Mondial Mondial 125 ZN Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
29 Eyl 2010
Mesajlar
87
selam dostlar,

serkan, emme manifoltunda herhangi bir delik yada yırtılma yoktu benim gördüğüm kadarıyla.
içi zatren çelik boru. mümkün değil delinmesi, anca bağlantı yerlerinden belki hava alabilir.
şimdilik sorun yok iyi çalışıyor.

far olayına gelince.
arkadaşlar, simetrik ve h4 lü far yoktu. bu farlar bizim zn nin üzerindeki orjinal farlar gibi, camı ayrı yuvası ayrı şekilde değil.
tek parça,
yani ön cam kısınla, ampül yuvası birbirine fabrika cıkısı sabitlenmiş.
sorduğum satıcıda simetrik ve h4 yok dedi.
daha öncedende anlatıldığı gibi asimetrik desenli far camlarıda ışıgı cok fazla dağıttığı için hiç bir işe yaramıyor.
motorun şimdiki hali far düğmesini açınca uzun olarak farlar yanıyor.
tek fark sellektör yapamıyorum, ama eskiden yaptığımdada sadece psikolojik tatmin sağlıyordu :) farlar o kadar güçsüzdü ki benden başka kimsenin haberi olmuyuyordu zaten sellektör yaptığımdan :)
ben bütün fazları yani + uçları birleştirip bağlamıştım.
birazdan motorun başına gidip sadece tek fazla yeniden bağlayacağım.
gerçekten cok kullanışlı.
tavsiye ediyorum arkadaşlar hepinize.


dostum bu emme manifoltunun aşağı tarafı çelik orada bir problem yok zaten oradan yukarı doğru çıktığında büküm yerinde yada tam kelepçenin oralarda delinme oluşuyor zaten benim en son değiştirdiğimde komple kopmuştu boğazdan.motorunun çalışması normale dönmüştür artık di mi bir problemin var mı birde benim değiştirdiğim gibi benzin filtrenin şeffaf olmasını şiddetle tavsiye ederim çünki güvenmediğin bir benzinciye kaynamak için hakkın olur :)

---------- Mesaj ekleme zamanı: 11:12 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 11:09 ----------

linkide burada

BENZİN FİLTRESİ

http://www.resimupload.com/ds407198684_000_0283.html
 
Son düzenleme:
Katılım
23 Şub 2010
Mesajlar
599
benim kafama takılan bi konu var.
benim cıkarttığım ampül 35 w, taktığım 55 w.
3 tane kablodan elektrik geliyor, 2 tanede nötr bağlı.
ben bunları tek + ve tek - ye indirsem, ısınma artmaz mı? böyle bağlı olduğunda binen yük azalmış olmuyor mu? yoksa tek bağlamak daha mı sağlık lı?
 
Katılım
23 Şub 2010
Mesajlar
599
arkadaşlar, motoru orta sehpaya alıp alıp çalıştırdığımda arka teker yavaş yavaş dönüyor. cok yavaş bi şekilde dönmeye devam ediyor. bunun sebebi nedir ?
 
Katılım
28 May 2008
Mesajlar
782
@kerem182 rolanti ayariyla ilgili benimde donuyo biraz yusek ayrin sanirim okadar donmesi bi sorun yaratmaz
 
Katılım
28 May 2008
Mesajlar
782
teşekkürler okan.
kavrama yada debriyajla ilgili bi sorun değil yani.

Eger freni brakinca gitmeye calisiyorsa biraz dusur debriyajdan olucagini sanmam eger ole bi sorun olsaydi cekiside etkilerdi ve bunu ilk sen hissederdin sallanirdi motor motor sicakken rolanti vidasiyla oyna bide eger km coksa subab ayari yaptir motorun inanilmaz kendine gelio
 
Katılım
12 Tem 2009
Mesajlar
562
motorunun rolanti ayarını sende kısabilirsin koltuk altında ayarı var. ama çalışırken çok yavaş kısman veya açman gerekir.
 
Katılım
20 Tem 2010
Mesajlar
16
bu gün motoruma kavuştum :)

daha ilk 2 saatte kendime güvenim geldi..kdıköy gibi yerde acıbademe falan çıktım...fazla dikkatli olmak biraz gerdi beni ve yeni salı pazarının önündeki cadde de fikirtepe de,aynaya bakarken önde aniden duran taksiye çarptım..şükür düşmedim motordan..ön çamurluk çatladı ve taksinin sarı boyası çamurluğumda kaldı..silince çıkar..

o an korkmadım desem yalan olur..ehliyetimde henüz yok..ama o an korkumu abartsam,bir daha motora binmezdim..şu an çıkıcam yine pratik yapacağım ara yollarda...baktım bana göre değil motora binmek,o zaman satarım..ama keyif alarak kullanacağıma inanıyorum...

herkeze keyifli sürüşler..
 
Katılım
6 Ağu 2010
Mesajlar
23
bu gün motoruma kavuştum :)

daha ilk 2 saatte kendime güvenim geldi..kdıköy gibi yerde acıbademe falan çıktım...fazla dikkatli olmak biraz gerdi beni ve yeni salı pazarının önündeki cadde de fikirtepe de,aynaya bakarken önde aniden duran taksiye çarptım..şükür düşmedim motordan..ön çamurluk çatladı ve taksinin sarı boyası çamurluğumda kaldı..silince çıkar..

o an korkmadım desem yalan olur..ehliyetimde henüz yok..ama o an korkumu abartsam,bir daha motora binmezdim..şu an çıkıcam yine pratik yapacağım ara yollarda...baktım bana göre değil motora binmek,o zaman satarım..ama keyif alarak kullanacağıma inanıyorum...

herkeze keyifli sürüşler..

hayırlı olsun en başta :) evet çok dikkat gerektiriyor. hem aynalara bakmak hem öne bakmak :D her yerden araçlar çıkıyor çünkü.. bugün bende 40 km lik bir yol yaptım.. ara sokaklardan sonra ilk defa trafik de kullandım :D nasıl yapcam nasıl etcem diye düşünürken bir cesaretle koyuldum yola :D kazasız belasız yaptım işlerimi :D sonra şirkete geçtim motoru da orada bıraktım akşam en azından güvenlik görevlilieri var orada emin ellerde motorum :D ama özledim :( sabah olsunda göreyim diye bekliyorum sabırsızlıkla :D korkunu abartmadığın çok iyi olmuş daha yeni almışşın motoru ilk saatlerden vaz geçmek olmazdı :)
 
Katılım
5 Haz 2010
Mesajlar
454
hayırlı olsun en başta :) evet çok dikkat gerektiriyor. hem aynalara bakmak hem öne bakmak :D her yerden araçlar çıkıyor çünkü.. bugün bende 40 km lik bir yol yaptım.. ara sokaklardan sonra ilk defa trafik de kullandım :D nasıl yapcam nasıl etcem diye düşünürken bir cesaretle koyuldum yola :D kazasız belasız yaptım işlerimi :D sonra şirkete geçtim motoru da orada bıraktım akşam en azından güvenlik görevlilieri var orada emin ellerde motorum :D ama özledim :( sabah olsunda göreyim diye bekliyorum sabırsızlıkla :D korkunu abartmadığın çok iyi olmuş daha yeni almışşın motoru ilk saatlerden vaz geçmek olmazdı :)

enesemre öncelikle geçmiş olsun. alışırsın zamanla merak etme.

güray sanırım sen daha önce kapının önünde bırakanlar motorları için ne gibi önlemler alıyor gibi bir soru sormuştun; benim ve çoğu arkadaşımızın kapalı garajı var.
motoru evine sabitleyebileceğin bir direk gibi bi şey varsa kalın bakla zincirler var kilo ile satılanlar hani onlardan al şöyle 2 metre civarı birde kalın bir kilit. bu epey bi caydırıcı olur ama tek başına yetmez. benim motorda fabrika çıkışı alarm var sitedeki çoğu arkadaşımızda taktırdı sende taktır çok ama çok faydasını göreceksin. önümüz kış. motoru yağmur görmeyen bir yere koysan sanırım dahada faydalı olur sürekli yağmur altında metal bölümler çok çabuk pas tutar.
keyifli sürüşler.
 
Katılım
29 Eyl 2010
Mesajlar
87
teşekkürler okan.
kavrama yada debriyajla ilgili bi sorun değil yani.

selam dostum senin problemin yüksek rolanti resimdeki işaretlediğim yeri saat yönünde sola doğru çevireceksin ve sorunun ortadan kalkacak bu arada çok çevirme ama çeyrek tur attırman yeterli iyi akşamlar



---------- Mesaj ekleme zamanı: 20:44 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 20:41 ----------

enesemre öncelikle geçmiş olsun. alışırsın zamanla merak etme.

güray sanırım sen daha önce kapının önünde bırakanlar motorları için ne gibi önlemler alıyor gibi bir soru sormuştun; benim ve çoğu arkadaşımızın kapalı garajı var.
motoru evine sabitleyebileceğin bir direk gibi bi şey varsa kalın bakla zincirler var kilo ile satılanlar hani onlardan al şöyle 2 metre civarı birde kalın bir kilit. bu epey bi caydırıcı olur ama tek başına yetmez. benim motorda fabrika çıkışı alarm var sitedeki çoğu arkadaşımızda taktırdı sende taktır çok ama çok faydasını göreceksin. önümüz kış. motoru yağmur görmeyen bir yere koysan sanırım dahada faydalı olur sürekli yağmur altında metal bölümler çok çabuk pas tutar.
keyifli sürüşler.

ertanos dostum güzel demişsinde en önemli şeyi unutmuşsun fren diskine disk kilidi almalısın bu arada bu motorların direksiyon kilitlerini kırmak çok kolay genelde hafif bir boşluk var zaten iyi akşamlar
 
Katılım
6 Ağu 2010
Mesajlar
23
güray sanırım sen daha önce kapının önünde bırakanlar motorları için ne gibi önlemler alıyor gibi bir soru sormuştun; benim ve çoğu arkadaşımızın kapalı garajı var.
motoru evine sabitleyebileceğin bir direk gibi bi şey varsa kalın bakla zincirler var kilo ile satılanlar hani onlardan al şöyle 2 metre civarı birde kalın bir kilit. bu epey bi caydırıcı olur ama tek başına yetmez. benim motorda fabrika çıkışı alarm var sitedeki çoğu arkadaşımızda taktırdı sende taktır çok ama çok faydasını göreceksin. önümüz kış. motoru yağmur görmeyen bir yere koysan sanırım dahada faydalı olur sürekli yağmur altında metal bölümler çok çabuk pas tutar.
keyifli sürüşler.


ertanos dostum güzel demişsinde en önemli şeyi unutmuşsun fren diskine disk kilidi almalısın bu arada bu motorların direksiyon kilitlerini kırmak çok kolay genelde hafif bir boşluk var zaten iyi akşamlar


bilgi için teşekkürler arkadaşlar :) şimdilik arka bahçede duruyor zaten apartmanın kapalı garajı var fakat arkabahce oldugu için gerk duyulmuyordu kullanılmaya. fakat garajın kapı kilidini ayarladıktan sonra benimde o konuda sorunum kalmayacak. garajı ayarlayana kadar şirkete bıraktım motoru :D orda şu an çok daha güvende. asıl merak ettiğim bir yere gidince ne yapıyordunuz :) bugün park ettim birr ara bi geldm motor yok dedim noldu :D kaldırıma koymuslar motoru kamyon yanastırmıslar :D hafif oldugu için hemen itilio :D
fren diskine disk kilidi bu durumlarda güzel bir çözüm :)
 
Son düzenleme:
Katılım
5 Haz 2010
Mesajlar
454
bilgi için teşekkürler arkadaşlar :) şimdilik arka bahçede duruyor zaten apartmanın kapalı garajı var fakat arkabahce oldugu için gerk duyulmuyordu kullanılmaya. fakat garajın kapı kilidini ayarladıktan sonra benimde o konuda sorunum kalmayacak. garajı ayarlayana kadar şirkete bıraktım motoru :D orda şu an çok daha güvende. asıl merak ettiğim bir yere gidince ne yapıyordunuz :) bugün park ettim birr ara bi geldm motor yok dedim noldu :D kaldırıma koymuslar motoru kamyon yanastırmıslar :D hafif oldugu için hemen itilio :D
fren diskine disk kilidi bu durumlarda güzel bir çözüm :)

evet serkan'ın dediği gibi disk kilidide bi alternatif tabi. alarmlı disk kilitleri var onlara bakabilirsin.
alarmı şu açıdan tavsiye ettim. ben bi yere bıraktığım zaman kimse elini süremiyor. car car ötmeye başlıyor hemen. :cherry: zırt pırt arkamı dönüp nooldu motor diye bakmak zorunda kalmıyorum. alarm kesinlikle şart. :cat:
 
Katılım
21 Mar 2010
Mesajlar
378
arkadaşlar bence de merkezi alarm sistemi alıp motora taktırmak şart! büyük avantaj sağlıyor. Bence fren disk kilidinin bizim motorda bi anlamı yok, çünkü çalmak isteyen kaldırıp kamyonete yüklüyor götüyor. ağır olmadığı için hırsızlar açısından hiç problem olmuyor. Bu açıdan büyük bir halat kilitle sağlam biyere kilitlemek ve merkezi alarm sistemi taktırmak en kesin çözüm. sonuçta kawasaki vn2000 değil bu:) fren disk kilidi hiç bi işe yaramaz..
 
Katılım
29 Eyl 2010
Mesajlar
87
arkadaşlar bence de merkezi alarm sistemi alıp motora taktırmak şart! büyük avantaj sağlıyor. Bence fren disk kilidinin bizim motorda bi anlamı yok, çünkü çalmak isteyen kaldırıp kamyonete yüklüyor götüyor. ağır olmadığı için hırsızlar açısından hiç problem olmuyor. Bu açıdan büyük bir halat kilitle sağlam biyere kilitlemek ve merkezi alarm sistemi taktırmak en kesin çözüm. sonuçta kawasaki vn2000 değil bu:) fren disk kilidi hiç bi işe yaramaz..

2 sene kawasaki vn 800 kullandım çok rahat 3 kişi motoru kaldırıp kamyonete yükleyebiliyorduk . asya larda alarm sistemi 2007 sonrası standart özellik olarak geliyor mondiallerde yok sanırım. disk kilidinin yararını çok gördüm şöyleki alarmın sigortası yandığında ilk başlarda bilmiyordum ne olduğunu ve elektrikçi bi abi vardı alarm sistemi taktıklarından sigortası atmış dedi bunun mn göğüsü söktüm baktım sigortaya benzer ne var diye ama 1 tane sigorta bulabildim onu da değiştirince alarm sistemi tekrar geri geldi diyebilirim ama şöyle o zaman zarfında alarmsız gezerken disk kilidi kullandım vitesli motor olmadığı için otomatik olduğundan isteyen eline alıp götürebilir ileri geri disk kilidi bunu engelliyor biraz ileri gidiyor fren kaliperlerine çarpıyor geri getirirsende ön süspansiyona takırt diye ses geliyor 2 sindende insan kırılacak diye napmaya ne de geri getirmeye yanaşmıyor
 
Katılım
23 Şub 2010
Mesajlar
599
arkadaşlar selamlar,
ben en başlarda, hatta rodajda bile 1 full depoyla 165/170 km gidiyordum.
dün depoyu doldurduğumda 144 km olarak hesapladım.
sizce fazla yakmasının sebebi nedir ?
buji,hava filtresi,yağı yeni değişti daha. neden bu kadar arttı tüketim sizce ?
 
Katılım
10 Şub 2010
Mesajlar
330
yaptıgın hıza göre de yakıt sarfiyatı degişir...ani duruş ve kalkışlar , yüksek hızda kullanmak falan bunlar etkiliyor.... "pizzacı gibi kullanmak" deyimi de burdan geliyor zaten :) türkçemiz yeni bir deyim kazandı onlar sayesinde :) geçenlerde gözümün önünde pizza hut kuryesi kaza yaptı 10 metre yerde süründü hiçbişey olmamış gibi de kalkıp devam etti hayran kaldım soğukkanlılıgına.. çarptıgı kızda da bişey yoktu allahtan o da devam etti...kelle koltukta gidiyolar..

dün akşam yakacık uğur mumcu tarafında işim vardı..benim motor servisten çıkmadıgı için arakadaşın kanuni popcorn ile gittim ve oyuncak gibi geliyor bana :) E-5 kozyatagı carrefour civarında orta şeritte 70-80 ile giderken bir anda motor durdu elektrik gitti farlar söndü ibre 50-40-30 inmeye başladı allah dedim arkadan gelen beni asfalta yapıştıracak :) allahtan ki o an sağ şerit boştu hemen girdim emniyet şeridine bişey olmadan.. 5 dak. falan çalışmadı.. o an gözümün önünden servis kamyoneti , ustanın cep telefonu, başıma çıkacak masraf vs. herşey geçti son bi denememle çalıştı şükür sonra devam ettim .. motor 2 zamanlı acaba çok mu yüklendim de şişti diyecem ama biz 2 kişi ile o motoru çok zorladık bişey olmamıştı..anlamadım sebebini..
 
Katılım
5 Haz 2010
Mesajlar
454
yaptıgın hıza göre de yakıt sarfiyatı degişir...ani duruş ve kalkışlar , yüksek hızda kullanmak falan bunlar etkiliyor.... "pizzacı gibi kullanmak" deyimi de burdan geliyor zaten :) türkçemiz yeni bir deyim kazandı onlar sayesinde :) geçenlerde gözümün önünde pizza hut kuryesi kaza yaptı 10 metre yerde süründü hiçbişey olmamış gibi de kalkıp devam etti hayran kaldım soğukkanlılıgına.. çarptıgı kızda da bişey yoktu allahtan o da devam etti...kelle koltukta gidiyolar..

dün akşam yakacık uğur mumcu tarafında işim vardı..benim motor servisten çıkmadıgı için arakadaşın kanuni popcorn ile gittim ve oyuncak gibi geliyor bana :) E-5 kozyatagı carrefour civarında orta şeritte 70-80 ile giderken bir anda motor durdu elektrik gitti farlar söndü ibre 50-40-30 inmeye başladı allah dedim arkadan gelen beni asfalta yapıştıracak :) allahtan ki o an sağ şerit boştu hemen girdim emniyet şeridine bişey olmadan.. 5 dak. falan çalışmadı.. o an gözümün önünden servis kamyoneti , ustanın cep telefonu, başıma çıkacak masraf vs. herşey geçti son bi denememle çalıştı şükür sonra devam ettim .. motor 2 zamanlı acaba çok mu yüklendim de şişti diyecem ama biz 2 kişi ile o motoru çok zorladık bişey olmamıştı..anlamadım sebebini..

geçmiş olsun ibrahim. motorun huyunu suyunu bilmek lazım tabi. :cat:

kerem bir depoda karar vermemek lazım. bir iki depo daha bak ondan sonra bunların ortalamasını al ondan sonra karar ver bence. çoğunluk kullanımla alakalı. izmit'e gittiğimde 10 kuruşun altına inmişti maliyet. şehir içinde yüksek hızlarda 11 kuruş sakin kullanımda ise 10 kuruş yakıyor benim alet. kullanımdan kullanıma fark var yani. :cat:

birde kerem şu far olayı takıldı kafama. senin yaptığın gibi bende toros farı ile değiştiricem ilk fırsatta ama muayenede kısa uzun diye bi şey olmıycak o zaman ne yapcaz :cherry:
 
Katılım
6 Eki 2010
Mesajlar
6
Merhaba arkadaşlar bende bugün 125 zn mi almış bulunuyorum hava soğuk olduğundan dolayı çok fazla gezmek istemedim ama gayet güzel bir olay daha önce almadığıma çok pişman oldum. Organizasyonlar olursa katılmak isterim yaz kış farketmez :)

Bu arada kırmızı arka granaj nerden bulabilirim bilgisi olan varsa ve paylaşırsa çok sevinirim herkese iyi akşamlar.
 
Katılım
5 Haz 2010
Mesajlar
454
Merhaba arkadaşlar bende bugün 125 zn mi almış bulunuyorum hava soğuk olduğundan dolayı çok fazla gezmek istemedim ama gayet güzel bir olay daha önce almadığıma çok pişman oldum. Organizasyonlar olursa katılmak isterim yaz kış farketmez :)

Bu arada kırmızı arka granaj nerden bulabilirim bilgisi olan varsa ve paylaşırsa çok sevinirim herkese iyi akşamlar.

güle güle kullan.

grenaj'ları kendin sipariş edebilirsin burada;

http://www.ugurmondialyp.com/

yedek parça-detaylı arama-scooter-125 zn-yan grenaj bölümü yollarını izliyceksin.

servisinede sipariş ettirebilirsin. buradaki fiyatların üzerine %100 koyup sana satarlar. bence kendin al tak.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst