Mondial Mondial 125 MH Drift Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
5 May 2014
Mesajlar
1,576
metzeler m22 kullanan var mı

İRC winter grip kullanıyorum, metzeller ile kıyaslama yapamam ama orjinal lastiklere göre frenleme kat be kat iyileşti. Kış için düşünüyorsan İRC'ye bir bak derim.

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:29 ----------

Herkese merhabalar benim şuanlık motorum 960 km de 29 ekimden önceye kadar motorum sürekli boğuluyor gaz yemiyordu 29 ekim kortejinde tanıştığım bir abi bunun sebebinin jikleyi açık bıraktığımdan olduğunu söyledi jikleyi kapattı çalıştırdı sesini felan dinledi ve jikleyi açık bırakmamı ısıtırken çok az bir gaz verip öyle ısıtmamı söyledi neyse ki öyle olduktan sonra motor sanki tamamen değişti çok atik oldu devirlnmrsi harika oldu adeta kendinr büyüledi beni fakat bugun okuldan çıktığımda motoru ısıtırken gazı bi aniden çevirdim ve istop etti çalıştırdım tekrar yaptım gazı aniden açınca istop ediyor acaba bu büyük bir sıkıntı mıdır yada habercisimidir yoksa ısınmaığınfan felanmıdır şimdiden teşekkürler.

Motor soğukken veya devir 2000 dd/dakika'dan düşükken gazı ani olarak açarsan motor stop eder. Bunda anormallik yok.

jikleyi sadece motoru ısıtmak için kullan, jikle açık 1 km yol aldıktan sonra jikleyi en alt pozisyona getirirsen boğulma, yığılma olmaz.

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:32 ----------

Arkadaslar bir depo ile kac km gidiyonuz benim motor biraz fazla yakiyor gibi

20 TL'lik benzin ile 125 - 150 km arası yol gidiyor. Yaklaşık olarak 3,5 litre yakıyor. Hatta en az 3,5 litre yakıyor, yer yer 3,8 ölçtüğüm oldu.

Bir depo ile yanlış hatırlamıyor isem 450 km yol gidebiliyorum.
 
Katılım
11 Mar 2015
Mesajlar
577
Benimde 400 450 degisiyo kullanim cok farkediyo sehir ici falan heralde ondan cok yakiyo gibi geliyo belkide bana
 
Katılım
11 Ağu 2015
Mesajlar
766
Motoru alalı yarın iki hafta oluyor. 20.000 km de şuan. Bi sabah (galiba soğuktan), ertesi günde akşam( yine soguktan sanırım tekleyerek geldi eve) yolda bıraktı onun dışında bi problemim yok.
İlk aldığım gün çalıştırmayı bile bilmiyordum ama dün akşam 5.vitesde kaç bastığını kontrol ettim motora bukadar hızlı alışacağımı tahmin etmezdim :)

Aklıma takılan şey biraz fazla yakıyor gibi benim kullanımla alakalı mutlaka ama en fazla km de kaç kuruş yakabilir ?
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
İRC winter grip kullanıyorum, metzeller ile kıyaslama yapamam ama orjinal lastiklere göre frenleme kat be kat iyileşti. Kış için düşünüyorsan İRC'ye bir bak derim.
Islakta ani frende IRC Winter Grip olsa da arka teker sabun gibi kayıyor aman dikkat et yine de :) Eski lastiğim Unilli'de böyle bişey yoktu.
 
Katılım
2 Ocak 2011
Mesajlar
714
şuan söktüm gerçi kaldırımlar sağolsun ama arkadaştan çeker atarım

Ah o kaldırımlar bende geçen sene söktüm sık gidip geldiğim yerlerde çok kaldırıma inip çıkıyodum seneye tekrar takmayı düşünüyorum sizinki daha sağlam göründü :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:44 ----------

Motoru alalı yarın iki hafta oluyor. 20.000 km de şuan. Bi sabah (galiba soğuktan), ertesi günde akşam( yine soguktan sanırım tekleyerek geldi eve) yolda bıraktı onun dışında bi problemim yok.
İlk aldığım gün çalıştırmayı bile bilmiyordum ama dün akşam 5.vitesde kaç bastığını kontrol ettim motora bukadar hızlı alışacağımı tahmin etmezdim :)

Aklıma takılan şey biraz fazla yakıyor gibi benim kullanımla alakalı mutlaka ama en fazla km de kaç kuruş yakabilir ?

Motoru 2 hafta önce aldım diyince sıfır aldınız sandım şuan 20 binde yi görünce şaşırdım bi an :D hayırlı olsun kazasız belasız, nekadar yakıyor? motoru hızlı sürmek sorun değil gazı aç gitsin asıl önemli olan karşınıza çıkacak farklı koşullarda sorunsuzca durdurabilmek, frenleme üzerine bolca çalışın
 
Katılım
5 May 2014
Mesajlar
1,576
Islakta ani frende IRC Winter Grip olsa da arka teker sabun gibi kayıyor aman dikkat et yine de :) Eski lastiğim Unilli'de böyle bişey yoktu.

geçen sene 55 kiloydum, bu sene 70 kiloyum. :mrgreen: Arka fren muhteşem düzeldi. tek kişi bindikten sonra arka tekere yapacak bişi yok 125 cc de. Tank paleti de giydirsen kayacak.
 
Katılım
11 Ağu 2015
Mesajlar
766
Sağolun, valla ne kadar yakıyor hiç bilmiyorum en kısa zamanda ölçerim.km yi nerden sıfırlıyoruz bulamadımda ?

Zaten şehir içinde istesende hız yapamıyorsun mümkün olduğu kadar arka ön freni birlikte kullanmaya çalışıyorum, tekerlerin michelin olmasının faydasını görüyorum, bi defada durdugum yerde motoru devirir gibi oldum koruma demiri kurtardı..
 
Katılım
28 Şub 2011
Mesajlar
3,437
Motosikleti
Henüz yok.
Sağolun, valla ne kadar yakıyor hiç bilmiyorum en kısa zamanda ölçerim.km yi nerden sıfırlıyoruz bulamadımda ?

Zaten şehir içinde istesende hız yapamıyorsun mümkün olduğu kadar arka ön freni birlikte kullanmaya çalışıyorum, tekerlerin michelin olmasının faydasını görüyorum, bi defada durdugum yerde motoru devirir gibi oldum koruma demiri kurtardı..

gösterge kısmında sol tarafta tırtıklı bir çıkıntı parça var onu çevirince sıfırlanıyor hatırladığım kadarıyla.
 
Katılım
6 Kas 2015
Mesajlar
3
herkese hayırlı günler 18 yaşında genç bir kardeşiniz olarak bugün itibariyle beyaz olanını aldım aslında araba alıcaktık ama babam yeni kredi çekti zora sokmak istemedim burası ufacık bir ilçe motor fazlasıyla yetiyor insana almadan önce babama söz verdim hız yapmıyacağım diye oğlum motor umrumda değil sana zarar gelmesinden korkuyorum dedi geçen sene ybr vardı sağolsun abim kafası güzelken çarptı birine motor pert oldu korkuyor biraz sorum şu siz değerli büyüklerime şuan motor 32 kilometrede ben sürekli 40 ile gidiyorum 3. vitesten yukarı çıkmadım devamlı sakin kullanmak zarar verirmi motora.
 
Katılım
11 Mar 2015
Mesajlar
577
Ben ilk 500 km boyunca 5 bin devri gecmedim 500 1000 km arasi 6000 7000 devir kullandim cok 1000 kmden sonra normal kullanima gectim cok zorlamadikdan sonra sikinti yok ilk bi 500 km dikkat et sonrada yavas yavas hizini arttirirsin bidaha
 
Katılım
2 Ocak 2011
Mesajlar
714
herkese hayırlı günler 18 yaşında genç bir kardeşiniz olarak bugün itibariyle beyaz olanını aldım aslında araba alıcaktık ama babam yeni kredi çekti zora sokmak istemedim burası ufacık bir ilçe motor fazlasıyla yetiyor insana almadan önce babama söz verdim hız yapmıyacağım diye oğlum motor umrumda değil sana zarar gelmesinden korkuyorum dedi geçen sene ybr vardı sağolsun abim kafası güzelken çarptı birine motor pert oldu korkuyor biraz sorum şu siz değerli büyüklerime şuan motor 32 kilometrede ben sürekli 40 ile gidiyorum 3. vitesten yukarı çıkmadım devamlı sakin kullanmak zarar verirmi motora.

40 ile gitmekten çok vites ve devir önemli 4000-5000 deviri geçme 5. Vitese geçsen de sorun olmaz çok uzun süre aynı devirde kullanma
 
Katılım
11 Ağu 2015
Mesajlar
766
Arkadaşlar bazen vites geçişlerinde kütürt diye ses geliyor ve çok yavaşken 2.viteste kalkınca yine bi kütürdeme oluyor neden olabilir ?
 
Katılım
2 Ocak 2011
Mesajlar
714
Birazdan bi bakarım, peki kaç kuruş yaktığını nasıl hesaplıyorsunuz önce depoyu boşaltıp benzin almamız lazım galiba

Depoyu doldur kmyi sıfırla biraz sür, diyelim ki 100km sürdün tekrar depoyu doldur kaç litre aldı diyelim 2 litre kaç lira tuttu 8,80lira bunu gittiğin kmye böl 8,80/100= 8,8 kuruş yakmış
80km yol gidip 8,80liralık benzin alsaydın 8,80/80= 11 kuruş yakmış olurdun
 
Katılım
11 Ağu 2015
Mesajlar
766
Depoyu doldur kmyi sıfırla biraz sür, diyelim ki 100km sürdün tekrar depoyu doldur kaç litre aldı diyelim 2 litre kaç lira tuttu 8,80lira bunu gittiğin kmye böl 8,80/100= 8,8 kuruş yakmış
80km yol gidip 8,80liralık benzin alsaydın 8,80/80= 11 kuruş yakmış olurdun

Anladım öyle yapıyım ama önce deponun fullenmesi lazım onun içinde para :cherry: ne kadara fulleniyo 70 felanmı

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:28 ----------

3 ay önce motoru alsam size bir sürü resim atarım diyodum buyrun :)

iyice alıştım ben bu canavara :cherry:

BhoyXB.jpg
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst