Mondial Mondial 125 UAG Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
18 May 2006
Mesajlar
1,153
haklı olabılırsın arkadasım..ama ben bunun kuba markası tasıyanını surdum gercekten cok rahat geldı bana... benzın gostergesının olmaması ayrı bı dezavantaj tabı..
 
Katılım
17 Tem 2007
Mesajlar
7
Kuba mondialden çok farklıdır.

Bir arkadaşımda kuba var. Bende ise mondial 125 UAG.

Ben 120'ye dayamışken kendisi yanımdan kayıp gidiyordu.

Defalarca göstergeyi kırdı. Kuba modifiye olmaksızın 130'u çok rahat görüyor.

Kuba aynı zamanda en az 20.000 KM'de.

Ben olsam KUBA alırdım. Keşke diyorum ama nafile.

Kuba'da gaz vermeden marşa parmağınızın ucuya tek bir dokunuşla çalıştırırsınız ama mondialin bilmem neresine bilmem ne soksanızda çalışmaz.

Çünkü birinde 20 YTL'lik karbüratör var, diğerinde 120 YTL'lik karbüratör var.

Fark burada.
 
Katılım
30 May 2007
Mesajlar
502
evet dediğiniz gibi benzin karbüratörle ilgili ama 130 ytl lik olan kaliteli ise yakıt pek fazla farketmez
 
Katılım
17 Tem 2007
Mesajlar
7
Arkadaşımdaki KUBA benim MONDiAL'den daha az yakıyor bundan eminim ama tabiki 130 KM hızla giden araç muhakkak normalin üzerinde yakacaktır ister MONDiAL ister KUBA farketmez.

Kuba'nın gaz vermeden tek marşta çalışmasına hayranım. Sırf onun için benim MONDiAL'ın karbüratörünü değiştirecem.


Benim MONDIAL'ı KUBA servisine götürdüm. Ustaya bunu sordum çalıştırırken neden illa gaz vermek zorundayım diye. KUBA tek marşta çalışıyor ama benim nalet olası çalışmıyor.

Ne yapmamız lazım dedim. Neyi değiştirmemiz gerekiyor?

Ateşleme bobini mi?
Akü mü?
Karbüratör mü?

Usta dedi ki; Bunların karbüratöründeki gaz pistonu hava/benzin karışımını sabit tutamıyor ve sizin MONDiALlerdekinden farklı olarak KUBA'nın karbüratöründeki rolanti ayar vidasının solunda tek kulağı vidalı baş parmak büyüklüğündeki kapak gibi bişeyi gösterdi.

Bir ara kendi gözümle gördüm MONDiAL'IN servisinde karbüratörün gaz pistonunu çıkarmışlardı siyah plastik gibi çok adi bişeye benziyordu. Benim gözüm hiç tutmadı. Hatta çoğu zaman gaz kolunun boşluğunu aldığımda motorun devrinde farkedilir biçimde düşme gözlemliyorum. Motor soğuk iken gaz kolunun boşluğunu aldığınız anda stop ediyor. O devreyi hızlı bir şekilde çok fazla gaz vermeden atlaya bildiyseniz kurtuldunuz.

Benim bildiğim gaz pistonu dediğiniz şey pırıl pırıl olur krom renginde keskin hatları vardır. Yuvasına oturduğu zaman boşluk olmaz.
 
Katılım
16 Şub 2007
Mesajlar
195
arkadaşlar bu motordaki en büyük problem arka amortisörün sertliği buna çare bulmak için cup modelinin arka amortisörlerini takmak istiyorum bilgisi deneyimi olan varsa yazsın
 
Katılım
24 Nis 2008
Mesajlar
158
arkadaşlar güzel diyorsunuz ama herşeyin orjinali gidince eskisinin yerini tutmaz.
 
Katılım
4 Eki 2007
Mesajlar
52
Arkadaşımdaki KUBA benim MONDiAL'den daha az yakıyor bundan eminim ama tabiki 130 KM hızla giden araç muhakkak normalin üzerinde yakacaktır ister MONDiAL ister KUBA farketmez.

Kuba'nın gaz vermeden tek marşta çalışmasına hayranım. Sırf onun için benim MONDiAL'ın karbüratörünü değiştirecem.


Benim MONDIAL'ı KUBA servisine götürdüm. Ustaya bunu sordum çalıştırırken neden illa gaz vermek zorundayım diye. KUBA tek marşta çalışıyor ama benim nalet olası çalışmıyor.

Ne yapmamız lazım dedim. Neyi değiştirmemiz gerekiyor?

Ateşleme bobini mi?
Akü mü?
Karbüratör mü?

Usta dedi ki; Bunların karbüratöründeki gaz pistonu hava/benzin karışımını sabit tutamıyor ve sizin MONDiALlerdekinden farklı olarak KUBA'nın karbüratöründeki rolanti ayar vidasının solunda tek kulağı vidalı baş parmak büyüklüğündeki kapak gibi bişeyi gösterdi.

Bir ara kendi gözümle gördüm MONDiAL'IN servisinde karbüratörün gaz pistonunu çıkarmışlardı siyah plastik gibi çok adi bişeye benziyordu. Benim gözüm hiç tutmadı. Hatta çoğu zaman gaz kolunun boşluğunu aldığımda motorun devrinde farkedilir biçimde düşme gözlemliyorum. Motor soğuk iken gaz kolunun boşluğunu aldığınız anda stop ediyor. O devreyi hızlı bir şekilde çok fazla gaz vermeden atlaya bildiyseniz kurtuldunuz.

Benim bildiğim gaz pistonu dediğiniz şey pırıl pırıl olur krom renginde keskin hatları vardır. Yuvasına oturduğu zaman boşluk olmaz.
Ben gaz vermeden çalışan ayarı kendi motosikletime yaptım.Ne olcakki böle olsa uççazmı :).Sonra tekrar eski ayarına getirdim.Gaz veripte çalışmasından memnunum.Mondialin karburatör'ü honda cg karburatörüyle aynıdır ve 79 yılından beri bu seri kullanılmaktadır.Markası keihin'dir.Aracın üstünde tek japon malı parçadır.:)Klasik Bmw motorlara şöle bi eğilin karburatörün üstünde ne yazıyor bir bakın.Tabiki keihin.Aksini iddia edeni fotoğrafla ikna edebilirim.Ve söylenenin aksine gaz pistonu siyah boyalı metaldir.Benim motor saat gibi çalışıyor.Bunu yüzde 70 karburatörün sağlığına borçluyum.

arkadaşlar bu motordaki en büyük problem arka amortisörün sertliği buna çare bulmak için cup modelinin arka amortisörlerini takmak istiyorum bilgisi deneyimi olan varsa yazsın
Öle diyonda sert amortisör görmemişin:).regal raptor yada çin malı chopper lara biniyorum amortisör hiç yokmuş gibi..şap şap tahtayla vuruyolar sanki popoya :)
 
Son düzenleme:
Katılım
2 Eki 2008
Mesajlar
461
Yaw Saçmalama Nasıl Tutulmadı :queen:Osmaniyeye Gittim Yemin Ederim Çoluk Çocuk Adam Kadın Byana Vs... Herkesin Elinde Bu Var :queen: Dayımın Oğlunun İşte Bu Motordu 125 agk :D Accayip Seri Ve Hızlı Herçekten Hiç Bir Motor ßunun Kadar Zevk Li Değil O Kadar Motora Bindim aMa Bu AGK Kadar Zevk Alamadım :queen::queen::queen: Bide Diyarbakırda Çok Var :queen:
 
Katılım
20 Eki 2008
Mesajlar
1
Ben iskenderundan yazıyorum bu motor buralardada acaip tuttu. Beldemizde en az 30-40 tane var.
 
Katılım
6 Ağu 2008
Mesajlar
244
ya bende ya bundan alıcam yada 100 ukh fiyatları aynı___ nedne daha seri güçlü almayayaım ama ukh da tipsiz buda ama amaç önemli hava atmak için alsam racing alırım heralde

arkadşlar kuba ya batım modelleri çok hoşuma gitti bu motorun aynı zamanda 100lük mevcut ve 125 liğine jant koymuşlar spor çok süper durmuş..
 
Son düzenleme:
Katılım
4 Eki 2007
Mesajlar
52
ya bende ya bundan alıcam yada 100 ukh fiyatları aynı___ nedne daha seri güçlü almayayaım ama ukh da tipsiz buda ama amaç önemli hava atmak için alsam racing alırım heralde

arkadşlar kuba ya batım modelleri çok hoşuma gitti bu motorun aynı zamanda 100lük mevcut ve 125 liğine jant koymuşlar spor çok süper durmuş..
yok canım kesinlikle uag al:cat:
 
Katılım
6 Kas 2008
Mesajlar
14
şimdi bana bir akıl verseniz kuba mı mondial mı???? en son fiyatı ben bir sitede 1580 anahtar teslim buldum. kuba için aynı sitede sıfır için 1600 artık ruhsat plaka içinde 200 ytl harcarsak 1800 gibi bir fiyat birde en fazla 4 taksit siz ne dersiniz mondial için.garanti işi hikaye diyorlar. yok kullanıcı hatası yok bilmem ne bu konuda yardım ederseniz sevinirim.
 
Katılım
28 Eyl 2008
Mesajlar
15
uag nin performansını artırmak için ne yapmak gerkiyor:silent:simdiden cvp veren herkese tessekkür ederim
 
Katılım
3 Şub 2009
Mesajlar
14
arkadaşlar ben bu motoru dün kullandım performansından memnun kaldım ama tek kötü yanı ÇOOK kıç atıyor yzf-r1 1300 hayabusa zzr1400 kullandım 125UAG kadar kıç atmadı ve fren düzeneğine ölüm düzeneği diyebilirim :queen:
 
Katılım
3 Şub 2009
Mesajlar
14
mondial 125 UAG ile mersinden adanaya gittim 4 gün önce tek diyeceğim SAKIN SAKIN ilk motora binecek arkadaşlarıma tavsiye etmem 3'üncü viteste 70-80 yapıyor.:cyclopsan ve en kötü yanı ise geçende yazmıştım çok kıç atıyor,hele 2. viteste gaza köklüyorsan DANSÖZ gibi sallıyor deneyen bilir.SUZUKİ GSX600R bile bu kadar kıç atmıyor:queen:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst