Mondial Mondial 125 ZN Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
22 Haz 2006
Mesajlar
57
yaa ne zaman gezmeye gidiyoruz ben sabırsızlanıyorum bugun motorun açıldığını anladım yarın bi bakıma sokim bari şu bakım hakkında biraz bilgi verirseniz ilk bakım ücretsiz olarak biliyodum doğrumu kurtuluş servisine sordum 25 ytl yağ parası 20 ytl de bakım parası istiyo alttarafı 1,5tl yağ bu kadar tutarmı motor geldi 800 km ye iki kişi vurdum hız 120 ye herhalde açılmıştır motor yarın yaptırcam bakımı bi zahmet yardım edin ...
 
Katılım
27 Mar 2006
Mesajlar
912
@byblade

Önce seni MSN'de engelledim. Önce bir daha talep gönder derim. Bu sıralarda bir sürü millet MSN'e beni ekliyor sonrada zaman zaman yazıp çiziyor ksura bakma.

Bu arada o servis etel lafım var ama burada çok ayıp söylemiyim. 500 km olmadan hiçbir şey yaptırma. Benim servisle aram 1 km kadar ve devamlı gidiyorum ama sohbete. Daha geçen gün sordum 500 km olsun o zaman dedi diyen adam 40 yıllık motor tutkunu bir usta. Benim serviste kazık galiba oda 20 YTL filan yap parası dedi ama en iyi ve EN UYGUN olanı kullanıyorum o yüzden dedi. İşçilik parası içinde haram olsun daha kitapçıkda yazıyor ücretsiz diye. Ama sen memnun kalırsın atarsın 10-20 ytl oda hakkıdır ama istemekle halt etmişler.

Ben bu sözler üzerine senin servise hiç güvenmedim. Daha 0 motora ne bakım yapılır utanır insan.
 
Katılım
22 Haz 2006
Mesajlar
57
scud abi bende tekrardan birdaha ekleyemiyorum benim motor 0 değil 800 km etti yane ilk bakım ücretsiz değil kitaptada öle yazıyo sitedede anlamadım bişey nese bende senin oraya gidim biraz uzak ama neyse olsun
 
Katılım
25 Haz 2006
Mesajlar
677
arkadaşlarım ben ilk bakımda 500 bakımında yağ değiştirme ücreti 17 ytl verdim bilginize, bu arada yağı değiştirmeyi öğrensek iyi olucak ilk bakımda mutlaka arka lastiğin civatasını sıktırın gevşiyor dikkatinize:))))

byblade nerde oturuyorsun bana yakınsan benim servise göndereyim seni
 
Son düzenleme:
Katılım
6 Haz 2006
Mesajlar
757
ilk bakım ücreti

byblade' Alıntı:
yaa ne zaman gezmeye gidiyoruz ben sabırsızlanıyorum bugun motorun açıldığını anladım yarın bi bakıma sokim bari şu bakım hakkında biraz bilgi verirseniz ilk bakım ücretsiz olarak biliyodum doğrumu kurtuluş servisine sordum 25 ytl yağ parası 20 ytl de bakım parası istiyo alttarafı 1,5tl yağ bu kadar tutarmı motor geldi 800 km ye iki kişi vurdum hız 120 ye herhalde açılmıştır motor yarın yaptırcam bakımı bi zahmet yardım edin ...

byblade, Gedizler Zivervey'de ilk bakım ücreti işçilik ve yağ ücreti dahil 21 YTL. Senden eksta 20 YTL civarı para isteyen bu servisin tam adı nedir ? Bayiler veritabanına yorumlarını ekle derim; Kİ kimdir nedir bu adam bilinsin. Ayıp ya... Hatta bence Mondial Tüketici Hattı'na da (0256 444 84 87) direk telefon açıp şikayet etmelisin.

ii gunner.
 
Katılım
15 Haz 2006
Mesajlar
18
@ byblade

arkadaşlar anladım ki her servis kafasına göre ne tutturursa onu alıyor. Benim servis 800-1000 bakımı için 13ytl aldı (0.8 L yağ parası ) işçilik onlara dahildi, tüm civatalarını kontrol etti saolsun. Geçen cuma 2000 bakımını yaptırdım 20 YTL (yağ değişimi + buji değişimi + civata kontrol)

Bilgilerinize
 
Katılım
27 Mar 2006
Mesajlar
912
byblade' Alıntı:
scud abi bende tekrardan birdaha ekleyemiyorum benim motor 0 değil 800 km etti yane ilk bakım ücretsiz değil kitaptada öle yazıyo sitedede anlamadım bişey nese bende senin oraya gidim biraz uzak ama neyse olsun

Daha mesajını yeni okuyorum. Keşke ekleseydim seni MSN'e. :pr: Bu akşam bir daha dene derim. Ama not yaz. Bakıyourm nick tanıdık değil eklemiyorum.

Ha 0 ha 800 km arkadaşım. Yani motor yeni.
 
Katılım
5 Haz 2006
Mesajlar
702
DarkForm ,
Abicim sayfa süper oldu özellikle bu son eklediğin bayi servis kısmı cok güzel olmuş. :cat: ilk servis yorumumu yaptım :)

O zaman arkadaşlar bize düşen Zeytinlerimizin fotolarını göndermek . Ayrıca herkeste ehliyet olsaydı toplu olarak bi gezide düzenlerdik ama ben dahil bir cok kişide ehliyet yok. Ama cogumuz agustosun ortasında ehliyetli olacağız. şimdiden o tarihler için bir gezi planı yapabiliriz . Herkese kolay ulaşılabilecek bir yer seçebiliriz. anadolu kavağına gidebiliriz balığımızı yeriz rüzgarın ve manzaranın tadını çıkarırız yada rumeli feneri ve ya rumeli kavağına gidip aynı şeyleri yapabiliriz. :wiinkk:
Bu forumu ve sayfayı Zeytini olan ve Zeytin benzeri motoru olanlarada duyurmak lazım. Burjuva Vespa Club'a alternatif daha bizden bir Club havasına girmek lazım iyice. Ama önce su Zeytinmi desek Zen mi desek ayrımını aşarak grafiker arkadaşların logo tasarlamasının yolunu açmamız lazım sonra logoların altına web sayfamızın ve forumumuzun adresini ekleyip bastırıp gittiğimiz servislere bırakabiliriz. 125 ZN sahiplerine verin diyebiliriz.
 
Katılım
22 Haz 2006
Mesajlar
57
gidiyorum gedizlere 21 ytl istiyolar herşey dahil yaptirimde rahat edim benim servisi aradım şimdide 45 den 40 a düştü nasıl oluyosa servisin adı kurtuluş taki reis motor zaten adamıda gözüm ısırmamıştı nese hayırlısı o olsun herşey için saolsun

gidiyorum gedizlere 21 ytl istiyolar herşey dahil yaptirimde rahat edim benim servisi aradım şimdide 45 den 40 a düştü nasıl oluyosa servisin adı kurtuluş taki reis motor zaten adamıda gözüm ısırmamıştı nese hayırlısı o olsun herşey için saolsun
 
Son düzenleme:
Katılım
6 Haz 2006
Mesajlar
757
@ 2000zx6r & byblade & ALL

Bende herkezin kafasına göre fiyat çektiğine inanıyorum. Bu konuda dikkatli olalım. Yazıktır... 20 milyon belki çok bi para değil ancak ben 20 milyon için günde bilmem kaç saat çalışmak zorundayım. Ayrıca 1,5 depo benzin demek 20 milyon. İllet oluyorum bööle şeylere ya ::angry2:: Ben senin yerine yorumu giricem abi bu servis bi arkadaşımızdan bu kadar para talep etmiştir dikkat edin diye.


@ siyahus & ALL

Saol siyahus. işallah ileride veritabanları genişledikçe hepimizin işine yarar bir kaynak olur. Gelecek olan fikirler doğrultusunda daha da geliştiricez işallah. Gezi konusunda Anadolu kavağı çok ii bi fikir bencede. Logo konusunda "kyox" u göreve davet etmiştim :p ZeN ve ZeytiN konusunda da; iki isim arasında büyük bir ikilem ve eşit bir bölünme olduğu için Club ismi "125 ZN Club" olsun, isteyen motoruna ZeytiN isteyen'de ZeN desin diye bir fikir atmıştım. Uyarsa sizlere... Daha sonra club için de Gedizler'le konuştum. Servis ve yedek parçada club üyelerine belli bir indirimi seve seve uygulayabileceklerini belirtmişlerdi. Club işi tam bi otursun, beğendiğimiz 2-3 servis ile anlaşmalarımızı yaparız... Cüzzi de olsa indirim indirimdir... Aldığımız indirimleri bi kenarda toplasak ayda bir gezilerde mangal yaparız lan :) Bizim köftelerimizi niye başkaları yesin :cherry:

Birde az önce arabayla köprüden geçtim. Benim araba 950 kilo. Acayip hafif. Ama yinede bu ağırlığıyla bile Zeytin+Ben'den 7 kat daha ağır. Rüzgar yüzünden az daha köprüden aşşa uçuyodu araba. Ben hayatta köprüye çıkmam zeytinle tırstım iicene

ii gunner.

--------------------------------------------------------------------------------------------

Selamlar,

Arkadaşlar son 4-5 gündür ön takımlardan ses gelmeye başlamıştı. Ön frene basınca ve motor hafifde olsa sarsıldıkça tak tuk tak gibi sert bir ses geliyordu. Son 2 gündür ses abarttı. ve takır-tukur gitmeye başladık yolda. Sanırım benzeri bir durum scud'ında başına gelmişti. Az önce Gedizler Ziverbey'e gittim. Usta problemin hatalı üretilen ön fren diskinden kaynaklandığını ve diskin değişmesi gerektiğini söyledi. Ayrıca bugüne kadar aynı üretim hatasından 5 tane ZN'nin ön fren diskini garanti dahilinde değiştirdiklerini de ekledi. Yarın sabah diski değiştirmek üzere motor'u Gedizler'e bırakacağım. Bilginize.

ii gunner.
 
Son düzenleme:
Katılım
5 Haz 2006
Mesajlar
702
darkform' Alıntı:
Arkadaşlar son 4-5 gündür ön takımlardan ses gelmeye başlamıştı. Ön frene basınca ve motor hafifde olsa sarsıldıkça tak tuk tak gibi sert bir ses geliyordu. Son 2 gündür ses abarttı. ve takır-tukur gitmeye başladık yolda. Sanırım benzeri bir durum scud'ında başına gelmişti. Az önce Gedizler Ziverbey'e gittim. Usta problemin hatalı üretilen ön fren diskinden kaynaklandığını ve diskin değişmesi gerektiğini söyledi. Ayrıca bugüne kadar aynı üretim hatasından 5 tane ZN'nin ön fren diskini garanti dahilinde değiştirdiklerini de ekledi. Yarın sabah diski değiştirmek üzere motor'u Gedizler'e bırakacağım. Bilginize.

ii gunner.


Bendede ön diskten takır tukur sesler geliyo ama cok rahatsız edici değil henüz, kronik bi sorun galiba. ses artarsa sebebini ve cözümünü biliyoruz .
Teşekkürler DarkForm.
 
Katılım
12 May 2006
Mesajlar
13
Arkadaşlar,


Kardeşim ZeN ile kaza yaptı. Motora baktığınızda sadece ön çamurluk kırık ama servise göre durum çok vahim. Görüşünüzü almak isterim.

Servise göre; şasi yamulmuş yenisini takmamız lazım 200-250 YTL dediler, sadece ön çamurluk kırık olmasına rağmen tüm kaportanın menteşelerle birbirine bağlı olduğunu ve hepsinin değişmesi gerektiğini, ön amörtisörün ve anlamadığım birkaç mekanik şeyin daha değişmesi gerektiğini bunların da 500 YTL tuttuğunu, toplamda ise şasi değişimi ile 700-750 YTL 'ik masraf çıkardılar.

Motorda bu kadar harap olmuş bir görüntü yok. Motorun yarı parasına tamir mi ettirmeliyim yoksa hurda parasına elden mi çıkarmalıyım ? Ne dersiniz ? Motor Adapzarı 'nda, İstanbul 'da alternatif servis önerebilir misiniz ?
 
Katılım
6 Haz 2006
Mesajlar
757
@ Siyahus

Yarın bi servise bırakayımda bakalım gelişmeleride yazarım. Sabah getirin öğlen teslim ederiz dediler zaten. Tam bi çözülsün siteye de ekleyeceğim.

DOSSTUM' Alıntı:
Arkadaşlar,
Kardeşim ZeN ile kaza yaptı. Motora baktığınızda sadece ön çamurluk kırık ama servise göre durum çok vahim. Görüşünüzü almak isterim.

dosstum geçmişler olsun. Umarım kardeşinde birşey yoktur. ZN'yi mutlaka başka servislere ve ustalara bir göster derim. İstanbul'da önerim Gedizler Ziverbey. Ancak diğer arkadaşların da farklı servis önerileri olacaktır. Bineceksen, lazımsa mutlaka yaptır derim. ööle hevesim yok fazla dersen de satmak mantıklı ancak o halde kim alır kaça alır bilmem. Heralde ölü fiyatına servis falan talip olabilir. Tekrar mutlaka ve mutlaka farklı yerlere de göster derim. Tekrar geçmiş olsun :pale:

ii gunner.
 
Son düzenleme:
Katılım
27 Mar 2006
Mesajlar
912
@Dosttum
büyük geçmiş olu. Öncelikle kardeşinin sağlık durumu nasış İnşallah birşeyi yoktur. Başka servise mutlaka götür. Şasi değişek lafı yalan. Scooter bu ne halt etmeye tüm şasiye değiştiyor ki. Bakalım benim servise bir sorarım ama sana çok ters. Gedizler sana daha yakın gelir. Eğer oda aynısını söylerse sat yenisini al derim. O kadar şasi değiştikten sonra ama 200 YTL filan tutarsada olmaz tabi.

Fren sonu ise
Benim önden arada bir ufak tefek sesler geliyor ama daha önemlisi özelikle sola dönerken sanki bir şey sürtünüuor gibi. Şu an için problem yok.


------------------ edit ---------------------------

Şimdi Nuri ustayla konuştum (Hayri değil Nuriymil adam bir aydır Hayri diyorum :( ) Öndekerin direksiyona bağlıyan mil filan gibi bir şey varmış. En fazla orası hasar görmüştür dedi. Tabii görmeliyim dedi, ama arkadaş Adapazarında ona göre getirecek dedim bende. O kadar fazla tutmazmış. Tüm şaşe dağılması imkansız dedi. Vaktin varsa Şirinelere getirebilirsen getir ama Gedizler sana daha yakın gibi. Benim servis ufak olduğu için arabaları filan yok belki gedizler bu konuda yardımcı olabilir.
 
Katılım
6 Haz 2006
Mesajlar
757
@DOSSTUM

Merak ettim... Motor'un kazalı resimlerini çekme fırsatın varmı ? Eğer bize detaylı fotoğraf yollayabilirsen yarın servise gittiğimde ustaya da gösteririm bi belki bi fikir verir bir yol gösterir.

ii gunner.
 
Katılım
5 Haz 2006
Mesajlar
702
DOSSTUM' Alıntı:
Arkadaşlar,

Kardeşim ZeN ile kaza yaptı. Motora baktığınızda sadece ön çamurluk kırık ama servise göre durum çok vahim. Görüşünüzü almak isterim.....

Dosstum ,
Geçmiş olsun , inşallah kardeşin iyidir. Şasinin yamulması o kadar kolay değil ama önden vurduysa ön amortisorlerde problem olabilir . Bende Gedizleri tavsiye ederim. Ama darkformun soylediğide mantıklı bi kaç tane fotosunu çekersen belki sen gelmeden gösterme şansı olur en azından yaklaşık bi tutar öğrenilir.
 
Katılım
15 Haz 2006
Mesajlar
18
@dostum,
öncelikle geçmiş olsun inşallah ciddi birşeyi yoktur kardeşinin. Bence de mutlaka birkaç yere sor derim, alternatifsiz olduğunu bilen servisler ne tutturursam hesabı faiş rakamlar çekebilyorlar. Benim servis de Tuzla da (Keskin Motor) ama biraz uyanık görünüyor ama iyi bir teşhis koyacağından emin değilim. Yine de sen bilirsin diğer servisler için gelmeye karar verirsen uğramanda fayda olabilir.

Arkadaşlar fren diski için araştırma yapıyordum malzemesini buldum fakat ölçü alabilmem için sökülmüş bir tane lazım, değiştirmek için gittiğinizde eski fren diskini yanınıza alıp bir şekilde bana ulaştırırsanız Türk işi daha kaliteli yaptırabiliriz ( büyük ihtimalle daha ucuz olacaktır). Anladığım kadarıyla eğer bu diskler fabrikada hatalı üretildiyse bir çoğumuz aynı sorunla karşılaşabiliriz ve yeni taktıracaklarımızda da aynı soruınları yaşamayacağımız garanti edilemez. Bir de unutmadan bu diskler garanti kapsamında mı değişecek ?

İsim konusunda ben zeytin demiştim ama "125 zn club" daha bir orjiinal geldi bence uygundur.

Saygılarımla
 
Katılım
6 Haz 2006
Mesajlar
757
@ 2000zx6r

Evet zx6r garanti kapsamında değişiyor. Ücret ödenmeyeceksiniz garantiden dedi ustanın kendisi. Yarın daha detaylı bilgiyi buraya yazarım. Ben eski diski sana verebilirim. Ancak usta disk'in boyutlarıyla ilgili bir sıkıntı olduğunu söyledi. Dolayısıyla çıkartıp sana vereceğim eski disk'i baz alarak bir kopyasını yaparsan yanlış bir iş yapmış oluruz gibi görünüyor. Bu durumda yeni disk'i bi şekilde edinip sana yollamamız gerekiyor.

Anlamadığım şuki, kırılan eden bir parça yok gibi konuştu usta. Disk değişecek sorun çözülecek dedi. Peki o zaman bu ses neden başta yoktu ve gitgide şiddetini arttırdı... 2-3 hafta önce sadece frene bastığımda geliyordu. Bugün artık motor en ufak bir yaylandığında takır-tukur ediyor ön taraf. ilginç... hele bide taştan asfalta gidim az önce. Aman ayrabbi... bi sesler geldi önden dedim gidon parçalanıcak heralde şimdi. Yani içgüdülerim bana farklı bir problem olduğunu söylüyor. Ama ben usta da değilim. Adam işini biliyordur heralde. Dua ediyorumki yeni parça ellerinde var ve garantiden değişiyorlar.

ii gunner.
 
Katılım
22 Haz 2006
Mesajlar
57
arkadaşlar merhaba bakımımı yaptırdım gedizler ziverbeyde 21 ytl masraf parası aldılar bi yağını değiştirdi başka hiç bişi yapmadı ben söledimde bi kaç yerine baktı bi tane somun taktı bide benimkindende bi ses geliyo ufak bi ses adama söledim bi tur attı sonra ben parayı verirken sesi hallettim bi yerlere bişiler sıkmış öle dedi ama ses hala geliyo anlamadım tekrardan bidaha giidicem

dosstun çok çok geçmiş olsun kardeşine canına bişi olmasında motor o kadar önemli değil allah beterinden korusun hepimizi

saygılar sevgiler hepinize:p
 
Katılım
15 Haz 2006
Mesajlar
18
@ darkform

evet haklı olabilirsin yeni disk üzerinde çalışmak en doğrusu, fakat garantiden değişiyorsa tabi ki gereksiz masraf yapmayalım derim ben. Yalnız bahsettiğin sesler ilginç, zaman zaman fren sıkınca bende de geliyor fakat bu tamamen diske bağlanamaz orada çalışan birçok parça var. Diski bir incele derim ben üzerinde derin çizikler yada simetrik(tam dairesel) olmayan çizikler var mı diye.

Çünkü motor açılırken birçok parça birbirine alışıyor bunlara balatalarda dahil, örneğin fren balataları yeni takıldığında ve eskidiğinde ses yapar. Benden de ilk başlarda çeşitli sesler geldi frenlerden özellikle iki kişi iken ama gelip geçiyor.

Arkadaşlar 2 dir arkadan çarpıyorlar, önceki bir taksiydi şimdi ki de arabanın içine doluşmuş bir grup genç. Dün akşam kız kardeşimin eşi (fatih) ile balıktan dönüyoruz hava hafif kararmıştı, "skoda favorit" marka bir araba durmadan selektör yapıyor, yolda tek şerit sağa sola arabalar park etmiş yol veremiyorum , süratimde 50-60 filan normal bir sürat. Yolda bunun gibi gençlerin hızını kesmek için hız tümsekleri var, hız tümseğini geçince sağa yanaşıp yol vereyim dedim tam durdum bir çatırtı, arkadan çarptı aynı araba. Bir an şok oldum tabi gitti dedim arka taraf, farları fala düşündüm birde kafamda kask yoktu(unuttum yoksa kesinlikle binmem aklıma geldiğinde de balığa gidiyorum dedim çiziliyor zaten kayaların üzerinde), polis banada ceza yazar mı diye düşündüm. Neyse; çocuk gençti bir iki kere napıyon gibisinden bir hareket yaptı biz motordan inmeye hareketlenince bastı kaçtı, baktık neyse ki hiç bir şey yok. Nasıl oldu anlamadım ama sesi plaka yaptı herhalde yani santimetrelerle dokunmadı motora. Öyle olunca rahatladık tabi.

Her işte bir hayır vardır, masrafsız atlattık şükürler olsun. Allah hepimizi kazadan beladan korusun arkadaşlar

Saygılarımla
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst