selam aleyküm forumu çoktandır okuyorum motoru almadan da okuyordum aldıktan sonrada baya inceleme yaptım ve motoru aldım. mondialin web sitesinde 3,750 tl idi babam n11 den 3,225 e bulmuş mh drift 125 2015 model beyaz renkde motosikleti aldık yanında da n11 indirimi 111 lira karta para puan tarzında para verildi babamda gitmiş arabaya direk mazot almış

velhasım kelam motor bana kargoyla ulaşaçak istanbuldan ve bulunduğumuz ilçedeki yetkili servis tarafından toplanacagını ve bana teslim edileceği söylendi 2 içerisinde motosiklet yetkili servisi teslim edildi ama yetkili servis haberinin olmadığını falan söyledi ertesi gün toplayacağını söyledi. bi gün daha bekledim ve ertesi gün aldım motoru plaka ruhsat işlerini hallettim rodajı yapmaya başladım 5 deviri geçirmedim 400 km bakıma götürdüm yağı değişti genel bakım ben yapıyordum zaten kullandığım sırada gevşeyen yerleri falan sonra okuduğum il e geldim motosikletimle eskişehir e motosiklet 1350 km servise götürüp yağını değişmesini istedim servis 2000 km değişeceğini belirtdi sert bi dille kafaya takmadım bakımın ne kadar tutacağını sordum 85 tl dendi fiyat bana tuzlu geldi açıkçası neler yapılacağını sordum subap ayarı yağı değisecek burç takımları kontrolü hava ayarı hava filitresini değişeceğini cevabını aldım bende yağını kendim değiştirdim castrol power 1 4t 10-40 la değiştirdim ama sormak istediğim motul 5100 10-40 mı yoksa castrol mü ?? bide 2000 km de subap ayarı için erken değilmi motor saat gibi sayıyor ne subap sesi ne bişey sentil kullanıp kullamıcakları mechul ve drift lerin subap aralık değerleri nedir ? eski motruma subap ayarını kendim yapıyordum aradan 1 yıl geçti ama sentilim anahtarlarım mevcut. aldığımdan beri hiç süzgeci temizlenmedi. bide orjinal ön dişli kaçtır 1 diş büyülmek istiyorum. bunların tüm hepsini bilgi amaçlı yazdım yazım kuralları için özür dilerim . çok uzun oldu ama
https://www.facebook.com/photo.php?...0203359696809979.1073741830.1137982558&type=3
orjinal ön dişli 15T, 16 yaparsan baskı balata zarar görür, eskisi gibi ivmelenme kalmaz, bunun yanında hıza bir attısı da olmaz. 15T olarak kalsın derim
Servise bir daha gitmene gerek yok, bozulan parçalar nasıl olsa kullanıcı hatası oluyor, garantinin sana sağlayacağı bir fayda yok. 85 TL alacak, ama 10 liralık açık yağ koyacak. Gerek yok bunlara. 1500 KM'de bir motul 15-50 yada 10-50 değiştrmek en iyisi.
2000 km de subap ayarı yapılmaz, para almak çin uyduruyor üçkağıtçılar. Hiç gerek yok, elleme.
2 yıl sonra fren balatalarını, debriyaj-gaz telini değiştir bi 2 yıl daha binersin.
Lastikleri değiştir

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:02 ----------
Arkadaşlar benzin musluğu bu motorda aşağıda iken mi yedekte yoksa yukarda iken mi? Tamircide çalışan arkadaşım ciddi ciddi ok yönünün aşağı bakmasının yedekte olacağını söyledi ama kitapçığında ortasında çizgi olan deponun yedek depo olduğunu gösteriyor bu da yukarda biri açıklık getirebilir mi?
benzin musluğunun sapı biraz uzun. Uzun olan kısım aşağı baktığında ana depo, yukarı baktığında yedek depo.
yani, ortaya al musluğu (kapalı pozisyon). saat yönünde çevirirsen yedek depo, sola doğru çevirirsen ana depo. yedek depo ile 75 - 100 km gider