Mondial Mondial 150 MC Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
23 Ağu 2009
Mesajlar
1,821
mrb 1 hafta önce zeytinli dağına çıktk fakat yokuş aşşğı yapıştıran şahinli çocuklar kpmuş geliyolardı bize çarpıcaklardıki sğa direksiyonu kırdım ve ufalanmış kaya parçaları yüzünden motorla düştük işn garip tarafı motorun üzerinden nasıl atladığımı bilmiyorum ayaktaydım motor sürüklendi ve dağdan 15-20 metre kadar aşğıya kaydı dahada ilginci sadece sağ sinyalimin kapağı kırılmıştı far hafif çizildi belli olmuor motoru kaldırdım benzin akmıştı sonra marşa bastım 15 sn ye gaz yemedi ve yola tekrar tırmandım sinyal dışında hiç birsey olmıstı işimi gördüm eve geldim ve sinyalin kapağını yapıştırdım...bu arabesk staylalar bi gün öldürecekler beni
gecmış olsun kardeş
bende motoru yatırınca sadece sag sınyal kağagı kırıldı bende aynen yapıştırıdım bır daha Allah gostermesın boyle kazalar tekerınız duz bassın... :salut::salut::salut:
 
Katılım
9 Şub 2010
Mesajlar
939
Ne platin nede iridyum bujinin bir fayda saglayacagini düsünmüyorum. Yillarca araba modifiye etmekle ugrastim. Tecrübelerim dogrultusunda ne acik hava filtresi nede bu tarz bujiler tek baslarina bi fayda saglamiyorlar. MOdifiye isine girilecekse is tam yapilmali. Ancak bizim bu tek silindirli motorlara yapilacak hic birsey yok bence.
Iridyumu kullanip olumlu izlenimler yakalayacak arkadaslari dinlemeye de hazirim.
 
Katılım
16 Mar 2011
Mesajlar
215
evet arkadaşlar bir süpriz daha lpg li mc yakın da istanbul yolların da aynı sistemi scootere uygulamıştım scooterimi artık farklı işlede kullanıyorum
grnt1520.jpg

By isak_1981 at 2011-06-09
grnt1519k.jpg

By isak_1981 at 2011-06-09
grnt1517.jpg

By isak_1981 at 2011-06-09
grnt1515.jpg

By isak_1981 at 2011-06-09
grnt1514.jpg

By isak_1981 at 2011-06-09
 
Katılım
10 Eyl 2006
Mesajlar
1,105
Ne platin nede iridyum bujinin bir fayda saglayacagini düsünmüyorum. Yillarca araba modifiye etmekle ugrastim. Tecrübelerim dogrultusunda ne acik hava filtresi nede bu tarz bujiler tek baslarina bi fayda saglamiyorlar. MOdifiye isine girilecekse is tam yapilmali. Ancak bizim bu tek silindirli motorlara yapilacak hic birsey yok bence.
Iridyumu kullanip olumlu izlenimler yakalayacak arkadaslari dinlemeye de hazirim.

iridyum bujı 30 tl normal buji 10 tl ve her 5000 de degiştiriyoruz iridyum yaklaşık 25000 km gidiyor buna göre hesap yaparsak uzun vadede avantaj gibi
ayrıca örnek vermek benim baktıgım bir iki modifiye sitesi var onlar power commander taksanız bile kendi orjinal egzosunu kullanın diyor hele exup kulllananlar arabada herhalde durum böyle degildir
 
Katılım
23 Ağu 2009
Mesajlar
1,821
evet arkadaşlar bir süpriz daha lpg li mc yakın da istanbul yolların da aynı sistemi scootere uygulamıştım scooterimi artık farklı işlede kullanıyorum
grnt1520.jpg

By isak_1981 at 2011-06-09
grnt1519k.jpg

By isak_1981 at 2011-06-09
grnt1517.jpg

By isak_1981 at 2011-06-09
grnt1515.jpg

By isak_1981 at 2011-06-09
grnt1514.jpg

By isak_1981 at 2011-06-09[/QUO
isak kardeş şayet çalıştırabilirsen bu tesisattan banada yapıy yollayabilirmisini :rendeer::rendeer::rendeer:

çok güzel bir buluş yapmışsınız elinize sağlık
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
14 Eyl 2010
Mesajlar
776
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
isak kardeş şu tüp işinin fotoları facedeki mc grubuna da eklermisin birde çalıştıktan sonra bir videoda çok iyi olur bu arada HELAL OLSUN..
 
Katılım
16 Mar 2011
Mesajlar
215
evet arkadaşlar bir süpriz daha lpg li mc yakın da istanbul yolların da aynı sistemi scootere uygulamıştım scooterimi artık farklı işlede kullanıyorum
grnt1520.jpg

By isak_1981 at 2011-06-09
grnt1519k.jpg

By isak_1981 at 2011-06-09
grnt1517.jpg

By isak_1981 at 2011-06-09
grnt1515.jpg

By isak_1981 at 2011-06-09
grnt1514.jpg

By isak_1981 at 2011-06-09[/QUO
isak kardeş şayet çalıştırabilirsen bu tesisattan banada yapıy yollayabilirmisini :rendeer::rendeer::rendeer:

çok güzel bir buluş yapmışsınız elinize sağlık


slm işi hepsi burda bitmiyor motor üzerin de ilave çalışmalar yapmak gerekiyor
sisteme regilatör yani beyin dedikleri karbiratör görevi yapan sistem, benzin kesicisi ,ve gazı ısıtması için motor bilok alt taraf silindirle şanzumanın birleştigi yere bakır boroyu 1 tur sarmak gerekiyor ben scootre yaptıgım sistemin resimlerini bir kaçını yollayım

grnt0884.jpg

By isak_1981 at 2011-06-10
grnt0893.jpg

By isak_1981 at 2011-06-10
 
Katılım
16 Şub 2006
Mesajlar
575
Tebrik ederim

slm işi hepsi burda bitmiyor motor üzerin de ilave çalışmalar yapmak gerekiyor
sisteme regilatör yani beyin dedikleri karbiratör görevi yapan sistem, benzin kesicisi ,ve gazı ısıtması için motor bilok alt taraf silindirle şanzumanın birleştigi yere bakır boroyu 1 tur sarmak gerekiyor ben scootre yaptıgım sistemin resimlerini bir kaçını yollayım

grnt0884.jpg

By isak_1981 at 2011-06-10
grnt0893.jpg

By isak_1981 at 2011-06-10

İsak kardeşim, ben merak etmeye başladım! Sizin bu mekanik alt yapısı nereden geliyor.:) Bravo yani!, Bizleri durup durup şaşırtıyorsun:cyclopsan
Bu işin maliyeti nedir, istenirse üretimini yapabilirmisin? Olur ya; seri üretime soyunursan, sıradayım.:cat:
 
Katılım
28 Eki 2010
Mesajlar
111
bugün Emirgan'a gittim, parkta güvenlik görevlileri turuncu renk bir MC ile devriye atıyorlardı. Dikkatimi çektiler ve biraz fazla baktım motora, merak da ediyorum balancer sistemini özellikle, Mondial'in kalitede yeni bir trende geçişini. Sanırım nazarım değdi, motorun üzerinde 2 kişiyken anlayamadığım bir sebeple kayıp düştüler. İlginç olansa motor stop etmedi, yere benzin falan da hiç akmadı :silent:
neyse ki adamlara birşey olmadı hızları çok yavaş olduğundan, malesef full korumasızlardı.
 
Katılım
14 Eyl 2010
Mesajlar
2,463
slm işi hepsi burda bitmiyor motor üzerin de ilave çalışmalar yapmak gerekiyor
sisteme regilatör yani beyin dedikleri karbiratör görevi yapan sistem, benzin kesicisi ,ve gazı ısıtması için motor bilok alt taraf silindirle şanzumanın birleştigi yere bakır boroyu 1 tur sarmak gerekiyor ben scootre yaptıgım sistemin resimlerini bir kaçını yollayım

grnt0884.jpg

By isak_1981 at 2011-06-10
grnt0893.jpg

By isak_1981 at 2011-06-10

scootera nasıl yaptığınızı tam olarak anlatırsanız ben de düşünüyorum. benim motor da sizinkinin bir kardeşi ve kilometreye 13-14 kuruş yakıyor ve ayda 1000 km yol yapıyorum. sorularım: ne kadar para gitti? ne kadar yakıyor? güvenlik konusunda neler yaptınız? performansı azaldı mı?

son olarak motora yan çanta da yapmışsınız sanırım? kaynakları şasede nereye bağladınız?
 
Son düzenleme:
Katılım
16 Mar 2011
Mesajlar
215
scootera nasıl yaptığınızı tam olarak anlatırsanız ben de düşünüyorum. benim motor da sizinkinin bir kardeşi ve kilometreye 13-14 kuruş yakıyor ve ayda 1000 km yol yapıyorum. sorularım: ne kadar para gitti? ne kadar yakıyor? güvenlik konusunda neler yaptınız? performansı azaldı mı?

son olarak motora yan çanta da yapmışsınız sanırım? kaynakları şasede nereye bağladınız?

slm resim de gürüldügü gibi scootere koltuk altına sıabilecek bir lpg tankı lazım dı araştırdım uygun küçük bişey bulamadım piknik tüpünü biraz modife den sonra lpg tankı haline getirdim şamandıra tAKILACAK şekilde.gazın ısınması gerekiyordu bunuda esnek basınca dayanıklı firen hortumları ile eksozdan ısıtıp regilatöre ordan da karbiratöre .karbiratör de yada hava filitre hurtumuna regilatörden basıncı düşmüş gazı karbiratöre taşıyan hortumu takabilecek bisiklet şamyel sipop demirine benzer bir aparatla gazın karbiratöre ulaşmasını salayıp gerekli hava ve gaz ayarların dan sonra çalıştırdım. bu sistem scooterlerde daha güvenli cidigi bir darbe olmazsa lpg sistemi zarar görmüyor çünkü etrafı şase ile çevrili .güvenlik konusu kontaktan çıkısından bir 3 yollu anahtar koyarda 1 benzin kesip açmaya 2 boş 3 kazı kesip açmaya kollanacaksın bir şema çızeyim buna uyulursa aşırı bir kaza geçirmezsen tehlike yok ben 4 ay o şekil de kullandım

---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:48 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:45 ----------

ben geçen yıl 5 tl lik gazla 100 kemyol gidiyordum fazlası var azı yok normalbir kullanımda performan kaybı 100 de 5 gibi bişey
 
Katılım
14 Eyl 2010
Mesajlar
2,463
slm resim de gürüldügü gibi scootere koltuk altına sıabilecek bir lpg tankı lazım dı araştırdım uygun küçük bişey bulamadım piknik tüpünü biraz modife den sonra lpg tankı haline getirdim şamandıra tAKILACAK şekilde.gazın ısınması gerekiyordu bunuda esnek basınca dayanıklı firen hortumları ile eksozdan ısıtıp regilatöre ordan da karbiratöre .karbiratör de yada hava filitre hurtumuna regilatörden basıncı düşmüş gazı karbiratöre taşıyan hortumu takabilecek bisiklet şamyel sipop demirine benzer bir aparatla gazın karbiratöre ulaşmasını salayıp gerekli hava ve gaz ayarların dan sonra çalıştırdım. bu sistem scooterlerde daha güvenli cidigi bir darbe olmazsa lpg sistemi zarar görmüyor çünkü etrafı şase ile çevrili .güvenlik konusu kontaktan çıkısından bir 3 yollu anahtar koyarda 1 benzin kesip açmaya 2 boş 3 kazı kesip açmaya kollanacaksın bir şema çızeyim buna uyulursa aşırı bir kaza geçirmezsen tehlike yok ben 4 ay o şekil de kullandım

---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:48 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:45 ----------

ben geçen yıl 5 tl lik gazla 100 kemyol gidiyordum fazlası var azı yok normalbir kullanımda performan kaybı 100 de 5 gibi bişey

elinize sağlık. yangın söndürme tüpünü gaz tankı olarak kullanabilir miyiz? yangın söndürme tüpü dayanıklı mıdır? şamandıra tam olarak ne işe yarıyor? benim 150 zcnin ayak koyma yeri bombeli. oraya 2 litrelik yangın tüpü sığar sanırım. etrafına da darbe koruman için kaynakla boru takılabilir. tabi tüp dayanıklıysa...

egzoz fazla ısınırsa lpg için sorun olmaz mı? bunun yerine egzoza içinde su olan bir boru bağlanırsa, bu borunun içine 12v ile çalışan bir elektrik motoru ile devirdaim yaptırılırsa ve bu elektrik motoruna giden elektriği borunun içindeki suya bağlı bir termostatla alınırsa daha güvenli olmaz mı?

gazın geldiği boruya ek olarak bir demir bilyanın içinde olduğu 1 parmak boğumu kadar bir tüp eğimle konursa motor atıyorum 50 derece eğime geldiğinde gazı otomatik kesen bir sistem yapılamaz mı?

regülatör eğer elektrikle çalışıyorsa bu demir bilya olayı kısa devre için de kullanılabilir mi?.

bu yazdıklarım saçma değilse ve uygulanabiliyorsa sizin de desteğinizle hemen uygulamaya geçerim. 5 liraya 100 km mükemmel bir değer. ben 16 liraya 135 km gidiyorum.
 
Katılım
16 Mar 2011
Mesajlar
215
lpgsistemi.png

By isak_1981 at 2011-06-11

---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:44 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:38 ----------

kadeş bu iş uzuar yazmakla anlatılmaz ben sana yardımcı olmak adına tl vereyim yarın beni ara nacizane yardımcı olayım 0546 511 08 26 habu arada elinden iş geliyorda az buçuk işden anlıyorsan bu iş kolay olur yoksa hiç bulaşma derim
 
Katılım
14 Eyl 2010
Mesajlar
2,463

3 numaralı anahtara eğimli bir tüpün içinde demir bilyayla kısa devre yaptırılıp gaz kesilebilir.

lpgnin bir boru ile egzoza bağlanması hala bana güvensiz gelmekte. yeri gelince 1 saat kontağı kapatmıyorum. nacizane fikrim benim için bu kısım sorun çıkarabilir. lpgyi önceki yazımdaki gibi suyla ısıtmak, suyun sıcaklığına göre devirdaim yaptırmak teorik açıdan basit bir çözüm.

yangın tüpü konusu hala muallakta. olmadı sanayiden 150 zcnin ayak koyduğumuz yerin bombesine göre 5-10 mmlik sacdan 2-3 litrelik bir depoyla beraber etrafına darbelerden korumak için kafes yapılabilir. bildiğim kadarıyla piknik tüpleri 4 mm malzemeden yapılıyor.

yalnız şunu anlayamadım; hem manifolda hem de hava filtresine lpg gönderiyoruz; hava filtresine eklemek yeterli olmuyor mu?

cevabın için çok teşekkürler.
 
Katılım
10 Eyl 2006
Mesajlar
1,105
arkadaşlar bu gün eski foça ile yenifoça arsında acar kampingin ön koyunda motorun uzerinde kilitli olan airoh marka siyah kaskım çalındı kaskın kilitlendigi yere sakın guvenmeyin
 
Katılım
12 Haz 2011
Mesajlar
3
gecmiş olsun belo arkadaşım bilirim ben onları onlara kilit dayanmazzzzzz kaskını yanına lacaksın herzaman söylerim ben :pale:
 
Katılım
10 Eyl 2006
Mesajlar
1,105
sagol arkadaşım son pişmanlık fayda etmez benim anşamadıgım aynı marka bir tane daha kask aynaya asılıydı benimki daha yeniydi adam benimkini almış :):)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst