Mezarlik ta motosikleti devirdi öldü

Katılım
30 May 2007
Mesajlar
169
RABBİM mekanını cennet eylesin. ecel öyle birşeydir ki insanın çözmesi çok zor bu yüzdende dünya hayatı bir rüyadır denilmiştir. rüyadan ne zaman uyanacağınızı asla bilemezsiniz ecelin de ne zaman geleceğini asla bilemezsiniz. düşünün bu ecel değilmi ''adam neden mezarlığın içine motorla girdi?
 
Katılım
5 Kas 2007
Mesajlar
3,893
Harbiden geyik olunca unutuyoruz herşeyi bu kadar yeter susalım en iyisi yoksa modlarımız kızıcak bize.
 
Katılım
26 Eki 2006
Mesajlar
907
allah rahmet eylesin. türkiyede ölümlerin çoğu ihmal ve tedbirsizliklerden oluyo zaten.
bu durum da biraz normal :(
 
Katılım
17 Mar 2006
Mesajlar
178
islam dinine göre insanların yaptığı ve yaşadığı kainatın oluşu herşey bir kitap içinde yazılıdır ve buna göre herşey zaten yazılmıştır. Allah doğru yolu size gösterir önünüze kötü yoluda iyi yoluda koyar karar senin der ve insanlar istediği yoldan giderler aynen bunun gibi arkadaşın önünde iki yol varmış bu kasksız gitmeyi tercih etmiş ihmalsizlikten dolayı yaşamını yitirmiş ancak bu arkadaşın bu şekilde vefat edeceği daha önceden yazılmıştır yani biz buna kısaca eceli gelmiş deriz yanlış anlaşılmasın bu manada söylemiştim daha önceki mesajımda tabi görüşler farklı olabilir ben buna inanıyorum çünkü böyle yazıyor. Birde kader yaratmak diye birşey yoktur çünkü yaratmak Allah'a mahsustur bu onun kimsede olmayan sıfatıdır.Bilgi amaçlı yazdım yanlış anlamayın
 
Son düzenleme:
Katılım
30 Ağu 2006
Mesajlar
383
Allah rahmet eylesin,, geride kalanlara sabır versin...

merhum kask takmış olsa sonuç böylesi acı olur mu, olmaz mı kimse bilmez... topu topu üç günlük dünya... başka yedeğimiz yok... tedbiri elden bırakmamak lazım diye düşünüyorum...
 
Katılım
29 Mar 2007
Mesajlar
3,473
Son durağı izleyeniniz var mı???
1 ile 2 yi izledim ve şiddetle tavsiye ederim. Hattaa bu perşembe akşamı tv de yayınlanıyo yine..
 
Katılım
28 Şub 2006
Mesajlar
945
"Final Destination" güzel film. 3.sü zorlama Rollercoaster kazası.
 
Katılım
17 Eki 2006
Mesajlar
554
Ne eceli arkadaşlar ya?Evvela tedbir sonra tevekkül.Allah akıl vermiş.Fikir vermiş.Siz bile bile bazı şeyleri yaparsanız ecel değil dikkatsizlik olur.Allah rahmet eylesin...İlaveten yukardaki birkaç yorumu anlamadım.Neren çıktı final destination?Ne benzetme yani taziye başlığı altında.
 
Son düzenleme:
Katılım
1 May 2007
Mesajlar
4,036
Ecelin geldiği an yapacak hiç bişeyin kalmadığı andır, Arkadaşımızın kaderide böyleymiş, Allah ölümün bile hayırlısını versin arkadaşlar, Allah rahmet eylesin

Arkadaşlar kader ve kaza ile ilgili muallakta olan bazı arkadaşlar gördüm, sadece bilgilendirme amaçlı bişeyler yazacam ,kimse yanlış anlamasın

Sizlerinde bildiği gibi Kader'e inanmak ,İmanın şartlarından bi tanesidir ,İman şartlarını yorumlamak yanlış ve tehlikelidir vede üzerinde konuşulması yasaktır

Kader ikiye ayrılır

1:Kader-i Mutlak
2:Kader-i muaallak

Kader-i mutlak kişinin kesinlikle o şekilde yaşayacığı ,dışardan ve kendi bilinciyle hiç bir şekilde etki edemeyeceği hayatının evreleridir

Örnek kimin çocuğu olacağınız ,nerde yaşayacağınız ve buna benzer önemli olan olaylardır

Kader-i muallak ise ,kişinin hayatıyla ilgili kararları, kendi bilinciyle kendi iradesiyle yaptığı ve seçtiği davranışlardır ,

Örnek :KAsk takmadığı için başını duvara vurup ölmek , Dinini tam ve düzenli yaşamamak , megane 2 yerine ford focus almak

hı bu demek değildir, Kader-i muallak Kimse tarafından bilinmez, Allah bize şah damarımız kadar yakındır Ve herşeyi gören ve bilendir ,Zaten kaderimizde yazıyo o zaman biz yapıyoruz, ama sorumlu değiliz ,yazıyo diye yapıyoruz, demek cahilliktir, aynı zamanda topu taca atmaktır ve çok tehlikeli bi sözdür

Düşüncelerimi sizinle paylaştım öğrenimim ve alanım bu olduğu için bilgilendirmek istedimm ,amacım tartışmak veya atışmak değil SAYGILAR
 
Son düzenleme:
Katılım
27 Eki 2007
Mesajlar
490
vala efendy iso arkadaşım.. yazdıklarımı okuduysa görüşüm bu yönde ha senin görüşünede saygım var. Bişey diyemem ama en azından önlemini alıcaksın bu makinanın başına geçerken kader deyipte korumasız binsen allah korusun felç olsan zarar yine sana..... kaderciliğe ben burada kızıyorum. insanların üşengeçliğinden veya kader de varsa ..... neye yarar üzülmek mantığıyla iş yapması ve sonucunda zarar görmesini ben kader olarak görmüyorum....
 
Katılım
1 May 2007
Mesajlar
4,036
yazdıklarım benim görüşüm deyil İslam dininin kuralları Kader-i Muallak bölümünü tekrar okursan seninle aynı düşünceye sahibizzz yanlış sadece kader-i sınıflandırılırken yapılıyo o kadar

kısacası aynı dili konuşuyoruz ama anlaşamıyoruz kanımca ( seninle ilgili değil ):rendeer: tabiki önlemini alıcaksın kask takmadığın için ölürsen Kaderi muallak tecelli eder yani türkçesi bile bile ölürsün
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Üst