Mezarlik ta motosikleti devirdi öldü

Katılım
24 Eyl 2006
Mesajlar
409
allah rahmet eylesin.
ecel 2 türlü gelir.ya kendisi davetsiz gelir(hastalık, başkasının hatası vb) ya da sen çağırısın(kendi tedbirsilziğin hadi daha hafif söyleyeyim: basiretin bağlanması).
 
Katılım
29 May 2007
Mesajlar
3,302
Allah rahmet eylesin.ya dandik bi kask bile olsa kurtulma şansı yüksekti ama ne diyelim.ecel mi? cehaletmi? :silent:
 
Katılım
29 Mar 2007
Mesajlar
3,473
yazdıklarım benim görüşüm deyil İslam dininin kuralları Kader-i Muallak bölümünü tekrar okursan seninle aynı düşünceye sahibizzz yanlış sadece kader-i sınıflandırılırken yapılıyo o kadar

kısacası aynı dili konuşuyoruz ama anlaşamıyoruz kanımca ( seninle ilgili değil ):rendeer: tabiki önlemini alıcaksın kask takmadığın için ölürsen Kaderi muallak tecelli eder yani türkçesi bile bile ölürsün

Öldürmeyen Allah öldürmez kardeşim.. Uzun lafın kısası budur.. Kaderi muallak tecelli etti diyorsun ve katılmadığım tek nokta bu. Sen nerden bilebilirsin Allah tarafından deilde kendi aptallığından öldüğünü? 9. kattan atlayıp tek kemiği bile kırılmayan insanları gördüğündede kaderi muallak diyebiliyo musun?

Necdet abinin kaskı varken Allahın rahmetine kavuştu hemde kaskın olduğu bölmeden dolayı aramızdan ayrıldı.. Kasksız kaza geçirip ölmeyenlerin örnekleride oluyor hayatımızda.. Ben bariyer kazıklarının ortasından yerden sürünerek yeşilliğe geçtim bariyere hiç çarpmadan.. Sence kask takmak mı korudu beni yada necdet abiyi??

Bu durumları fazla yorumlamak sakıncalı çünkü unuttuğunuz bişey var.. Kuranıda geçin emniyeti önlemide geçin Öldürmeyen Allah öldürmez.. Eceli gelmemişse Azrail canını almaz.. Ölüm her zaman insanın elinde olmayan kadere yorumlanır bilerek yapılmadığı sürece..
 
Katılım
1 May 2007
Mesajlar
4,036
Ablam sayın motordaşım ,bak halen konu başka şekilde anlaşılıyoo ,Olayı sana yada necdet abiye götürme bence, bunlar benim bildiklerim öğrendiklerim, bu konu benim ihtisas alanım, sabaha kadar sana bunu anlatabilirim ama burasının yeri olmadığını düşünüyorum, yalnız halen aynı şeyi söylüyoruz ama bi yerde saçmalamışsın şimdi diyorsunki, korumalar taksanda takmasanda ölüm gelirse yapacak bişey yok dimi ,tabiki ecelden kaçış yok, ama göz göre göre ölüme gitmek ve bunu kendinden yada başka şeylerden örnek vererek göstermek çok yanlış, kişi olarak bize düşen tedbirdir, Gerisi Allah'ın takdiridir, eğer öleceksen kask taksanda takmasanda ölürsün, hı ölmeyeceksen çıplakta binsen ölmezsin, ben yazımda kaderi muallak tecelli etti demedim, eder dedimm, ben kimimki böyle bişeyle ilgili bilgi vereyimm, kısacası şudur kişinin kanserden ölmesi kaderi mutlaktır ,kask takmadığı için ölmesi kaderi muallaktır diyorumm ve konuyu burda kapatmak istiyorummm bu konuyla ilgili takıldığın yerlere özelden cvp verebilirimm SAYGILAR
 
Katılım
24 Mar 2006
Mesajlar
395
Ben kaldırımda dosdogru giderken bi anda fikir değiştirip bi arabanın önüne atlayıp ölsem, ertesi gün gazetede haberimi okuyan pek çok kişi buna da eceli gelmiş der eminim. Kadere inanmam, ecele inanmam, herşeyin fiziksel bi açıklaması vardır. Adamın kafasında kask yok, yere düşüyo, kafasını çarpıyo ve ölüyo. Çok basit bi denklem. Kafasında kask olsa dahi ölen insanlar yok mu var. 200le duvara girersen ölürsün, ama bu da basit bi denklem; hızlı gitmiceksin. Olasılıkların çok küçük oldugu durumları genelde insanlar kadere, ecele falan baglar: misal bomboş yolda giderken üzerinize uçak düşmesi gibi. Ancak yukarda anlatılan kadar 'basitçe' ve 'ucuz' bi ölüm, tamamen kişinin kendi hatasından kaynaklanmaktadır. Yaptıgı hız falan yazmamış haberde, ancak uygun koruma ekipmanıyla, 35 yaşındaki bi insanın, motoru düşük bi hızda devirip ölecegini düşünmüyorum.

Keşke gerekli korumaları giyseymiş de, sonucun nasıl geliştigini o zaman bi daha görebilseymişiz. Belki buraya konusu bile açılmayacaktı, motoru kaldırıp gidecekti, dimi?

Edit: Bu videodakilere de mi eceli gelmiş diceksiniz? http://www.youtube.com/watch?v=W5spW5ob8IY

:pr:
 
Son düzenleme:
Katılım
29 Mar 2007
Mesajlar
3,473
Ben kaldırımda dosdogru giderken bi anda fikir değiştirip bi arabanın önüne atlayıp ölsem, ertesi gün gazetede haberimi okuyan pek çok kişi buna da eceli gelmiş der eminim. Kadere inanmam, ecele inanmam, herşeyin fiziksel bi açıklaması vardır. Adamın kafasında kask yok, yere düşüyo, kafasını çarpıyo ve ölüyo. Çok basit bi denklem. Kafasında kask olsa dahi ölen insanlar yok mu var. 200le duvara girersen ölürsün, ama bu da basit bi denklem; hızlı gitmiceksin. Olasılıkların çok küçük oldugu durumları genelde insanlar kadere, ecele falan baglar: misal bomboş yolda giderken üzerinize uçak düşmesi gibi. Ancak yukarda anlatılan kadar 'basitçe' ve 'ucuz' bi ölüm, tamamen kişinin kendi hatasından kaynaklanmaktadır. Yaptıgı hız falan yazmamış haberde, ancak uygun koruma ekipmanıyla, 35 yaşındaki bi insanın, motoru düşük bi hızda devirip ölecegini düşünmüyorum.

Keşke gerekli korumaları giyseymiş de, sonucun nasıl geliştigini o zaman bi daha görebilseymişiz. Belki buraya konusu bile açılmayacaktı, motoru kaldırıp gidecekti, dimi?

Edit: Bu videodakilere de mi eceli gelmiş diceksiniz? http://www.youtube.com/watch?v=W5spW5ob8IY

:pr:

Dr Ömer Uzma tüm ekipmanlarıyla 30-40 km hızla giderken öldü.. İstersen konu başlığını bulup bi incele..
 
Katılım
24 Mar 2006
Mesajlar
395
Dr Ömer Uzma tüm ekipmanlarıyla 30-40 km hızla giderken öldü.. İstersen konu başlığını bulup bi incele..

Attıgım mesajda koruma giyilse dahi ölünebilecegini belirttim zaten. Bot giyseniz dahi ayagınız kopabilir, kask giyseniz dahi beyin kanamasından ölebilirsiniz. Öte yandan düşmekten düşmeye fark vardır. 20 yaşında biri düşer burnu dahi kanamaz, 60 yaşında biri düşer her yeri kırılır. Suruculer once onlemlerini almalı, ondan sonra kaza anında ölüyolar mı kurtuluyolar mı, onu o zaman görürüz. Hiç bi koruma giymeden düşük hızda motoru yatırıp ölmek ecel degildir.
 
Katılım
1 May 2007
Mesajlar
4,036
saçma bi muhabbet yaptığınız şöyle olursa böyle olur yolda giderken boing kafanıza düşebilir gibi olmuş bence uzatmayın arkadaşlarr bu muhabbet sarpa sarar
 
Katılım
20 Kas 2006
Mesajlar
1,233
Allah rahmet eylesin, yakınlarına sabır versin, mekanı cennet olsun. :salut:
 
Katılım
30 Ağu 2006
Mesajlar
383
ecel yada kader... bende inanıyorum elhamdurullah...

ancak motosiklete binerken " öleceğim varsa ölürüm...ecelim geldiyse dur diyemem " mantığı ile hareket etmek bana biraz çaresizlik yada teslimiyet gibi geliyor...

tüm güvenlik tedbirlerini aldığı halde başına bir şeyler gelseydi, insan belki o zaman "ecel" kelimesini daha doğru ve yerinde kullanmış olurdu... ancak kaskını takmamış ve başından aldığı darbe sonucu ölmüş birisi için kurduğu cümlenin içinde "eceli gelmiş" ifadesini kullanması ilimi ve çağdaş bir cevap değilmiş gibi geliyor bana...

madem ecel yazdıysa, öleceğim varsa boşu boşuna neden o yaz günlerinde başımda ağırlığını 1-2 kg değil 10 - 15 kilo, sıcaklığını 40 - 45 derece değil 60 - 70 derece hissettiğim kaskı takayım... öleceğim varsa kask dahi beni koruyamaz der çıkarım yola...
 
Katılım
29 Eki 2007
Mesajlar
2,233
Allah rahmet eylesin.Çok tartışılan yukarıdaki konu hakkında kendi görüşlerimi bildirmek isterim.Arkadaşın ölümü dikkatsizlik gibi gözüküyor ama kader tecelli etmedi ya da eceli ile alakası yok demek dinimizce kesinlikle yanlış bir tutumdur.
Olan olmuş vatandaş zaten hakk'ın rahmetine kavuşmuş.Bize düşen arkasından yorum yapmak değil de bir fatiha okumak olsun.
Herkese kazasız belasız sürüşler...
 
Katılım
27 Eki 2007
Mesajlar
490
arkadaşım fatiha okursun allah rahmet eylesin dersin ama göbeem çatladı laf anlata anlata..... bu olay avrupada olsa ve bu tarz bir forumda yazı yazılsa emin olunki kimse ecel demezdi ve adamın hatası üzerine konuşurdu. Çünki bu ihmal başka bir şey değil...
ha bizde diyoruzki bakın bunları görün ona göre korumalık takmıyorsanız takın arkadaşlar.... benimde rkadaşım motoru ilk aldıüğım gün çocukluğumdan eri motor kullanıyorum ver turlıyım dedi bari kaskı tak dedim takmadı yatırdı motoru paramparça oldu... budamı kader? bu ihmal arkadaşlar.. allah aşkına arkadaşlar bari siz yapmayın...

banavurma nickli arkadaşımız ne güzel yazmış eğer korumalar olsaydıda ölseydi kader derdik diye ama bu kader değil ihmal........... anlayın artık bunu yaa...
 
Katılım
27 Eki 2007
Mesajlar
490
ecel kaskın olmamasıdır belkide. hem ne olmuş Türk mantığına...

valla türk mantığına göre benzinlikte sgara içilir bişey olmaz denir. türk mantığına göre graham kafesi olmayan arabalarda cep telefonu kullanılır bişey olmaz denir. türk mantığına göre kaderde varsa .. neye yarar üzülmek denir ve insanın başına bunlar gelir...... diyorum ya bu haberi imkanınız varsa avrupadaki bi forumda yazın bakalım millet kader kısmet ecelmi diyo yoksa korumasız motoramı binilir diyo?
 
Katılım
29 Ocak 2007
Mesajlar
4,992
aydemirim allah rahmet eylesin:salut:.demekki ne yapacağız
kaskımızı yürürken bile çıkarmayacağız.
 
Katılım
1 May 2007
Mesajlar
4,036
başkentin_asi_pilotu;870169' Alıntı:
valla türk mantığına göre benzinlikte sgara içilir bişey olmaz denir. türk mantığına göre graham kafesi olmayan arabalarda cep telefonu kullanılır bişey olmaz denir. türk mantığına göre kaderde varsa .. neye yarar üzülmek denir ve insanın başına bunlar gelir...... diyorum ya bu haberi imkanınız varsa avrupadaki bi forumda yazın bakalım millet kader kısmet ecelmi diyo yoksa korumasız motoramı binilir diyo?

yav asi pilotum yazmayım diyorum ama o kadar saçma şeyler yazıyonki, zorla kendimi tutuyorumm ,avrupada tabiki kimse kader demez, çünkü Kadere inanmak İmanın şartlarından bi tanesidir, Bi insanın kadere inanması için Müslüman olması gerekiyo önce, Avrupada kimse yazmazmış ,mantığa bak yaa ,Adamlar zaten Hristiyan veya yahudi onlarında kendi dinlerine göre düşünceleri vardır, işin özü ben bunun kader olduğuna inanmıyorum, şunun kader olduğuna inanmıyorum ,böyle olsaydı kader olurdu felan demek ,Tartışılması bile yasak olan iman şartlarını masaya yatırmak yanlıştır, ben burda kimsenin dini düşüncesini yargılamam ,benide ilgilendirmez ,ama iyi bildiğim bi konu üzerine birileri yorum yaparsa buna kızarımm şartlar ve kurallar bellidir

İMANIN ŞARTLARI
1- Allah'ın varlığına ve birliğine inanmak.
2- Allah'ın meleklerine inanmak.
3- Allah'ın kitablarına inanmak.
4- Allah'ın peygamberlerine inanmak.
5- Ahiret gününe inanmak.
6- Kadere, hayır ve şerrin yaratıcısının Allah (Celle Celâlühû) olduğuna inanmak.

şöyle olursa inanırım ,böyle olursa inanmam ,felan gibi bi düşüncen olabilirrr ,ama bunu kendine saklayıp kendin öyle düşünürsün, forumda üstüne basa basa yazıpta, bu konuyla ilgili bilgisi olmayan arkadaşların aklını çelmen yanlış olur ,senin yazdığınla bilgilenip senin gibi düşünen birinin vebalini kaldırmakta senin için ağır olur


Kader ve kazaya iman, her şeyin Allah'ın takdirine bağlı bulunduğuna işaret eden ayetlerin yanı sıra ilahî ilmin, olmuş ve olacak tüm varlık ve olayları kuşattığını belirten ayetlerde ısrarla vurgulanmıştır. Hz. Peygamber de bazı meşhur hadislerinde kadere imanı bir iman esası olarak açıklamıştır. Kader konusu ile ilgili bazı ayetlerin meali şöyledir:

"...O'nun katında her şey bir ölçü (miktar) iledir" (er-Ra'd 13/8).

"...Her şeyi yaratıp ona bir nizam veren ve mukadderatını tayin eden Allah, yüceler yücesidir" (el-Furkan 25/2).

"De ki: Allah'ın bizim için yazdığından başkası bize asla erişmez..." (et-Tevbe 9/51).

Bu ayetlerden başka Allah'ın her şeyin yaratıcısı olduğunu, dilediğini sapıklığa sevkedip, dilediğini hidayete erdirdiğini, insanlar arasında ölümü O'nun takdir ettiğini bildiren ayetler de (bk. ez-Zümer 39/62; es-Saffat 37/96; el-A'raf 7/178; el-Vakıa 56/60 vb.) kapsam açısından kainatta her şeyin belli bir kadere bağlı bulunduğu, bunun da Allah Teala tarafından belirlendiği sonucunu ortaya çıkarmaktadır.

Hz. Peygamber de Cibril hadisi diye bilinen hadiste açıklandığı gibi, kadere imanı iman esasları arasında saymıştır. Bu hadiste geçtiğine göre Cebrail (a.s.) Peygamberimiz'e:

- "İman nedir?" diye sormuş, o da:

- "Allah'a, meleklerine, kitaplarına, peygamberlerine, ahiret gününe, hayır ve şerriyle kadere inanmandır" cevabını vermiştir (bk. Müslim, "İman", l; Ebu Davud, "Sünnet", 15; İbn Mace, "Mukaddime", 9).

Kaderin bir ilahî sır oluşunu ve insanlar tarafından gerçek anlamda çözülmesinin imkansızlığını göz önünde bulunduran Hz. Peygamber kader konusunu tartışan ashabını uyararak şöyle buyurmuştur: "Siz bununla mı emrolundunuz? Veya ben bunun için mi peygamber olarak gönderildim? Şunu biliniz ki sizden önceki ümmetler bu tür tartışmalara başladıkları zaman helak olmuşlardır. Böyle tartışmalara girmemelisiniz" (Tirmizî, "Kader", l).

Peygamber efendimizin dilinden söyledikleri Hadislerin konuya son noktayı koyması dileğiyle :rendeer:
 
Son düzenleme:

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst