Mondial Mondial 125 MH Drift Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
11 Mar 2015
Mesajlar
577
Ses yoksa gerek yok subablarla oynatma derim usta iyibi ustami bilmen gerekir 85 tl cok bi fiyat bence yag olarakda motul iyidir ama ben castrol kullaniyorum gerek gormuyorum 1000 km bir yagini degistiriyorum sonucta 4000 km den sonra servise goturmedim kendi bakimini kendin yap takimin varsa gevseyen yerlerlere bakarsin zincire falan hava filtresini buji degistirirsin sorun cikarcagini sanmiyorum servisler genelde para koparmaya bakiyor ilgisiz oluyolar motorunda sorunda olsa hemen seni sucluyolar garanti falan hikaye usta onemli olan orjinal disli 15 sanirim 16 yapabilirsin
 
Katılım
3 Nis 2014
Mesajlar
143
ustalar sağlam ayarı bozup geri veriyorlar. garanti dışına çıkmasını istemiyorum başka yetkili servislere yöneleceğim sağolasın :)
 
Katılım
26 Eki 2015
Mesajlar
37
Arkadaşlar benzin musluğu bu motorda aşağıda iken mi yedekte yoksa yukarda iken mi? Tamircide çalışan arkadaşım ciddi ciddi ok yönünün aşağı bakmasının yedekte olacağını söyledi ama kitapçığında ortasında çizgi olan deponun yedek depo olduğunu gösteriyor bu da yukarda biri açıklık getirebilir mi?
 
Katılım
5 May 2014
Mesajlar
1,576
selam aleyküm forumu çoktandır okuyorum motoru almadan da okuyordum aldıktan sonrada baya inceleme yaptım ve motoru aldım. mondialin web sitesinde 3,750 tl idi babam n11 den 3,225 e bulmuş mh drift 125 2015 model beyaz renkde motosikleti aldık yanında da n11 indirimi 111 lira karta para puan tarzında para verildi babamda gitmiş arabaya direk mazot almış :D velhasım kelam motor bana kargoyla ulaşaçak istanbuldan ve bulunduğumuz ilçedeki yetkili servis tarafından toplanacagını ve bana teslim edileceği söylendi 2 içerisinde motosiklet yetkili servisi teslim edildi ama yetkili servis haberinin olmadığını falan söyledi ertesi gün toplayacağını söyledi. bi gün daha bekledim ve ertesi gün aldım motoru plaka ruhsat işlerini hallettim rodajı yapmaya başladım 5 deviri geçirmedim 400 km bakıma götürdüm yağı değişti genel bakım ben yapıyordum zaten kullandığım sırada gevşeyen yerleri falan sonra okuduğum il e geldim motosikletimle eskişehir e motosiklet 1350 km servise götürüp yağını değişmesini istedim servis 2000 km değişeceğini belirtdi sert bi dille kafaya takmadım bakımın ne kadar tutacağını sordum 85 tl dendi fiyat bana tuzlu geldi açıkçası neler yapılacağını sordum subap ayarı yağı değisecek burç takımları kontrolü hava ayarı hava filitresini değişeceğini cevabını aldım bende yağını kendim değiştirdim castrol power 1 4t 10-40 la değiştirdim ama sormak istediğim motul 5100 10-40 mı yoksa castrol mü ?? bide 2000 km de subap ayarı için erken değilmi motor saat gibi sayıyor ne subap sesi ne bişey sentil kullanıp kullamıcakları mechul ve drift lerin subap aralık değerleri nedir ? eski motruma subap ayarını kendim yapıyordum aradan 1 yıl geçti ama sentilim anahtarlarım mevcut. aldığımdan beri hiç süzgeci temizlenmedi. bide orjinal ön dişli kaçtır 1 diş büyülmek istiyorum. bunların tüm hepsini bilgi amaçlı yazdım yazım kuralları için özür dilerim . çok uzun oldu ama :D https://www.facebook.com/photo.php?...0203359696809979.1073741830.1137982558&type=3

orjinal ön dişli 15T, 16 yaparsan baskı balata zarar görür, eskisi gibi ivmelenme kalmaz, bunun yanında hıza bir attısı da olmaz. 15T olarak kalsın derim

Servise bir daha gitmene gerek yok, bozulan parçalar nasıl olsa kullanıcı hatası oluyor, garantinin sana sağlayacağı bir fayda yok. 85 TL alacak, ama 10 liralık açık yağ koyacak. Gerek yok bunlara. 1500 KM'de bir motul 15-50 yada 10-50 değiştrmek en iyisi.

2000 km de subap ayarı yapılmaz, para almak çin uyduruyor üçkağıtçılar. Hiç gerek yok, elleme.

2 yıl sonra fren balatalarını, debriyaj-gaz telini değiştir bi 2 yıl daha binersin.

Lastikleri değiştir :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:02 ----------

Arkadaşlar benzin musluğu bu motorda aşağıda iken mi yedekte yoksa yukarda iken mi? Tamircide çalışan arkadaşım ciddi ciddi ok yönünün aşağı bakmasının yedekte olacağını söyledi ama kitapçığında ortasında çizgi olan deponun yedek depo olduğunu gösteriyor bu da yukarda biri açıklık getirebilir mi?

benzin musluğunun sapı biraz uzun. Uzun olan kısım aşağı baktığında ana depo, yukarı baktığında yedek depo.

yani, ortaya al musluğu (kapalı pozisyon). saat yönünde çevirirsen yedek depo, sola doğru çevirirsen ana depo. yedek depo ile 75 - 100 km gider
 
Katılım
11 Ağu 2015
Mesajlar
766
merhaba arkadaşlar yeni aldığım motorla bugün ilk defa işe geleyim dedim aksilik yolda kaldım. motor gaz verince istop ediyordu neden olabilir

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:34 ----------

Arka çantayı çıkardım ,bunlarda yeni fotolar :)

cDpwNI.jpg


Zauy99.jpg


bBCXZN.jpg


IavOOL.jpg


esBtqN.jpg
 
Katılım
28 Şub 2011
Mesajlar
3,437
Motosikleti
Henüz yok.
merhaba arkadaşlar yeni aldığım motorla bugün ilk defa işe geleyim dedim aksilik yolda kaldım. motor gaz verince istop ediyordu neden olabilir

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:34 ----------

Arka çantayı çıkardım ,bunlarda yeni fotolar :)

http://imageshack.com/a/img903/2765/cDpwNI.jpg

http://imageshack.com/a/img903/2723/Zauy99.jpg

http://imageshack.com/a/img907/5429/bBCXZN.jpg

http://imageshack.com/a/img911/9324/IavOOL.jpg

http://imageshack.com/a/img633/4621/esBtqN.jpg

jikle kolunu kontrol edin.
 
Katılım
11 Ağu 2015
Mesajlar
766
jikle kolunu kontrol edin.

ilk o aklıma geldi zaten ama evden çıkınca yaklaşık 2 km sorunsuz gittim. jigleyi indirdim çalışmadı kaldırdım çalıştı 1 km sonra tekrar istop etti .bu sefer jigleyi aşağı indirdim öyle çalıştı bişey anlamadım ben bu jigle hangi konumda ısıtıyordu
 
Katılım
5 May 2014
Mesajlar
1,576
motor sabah calısmıyorsa jigleyi en üst konuma alıp çalıştıracaksın, çalışır çalışmaz hemen ortaya alacaksın. biraz bekle yada ortada 1 km yol git, motot ısınınca en alta alacaksın
 
Katılım
11 Ağu 2015
Mesajlar
766
motor sabah calısmıyorsa jigleyi en üst konuma alıp çalıştıracaksın, çalışır çalışmaz hemen ortaya alacaksın. biraz bekle yada ortada 1 km yol git, motot ısınınca en alta alacaksın

yarın sabah birde öyle denerim, fakat sıkıntının soğuktan olduğunu sanmıyorum çünkü motor 2-3 km gittikten sonra istop etti. ve sorun çalışmaması değil rahat çalışıyordu ama gaz verince istop ediyordu.
Bu arada akşam iş dönüşünde herhangi bir problem çıkarmadı ama ben yinede bi ustaya göstericem
 
Katılım
3 Nis 2014
Mesajlar
143
Amacım son hızı etkilemesi değiluzun yolculuklarda birazdaha alt devirde sakin ilerleye bilmek 170 km yol yaptım devir saatini 8 ile 9 devirden asagi düşmedi otomatik olarak 7 devirde 100 ile gitse yeter. Arka disliyide kuculte bilirim onden 1 buyultmekden se arkadan 2 eksilsem daha iyi olur sizin dediginize gore
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
Amacım son hızı etkilemesi değiluzun yolculuklarda birazdaha alt devirde sakin ilerleye bilmek 170 km yol yaptım devir saatini 8 ile 9 devirden asagi düşmedi otomatik olarak 7 devirde 100 ile gitse yeter. Arka disliyide kuculte bilirim onden 1 buyultmekden se arkadan 2 eksilsem daha iyi olur sizin dediginize gore
7000 devirde 100 gidecek şekilde dişlileri ayarlarsan o motor çekmez. 8000 devirde 90 yapsa iyidir. Ben 210cc motor topladım, dişlileri 8000 devirde 107km hız yapacak şekilde ayarladım. Dişli oranı iyi oldu.
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
bilmem denk gelmedi hiç :) peki bi soru gazı birden bıraktığımda 100 km hız ile giderken motor anormal şekilde yavaşlıyor nedeni ne olabilir ?
Motor freni yavaşlatıyo, motosikletler yüksek devirde çalıştığı için ve hafif olduğu için motor freni arabalara göre aşırı etkili. Bajaj Pulsar'ıma binerken kırmızı ışıklara 30-40 metre kalana kadar gaz vererek ilerliyorum 70-80km hızlarda. Gazı kestiğim anda çok çabuk yavaşlıyo. 90km hızla giderken gazı bıraktığımda durana kadar 60-70 metre anca gider heralde motor.
 
Katılım
25 Şub 2014
Mesajlar
955
Motor freni yavaşlatıyo, motosikletler yüksek devirde çalıştığı için ve hafif olduğu için motor freni arabalara göre aşırı etkili. Bajaj Pulsar'ıma binerken kırmızı ışıklara 30-40 metre kalana kadar gaz vererek ilerliyorum 70-80km hızlarda. Gazı kestiğim anda çok çabuk yavaşlıyo. 90km hızla giderken gazı bıraktığımda durana kadar 60-70 metre anca gider heralde motor.

peki gidonu bırakınca acayip şekilde sağa sola sallıyor kafayı hız azalınca sallama azalıyor hız artınca sallamada artıyor yani gidonu tutmasan ne olur kim bilir bunun nedeni nedir _
 
Katılım
3 Nis 2014
Mesajlar
143
7000 devirde 100 gidecek şekilde dişlileri ayarlarsan o motor çekmez. 8000 devirde 90 yapsa iyidir. Ben 210cc motor topladım, dişlileri 8000 devirde 107km hız yapacak şekilde ayarladım. Dişli oranı iyi oldu.
Amacim cok da az olsa deviri düşüre bilmek en iyi yolla ve motoru yormadan
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst