Mondial Mondial 150 MC Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
30 Eyl 2010
Mesajlar
3,389
Ben bu cüssemle 120km/h yapiyorum. Ve biliyorsunuz 4 adet canta var.
Ciplak bi motor ve söyle 65kglik bi sürücü bu motorla 130km/h yapar bence.

Motorundan sikayetci olan servise bas vursun arkadaslar... Yada satip CBF150 alsin :queen:
Başka bir MC'ci arkadaş 110'u geçemediğini söylüyor.
 
Katılım
16 Mar 2011
Mesajlar
11
Bu sorunu motor sicakken mi sogukken mi yasiyorsun? Verebilecegim ögüt: vitesleri kararli gecirin. yani nazikce cekmeye calismayin. Takildigini hissettiginiz yerde debriyaji hafif birakip tekrar sikin ve vitesi gecirin.
Mesela benim arabanin Geri viteside arada gecmek istememe yapiyor. Birinci vitese alip az bi ön yapiyorum tak diye geriye geciyor bu sefer.

Ben ilk günkü heyecan ve hevesimle kullaniyorum motorumu. Üstünden inesim gelmiyor acikcasi...

Atilla abi motor sıcak iken oluyor.galiba sizde de aynı problemi yaşamıssınız galiba,dediğiniz gibi kararsız vites geçirmek yani.yıllardır motor kullanıyorum ilk defa çin motor satın alıp kullandım.ama elimde kalırmı bilmiyorum.ama yinede çinlilere güveniyorum:queen:
Motorum ile henüz 850 km yapabildim vaktim oldukça tabii:wiinkk:gayet güçlü ve kısa mesafeler ve otobanlarda konforlu sayılır:cat:
amaaaaa... 100 km den fazla yol katettiğim zaman motordan inmek için üstünde kıvranıp duruyorum.indiğimde ise kuş tüyü de olsa hiç bir şekilde oturmak istemiyorum:pr:ama şunuda itiraf edeyim yamaha ya yakın bir motor.keşke biraz daha pahalı olsaydıda biraz daha özen göstterilseydi süper olurdu:)
Bu arada atilla abi mangal keyfi yaptın sanırım:pkokusu dursunbeye kadar geldideeeee:cherry:
 
Katılım
9 Şub 2010
Mesajlar
939
@ruysal, kararli vites degistirmekten kastim nazik vites degistirmemek. Degismesi gerekiyorsa bas debriyaja cek yukari. Yada asagiya. Ama sunuda unutmamak lazim hepimizin motorlari öyle yada böyle daha rodaj asamasinda.. Parcalarin hepsinin birbirine alismasi lazim.
Serviste ikinci yag degisimine gittigimde yag filtresinde birikmis metal parcaciklarina inanamazsiniz. Pul pul yeminle... Yani biraz daha sabir arkadaslar. Servis hic degilse 4000km den önce zorlama diyor. Eski motorcu abilerim motorun tam anlamiyla acilmasi yakitinin düsmesi ..vs. 10bin KM diyorlar..
Dedigine katiliyorum; keske biraz daha pahali olsaydi da kaliteyi biraz daha yükseltselerdi. Benim bu motorda sikayetci oldugum mevzular daha önce de yazdigim gibi Bazi noktalarda kullanilan civata ve somunlarin kalitesizligi. Benzin göstergesinin hatali göstermesi(depoyla samandiranin uyumsuzlugu söz konusu bana göre) Bide ince atilmis boyasi cabuk ciziliyor.Diger motorlarda nasildir bilemiyorum.
 
Katılım
16 Mar 2011
Mesajlar
11
@ruysal, kararli vites degistirmekten kastim nazik vites degistirmemek. Degismesi gerekiyorsa bas debriyaja cek yukari. Yada asagiya. Ama sunuda unutmamak lazim hepimizin motorlari öyle yada böyle daha rodaj asamasinda.. Parcalarin hepsinin birbirine alismasi lazim.
Serviste ikinci yag degisimine gittigimde yag filtresinde birikmis metal parcaciklarina inanamazsiniz. Pul pul yeminle... Yani biraz daha sabir arkadaslar. Servis hic degilse 4000km den önce zorlama diyor. Eski motorcu abilerim motorun tam anlamiyla acilmasi yakitinin düsmesi ..vs. 10bin KM diyorlar..
Dedigine katiliyorum; keske biraz daha pahali olsaydi da kaliteyi biraz daha yükseltselerdi. Benim bu motorda sikayetci oldugum mevzular daha önce de yazdigim gibi Bazi noktalarda kullanilan civata ve somunlarin kalitesizligi. Benzin göstergesinin hatali göstermesi(depoyla samandiranin uyumsuzlugu söz konusu bana göre) Bide ince atilmis boyasi cabuk ciziliyor.Diger motorlarda nasildir bilemiyorum.

Atilla abi daha önce kullandığım motorlar da castrol motor yağı kullandım.bu modelde öneriniz nedir aynen castrol ile devam edeyimmi
 
Katılım
4 Mar 2011
Mesajlar
33
arkadaşlar fromdaki arkadaşların bazıları ısrarla cbf 150 övüyor nedenini anlamadım sonuçta bu sayfa 150 mc kullananlar için cbf den bahsedecek seniz cbf sayfasına geçin zaten öteki sayfalara baktığımda bu arkadaşlar başka modellerde hep kötülüyorlar galiba cbf kullanıyorlar ama suda bir gerçek ki honda titan dan sonra çıkan cbf de cin de üretiliyor ve cbf de kronik sorunlar var :pr::pr::pr:
 
Katılım
9 Şub 2010
Mesajlar
939
Atilla abi daha önce kullandığım motorlar da castrol motor yağı kullandım.bu modelde öneriniz nedir aynen castrol ile devam edeyimmi

Bende castrol Power1 10W-40 Motosiklet yagi kullaniyorum. DIKKAT! bu ayni yagin scooter, racing, 2 zamanli ve motosiklet yagi olarak 4 cesidi var. MOTOSIKLET yazanini alacaksiniz. üstünde enduro resmi var.
 
Katılım
13 Kas 2008
Mesajlar
191
benim adım Mehmet... istanbul bayrampaşadayım.... evvelden mondail HS-150, KANUNİ TİGER-250, VE cbf-250 kullanmışlığım da vardı..şuan da asya 150 T1 scooter kullanıyorum... şimdi bu motoru araştırıyorum yeni nesil mondial 150 MC evet bu konuya da aboneyim artık ..şuan ki duygularıma göre: elimdeki motor satılık gelen ilk kişiye "ne veriyosa" :) verip koşar adım bir mondial bayisine gidip bu motoru alıcam ve mutlu olucam sanıyom :) ama acaba atillanın dediği gibi sadece ve sadece benzin gösterkesi ve iki civatamı sorun ki öyele ise o hiç önemli değil, ama yok vites geçişleri yok titreşim dedimmi iş değişiyo ...aslında bir kurye yakalasam yolda kescem önünü...yada biraz sabır mehmet 2. ele düşmedi motor daha bekle ... ist da 12 ilan gördüm 3 tanesi 2. el di onunda birini aradım 2350 diyodu satmış paraya sıkışmış 2000 e vermiş 2011 mod 950 km idi... hayırlı olsun dedim ...ve ona sordum motor hakkında güzel şeyler söyledi...yüksek devirlerde biraz titreşim olduğunu ama diğer çinlilere göre yok sayılır dedi...çekiş olarakta ybr - cbf den den iyi dedi uzaması güzel dedi...
 
Katılım
30 Eyl 2010
Mesajlar
3,389
CBF ve YBR'dan f/p kıyaslamasına göre açık ara önde.

Ömrü uzun olsun diyorsan da:
-Her 1000 km'de uygun yağla değişim yapmalısın
-Motoru zorlamamalısın, fabrika verilerinde son hız 115 yazar. Daha fazla zorlamamalısın.
-Rodajını titizlikle yapmalısın.
-Kırılan dökülen parçalarını vakit kaybetmeden onarmalısın.

Titreşim var, yok diyen ya yalan söylüyor ya da titreşim nasıl onu bilmiyor. :) Motor iyice açıldıktan sonra başlıyor zaten. 3000-4000 km'ye kadar bişey yok zaten. Sonrası da fazla rahatsız edici değil. Aynalar ve ayak padleri oynaşıyor işte.

30.000 km'de olan kurye arkadaş varmış, gayette memnunmuş. Yalnız her 1000'de yağını değiştiriyormuş.

Kısacası max bütçen 3.000 liraysa güzel ve keyifli bir motor. Yok bütçeyi daha da büyütme imkanım var diyorsan alma!..
 
Katılım
29 Eyl 2010
Mesajlar
336
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
benim adım Mehmet... istanbul bayrampaşadayım.... evvelden mondail HS-150, KANUNİ TİGER-250, VE cbf-250 kullanmışlığım da vardı..şuan da asya 150 T1 scooter kullanıyorum... şimdi bu motoru araştırıyorum yeni nesil mondial 150 MC evet bu konuya da aboneyim artık ..şuan ki duygularıma göre: elimdeki motor satılık gelen ilk kişiye "ne veriyosa" :) verip koşar adım bir mondial bayisine gidip bu motoru alıcam ve mutlu olucam sanıyom :) ama acaba atillanın dediği gibi sadece ve sadece benzin gösterkesi ve iki civatamı sorun ki öyele ise o hiç önemli değil, ama yok vites geçişleri yok titreşim dedimmi iş değişiyo ...aslında bir kurye yakalasam yolda kescem önünü...yada biraz sabır mehmet 2. ele düşmedi motor daha bekle ... ist da 12 ilan gördüm 3 tanesi 2. el di onunda birini aradım 2350 diyodu satmış paraya sıkışmış 2000 e vermiş 2011 mod 950 km idi... hayırlı olsun dedim ...ve ona sordum motor hakkında güzel şeyler söyledi...yüksek devirlerde biraz titreşim olduğunu ama diğer çinlilere göre yok sayılır dedi...çekiş olarakta ybr - cbf den den iyi dedi uzaması güzel dedi...



merhaba.
O bayrampaşa yokuşlarını bu motor nasıl çıkıyor bir bilsen :)
titreşimin belli km den sonra olmasının sebebi bence vidaların gevşemesidir. sıkarsan vidaları yine normal haline gelir.benim motorum 6000 km yi geçti.alacaksan al derim.ama ilk 3000 km de 3-4 kez yağını ve yağ filtresini değiştir. ihtimal dahilinde olan parçaları motordan atmış olursun. motor yeni nede olsa.bunun yanında servis ve parça bolluğu ve parça ve işçiliğin ucuzluğu seni sevindirecek olumlu yanlarından bazılarıdır.Zaten basit teknoloji ile yapıldığı için bir problem çıkaracağını sanmıyorum.
 
Katılım
9 Şub 2010
Mesajlar
939
titresim konusunu yine hortlattiniz. video cekip koydum hala titresim diyorsunuz. Motorunuza bakim yaptirin arkadaslar. Gecen gün kesintisiz 100km yol yaptim. hic bir yorgunluk uyusma hissetmedim.
 
Katılım
9 Şub 2010
Mesajlar
939
Abi senin motor daha ne yol yaptı ki? :)

niye? sen 20 bini devirdin mi?
Hem hayalini kurdugunuz motorlarin hepsi yag gibi mi gidiyor saniyorsunuz? Krank milinin seklini göreniniz var mi icinizde? Pistonun nasil bi tur yaptigini bileniniz var mi? su linke bi bakin : http://www.yeniatmaca.com/images/image/4-Stroke-Engine.gif bu sebeple titresimin olmamasina imkan yok. Amac titresimi minimuma indirebilmem. Öküzün altinda buzagi aramanin anlami yok. Olan titresim rahatsiz etmeyecek seviyede ve makul düzeydedir. Hic durmadan 100km yol yaptim. Nisanin ikinci haftasida nasipse 200km yol yapacagim. Yine fikrimi söylerim size buradan.
 
Katılım
7 Haz 2009
Mesajlar
2,830
arkadaşlar fromdaki arkadaşların bazıları ısrarla cbf 150 övüyor nedenini anlamadım sonuçta bu sayfa 150 mc kullananlar için cbf den bahsedecek seniz cbf sayfasına geçin zaten öteki sayfalara baktığımda bu arkadaşlar başka modellerde hep kötülüyorlar galiba cbf kullanıyorlar ama suda bir gerçek ki honda titan dan sonra çıkan cbf de cin de üretiliyor ve cbf de kronik sorunlar var :pr::pr::pr:

bencede herkez kendi sayfasında konuşmalı sonuçta kimse malını kotulemez hata üste çıkarır bu tartışmalar sonu gelmeyen olaylardan ibaret sonuçta hepimiz motor sevgisi olan insanlarız tartışmaları övmeleri bi kenarı bırakıp nerde nasıl buluşup nasıl eğlenebiliriz iyi zaman geçirebiliriz onu düşünmeliyiz yoksa hepsi kul yapımı hiç biri 4x4 lük değil :D:wiinkk:
 
Katılım
30 Eyl 2010
Mesajlar
3,389
niye? sen 20 bini devirdin mi?
Hem hayalini kurdugunuz motorlarin hepsi yag gibi mi gidiyor saniyorsunuz? Krank milinin seklini göreniniz var mi icinizde? Pistonun nasil bi tur yaptigini bileniniz var mi? su linke bi bakin : http://www.yeniatmaca.com/images/image/4-Stroke-Engine.gif bu sebeple titresimin olmamasina imkan yok. Amac titresimi minimuma indirebilmem. Öküzün altinda buzagi aramanin anlami yok. Olan titresim rahatsiz etmeyecek seviyede ve makul düzeydedir. Hic durmadan 100km yol yaptim. Nisanin ikinci haftasida nasipse 200km yol yapacagim. Yine fikrimi söylerim size buradan.
100-200 km'den sonra değil, şöyle bir 10.000'i devirince yorumlarını merak ediyorum. :) Hiçbir malın fanboyluğunu yapmam. Neyse o...
 
Katılım
24 Tem 2009
Mesajlar
452
Kardeşim sen 150 MR vulture kullanıyorsun onun sayfasında ondan bahset öğrenelim. MC nin DESTRO nun sayfalarında tenkit yazmada kullananlardan izlenimlerini öğrenelim.
 
Katılım
6 Ağu 2009
Mesajlar
102
Hoca bizim evdeki analog tarti 90kg gösteriyor. Ama eczanelerde tartildigima 98 falan cikiyorum. Kiyafetlerden diye düsünmek istiyorum :queen:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:25 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:21 ----------



Mehmet kardes, öncelikle hayirli olsun. Güle güle kullan. Allah kazasiz belasiz sürmek nasip etsin.
Aramiza bir kisinin daha katilmasina ben sevindim. Ilerleyen günlerde izlenimlerini aktarirsan seviniriz. Ayrica bu 150MC konusunuda basindan itibaren okursan yapman gereken ve yapamaman gerekler adina bir cok sey ögrenebilirsin. Rodaj konusuna gelince 5000dev./dak. gecmeyin diyor kitapciginda. Ama ben benim buna pek uydugum söylenemez. Bakimlarini zamaninda yapip istedigim gibi biniyoru. Kitapcigini da okumanda fayda vardir.

tekrardan güle güle kullanman dilegi ile...:rendeer:

teşekkürler kardeş.. motoru marş basıp biraz kullandıktan sonra tabikide izlenimleri burdan aktarıcam tekrar sağol :cat:
 
Katılım
24 Tem 2009
Mesajlar
452
Lastiğin bile 110/90-16 olması ile 90/90-18 olması bile bir fark yaratır. Verilen motor hacmi ve beygir gücü motorlarda tam net değildir. Amortisör farkı, benzin deposu farkı dişli farkı farklılıklar yaratır. kaldıki benim söylediğim bunlar değil kullanmadığın motor için menfi yazılması bırakta kullananı okuyalım soralım öğrenelim. 60 yıllık hayatımda elimden çok otomobil motor geçti.
 
Katılım
30 Eyl 2010
Mesajlar
3,389
Yahu en başından beri iki konu arasında ortak paylaşımlar yapıyoruz. Malum iki motorun konusunda da kullanıcı olarak az kişi var. Karşılıklı fikir alışverişinde bulunmak gayet normal. Bu kadar kasmayınız...

Ayrıca MC'nin de ayna ve ayak padlerini test ettim. Titreşim konusunda fark göremedim.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst