Mondial Mondial 100 MG Prince Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
31 Tem 2012
Mesajlar
48
scooter harıc, vıteslı cın motorlarında kalıte yukselmesı var. Scooter kullanmadım, evet scooter konusunda haklısınız, cın motorların vıteslılerı alınır ama scooter hakkında bırsey dıyemem..

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:20 ----------

Benım kullandıgım daha oncekı motorlarda cın malı ama vıteslıydı. Cok buyuk sıkıntı ve masraf yapmadan kullandım, tabi calınana kadar...

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:22 ----------

Vıteslı 100-150 cc ye kadar fazla plastık aksamı olmayan cın motorları alınır..

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:25 ----------

scooterden sonra prınce alırsanız 'oh be dunya varmıs' dıyecegınızden emınım.
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
24 Haz 2011
Mesajlar
5,247
100cc 9hp cok iyi bir derecedir. Scooter otomatik vites oldugu için aktarması basarısızdır. 100'luk Cup turu motorlar bile 85-90'ı rahat gorurler. Bu durumda 100 MG Prince 100'un ustune cok rahat cıkar bence. Kullanıcı yorumlarını da gorelim bana hak vereceklerine eminim...

Bence 100 km üzerine rahat çıkabilir.
Zaten benim için ideali stabil 80-90 ile gitmesi,motoru yormadan.
Ki diğer sayfalarda bunu rahatlıkla yaptığını yazmıştı kullanıcı arkadaşlar..

scooter harıc, vıteslı cın motorlarında kalıte yukselmesı var. Scooter kullanmadım, evet scooter konusunda haklısınız, cın motorların vıteslılerı alınır ama scooter hakkında bırsey dıyemem..

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:20 ----------

Benım kullandıgım daha oncekı motorlarda cın malı ama vıteslıydı. Cok buyuk sıkıntı ve masraf yapmadan kullandım, tabi calınana kadar...

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:22 ----------

Vıteslı 100-150 cc ye kadar fazla plastık aksamı olmayan cın motorları alınır..

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:25 ----------

scooterden sonra prınce alırsanız 'oh be dunya varmıs' dıyecegınızden emınım.

Çinli scooter alınmaz hocam bence.
Parça kalitesi çok düşük.
Mesela mondialin 150 mash scooterı var geçen sene çıkan.
Onun bile sıkıntıları var ufak tefek.
Değmez yani.
Kendi scooterımı sattığım an alınabilecek en makul,en öğrenci işi prince gözüküyor.
 
Katılım
28 Ocak 2011
Mesajlar
2,035
Burda yazılanlardan sonra, bende 100 ukh'yi satıp, 100 mg prince almaya karar verdim. Hatta birkaç ikinci el bile buldum. Ama en düşük isteyen 1900 lira diyor. Ikinci ele o parayı vermektense sıfır alırım daha iyi...
 
Katılım
31 Tem 2012
Mesajlar
48
Sıfır her zaman ıyıdır ayrıce pesın fıyatına taksıtte yaptırabılırsınız. Bu son benzın zamlarından sonra motorumun kıymetını daha cok anladım..Yuksek cc bır motorum olsaydı herhalcde ayda bır bınerdım, bakım, yedek parca masraflarını saymıyorum tabi..Bu arada motorum 7500 kılometre oldu. 1000 kılometrede debrıyaj telı kopması dısında bır sıkıntım olmadı cok sukur. O da zaten degıstırmesıyle bırlıkte 10 tl..bedavadan bıraz pahalı..
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
1 Eyl 2006
Mesajlar
766
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
2400 lıra oldugunu kım soyluo gırın sıtesıne bakın 2030 lira

Plaka vs. masraflarıyla 2400'u buluyor onu kastetmişler sanırım

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:57 ----------

Sıfır her zaman ıyıdır ayrıce pesın fıyatına taksıtte yaptırabılırsınız. Bu son benzın zamlarından sonra motorumun kıymetını daha cok anladım..Yuksek cc bır motorum olsaydı herhalcde ayda bır bınerdım, bakım, yedek parca masraflarını saymıyorum tabi..Bu arada motorum 7500 kılometre oldu. 1000 kılometrede debrıyaj telı kopması dısında bır sıkıntım olmadı cok sukur. O da zaten degıstırmesıyle bırlıkte 10 tl..bedavadan bıraz pahalı..

Servis için Ankara'da hangi servise gidiyorsunuz?
 
Katılım
31 Tem 2012
Mesajlar
48
Ben Yibanın arkasında Emrah Ustaya gıdıyorum. Motoru yeni olanlar yine Yibanın yanındakı mondıal servısıne de gıdebılırler..Benim motorumda yeni ancak ben yetkılı servısıne gıtmıyorum. Ufak tefek bakımlarını kendım yapıyorum(yag-bujı degısımı, hava fıltresı temızlıgı, zıncır gergısı vb.)
 
Katılım
31 Tem 2012
Mesajlar
48
Prince cıler motora cok bınıyorsunuz ya da buraya pek gelmıyorsunuz galıba..Benım motor 7800 de sorun yok..bakalım kac kılometrede motor yaptıracagım merak edıyorum..1 senede 30000 km yapacagım bu gıdısle..
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
1 Eyl 2006
Mesajlar
766
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Prince cıler motora cok bınıyorsunuz ya da buraya pek gelmıyorsunuz galıba..Benım motor 7800 de sorun yok..bakalım kac kılometrede motor yaptıracagım merak edıyorum..1 senede 30000 km yapacagım bu gıdısle..

Bence 10000 km bakımına geldiginizde yag degişiminde 250ml motorsilk katkı koyun motora. Motorunuz hiç eskimez motor yaptırmanıza gerek kalmaz. Mukemmel bir katkı maddesi motorsilk :cat:
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
Bence 10000 km bakımına geldiginizde yag degişiminde 250ml motorsilk katkı koyun motora. Motorunuz hiç eskimez motor yaptırmanıza gerek kalmaz. Mukemmel bir katkı maddesi motorsilk :cat:
Hiç gerek yok öyle katkılara, adamın motorunu sabote etmeyin. Hiç bir yağ katkısı motosiklet yada araba üreticileri tarafından tavsiye edilmemektedir, motoru garantiden bile çıkarır.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
1 Eyl 2006
Mesajlar
766
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Hiç gerek yok öyle katkılara, adamın motorunu sabote etmeyin. Hiç bir yağ katkısı motosiklet yada araba üreticileri tarafından tavsiye edilmemektedir, motoru garantiden bile çıkarır.

Bende baslarda sizin dediginiz gibi dusunuyordum ancak kullandıktan sonra fikrim değişti :cat: Bu arada 1 litre yag alan motora 75ml koymak yeterli sanırım. Cunku otomobillerde 250 ml kullanılıyor. Kullanım klavuzuna bir goz attıktan sonra olcusune gore mutlaka konmalı bu katkı. Sonra bana tesekkur edeceksiniz...
 
Katılım
31 Tem 2012
Mesajlar
48
Bızım motorların debrıyajı yag ıcınde calısıyor. Motor sılk gıbı urunler surtunmeyı azaltmaya yardım eden katıklar ıcerıyor. Debrıyajda kaydırmalara sebep vermezmı???
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
1 Eyl 2006
Mesajlar
766
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Bızım motorların debrıyajı yag ıcınde calısıyor. Motor sılk gıbı urunler surtunmeyı azaltmaya yardım eden katıklar ıcerıyor. Debrıyajda kaydırmalara sebep vermezmı???

Motorsilk metal kısımlara tabiri caizse yapışıyor. Debriyaj balatası nerde tam bilmiyorum ancak yag içinde dahi olsa balataya yapışmaz zaten. Balata aksamını hiç bilmiyorum motordaki ancak balata metal bile olsa yağ istedikten sonra Motorsilk yine bu amaca uygun tasarlanmış bir ürün. Nobel ödullu bir buluş. 1 kutusu 50tl. Ancak bir kutu 4 lt'lik otomobil yagına katılıyor. 1 kutuyla 4 motosiklete uygulanabilir kişi başı 12.5 TL'ye gelir. 1 kere uyguladıktan sonra 150 bin km boyunca etkili oluyor otomobillerde. Ancak yine de servise danısmakta fayda var. Arabayla motosikletin sadece devir farkı var. Otomobil 6-7 bin devir ceviriyor motosiklet 10 bin devirlere cıkıyor. Motorsilk'in rahatlıkla uygulanabilecegini dusunuyorum. Belki kullananlar vardır birazdan konu acıyorum buraya linkini atacagım.

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:10 ----------

Motorsilk'İ motorsikletimizde kullanmak ile ilgili konuyu açtım :bounce:

Link: http://www.motosiklet.net/forum/mt-...in-motorsilk-yag-katkisi-kullanan-var-mi.html
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
1 Eyl 2006
Mesajlar
766
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Bızım motorların debrıyajı yag ıcınde calısıyor. Motor sılk gıbı urunler surtunmeyı azaltmaya yardım eden katıklar ıcerıyor. Debrıyajda kaydırmalara sebep vermezmı???

Aynen sizin dediğiniz gibi bizim motorlarda kullanılmaz dedi birkaç kişi. Su an forumda tartısıyoruz bakalım sonu nereye varacak... motorsilkturkey.com adresinde motorsikletler için de kullanılabileceğinden bahsediyor ancak daha detaylı bilgi verilmemiş. Az once motorsilkturkey'e mail attım ve cevabını bekliyorum.

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:24 ----------

Motorsilk'in muduru Kaan Bey'le su an telefonda gorustum. Motorsikletimin debriyajının yag içerisinde işlevini surdurdugunu kendisine soyledim. Motorsilk'in sadece metal yuzeylere etki ettiğini ve bugune kadar motosikletlerle ilgili hiçbir şikayet gelmediğini, urunu kullanabileceğimi söyledi.
 
Katılım
31 Tem 2012
Mesajlar
48
Pelctrum, ılgın ıcın tesekkur ederım, motorumuzun omrunu uzatmamızı ıstedıgını, samımı oldugunu samımıyetımle dusunuyorum. Ancak dedıgım gıbı debrıyajı yag ıcınde calısan motorlarda katkı maddelerı hala muamma, net bır verı, kullanıcı gorusu yok. Daha once ben de cok arastırdım. Kaldıki bızım cın motorlarımızın rektıfıye malıyetlerı zaten cok dusuk. Yuksek cc motorsıkletlerın sadece bır bakım parasına bızım motorlarımızda rektefıye yaptırılabılır. Iyı, 4t, bılındık yag markalarıyla, katkı maddelerıne gerek olmadan uzun kılometrelerce motorlarımızın bıze hızmet edecegını dusunuyorum. Katkı maddelerını kullanıp olumlu veya olumsuz faydasını gorenlerde bu forumlara yazarlarsa aydınlanırız. Tesekkurler..
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
24 Haz 2011
Mesajlar
5,247
Katkı maddeleri nasıl fayda sağlar bilmem ama,limitinde kullanılan her çinlinin motor ömrü en az 30,000 kmdir..
Benim 2007 model çinli scooterın aşırı sıcaklar ve sıkıştırmalar haricinde yağ eksiltiğini,performans kaybettiğini görmedim.
Şu an 23,100'de. Belki 3000-4000 km sonra satamaz,elimde kalırsa rektefe yaptırırım ama yeni commuter modellerinin kalitesi eğer motosikletin her alanında ise,gerekli yağ değişimi zamanında yapılırsa 50,000 rakamını görebilirsiniz diye düşünüyorum.
Bu arada kitapçıkta yağ değişimi aralığı kaç km diyor prince için ?
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
1 Eyl 2006
Mesajlar
766
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Katkı maddeleri nasıl fayda sağlar bilmem ama,limitinde kullanılan her çinlinin motor ömrü en az 30,000 kmdir..
Benim 2007 model çinli scooterın aşırı sıcaklar ve sıkıştırmalar haricinde yağ eksiltiğini,performans kaybettiğini görmedim.
Şu an 23,100'de. Belki 3000-4000 km sonra satamaz,elimde kalırsa rektefe yaptırırım ama yeni commuter modellerinin kalitesi eğer motosikletin her alanında ise,gerekli yağ değişimi zamanında yapılırsa 50,000 rakamını görebilirsiniz diye düşünüyorum.
Bu arada kitapçıkta yağ değişimi aralığı kaç km diyor prince için ?

+1 Bodrum'da birine sormustum 30 binde rektefiye yaptırdım 350 TL'ye mal oldu demişti. Markası Asya motordu scooterın. Ama eger motorsilk'i kullanabilirsek bu 60'a cıkarsa, yag değişim aralıkları da 2 katına cıkarsa çok çok iyi olur. Forumda actıgım konuda paylaşımlarımız devam ediyor: Bakalım ıslak debriyajda da kullanabilecek miyiz..
 
Katılım
31 Tem 2012
Mesajlar
48
Yag degısım aralıgı kıtapcıkta 2000 km yazıyor. Ben 1500-2000 km de degıstırıyorum. Scooterlerde rektefıye daha erken yapılıyor sanırım, vıteslılerde motor omru daha uzun..60000-70000 km gıden duydum..

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:05 ----------

Bu arada rektefeye dıyoruz ama pıston, sekman, gomlek sıfır olarak takılıyor. Yanı gomlekte ve pıstonda tornada oynama yapılmıyor.

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:22 ----------

Parcaları ucuz oldugu ıcın sıfır alıp takmak daha uygun ve saglıklı..
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
24 Haz 2011
Mesajlar
5,247
+1 Bodrum'da birine sormustum 30 binde rektefiye yaptırdım 350 TL'ye mal oldu demişti. Markası Asya motordu scooterın. Ama eger motorsilk'i kullanabilirsek bu 60'a cıkarsa, yag değişim aralıkları da 2 katına cıkarsa çok çok iyi olur. Forumda actıgım konuda paylaşımlarımız devam ediyor: Bakalım ıslak debriyajda da kullanabilecek miyiz..
Çinli scooterlarda en ideali 600-700'de değişim yapmak ama bu da benim için haftada bir yağ almak anlamına gelir.
Böyle katkı maddeleri işe yararsa,2000'de yağ değiştirirsek haftada bir yağ değişimi eziyeti de biterse çok iyi olur.
Scooterlarda kullanılabiliyor mu ?
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
1 Eyl 2006
Mesajlar
766
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Çinli scooterlarda en ideali 600-700'de değişim yapmak ama bu da benim için haftada bir yağ almak anlamına gelir.
Böyle katkı maddeleri işe yararsa,2000'de yağ değiştirirsek haftada bir yağ değişimi eziyeti de biterse çok iyi olur.
Scooterlarda kullanılabiliyor mu ?

Scooter'ın debriyaj balatası ıslak debriyaj mı yoksa kuru debriyaj mı olarak geçiyor? Onu bilmemiz lazım. Kuru debriyajda kullanan arkadaslar yararını gormus ancak ıslak debriyaj sisteminde kaydırma yapabilir belki. Islak tip debriyajda kullanan biri henuz mesaj atmadı forumda
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst