Marka Düşmanı Bir MT Üyesinin Anatomisi...

Katılım
25 Nis 2011
Mesajlar
177
Metehan klavyene sağlık.Bu kadar güzel özetlenir yani bu olay.Gece gece beni güldürdün.Allah'da seni güldürsün.Bi de seni şu cbf150'den kurtarıp huzura kavuşturabilsek.En iyisi al bi taiwan sen de.Bi daha hondanın adını ağzına almaya tenezzül bile etmezsin.


siz taywancılar honda nın ismini ağzınıza besmeleyle alın bee :D:D cumhuriyeti inkar etmek gbi bişey hondayı inkar etmek gericilik bence :D
 
Katılım
16 Mar 2011
Mesajlar
240
neyse sabah motostopa gidilecek scrabeo ya bakılacak birde pepole200 i ye bakılacak, ama 15 gün daha beklenip pcx in teşrifinden sonra motor alınacak
 
Katılım
27 Kas 2008
Mesajlar
1,771
siz taywancılar honda nın ismini ağzınıza besmeleyle alın bee :D:D cumhuriyeti inkar etmek gbi bişey hondayı inkar etmek gericilik bence :D

sen bu işten zerre kadar anlamıyorsun. sen bu yolları giderken ben geri dönüyorum.
zaten aldığın motordan belli bu işten çakmadığın.
 
Katılım
21 Kas 2009
Mesajlar
5,302
Motosikleti
750x
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
sen bu işten zerre kadar anlamıyorsun. sen bu yolları giderken ben geri dönüyorum.
zaten aldığın motordan belli bu işten çakmadığın.

Motosiklet seçimi tamamen maddi imkanlarla alakalı bi durum.
Eğer arkadaşın yeterli imkanı olmuş olsaydı daha iyi bi motosiklet alırdı.
Kişilerin kullandıkları motorlara bakarak tecrübelerini değerlendirmek pek mantıklı gelmiyor bana.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
29 Ocak 2011
Mesajlar
696
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
neyse sabah motostopa gidilecek scrabeo ya bakılacak birde pepole200 i ye bakılacak, ama 15 gün daha beklenip pcx in teşrifinden sonra motor alınacak
Oho scareboya 7 bin TL verene kadar bin TL daha ver xciting250 al :cherry:
Bu iş böyle uzayıp gider.Ama gerçekten hepsine bakta ondan sonra kararını ver.Gönlüne yatanı al.

sen bu işten zerre kadar anlamıyorsun. sen bu yolları giderken ben geri dönüyorum.
zaten aldığın motordan belli bu işten çakmadığın.

Aynen yaw.Dinime küfreden müslüman olsa bari.Biz sanki cbf150 kullanmadık bilmiyoz.Benim xcitingi 1 hafta kullansa bi daha hondanın yüzüne bakmıcak ama takmış bi kere honda diye.

Motosiklet seçimi tamamen maddi imkanlarla alakalı bi durum.
Eğer arkadaşın yeterli imkanı olmuş olsaydı daha iyi bi motosiklet alırdı.
Kişilerin kullandıkları motorlara bakarak tecrübelerini değerlendirmek pek mantıklı gelmiyor bana.

Bizde işte onu diyoruz.Aynı maddi imkanlarla alınabilecek daha kaliteli , arıza yapmayan , daha sağlam motorlar var diyoruz.
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
Baba ona bakmadım mı baktım hd 200i evo var şu anda 6575 tl e aynı güç su soğutmalı motor. ben bi lastik parasını düşünüyorum kymcoya 1500 tl daha koyuyon sym de onada yuh ama :p

Oldu olacak onada 2500 tl daha veririz nur topu gibi bir xcity250 alırız 9000 tlye :p


aslında birşey sorucam lastik ebadının büyük olması benzin tüketimine olumlu katkısı olan bir detay değil mi...yani hızlanma daha iyi olur ivmelenme artar motor hızlanırsa sürücü elini gazdan çeker veya pistonun daha az çalışması daha az yakıt demektir değil mi...küçük lastikle motor deli gibi yoruluyor güc aktara aktara parça yorgunluğu artar diye düşünüyorum...ama yanlış da olabilirim...

evet evo 200 çok şık...gayet makul bir rakam bence...arkadan önden yandan her türlü şık makina namussuz...bazı motorlar tek yönden şık dururken bu makina 3 boyutlu şık...yani hangi açıdan bakarsan tahrik ve tatmin edici...ben tatmin oldum yani...:p 9000 çok aga o parayıda verirsen forumcak ağlarız valla...:cherry:


Metehan klavyene sağlık.Bu kadar güzel özetlenir yani bu olay.Gece gece beni güldürdün.Allah'da seni güldürsün.Bi de seni şu cbf150'den kurtarıp huzura kavuşturabilsek.En iyisi al bi taiwan sen de.Bi daha hondanın adını ağzına almaya tenezzül bile etmezsin.

aga gülerek yattık asab bozuk uyandık...şu muhabbetimizi bile hazmedemiyorlar...bunlara sorucaz ne yazacağımızı...yani bi ortamda ben konuşurken şu kelamlar edilse Allah yarattı demem girişirim...forumda sevgi kelebeği oluyoruz...evet rahatsızım...işte bu yüzden bu forumlarda herkes aklına geleni yazıyor...ortamlarda diyemeyip klavyede yazılıyor...ortamda sözümü kes saygısızlık yap bakalım asıl mesele bu...


cbf benim alın yazım...kaderim...:queen:


.İşte insanlar reklamına göre , adına göre motor almasın.Marka ismine gereksiz yere para ödemesin.Bilinçli alsın.Kaliteli olanı alsın.Onu anlatmaya çalışıyoruz.

yok aga efendi efendi yazma aynı fesatlıkla cevap yaz...direk öküzlemesine(bododlama hesabı) dal cümleye...:p
 
Son düzenleme:
Katılım
21 Kas 2009
Mesajlar
5,302
Motosikleti
750x
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Bizde işte onu diyoruz.Aynı maddi imkanlarla alınabilecek daha kaliteli , arıza yapmayan , daha sağlam motorlar var diyoruz.

Pardon ben bütün sayfalari okuyamadim.
Hangi motorlar onlar?
 
Katılım
16 Mar 2011
Mesajlar
240
aslında birşey sorucam lastik ebadının büyük olması benzin tüketimine olumlu katkısı olan bir detay değil mi...yani hızlanma daha iyi olur ivmelenme artar motor hızlanırsa sürücü elini gazdan çeker veya pistonun daha az çalışması daha az yakıt demektir değil mi...küçük lastikle motor deli gibi yoruluyor güc aktara aktara parça yorgunluğu artar diye düşünüyorum...ama yanlış da olabilirim...

Yok dostum büyük tekerleği çevirmek her zaman daha zordur. tekerleğin yarı çapı arttıkça aynı ivmelenmeyi sağlamak için motorun uygulaması gereken güç te doğru orantılı olarak artar buda motorun devrini arttırmasada (senin deyiminlşe çılgın gibi bağırmasada) ortaya çıkarması gereken güçü arttırır bunun içinde sen farkında olmadan daha çok gaz açarsın, işte tork değerleri tamda burada etkili olur, ha bunun hesabını kitabını düzgün yapıp düzgün motorlar koyarsan böyel sorunlar çıkmaz karşına tabi ama küçük tekerekli bir scoterda kullandığın motoru ve şasiye büyük tekerleğe bağlayınca bu sorun kaçınılmaz olur. ha bunun için daha düşük vites oranlarınıda seçebilirsin mesela ama scooterlarda zaten hızlar düşük olduğu için daha ne kadar düşebilirsin ki, bu yüzden ktmco city 200 le özellikle torku daha yüksek bir makina koydu, ama son hızlar neredeyse aynı çünkü aynı vites oranları kullanılmış yine merakla, 200 alan bir kaç kişi var bildiğim merakla bekliyrum yakıt sarfiyatlarını paylaşacağım.
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
Yok dostum büyük tekerleği çevirmek her zaman daha zordur. tekerleğin yarı çapı arttıkça aynı ivmelenmeyi sağlamak için motorun uygulaması gereken güç te doğru orantılı olarak artar buda motorun devrini arttırmasada (senin deyiminlşe çılgın gibi bağırmasada) ortaya çıkarması gereken güçü arttırır bunun içinde sen farkında olmadan daha çok gaz açarsın, işte tork değerleri tamda burada etkili olur, ha bunun hesabını kitabını düzgün yapıp düzgün motorlar koyarsan böyel sorunlar çıkmaz karşına tabi ama küçük tekerekli bir scoterda kullandığın motoru ve şasiye büyük tekerleğe bağlayınca bu sorun kaçınılmaz olur. ha bunun için daha düşük vites oranlarınıda seçebilirsin mesela ama scooterlarda zaten hızlar düşük olduğu için daha ne kadar düşebilirsin ki, bu yüzden ktmco city 200 le özellikle torku daha yüksek bir makina koydu, ama son hızlar neredeyse aynı çünkü aynı vites oranları kullanılmış yine merakla, 200 alan bir kaç kişi var bildiğim merakla bekliyrum yakıt sarfiyatlarını paylaşacağım.

bende diyodum ki ulen benim cbf ile 110 luk spacy neden aynı tüketiyor...benim kafaya göre spacy 110 un 50 kuruş yakması lazımdı ama yok valla 100 kuruş yakıyor namussuz...bu işler belli olmuyor o zaman...:cherry:
 
Katılım
16 Mar 2011
Mesajlar
240
bende diyodum ki ulen benim cbf ile 110 luk spacy neden aynı tüketiyor...benim kafaya göre spacy 110 un 50 kuruş yakması lazımdı ama yok valla 100 kuruş yakıyor namussuz...bu işler belli olmuyor o zaman...:cherry:

tabi spacy sakin sain kenardan 60-80 kg birini taşımak için tasarlanmıştır muhtemelen :rendeer::rendeer::rendeer: sen gitsin diye gaz açtıkça oda benzinin dibine vuruyor normal :)n sen git sabit hızla kenardan kenardan o zaman baya bir azaltırsın yakıtı :) ama düşük hacim her zaman az yakıtı getirmiyor :)
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
tabi spacy sakin sain kenardan 60-80 kg birini taşımak için tasarlanmıştır muhtemelen :rendeer::rendeer::rendeer: sen gitsin diye gaz açtıkça oda benzinin dibine vuruyor normal :)n sen git sabit hızla kenardan kenardan o zaman baya bir azaltırsın yakıtı :) ama düşük hacim her zaman az yakıtı getirmiyor :)

ne varsa cup motorda var hacı...spacy cbf falan hepsi yalan...düşük cc kralı cup...sabit hızla gitmek zor iş aga...köklücen makinayı vurucan kırbacı...Honda yarattı demicen...biz bunu gördük böyle öğrendik...:p

ama bu skutırların tek derdi kayış...bazende varyatöre kaçan tozlar...

ama viteslinin ayağa attığı çamurla birlikte devire uyacam diye vites atıcan yükselticen azaltıcan...zinciri var yağı var uğraş dur...sur kalk uğraş dur...

şehir içinde skutırın eline su dökülmez...ama skutırda ben kalıplı olduğum için oturuş pozisyonu babında olduğum yerde yığılıyorum kamburlaşıyorum o rahatsız ediyor...6000 de bir yağ ve kayış değiştir bak yoluna...:p

oh ne ala memleket...biz tırmalıyoruz...:p
 
Katılım
16 Mar 2011
Mesajlar
240
o rahatlıktan tırmalıyoruz bizde işte alalım bir scooter dursun kenarda şehir içinde çok dolaşan biri olarak keyfine doyamıyacağım gibime geliyor. Senin boy pos sorununada çare var scooterlarda maxilerde gayet dik oturursun gibime geliyor.
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
o rahatlıktan tırmalıyoruz bizde işte alalım bir scooter dursun kenarda şehir içinde çok dolaşan biri olarak keyfine doyamıyacağım gibime geliyor. Senin boy pos sorununada çare var scooterlarda maxilerde gayet dik oturursun gibime geliyor.

valla hacı bu spacy maceram beni işin aslı biraz eski anıları depreştirdi gıdıkladı diyebilirim...dik oturcam diyede kasıyorum bazen illaki ağrı oluyor hacı...ayaklar vücuda dikey olarak aşağıda olmadı mı bu ağrılar kaçınılmaz... ister istemez uzatıyor bir nevi yayılıyorsun sele üstünde...


para olsa bir tane 1000 lik makina...bir tane 300 lük maksi...bir tanede böyle commuter sahibi olmak isterim...Holivıd filmlerindeki gibi garajın olacak tabi bahçeli evin olacak motorlu garaj kapın olcak...:p birde cabrıo araba...off...ev havuzlu olacak...basketbol sahalı ve tenis kortunda olacak...:p

ama bu zenginliğe ulaşanlar bunları aşmışlar artık doyumsuz olmuşlar...kokaine eroine saldırıyorlar...düşünsene çok zenginsin ve motosiklet senin için birşey ifade etmiyor artık...özel uçakla sağa sola zıplayım istersin şoför dışında bile bazen arac kullanmak istemezsin...:p
 
Son düzenleme:
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
29 Ocak 2011
Mesajlar
696
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Pardon ben bütün sayfalari okuyamadim.
Hangi motorlar onlar?

Ben de merak ettim hangileriymiş acaba, arıza yapmayan, konforlu, yedek parçası ucuz ve bol bulunan, kendisi de ucuz olan bilen varsa beri gelsin.

Arkadaşlar biliyosunuzki caponlar 150 , 200 ,250 cc sınıflarında çok kısır.Doğru dürüst model çıkaramıyolar.Çıkardıkları da hep problemli motorlar.600cc üstüne verecek paranız varsa tamam capon alın ama alt segmentte kendini ispatlamış bi çok model var.Bu konuda capon fanatikliği yapmayın diyoruz.Kymco , sym gibi taiwan malı motorlar dünyada sağlamlığını ispatlamış markalar.Scarebo200 gibi italyanların scooterları da çok alınası motorlar.Konunun özü budur.

Yok dostum büyük tekerleği çevirmek her zaman daha zordur. tekerleğin yarı çapı arttıkça aynı ivmelenmeyi sağlamak için motorun uygulaması gereken güç te doğru orantılı olarak artar buda motorun devrini arttırmasada (senin deyiminlşe çılgın gibi bağırmasada) ortaya çıkarması gereken güçü arttırır bunun içinde sen farkında olmadan daha çok gaz açarsın, işte tork değerleri tamda burada etkili olur, ha bunun hesabını kitabını düzgün yapıp düzgün motorlar koyarsan böyel sorunlar çıkmaz karşına tabi ama küçük tekerekli bir scoterda kullandığın motoru ve şasiye büyük tekerleğe bağlayınca bu sorun kaçınılmaz olur. ha bunun için daha düşük vites oranlarınıda seçebilirsin mesela ama scooterlarda zaten hızlar düşük olduğu için daha ne kadar düşebilirsin ki, bu yüzden ktmco city 200 le özellikle torku daha yüksek bir makina koydu, ama son hızlar neredeyse aynı çünkü aynı vites oranları kullanılmış yine merakla, 200 alan bir kaç kişi var bildiğim merakla bekliyrum yakıt sarfiyatlarını paylaşacağım.

İş sadece tekerlek boyutuyla bitmiyo.Kavrama olayını da düşünmek lazım.Tekerlek büyük olabilir ama motorun bağırmaması için adam varyatörün çapını ona göre ayarlar.Hassas işler bunlar.Tork değeri falan işin içine girdimi işin içinden çıkılmaz bir hesap olur.

ne varsa cup motorda var hacı...spacy cbf falan hepsi yalan...düşük cc kralı cup...sabit hızla gitmek zor iş aga...köklücen makinayı vurucan kırbacı...Honda yarattı demicen...biz bunu gördük böyle öğrendik...:p

ama bu skutırların tek derdi kayış...bazende varyatöre kaçan tozlar...

ama viteslinin ayağa attığı çamurla birlikte devire uyacam diye vites atıcan yükselticen azaltıcan...zinciri var yağı var uğraş dur...sur kalk uğraş dur...

şehir içinde skutırın eline su dökülmez...ama skutırda ben kalıplı olduğum için oturuş pozisyonu babında olduğum yerde yığılıyorum kamburlaşıyorum o rahatsız ediyor...6000 de bir yağ ve kayış değiştir bak yoluna...:p

oh ne ala memleket...biz tırmalıyoruz...:p

Varyatöre kaçan tozları serviste en az 4 bin km'de bir temizletmek lazım.Usta bu iş için 50 TL işçilik alıyo.Ama karşılığında sıfır titreşimli bir motora biniyoruz.Bence çok büyük bi masraf değil.Kayış derdi de o kadar problem edilecek bişey değil.en az 20 bin km gidiyo kayış.Tabi apaçilik yapan bi gencin elinde ciyak ciyak bağıttırılan bi kayış 15 bin bile dayanmaz ama ben ne zaman kırmızı ışıkta dursam köklüyorum gazı.Arabaların 10 saniyede aynada kaybolması çok hoşuma gidiyo.Çok aşırı agresif kullanmadıktan sonra kayış kolay kolay kopmaz.

Sana scooter değil güzel bi maxiscooter yakışır.Scooterlar benim de hiç hoşuma gitmiyo oturuş pozisyonu açısından.Ama maxiscooterla 10 saat gezerim , hiç bi tarafım ağrımaz.
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
Varyatöre kaçan tozları serviste en az 4 bin km'de bir temizletmek lazım.Usta bu iş için 50 TL işçilik alıyo.Ama karşılığında sıfır titreşimli bir motora biniyoruz.Bence çok büyük bi masraf değil.Kayış derdi de o kadar problem edilecek bişey değil.en az 20 bin km gidiyo kayış.Tabi apaçilik yapan bi gencin elinde ciyak ciyak bağıttırılan bi kayış 15 bin bile dayanmaz ama ben ne zaman kırmızı ışıkta dursam köklüyorum gazı.Arabaların 10 saniyede aynada kaybolması çok hoşuma gidiyo.Çok aşırı agresif kullanmadıktan sonra kayış kolay kolay kopmaz.

Sana scooter değil güzel bi maxiscooter yakışır.Scooterlar benim de hiç hoşuma gitmiyo oturuş pozisyonu açısından.Ama maxiscooterla 10 saat gezerim , hiç bi tarafım ağrımaz.

Aga senin motorun tek sorunu ağırlığı...bu kasaya bu cc çok düşük...ama işin ilginc yanı xcıtıng 500 de kasa ağırlığı aynı...:p 185 kiloya en az 400 cc lazım...burgman 400 kullandım yinede tatmin olamadım aga...nedendir bilinmez...skutırda bu var...uçsun kaçsın zıplasın istiyorum ama nafile...sert kullanıcılar için üretilmemiş...skutır ağırbaşlı sabırlı sürücü işi...:p demek kayış 15 bin gider çok iyi yav...skutır demek az sorun demek o zaman aga...

hadi akşama görüşürüz...by...
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
.



Honda Resmi Düşmanı Arkadaş İşbaşında...:queen: biraz önceki mesajı...

http://www.motosiklet.net/forum/mot...2012-yeni-model-commuter-188.html#post2869239



gelmiş geçmiş motorlarım diye 2008 yılı itibari ile zaten foruma başlık açmıştım. bir bakıver zahmet olmazsa.

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:33 ----------

http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/57576-gelmis-gecmis-motorlarim.html

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:35 ----------

yamaha rx 135 -1992 model
titan 1999 model
honda titan s 2003 model
ybr 125 2005
cg 125 2006
suzuki gsf 600 s 2004
cbf 250 2006
cbr 600 f 2006
suzuki katana600 2008
sym hd 200 2006
kawasaki er 6 n 2008 ABS
sym gts 250 2006
r6 2006
cbr 1000 rr 2004
900 rr 1995
NİNJA 250 2008
ninja 250 2009
beverli 500 2007
kawasaki 250 klx
cbf 150 2011
cbr 250 R 2011
cbf 1000 2011
cbr 125 2012
crf 250 x 2009
er 6 n 2008 abs

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:59 ----------

bunlara ek olarak ybr 125 10 günlüğüne alıp satmak için elimden geçti.
2005 model ve 2012 model.
cbf 150 den bahsedeyim. çok konforlu fakat sıfır aldığım motorun firene basınca tat tak diye sesler geldi.

2011 model gri renk motorumun bu sesi kesmek için uzun servis git gellerinden sonra (150 gidiş 150 geliş)

3. seferinde cantın yamuk olduğu

ancak forumda birkaç arkaşında başına geldiğini duyarak cantta olduğuna karar verdik. ve cant değişti sorun gitti ama bu seferde gelen

cantın boyası kabuk atar gibi soyulmaya başladı.


bunu göz ardı ettik.derken motorun 2000 km deki motorun


km saati hiç yıkamama rağmen su buharları oluştu.


hatta yerlerde su varsa motora dahi binmem.


tabi bir süre sonra lambalar ilk önce uzun ikaz lambası ardından diğer lamabalar patladı.


sonra uzun lambası patladı.


motordan soğuyunca 3000 km de sattım.


cbr 125 2012 model 6700tl ye pazarlıkla kuşadası mnr motordan aldım.

cbf 150 den sonra sanki traktör aldık be kardeşim.

kuşadası ile memleketim arası 300 km 60 hızı geçmeden aynı viteste gitmeden açılışta yaptım. ama motora bir türlü ısınamadım. yorucu bir

sürüş ve kollarda titreşimden uyuşma .

gelen gideni arattırdı cbf 150 yi arar olduk.600 km sattım. düz yolda üzerine yatmadan 105 üzerine yatarak 120 iniş aşağı 150 km anlık gördüm.

birde depodan enjeksiyon motorundan bir ses peyda oldu .


b ibbbbbbbbbbbbbb ve kesilmeyen bir ses


sonra burda forumda arattım ki herkes bu sesi normal olarak gördü. neymiş bu sese alışacakmışız. servis ise bu sesin bütün cbr lerde mevcut olduğunu söylüyor. yani olay her soruna bir kılıf uyduruluyor.
şimdi bir arkadaşın


yeni çıkan vave 110 unda ise rolantada vu vu vu vu diye ses


yine servis için 150 km git gel normal bunlarda bu var.

amcam honda fiziy 125 aldı. 2012 model 3000 km arka şanzumandan bir uğultu servis

normal diyor ama amcam 2700 sattı


eleman aynı...yazdıkları aynı...bu arkadaşın foyası ne zaman ortaya çıkacak birileri bir IP den tesbit etsin ortaya çıkaralım yav hangi markanın servisinde ustadır...

bir mesajda markanın 4 modeli aynı anda poklanırsa bu işte bir puştluk ararım ben...:p rekor bu...:santa:
 
Katılım
15 Eyl 2010
Mesajlar
1,674
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
seni kırmak hedef göstermek istemem

hacı abi şu tutumunu bide bana karşı yapsaydın gözlerinden öperdim seni ama hor gördün beni hakir gördün :salut:

şaka bi yana :queen: :queen: ama bana iyi abandıydın mondial i savunuyom diye. halbuki savunma da yoktu ya neyse.

Şimdi aklımda Kawasaki ER-5 var. Veya biraz daha para bulursam 600 lük birşey alacam. ama bi çinli elimin altında yine duracak, niye ? ufak tefek hoşuma gidiyo, şehir içi kullanacam vs vs.


senin o ara tutumun çok kötüydü bana karşı. Marka takıntım yoktu ama artık bile bile, gıcıklığına yapmaya başlayacaktım, neyse ki bıraktım :)
 
Katılım
27 Kas 2008
Mesajlar
1,771
metehan boş şeylerle uğraşıyorsun. ne markası ne usta sı
başımızdan geçen olayları anlatmak bile suç.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst