slm resim de gürüldügü gibi scootere koltuk altına sıabilecek bir lpg tankı lazım dı araştırdım uygun küçük bişey bulamadım piknik tüpünü biraz modife den sonra lpg tankı haline getirdim şamandıra tAKILACAK şekilde.gazın ısınması gerekiyordu bunuda esnek basınca dayanıklı firen hortumları ile eksozdan ısıtıp regilatöre ordan da karbiratöre .karbiratör de yada hava filitre hurtumuna regilatörden basıncı düşmüş gazı karbiratöre taşıyan hortumu takabilecek bisiklet şamyel sipop demirine benzer bir aparatla gazın karbiratöre ulaşmasını salayıp gerekli hava ve gaz ayarların dan sonra çalıştırdım. bu sistem scooterlerde daha güvenli cidigi bir darbe olmazsa lpg sistemi zarar görmüyor çünkü etrafı şase ile çevrili .güvenlik konusu kontaktan çıkısından bir 3 yollu anahtar koyarda 1 benzin kesip açmaya 2 boş 3 kazı kesip açmaya kollanacaksın bir şema çızeyim buna uyulursa aşırı bir kaza geçirmezsen tehlike yok ben 4 ay o şekil de kullandım
---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:48 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:45 ----------
ben geçen yıl 5 tl lik gazla 100 kemyol gidiyordum fazlası var azı yok normalbir kullanımda performan kaybı 100 de 5 gibi bişey
elinize sağlık. yangın söndürme tüpünü gaz tankı olarak kullanabilir miyiz? yangın söndürme tüpü dayanıklı mıdır? şamandıra tam olarak ne işe yarıyor? benim 150 zcnin ayak koyma yeri bombeli. oraya 2 litrelik yangın tüpü sığar sanırım. etrafına da darbe koruman için kaynakla boru takılabilir. tabi tüp dayanıklıysa...
egzoz fazla ısınırsa lpg için sorun olmaz mı? bunun yerine egzoza içinde su olan bir boru bağlanırsa, bu borunun içine 12v ile çalışan bir elektrik motoru ile devirdaim yaptırılırsa ve bu elektrik motoruna giden elektriği borunun içindeki suya bağlı bir termostatla alınırsa daha güvenli olmaz mı?
gazın geldiği boruya ek olarak bir demir bilyanın içinde olduğu 1 parmak boğumu kadar bir tüp eğimle konursa motor atıyorum 50 derece eğime geldiğinde gazı otomatik kesen bir sistem yapılamaz mı?
regülatör eğer elektrikle çalışıyorsa bu demir bilya olayı kısa devre için de kullanılabilir mi?.
bu yazdıklarım saçma değilse ve uygulanabiliyorsa sizin de desteğinizle hemen uygulamaya geçerim. 5 liraya 100 km mükemmel bir değer. ben 16 liraya 135 km gidiyorum.