriyolar ama dediğim gibi servisten servise fark var şasem kırıldığında ilk önce bana yakın olan yerden gaziosmanpaşadaki servisi aradım abi şasem kırıldı ne yapcaz varsa araç gelin alın motoru yolda kaldım dedim ayrıca masrafı ne tutar dedim nakliye artı şase 200 - 250 i bulur dedi bu ne ya dedim bu motor garantili değilmi dedim adam şase garantiye girmez dedi ardından 500 evlerdeki servisi aradım abi yolda kaldım ne yapcaz dedim adam dedi gelir motoru ordan alırız nakliye parası artı kırılan parçan varsa onu değiştiririz onlara paran gider şaseyi garntiden değişiriz dedi eyw dedim gel abi al motoru dedim geldi ldı neyse servisi aradı mondialin merkezini aradı aydın da adama söyledi böle böle diye adam soruyor işte kaza yapmışmı varmı kırığı döküğü sağolsun adam doğruyu söyledi yok dedi sağlam motor dedi sadece şase kırık dedi tamam dediler 15 gün içinde şasem geldi bedavaya garantiden takıldı.. sadece ayağımızı koyduğumuz plastik aksağımı kırıldı onunla nakliye ikisi 70 tl falan tuttu.. demekki gaziosmanpaşadaki servise uysaydım araştırmadan sazan gibi atlasaydım plstik aksağam + şase + nakliye 300 e patlardı..

ayrıca şaseyi garantiden değişirlerdi parayıda cebe atarlardı zaten şikayette ettim o servisi..

---------- Mesaj ekleme zamanı: 02:05 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:59 ----------

arkadaşlar ben bi motor buldum ikinci el onuda almayı düşünüyorum 150 lik schooter sahibiyle birlikte gidip noterde üzerime alcam ne kadar para gidiyor üzerime almaya ? ayrıca motorun vergileri yatırılmış sigortası 2011 e kadar temiz yani ?
 
Katılım
19 Eki 2008
Mesajlar
1,025
Motosikleti
Honda Forza 250 (2026)
Amortisörleri biraz yumuşadı lastik havalarınıda azalttım ön 26 arka 29 yaptım baya bir fark oldu.Daha rodajdayım rodajda kaç bin devirde gitmeliyim bu motorda.
 
Katılım
19 Eki 2008
Mesajlar
1,025
Motosikleti
Honda Forza 250 (2026)
Ön amortisör hiç yaylanmıyor neden acaba çok sert.Bu arada bazen gaza yüklendiğimde cırt cırt bir ses geliyor o ses ne olabilir?
 
Katılım
27 Mar 2010
Mesajlar
635
merhaba arkadaslar ben 2 ay önce 150 zc aldım yanlız bişey dikkatimi cekti motorum daha 650 km de ilk zamanlar motora gazdan elini cektiginde motor otomatikmen motor freni yapıodu arabadaki gibi ama şimdi hissedilir derecede azaldı yani artık o kadar hızlı bi şekilde frenlemiyo pistonlar birbirine alıstıgı için mi acaba yoksa bi sorun mu var bilgi verirseniz sevinirim???
 
Katılım
9 Nis 2007
Mesajlar
647
merhaba arkadaslar ben 2 ay önce 150 zc aldım yanlız bişey dikkatimi cekti motorum daha 650 km de ilk zamanlar motora gazdan elini cektiginde motor otomatikmen motor freni yapıodu arabadaki gibi ama şimdi hissedilir derecede azaldı yani artık o kadar hızlı bi şekilde frenlemiyo pistonlar birbirine alıstıgı için mi acaba yoksa bi sorun mu var bilgi verirseniz sevinirim???

20.137 kmdeyim hala motor freni ilk günkü gibi yapıyor..!Aslında ilgimi çekmedi değil bu ayrıntı..
 
Katılım
19 Eki 2008
Mesajlar
1,025
Motosikleti
Honda Forza 250 (2026)
motorla en fazla kaça çıktın
yada 2 kişi bindinmi

2 kişi bindim ama en fazla 60a çıktım.Ya sanki bir şey sürtüyormuş gibi bir ses özellikle iki kişi binince.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 13:11 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 13:09 ----------

20.137 kmdeyim hala motor freni ilk günkü gibi yapıyor..!Aslında ilgimi çekmedi değil bu ayrıntı..

Skyforever msni verebilirmisin
 
Katılım
16 Şub 2009
Mesajlar
2,377
e kendinde diyorsun 2 kişi binince diye
rodaj bitene kadar ne 2 kişi bincen ne 50 yi geççen ben 40 ta yaptım rodajı sıkıcı oldu ama motorumun ömrü uzun
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst