Mondial Mondial 125 ZN Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
16 May 2010
Mesajlar
146
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
arkadaşlar selamlar.

bugün bahsettiğim gibi 2000 km bakımını kendim yaptım :)

sizinle paylaşmak istiyorum.

castrol 10/40 scooter yağı : 20 tl
ngh 4549 cr7hsa buji 20 tl
ve hava filtresi 7 tl

öncelikle yağ vanasını açarak içindeki yağı boşaltmaya başladım. resmen simsiyah pekmez kıvamında yağ çıktı. 1500 km önce değişmişti.
sonra yağ süzülürken bujiyi bulup sökmeye çalıştım. bujiye ulaşmak için nerdeyse bütün motoru sökmem gerekti :)


http://img834.imageshack.us/img834/9257/fotoraf0003l.jpg
http://img706.imageshack.us/img706/4272/fotoraf0004wz.jpg
http://img683.imageshack.us/img683/1868/fotoraf0005wt.jpg

resimlerdede cıkan yağ ve motorun durumu görünüyor zaten.
sonra üzerindeki bujiyi söktüm ve orjinal bujiside ngk marka ve aynı modeldi.
sonra hava filtresi değişimi sırasında vidaları sökemediğim için çok zaman kaybettim ama sonunda onuda hallettim :)
yeni bujimide taktım, yağmı koydum çalıştırdım kontrol için.
çalıştı :)

sonra meraktan bujiyi tekrar söktüm. şimdi geliyorum soruma, buji 3/4 dk çalışmasına rağmen ucu hafif kahverengi oldu.
çıkarttığım buji zaten kapkara olmuştu.
bildiğim kadarıyla bujinin kararması yanlış hava benzin karışımı sonucu oluyor.
hava filtremde yeni, sizce bu kararmanın sebebi nedir arkadaşlar?
son olrak motoru topladım ve yaklaşık 4 saat vaktimi aldı bu işler.
cok keyifli vakit geçirdim :)

işlerim tamemn bittiğinde bi tur attıım sokakta, ilk aldığım günden cok daha atik ve güçlü bi performans sergiledi ufaklık :) şaşırttı beni yine.

Büyük iş yapmışsın hocam :) bi de komplee toparladıktan sonra bi resim daha alsaydın gözümüz şenlensin :mrgreen:
 
Katılım
28 May 2008
Mesajlar
782
@kerem182 valla bravo basıt aslında yapa yapa kendı sure rekorunu kırabılcekmısın bakalım kahverengı olması normal ama sana sunu onerırım 500 kmde 1 bujını sok sert bı fırcayla fırcala ucunu kurumu gıtsın bende yarın obur gun balatalarını degıstırcem...


@guray* bende bostancıda oturuyorum pembe bı motor gorursen benımdır:) hayırlı surusler motorla ılıgılı bısı olursa bostancı taraflarındayım aklında olsun
 
Katılım
6 Ağu 2010
Mesajlar
23
@jr black key teşekkürler :)


@okan_style teşekkürler yakın olmamız iyi oldu her hangi bir şeyde destek ve buluşmalar güzel olur :)
 
Katılım
28 May 2008
Mesajlar
782
herkeze merhaba. antalyada yaşıyorum sizce siyah zn alsam rengi solarmı güneşten:?

---------- Mesaj ekleme zamanı: 11:10 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 11:00 ----------



Arkadaşlar soruma cvp vermiycekmisin?????:pr:

sanada mrb arkadasım sanada mrb gunestende solmaz yagmurdanda akmaz al gıtsın sıyah ıyıdır
 
Son düzenleme:
Katılım
24 Eyl 2010
Mesajlar
1
Zn mn almayın yolda normal gidiyordum birden egzoz düştü ne yapcağımı şarşırdım rezil oldum :mad:
 
Katılım
23 Şub 2010
Mesajlar
599
böyle yorum yazan arkadaşlara çok gülüyorum :)

egzostu düşmüşmüş yolda :)
valla benim ilk motorum 2000 km yi geçtim, maşallah diyorum, onca acemiliğime, kiloma rağmen, artçımla dünya yol yapmama rağmen, ne yolda bıraktı ne bi sorun cıkarttı, nede beni mahcup etti.
bu fiyata alınacak en iyi sıfır motor bence zn.

buda toplanmış yıkanmış hali kızımın :)


Uploaded with ImageShack.us
 
Katılım
20 Tem 2010
Mesajlar
16
kerem baya yakın oturuyoruz..benim motor kültürüm nerdeyse sıfır :) bu hafta sonumotoru alabilirsem sık sık başını ağrıtırım artık :mrgreen:
 
Katılım
5 Haz 2010
Mesajlar
454
böyle yorum yazan arkadaşlara çok gülüyorum :)

egzostu düşmüşmüş yolda :)
valla benim ilk motorum 2000 km yi geçtim, maşallah diyorum, onca acemiliğime, kiloma rağmen, artçımla dünya yol yapmama rağmen, ne yolda bıraktı ne bi sorun cıkarttı, nede beni mahcup etti.
bu fiyata alınacak en iyi sıfır motor bence zn.

buda toplanmış yıkanmış hali kızımın :)


Uploaded with ImageShack.us

kerem IsepulturaI hocam motorun toplanmış halinide koyda bir görelim diyince gece ne güldüm kendi kendime belkide toplayamamıştır diycektim alınırsın falan diye vazgeçtim :queen:

eline sağlık gerçekten çok güzel görünüyor.
 
Katılım
23 Şub 2010
Mesajlar
599
ertanos hocam topladım Allaha şükür :)

enesemre herzaman elimden geldiği kadar seve seve yardımcı olurum, lafı bile olmaz.
 
Katılım
31 Ağu 2010
Mesajlar
107
ıstanbul zncılerı cogaldı yıne masallah ıs yogunlugundan gıremıorum arkadaslar kusura bakmayın..

ehlıyetımın bır kac sorunu cıktı sorunları cozuunce bısde soyle ufaktan bı bogaz turumu yapsak
 
Katılım
26 Haz 2010
Mesajlar
31
kışın kullanan var mı bu cihazııı ?????


yazdık ama cvp gelmedii......

kerem bu arada müthişş iş çıkarmışşsın..
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
16 May 2010
Mesajlar
146
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
kerem IsepulturaI hocam motorun toplanmış halinide koyda bir görelim diyince gece ne güldüm kendi kendime belkide toplayamamıştır diycektim alınırsın falan diye vazgeçtim :queen:

eline sağlık gerçekten çok güzel görünüyor.

yok yav toplayamadığından değil şimdi herşeyi temizledi etti bide motorun son hali diye koysaydı diye dedim :)

---------- Mesaj ekleme zamanı: 03:46 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 03:43 ----------

ertanos hocam topladım Allaha şükür :)

enesemre herzaman elimden geldiği kadar seve seve yardımcı olurum, lafı bile olmaz.

bu arada kırmızı rengide çok güzel ben renk olayında kararsızım siyah sarı vişne çürüğü :) hangisini alsam
 
Son düzenleme:
Katılım
2 Eyl 2010
Mesajlar
436
kırmızı trafikte kolay fark edilmeni saglar :) wala kaçtır söylüyorum zn'ciler olarak ufak bi gezinti yapsak diyorum ama kimseden ses çıkmıyor bende ist-yalova ve dün gündüz sazlıbosna gezilerine katıldım güzel bir grup kurmuş olduk,geziler siteden herkeze açıktır ama benden başka zn'ci yok en küçük motor benim :)
 
Katılım
28 May 2008
Mesajlar
782
kırmızı trafikte kolay fark edilmeni saglar :) wala kaçtır söylüyorum zn'ciler olarak ufak bi gezinti yapsak diyorum ama kimseden ses çıkmıyor bende ist-yalova ve dün gündüz sazlıbosna gezilerine katıldım güzel bir grup kurmuş olduk,geziler siteden herkeze açıktır ama benden başka zn'ci yok en küçük motor benim :)

abi benimki pembe ınan o daha belli oluyo :mrgreen: toplanalım tabı eskıden caddebostan dıge topıgımız vardı hergun aksamı ıs donuslerı orda toplanırdık orda cok saglam arkadaslıklar edınıldı sımdı herkes destek cıkıyo bırbırıne bence burdada öle dostluklar kurulur yenı bı caddebostan olabılır bı aralar mt-tukkan ve mt-caddebostan olarak baya sallamıstık sıteyı modlardan komtan bıle geldı dayanamayıp neler oluyo orda dıge :)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst