Ecelin geldiği an yapacak hiç bişeyin kalmadığı andır, Arkadaşımızın kaderide böyleymiş, Allah ölümün bile hayırlısını versin arkadaşlar, Allah rahmet eylesin
Arkadaşlar kader ve kaza ile ilgili muallakta olan bazı arkadaşlar gördüm, sadece bilgilendirme amaçlı bişeyler yazacam ,kimse yanlış anlamasın
Sizlerinde bildiği gibi Kader'e inanmak ,İmanın şartlarından bi tanesidir ,İman şartlarını yorumlamak yanlış ve tehlikelidir vede üzerinde konuşulması yasaktır
Kader ikiye ayrılır
1:Kader-i Mutlak
2:Kader-i muaallak
Kader-i mutlak kişinin kesinlikle o şekilde yaşayacığı ,dışardan ve kendi bilinciyle hiç bir şekilde etki edemeyeceği hayatının evreleridir
Örnek kimin çocuğu olacağınız ,nerde yaşayacağınız ve buna benzer önemli olan olaylardır
Kader-i muallak ise ,kişinin hayatıyla ilgili kararları, kendi bilinciyle kendi iradesiyle yaptığı ve seçtiği davranışlardır ,
Örnek :KAsk takmadığı için başını duvara vurup ölmek , Dinini tam ve düzenli yaşamamak , megane 2 yerine ford focus almak
hı bu demek değildir, Kader-i muallak Kimse tarafından bilinmez, Allah bize şah damarımız kadar yakındır Ve herşeyi gören ve bilendir ,Zaten kaderimizde yazıyo o zaman biz yapıyoruz, ama sorumlu değiliz ,yazıyo diye yapıyoruz, demek cahilliktir, aynı zamanda topu taca atmaktır ve çok tehlikeli bi sözdür
Düşüncelerimi sizinle paylaştım öğrenimim ve alanım bu olduğu için bilgilendirmek istedimm ,amacım tartışmak veya atışmak değil SAYGILAR