Mondial Mondial 125 ZN Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
6 Haz 2006
Mesajlar
757
Anket

Arkadaslar oylamaya devam:

http://www.easyasnet.com/anket

Bugun tum gun arkadasin honda cbf 500`u ile 250 km`ye yakin yol yaptik. naked street bike. feci agresif bir motor... Herneyse, motor superdi ancak demek istedigim suki geziler icin bol bol guzergah secme sansim oldu. Polenezkoy, Sile vs.. vs...

Bir arkadasimiz duzenlemek istedigimiz gezilere, motorlarin guvenilir olmamasindan dolayi sicak bakamadigini soylemis. Ayni endiseyi bende tasimaktayim. Ancak ilerleyen gunlerde, motorlarimizi tanidikca, muhtemel hasarlarini,huylarini-suylarini ogrenmeye basladikca, bu tip endiselerimizin ortadan kalkacagini dusunuyorum. Zaten uzun mesafe motosiklet soferlerinin bir cantasinda surekli yedek debriyaz ve gaz telleri, balatalar, filitreler vb. yedek parcalar tasidiklarini iyi biliyorum. Dolayisiyla motorlarimizla tecrubelerimiz arttikca, bu basit makinalarin basit arizalarinin ustesinden kendi kendimize gelebilecegimize ve bu tecrubeye ve bilgiye ulasanadek uzun ve yari-uzun mesafeli gezilere baslamamamiz gerektigi kanaatindeyim. Aksi takdirde saka-maka eglence derken tatsiz birkac gun gecirebiliriz... Simdiden frenler, filtreler ve motor hakkinda uc-bes bisey kapmaya basladik. yawas yawas bicok seyi ozumseyecegimize inaniyorum. Heycanimiza yenilmeyip acele hareket etmeyelim. Biz yol ve motor tecrubesi edinirken bu sure zarfinda da kulup islerini, kayitlarini, web sitesini vs...hallederiz zaten.

Bu arada uzun mesafe den kastım maksimum 50-70 Km'lik mesafeler tabiki. Daha uzunu bizim zeytinleri bozar :)

ii gunner.

scud' Alıntı:
@reDragon

Dostum motoru yeni aldık ne muhayenesi. Gelecek sene bu sıralarda. Ruhsatta yazıyor


İlk muhayene 1 seneden 3 seneye çıkarıldı gibi bir laflar dolaşıyor. Doğruluğu hakkında bir bilgisi olan varmı ? Hatta ruhsattaki Mevcut 2007 ibaresini de düzelttirmemiz gerekiyormuş. Sadece söylentimi acaba ?

ii gunner.
 
Son düzenleme:
Katılım
1 May 2006
Mesajlar
425
selamlar ; dışarıdan yeni geiyorum kadiköy,beykoz-tokatköy güzergahında 2 kişi toplam 75 km yol yaptım hiç durmadan sadece on-onbeş dakika sigara molası:bounce: yolların çok bozuk olması, karanlıkta göremediğim çukurlara girmeme rağmen maşallah saat gibi çalışıyor. Sadece çok fazla bir sallantı oluyor oda heralde tek amotisörden kaynaklı. Bence motorlarımızla 50-60 km geziler çok rahat yapılabilir en yakın zaman da görüşmek üzere:rendeer:
 
Katılım
6 Haz 2006
Mesajlar
757
125 ZN kullanıcılarının oylaması

Arkadaşlar merhaba

Daha önceki mesajlarımda oylamanın adil olması açısından, sadece kulübün kurucusu olan bizlere yani, ZN kullanıcılarına ait bir oylama daha yapmamız gerektiğinden bahsetmiştim. Şu anda oylama hazır. Oylamaya katılmak için http://www.easyasnet.com/anket_2/ adresini kullanabilirsiniz. Kullanıcı adlarınız motosiklet.net forumlarındaki kullanıcı adınızın aynısıdır. Şifreleriniz ise özel mesaj alanınıza gönderilmiştir. Gözden kaçırdığım ZN'ciler ve/veya şifre mesajını almayan arkadaşlarım var ise lütfen bana mesaj atsınlar.

Haydin bakalım, iyi oylamalar

http://www.easyasnet.com/anket_2/

ii gunner.
 
Katılım
6 Mar 2006
Mesajlar
8
selam

ben cumartesi günü bostancıdan istanbul parka 2 kişi gittim geldim toplam 100 km, arka camurluğun sürekli yerinden çıkması dışında motorda hiçbir sorun sorun yok. dün ne olduğunu bilmediğim bir parçanın gevşediğini gördüm sıkacak anahtarım yoktu servise götürücem en kısa zamanda. parça dişli kutusunun üstünde plastik hafif bir kutu ne olduğunu bilen varsa söylerse sevinirim.
 
Katılım
27 Mar 2006
Mesajlar
912
Rodaj'a dikkat arkadaşlar. 1000 km kadar ne artçı alın nede 50 km fazla hızlanın. Bu arada 40 km hızı geçince benim ön taraftan ses gelmeye başladı. Hayırdır diyorum ancak. Bakalım sakata gelmiyelimde.
 
Katılım
5 Haz 2006
Mesajlar
702
darkform , Teşekkürler arkadaşım bu anket olayı gerçekten güzel olmuş . Şu anda benimde verdiğim oyla son durum da ZeytiN biraz önde gidiyor. Logoda oldukça güzel olmuş.

Valla su rodaj olayını maalesef kitaptaki gibi yapamıyorum cunki eşimle beraber biniyoruz ve zaman zaman 70-80 yapmak gerekiyo . Allah sonumuzu hayır etsin. Benimde ön diskten garip bi sürtme sesi geliyo ve pek etkili değil fren kendim ayrlayabilcekmiyim die bi bakcam.

Ondeki mondial yazısını söken oldu mu ? yada söyle soriim iz bırakmadan sökülebiliyor mu ?

Birde cumartesi günü beylikdüzüne doğru gitmekte olan Gri 125 zn li çift burada mı ? yoksa sürüden ayrı gezen birilerimi :)
 
Katılım
7 Haz 2006
Mesajlar
167
Arkadaşlar daha öncede sormuştum ama sanırım iplenilmedim.

125 zn nin lastik boyutunu büyüten yada büyük jant takmayı düşünen varmı?
 
Katılım
6 Haz 2006
Mesajlar
757
Mondial yazıları

siyahus' Alıntı:
darkform , Teşekkürler arkadaşım bu anket olayı gerçekten güzel olmuş . Şu anda benimde verdiğim oyla son durum da ZeytiN biraz önde gidiyor. Logoda oldukça güzel olmuş.

Valla su rodaj olayını maalesef kitaptaki gibi yapamıyorum cunki eşimle beraber biniyoruz ve zaman zaman 70-80 yapmak gerekiyo . Allah sonumuzu hayır etsin. Benimde ön diskten garip bi sürtme sesi geliyo ve pek etkili değil fren kendim ayrlayabilcekmiyim die bi bakcam.

Ondeki mondial yazısını söken oldu mu ? yada söyle soriim iz bırakmadan sökülebiliyor mu ?

Birde cumartesi günü beylikdüzüne doğru gitmekte olan Gri 125 zn li çift burada mı ? yoksa sürüden ayrı gezen birilerimi :)


Selam Siyahus,

Evet ben yazıları söktüm. Sadece öndeki değil ayrıca yanlardakileri de söktüm. Son derece rahat acısız ağrısız ve izsiz sökülüyor. 4-5 sayfa geride detaylı anlattım ve fotoğraflarını da koymuştum

sevgiler,
ii gunner.
 
Katılım
27 Mar 2006
Mesajlar
912
gt06' Alıntı:
Arkadaşlar daha öncede sormuştum ama sanırım iplenilmedim.

125 zn nin lastik boyutunu büyüten yada büyük jant takmayı düşünen varmı?


Cevap verdim diye hatırlıyorum. Neyse tekrar vereyim. Lastik boyunu büyütebilmen imkansız. Ön çamurluk buna izin vermiyor. Denge ve manevra kabiliyetini beter edebileceğin için bence hiç bu işe kalkma. Çekişi iyi, hızı yeterli o zaman daha büyük tekere ne gerek var. Artık çukurlarda filan bir parça dikkaet gerekiyor.
 
Katılım
7 Haz 2006
Mesajlar
167
scud' Alıntı:
Cevap verdim diye hatırlıyorum. Neyse tekrar vereyim. Lastik boyunu büyütebilmen imkansız. Ön çamurluk buna izin vermiyor. Denge ve manevra kabiliyetini beter edebileceğin için bence hiç bu işe kalkma. Çekişi iyi, hızı yeterli o zaman daha büyük tekere ne gerek var. Artık çukurlarda filan bir parça dikkaet gerekiyor.

Sağolasın scud daha önce cvp verdiysen özür dilerim ben sanırım görmemişim.
Tekeri büyütmedeki amacım motoru biraz daha büyük gösterebilmek. Benim boyum 1,86 olduğu için aletin çok küçük kalması beni rahatsız ediyor. mesela başka bir düşüncemde direksiyonunu zat 150 ninki ile değiştirip bacaklarım için yer açabilmek ama olurmu olmazmı yada olursa ortaya nasıl bişey çıkar onu kestiremiyorum bir türlü.
 
Katılım
27 Mar 2006
Mesajlar
912
@gt6

Dostum bu motor senin için pek ufak sayılmaz. Ama gidonu değiştirmen bence denge ve bir sürü probleme yol açabilir. Zaten yerine incecik iki tane vida ile tutuyor.
 
Katılım
29 Nis 2005
Mesajlar
233
Özel, ücretsiz bir formu, Clup sitesi olarakta kullanılabiliriz.

Form bölümleri:

Üye bilgileri.
Ana sohbet mekanı.
Arıza köşesi.
Aksesuvar köşesi.
Geziler. (kişisel gezilerimiz ve grup geziler)
Kazalar.

Diğer taşıt sohbetleri.
Motor dışında sohbetler.

Üye bilgileri için kısa ve öncelik bilgiler bunlar olabilir;
isim, doğum tarihi.
Oturduğu Şehir , ilçe.
Okul - Meslek.
Motorsikleti ile bir fotograf .

İyi günler
 
Katılım
24 Eki 2005
Mesajlar
119
antikacı' Alıntı:
arkadaşlar millet motorlarına neler yapıyor neler

işte size birkaç foto

Ekli dosyayı görüntüle 1808

Ekli dosyayı görüntüle 1809


tabi şimdilik bizim motorun benzerlerini bulabildim asya vespa falan
hele bir rodaj tamamlansın sanatkar arkadaşların elinde ayrı bir hava kazanır zn ler

koyarız o zaman fotoları bizde...

125ZN'ciler selamlar, yeni alanlara hayırlı olsun, kaza yapanlara geçmiş olsun, kazasız belasız sürüşler diliyorum :rendeer:

resimde gördüğünüz sarı taxi benim :p

benim motorumu örnek göstermeniz çok hoşuma gitti, çok teşekkür ederim,
ben 8200 km'deyim umarım size de bu km lere gelip geçmek nasip olur...
bence asya, mondial, jinlun, truva, honda ve hatta aprilia'nın benzer bir modeli var markanın hiçbir önemi yok, bu bir tarz ve sevgi olayı...
125T'ler asyanın en sağlam motorlarından biri olarak görülüyor ve ben buna tamamen katılıyorum, temennim sizin de sorunsuz sürmeniz,
farınız da, yolunuz da, bahtınız da açık olsun...
bu arada herhangi bir sorunuz olursa bilgim ve deneyimim dahilinde yardımcı olmaktan mutluluk duyarım...
iyi akşamlar...
 
Katılım
10 Eki 2005
Mesajlar
512
plakamı aldım bugun 06 ZN 181(125 olmadı malesef):salut: darkform oylaman süper olmuş teşekürler.ya bu mondial baya sorunluymuş zamanı olan www.sikayetvar.com a mondial yazsında biraz okusun valla en ufak bi arızada yedik ayvayı:pale: keşke almasaydım dedim oldu okudukca
 
Katılım
29 Nis 2005
Mesajlar
233
@goodenough
ZN ciler icin verdigin güzel temennilerin icin kendim adına cok tesekkur ederim. Tecrubelerinin katkısı olacagina inanıyorum.
Hayırlı sürüşler sanada

@redragon
Takma kafanı o şikayetler genelde Zat için gördüğüm kadarıyla, bence zat tam da arıza yapacak bi motor gibi duruyor. Az paraya kocaman cüsseli motor, uzun dayanmaz abi onlar. güçlü sanırsın abanırsın bi bakmışın pestili çıkmış. Bi kaçının ki de kullanmayı bilmemekten oluşan hatalar. Sen temiz kullan bizim ZN ler temiz görünüyor, henüz 200 km yaptım gerçi, ama maşallahı var tık bile demedi. Kitapta yazdığı gibi kullan abisi, ne de olsa motor bunlar sorunu olmıycak diye bişey yok.
 
Katılım
6 Haz 2006
Mesajlar
757
@goodenough
Taxi harika. bıcır'ının resmini bilgisayarımda saklayıp gelene gidene gösteriyorum eline sağlık :cat: Ayrıca kurmakta olduğumuz kulübmüzde de sizin gibi tecrübeli arkadaşları aramızda görmekten mutluluk duyarız.


@reDragon
Plaka efsane olmuş :cat:
Motorlarımızı aşırı sıkıştırmadan kullandığımız sürece çok çok ciddi problemler le karşılaşacağımızı düşünmüyorum. Ancak ufak tefek arızalar hepimizin başına gelecektir. Unutmayalımki bu motorsikletleri cep telefonu parasına aldık :) Temkinli olmamızda yarar var.
 
Katılım
20 Eyl 2005
Mesajlar
76
bir haftayı geçti ve yedek parçalar henüz gelmedi (iki sinyal , gidon kelepçeleri , ön teker yan nikelaj)mondial müşteri hizmetlerini aradım ve sorunu bildirdim. dün ilgilenip arayacaklarını söylediler ve tabiki aramadılar. bu yüzden bugün tekrar arayıp trabzon diliyle konuşmak zorunda kaldım. sağolsunlar bu sefer anlayışlı davrandılar baya bir ilgilendiler...

not:(aydın nazillideki mondial merkezinde yedek parça görevlisi olarak çalışan kişi ne yazıkki 125 zn modelini tanımıyor...bizzat şahidim, bayi yedek parçaları sipariş verirken yanındaydım...10 dakika adama motorun biçimini anlattı...şimdi o parçalar nasıl gelsin...)

not 2: (müşteri hizmetlerinde çalışan bayan parçaları hangi bayinin istediğini söyledi ben trabzon yıldıran motor dedim..
bayan kısa bir incelemeden sonra öyle bir mondial bayisinin olmadığını söyledi.
bende ona kendi sitelerine girip oradan bayiler kısmına girmesini orada çıkan
haritada trabzpona tıklamasını söyledim..
sonra ona sordumki orada yazan yıldıran motor boing bayisimi...
haaaaa dedi...)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst