Marka Düşmanı Bir MT Üyesinin Anatomisi...

Katılım
29 Nis 2012
Mesajlar
259
forumun genel eğilimi japon motor ve modellerinde olduğu için aşırılığa çoğu zaman kaçınıyor. 2 bin liranın üstüne çıkamam diyen bir kardeşimize 3bin liralık yüzde yüz çinli cb 125 i önermek ona yardımcı olmak demek midir? bilemiyorum.
dünde marka ve menşei fanatikliği yapan arkadaşlar vardı , bugünde olacaktır.
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
hacı abi şu tutumunu bide bana karşı yapsaydın gözlerinden öperdim seni ama hor gördün beni hakir gördün :salut:

şaka bi yana :queen: :queen: ama bana iyi abandıydın mondial i savunuyom diye. halbuki savunma da yoktu ya neyse.

Şimdi aklımda Kawasaki ER-5 var. Veya biraz daha para bulursam 600 lük birşey alacam. ama bi çinli elimin altında yine duracak, niye ? ufak tefek hoşuma gidiyo, şehir içi kullanacam vs vs.


senin o ara tutumun çok kötüydü bana karşı. Marka takıntım yoktu ama artık bile bile, gıcıklığına yapmaya başlayacaktım, neyse ki bıraktım :)


körü körüne bir markanın peşinde gitmek veya tam tersi o markayı yerden yere vurmak benim rahatsız olduğum konular...çoğu mt üyesi bundan rahatsız...aslında tercüman olduğum konu arkadaşın samimiyetden gitgide uzaklaşması...sen çin malları içinde bir tercih yaptın ve bu kategoride seni eleştiremem...o kategoride en iyiyi senden daha iyi kimse bilemez...marka takıntın olsa bile RKS yi göklere çıkaracak kadar gözü kara biri değilsin...sağduyulusun en azından...:p hepimiz hatalar yaptık...ve yapmayada devam edeceğiz...ama bir çinli önermek risk..bu riski almazdım...kimsenin günahına girmem...ha cbf 150 de alın demiyorum aslında...bende ybr severim...ama bahse konu kişinin niyeti artık ortada...

metehan boş şeylerle uğraşıyorsun. ne markası ne usta sı
başımızdan geçen olayları anlatmak bile suç.


acun0 halen ısrarla ne amaca hizmet ettiğini her mesajında hissettiriyorsun...ben felsefeni çözdüm ama...ilgili modeller hakkında yazma sebebin gogılda marka model yanına hata..problem-sorun yazıldığında senin yazılar çıkıyor...amac muhtemelen bu...tercih algısına gogılında desteğiyle etki etmeye çalışıyorsun....

cb125 problem sorun yazdığımda bu konu gelecek ve senin mesajların okunacak...ince ince yaptığın şey bu...seni tanıdığıma inanıyorum...halende bir tane bile arkadaşın ortamın seninle tokalaşmış aynı masada oturmuş bir geziye katılmış birileri yok...belkide fantastik amacla yapıyosun keyfin bilir tabi...

ama samimi değilsin her zamanki gibi...

insanlara seni hedef gösterme gibi artniyetim yok sadece yazdıkların ciddiye alınırsa üzülürüm...

zaten böyle bir artniyete sahip olsaydım bu konu 1.5 yıl burada kalmazdı...seni artık çoğumuz tanıdık...eleştirdiğin motosikletleri aslında hiç almadın aksini ispatla iki foto koy..ama böyle birşey olmadığını anlayabiliyoruz...zorunluluğunda yok ama forumu bu dandik zihniyetin için kullanma...
 
Katılım
27 Kas 2008
Mesajlar
1,771
sana gerçekte bu motorlar hakkında başımdan geçen talihsiz olaylar olduğunu asla ne yapsam inandıramıyacağım. UŞAK a geldiğin bir gün yüz yüze tartışalım.
tokalaşmak için istanbula gelmem gerek yada sen uşak a gelince haber etde tokalaşalım.
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
peki öyle olsun tanışalım...bende Hondaya antipati taşıyorum ama bu antipatimi doğru zamanda ve yerde paylaşıyorum ...

bu motorları almak isteyenleri yanlış yönlendirererk büyük bir vebal altına giriyorsun...
 
Katılım
15 Eyl 2010
Mesajlar
1,674
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
körü körüne bir markanın peşinde gitmek veya tam tersi o markayı yerden yere vurmak benim rahatsız olduğum konular...çoğu mt üyesi bundan rahatsız...aslında tercüman olduğum konu arkadaşın samimiyetden gitgide uzaklaşması...sen çin malları içinde bir tercih yaptın ve bu kategoride seni eleştiremem...o kategoride en iyiyi senden daha iyi kimse bilemez...marka takıntın olsa bile RKS yi göklere çıkaracak kadar gözü kara biri değilsin...sağduyulusun en azından...:p hepimiz hatalar yaptık...ve yapmayada devam edeceğiz...ama bir çinli önermek risk..bu riski almazdım...kimsenin günahına girmem...ha cbf 150 de alın demiyorum aslında...bende ybr severim...ama bahse konu kişinin niyeti artık ortada...[/B]

ben acun0 ı tanımam. seni de.

forumda gıcık gittiğim 2 tür insan var.

1. tür; Motosiklet harici ( özellikle siyasi ve dini ) konularda yazanlar.

2. tür; Marka - Menşei takıntısı olanlar.

bendeki marka takıntısı değil. sen hala öyle söylesende.

Bindiğim ve sıkıntım olmadan kullanıp-sattığım bildiğim motoru menşei uğruna benim kalbimi kırdın. ( lastiğini değiştirip 12 000 km severek kullandım, küçük geliyo dedim sattım )

Sanki fabrika başındaki kişi sensin. Tamam motorlar senin dediğin gibi olabilir ama benim işimi gördü. gerisi kimseyi ilgilendirmez.

tecrübe ederek hakkında bilgim olan bir motor varsa ister çinli olsun ister yunanlı farketmez, bildiğimi söylerim-yazarım.

Çinlileri karalayacam diye başkasının canını sıkman doğru değil.

O yüzden 2. tür kişiliğe teğet geçiyon sen bazen :) senin hakkındaki düşüncelerim bunlar.

Objektif olduklarına inandığım bir kaç kişi seni seviyor diye yazdım bunları :)
 
Katılım
27 Kas 2008
Mesajlar
1,771
cbf 250 almıştım. ve burda düz yolda 117 gidiyor dediğimde yer yerinden oynadı. sonra gittim en iniş yerden aşağı video çektim. dedimki iniştede 137 -140 gidebiliyor dedim.,
aradan zaman geçmiş bu video yu izleyen altına abi yaktın beni nasıl 140 yapabildin sana inandık aldık diye yorum yazmış.
burda hep motoru övüyorlar cbr 125 bile düzde 125 yapıyormuş
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
ben acun0 ı tanımam. seni de.

forumda gıcık gittiğim 2 tür insan var.

1. tür; Motosiklet harici ( özellikle siyasi ve dini ) konularda yazanlar.

2. tür; Marka - Menşei takıntısı olanlar.

bendeki marka takıntısı değil. sen hala öyle söylesende.

Bindiğim ve sıkıntım olmadan kullanıp-sattığım bildiğim motoru menşei uğruna benim kalbimi kırdın. ( lastiğini değiştirip 12 000 km severek kullandım, küçük geliyo dedim sattım )

Sanki fabrika başındaki kişi sensin. Tamam motorlar senin dediğin gibi olabilir ama benim işimi gördü. gerisi kimseyi ilgilendirmez.

tecrübe ederek hakkında bilgim olan bir motor varsa ister çinli olsun ister yunanlı farketmez, bildiğimi söylerim-yazarım.

Çinlileri karalayacam diye başkasının canını sıkman doğru değil.

O yüzden 2. tür kişiliğe teğet geçiyon sen bazen :) senin hakkındaki düşüncelerim bunlar.

Objektif olduklarına inandığım bir kaç kişi seni seviyor diye yazdım bunları :)


olsa bile diye yazmışım...tecrübelerin ve paylaşımlarınla seninde benim için özel bir yerin var...foruma katkısı olan herkese saygım hürmetim var...bir otorite olarak görmedim kendimi zaten...Çinlileri vurmak için çok nedenim var...Çinlileri sevenlere karşı bir refleksim olduğu aşikar...bu da benim zaafım...:p kırıcı olmak istemedim aslında...sadece fikirler çarpıştı...olaya duygusal boyutda yaklaşmamak ilazım...sen kullandığın makinayı anlattın ben genel algıya hitap etmeye çalıştım...:p:rendeer:


cbf 250 almıştım. ve burda düz yolda 117 gidiyor dediğimde yer yerinden oynadı. sonra gittim en iniş yerden aşağı video çektim. dedimki iniştede 137 -140 gidebiliyor dedim.,
aradan zaman geçmiş bu video yu izleyen altına abi yaktın beni nasıl 140 yapabildin sana inandık aldık diye yorum yazmış.
burda hep motoru övüyorlar cbr 125 bile düzde 125 yapıyormuş


yanlış anlama ama bir motosiklet için bu yorumları yapanlar 17-24 yaş grubudur...
 
Katılım
5 May 2007
Mesajlar
985
Forumunların kötü yanı budur arkadaşlar.

Bir soru sorulur, bilende bilmeyende bir şeyler yazar, markacılar kullanıcının başlığı açanın maddi durumunu veya kullanım ihtiyaçlarını önemsemeksizin , kendi motorlarını tavsiye yarışına girer, birbirini yer,karşılıklı fikir alış verişi biter , karşılıklı küfür alış verisi gelir, giderli , atarlı ve manalı cümlerin sonunda , küsüşme , banlanma gibi istenmeyen olaylar oluşur. Sonuçta soruyu soran hiç bir şey anlamaz.Sorduğuna pişman olup , o anki kafasına yatan bir motoru alır.

Bu tür bir soruya , cevap yazan teknik servis , tamirci ise ,veya yetkili satıcısıysa ( her ne kadar tamirattan anlamasalarda, sorunlu modeller ve çıkarttıkları sorunlar hakkında bilgileri vardır). tecrübesine inanmak ve güvenmek mantıklıdır.Onun haricinde kullanıcı olarak yazılan her türlü yorum görecelidir. Kişiden kişiye değişir.Birisini rahatsız eden bir titreşimi veya sesi diğerini rahatsız etmeyebilir , hatta bu kullanıcı belki bu olayı farketmeyebilir, İsrarla kendisinin doğru olduğu yönünde , cevap yazan kişi profesyonel yarışçı veya profesyonel kurye değil ise vereceği cevap , kişinin motor bilgisi, tecrübesi , kullanma yeteneği ile sınırlıdır.Aynı markanın aynı modelini kullananlar bile birbirlerinden farklı sürüş teknikleri kullandığından aynı gün alınmış aynı iki motor ,aynı iki kiloda ve yetenekte , aynı amaçla kullanılsa dahi , farklı kullanıcı elinde farklı şekilde performans gösterebilirler. Fabrika üretiği motorların normal kullanılaağını varsayıp kullanma klavuzlarına bir takım tavsiyelerde bulunur. Bunlara uymayıp , farklı bir kullanımla, egzost delerek , elli türlü ekipman ve aksesuar takarak randımanın düşmesinden şikayet edene ne anlatırsanız anlatın boştur.Onlara göre marka dandiktir.Arkadaş 2. el piyangodur, bir iki tanesini anlarım da , şimdiye kadar kullandığın bütün motorlarmı kötüydü diye sorulan bir soruya evet cevabı geliyorsa , bence cevabı verenin kullanım tekniğinde veya bakım mantığında bariz bir kusur vardır.

Vatandaş alıyor bir motor, ve diyelimki üretici farbika tarafından , azami yük 130 kilo tavsiye edilmiş olsun, kendisi 100 kilo ise ardcısı , heybesindeki yükle azami yük haddini fazla fazla geçip yokuşta , sollamada , uzun yolda birde sıkıştırınca, gitmiyor bu motor diye başlıyor ,bu şekilde kullanımın devamında , orası patladı burası yamuldu diye devam ediyor.Çeşit çeşit lambalar takıp , akü erken bitiyor diye ağlayanından , yağına suyana bakmadan yolda kalan , yatak sarınca kendine değil motora kahabat bulandan . egzostu delip , eskisi gibi çekmiyor diyene kadar ne arasan forumda bolca örneği mevcut. Bakımlar zamanında yapılmazsa, tavsiye edildiği şekilde kullanılmazsa arıza yapmayacak motorsiklet icat edildimi. ? Motor bilgisi markayla övünmek , teker dikmek veya lastik yakmak, red line yapacak kadar şıkıştırmak ve ibrenin yüksek rakamları göstermesiyle övünmekten öteye gidemeyen kullanımı sayısı fazla. Bu durumda bu tür kullanıcın hasbel kader aldığı motorunun zaafiyeti açıkladığın vakit gardını alıp, Allah ne verdiyse sallamayada meyilli çok insan var.

En iyi motor ihtiyaçlarına hitap eden , kontrol edebildiğin , masrafının altından kalkabileceğin motordur. O anki şartlar X markayı cazip kılarken , ilerdeki şartlar belki Y markasını cazip kılar.Dolayıysla bu marka çekişmelerine güler geçerim Metehanım. Aynısını sanada tavsiye ederim.Bırak millet motoruna ne yaparsa yapsın. bozuluyorsa Önce hatayı kendisinde ,sürüş ve kullanım tekniğinde arasın, Hatasını göremiyor ise hangi markanın hangi modelinden kaç tane alırsa alsın, yine aynı akibete uğrayacaktır.Belki bu süre daha kaliteli malzemelerin kullanıldığı motorlarda , daha uzun olacaktır ama sonuç kaçınılmazdır.




---------------------
Metehana özel Not: Metehanım kendi kendime iddiaya girdim.( sözümü tutmazsamda kendimi kınayacağım , hatta kendime nota bile verebilirim. . Nasıl olacaksa artık.? )

Bir yanım derki Metehan forumdan en az 25 defa banlanmıştır. Diğer yanım derki yok yaw fazladır.İddiam şu , Eğer 25 den az banlandıysan bir tablet pc alıp kendime hediye edeceğim, 25 den fazla ise motora yeni lastikler alıp , 2 yıldır kendi kendime bahaneler uydurup ertelediğim basit airbrush işini yapacağım. Tam 25 defa banladıysan , bu ikisinide yapacağım. ( her ne kadar, bu durum cüzdan da, ciddi maddi göçüntü yaşatacaksa da , söz sözdür. kendi kendime verdiğim için çamurada yatamam)

Olay sende biter Metehanım. Saydınmı bilmiyorum ama forumdaki üyelerinde merak ettiğini zannettiğim O sayı nedir. ? toplamda kaç defa banladın. ? Cevap yazarsan sevinirim.
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
Çerkes Abi beni bilirsin böyle hedef gösterme tarzı üslubu haddimi aşmayı sevmem...en önemlisi bu...konu önce bir linc eğilimi gibi görünsede ilgili arkadaşın ince politikasını sezmemek bu hususa dikkat çekmemek vurgulamamak mümkün değil...

benide çok linc ettiler zamanında o yüzden vurun abalıya gibi birşey algılanmasın...aynı üslubun devam etmesi de sinir bozucu...Hondayı benden fazla eleştiren daha bir kullanıcı daha göremez bu forum...


ban sayısı hususunda bu rakamın üzerine çıktım galiba..matematiksel olarak şöyle hesap yapıyorum...kaç tane mod varsa hepsi en az 6-7 kez banladı...galiba bir 40 kez banlandım...her ban bir yıldız gibi düşün...gökte samanyolu bende ban...:p

ama tabi bu kadar banla gurur duymak da bir hıyarlık olsa gerek kendi adıma...:queen: hatalarımın bedelini sizlerden mahrum kalarak özleyerek ödedim o yüzden alnım açık yüzüm pak...:p
 
Katılım
5 May 2007
Mesajlar
985
40 Ban... O zaman bir çift lastik ve airbrush çalışması ellerimden öper.

Sırf banlanmamak için düşüncelerini beyan etmekten kaçınmadığın veya moderasyona veya başka üyelere , şirin gözükmek adına, şekilden şekile girmediğin için her zaman takdir ettiğim bir insan olmuşsundur. Metehanım.

Bu kadar farklı sayıda honda modelinin tamamının kötü çıkması, banada manidar geldi.
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
Çerkez Abi mesajını şimdi gördüm...bende seni beğenir takdir ederim..sen benim bilgi birikim sahibi halimsin..:pben bu cehaletimle seviliyorum galiba...:mrgreen:


efsane cbr250 topiğinde esmeye devam ediyor...




Alıntı acun0 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
ya motor dandikse o ne yapsın artık evlenmiş boşasa bir dert boşamasa 2 dert.
cbf 150 ile benim olduğum durumda aynı idi ama cbr 250 ve cbr 125 den bir celsede boşandım o ayrı.vibrasyon en korkulu rüyam.


acun0 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
Türkçeyi öyle güzel kullanıyorsun ki, insanların yıllarca test edip, doğru bildiklerini bu türkçeyi kullanarak yanıltabiliyorsun. bir nevi edabiyat .
senin cb 125 e yerine ybr 125 ile başlamanı hatta 3500 e ikinci el bir ybr 125 almanı isterdim. bu cb yerine.
bu motora bindim hatta ilk çıktığında tavsiye edip bir arkadaşın başını da yaktım.
bu senin ilk motorun olduğunu zandediyorum. benim ise 50 tane motor geçmişim var. bu katogori içinde en alt seviyedeki motoru bu kadar yüceltmen beni şaşırtıyor. birde iyi motora binsen neler yazacaksın.


Alıntı acun0 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
cbr 250 kadar dandik bir 250 cc motor yoktur. ne o ya zarıl zarıl titriyor. hala övüyorsunuz. yok performans mış yok şuymuş yazmıyayım diyorum yazdırıyorsunuz ya.... cbr 250 10 bin etmeyen bir moturdur. haysung alan arkadaş en azından ucuz atlatmış şıngırtı sessini duymaktan
yolda hayasung ezer gider cbr 250 yi




ve en baba yorum geliyor..iyi okuyun...



Alıntı acun0 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
boşuna yazma kardeş bunlarda at gözlüğü var. göremezler. artık yolda cbr 250 sahibi bile görsem kıcık kapmaya başladım. aslında suç motorda adamda suçu ne. cbr 250 alıyorsa suçludur.




:queen::queen:
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Katılım
13 Şub 2011
Mesajlar
5,987
hüsmen aga, eline düşen arınırda, diline düşen arınmaz.. :cherry:
sen hangi gezegendensin la.. :queen: çok dikkatli bi adamsın.. seni seviyorum.. sitenin FBAYI vallahi.. :queen:
 
Katılım
10 Haz 2006
Mesajlar
6,542
İleride 500cc modelleri de gelecek Honda'nın.
Onlarda da titreşim varmış.
Yolda giderken egzozu kopuyormuş.

Bakalım neler duyacağız bu üyeden.
Kendisinin tek bir gezi yazısı , tek bir fotografı olmamasına karşın 50 motor eskitmiş.
Bir de cbf cbr bir tek kendisinde varmış. Biz hiç kullanmadık sanki.
Umarım bu takıntısından kurtulur.
 
Katılım
13 Şub 2011
Mesajlar
5,987
acun sana hobi buldum ... :cherry:
motosiklet hobisi sana gitmemiş dostum.. :queen:

[YT]9L2pyclQsSk[/YT]
 
Katılım
25 Mar 2008
Mesajlar
433
Honda cbr 125 r, Nx4 Falcon , Kawasaki Er6 f kullandım, ve şu an yamaha ybr 125 esd kullanıyorum, hepsinden son derece memnun kaldım...Ne amaçla bindiysem ve ne beklediysem onu verdiler....
 
Katılım
21 May 2012
Mesajlar
163
ben acunu destekliyorum, yani o titrek,camından ses gelen, yağ yakan motora okadar para veriyorlar, ayrıca honda yağ yakıyor(motosikletin motorunda problem var) ama ne hikmetse honda olduğu içinmidir nedir millet hala o motorları almaya evam ediyor,hondalarda kronik şase kırma problemi çıksa yine millet alacak.
hyousung kullananları da anlamıyorum,motor yolda giderken resmen dökülecek gibi sesler geliyor,ayrıca rahatsız bir oturuş pozisyonu var,bazı arkadaşlar racing olduğunu iddia ediyorlar ama onlar sanırım hayatlarında racinge binmemişler,ayı sırtına binmiş gibi şekilsiz şemalsiz oturuş pozisyonuyla havaya giriyor millet
 
Katılım
1 Eyl 2008
Mesajlar
1,231
ben acunu destekliyorum, yani o titrek,camından ses gelen, yağ yakan motora okadar para veriyorlar, ayrıca honda yağ yakıyor(motosikletin motorunda problem var) ama ne hikmetse honda olduğu içinmidir nedir millet hala o motorları almaya evam ediyor,hondalarda kronik şase kırma problemi çıksa yine millet alacak.
hyousung kullananları da anlamıyorum,motor yolda giderken resmen dökülecek gibi sesler geliyor,ayrıca rahatsız bir oturuş pozisyonu var,bazı arkadaşlar racing olduğunu iddia ediyorlar ama onlar sanırım hayatlarında racinge binmemişler,ayı sırtına binmiş gibi şekilsiz şemalsiz oturuş pozisyonuyla havaya giriyor millet

Ayı sırtı örneğine koptum :mrgreen:
 
Katılım
24 Ara 2011
Mesajlar
8,969
ben acunu destekliyorum, yani o titrek,camından ses gelen, yağ yakan motora okadar para veriyorlar, ayrıca honda yağ yakıyor(motosikletin motorunda problem var) ama ne hikmetse honda olduğu içinmidir nedir millet hala o motorları almaya evam ediyor,hondalarda kronik şase kırma problemi çıksa yine millet alacak.
hyousung kullananları da anlamıyorum,motor yolda giderken resmen dökülecek gibi sesler geliyor,ayrıca rahatsız bir oturuş pozisyonu var,bazı arkadaşlar racing olduğunu iddia ediyorlar ama onlar sanırım hayatlarında racinge binmemişler,ayı sırtına binmiş gibi şekilsiz şemalsiz oturuş pozisyonuyla havaya giriyor millet

bana binilebilir bi motor veya motor markası söylesene? Hayo kötü, honda kötü, o kötü, bu kötü. Ne iyi?
 
Katılım
12 Şub 2006
Mesajlar
207
Nasrettin hoca ne demiş '' Parayı veren düdüğü çalar '' parası olan onu alır,bunu alır..
Az olan da şunu alır,bunu alır.
Ama sonuçta iki tekere gönül veren herkes '' Yüzünde rüzgarı hisseder ''

Birisi diyorki '' Bak kardeşim,isteyen istediğini alsın,istediğine binsin.K a r ı ş m a.
Diğeride diyorki '' Olmaz Ona binmesin,şuna binmesin.Ben bilirim.

Bırakın kardeşim,kim neye binerse binsin.
 
Katılım
20 Ağu 2005
Mesajlar
7,460
Bir modelde çıkmış bir arızayı bütün bir markaya mal etmek, teknik olarak ne kadar bilgisiz olunduğunun bir açık göstergesidir.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst