lüTfen yaRdım LütfeN

Katılım
10 Tem 2009
Mesajlar
25
ciddi mi tm açıyım bi güzeL temizLiyim gaLiba süngeRmiş bunLarın içindeki sonra bida deneRim inş ondn kaynakLanıyoRduR :(
 
Katılım
10 Tem 2009
Mesajlar
25
kardeş bujiyi değiştirdim bujiden değil ama buji kablosundan olabilir mi
 
Katılım
29 Tem 2010
Mesajlar
2,203
buji kablosu, bobin, beyin beynin fişleri büyük ihtimal bobin gibi görünüyor. bu arada filtreyi sökük kullanma.
 
Katılım
26 Nis 2008
Mesajlar
5,397
90 100 u geçmez diyen arkadaşım galiba bu motorun üstüne hiç binmedin .. ben motoru aldığımda 90 100 ü geçmiyordu doğru ama orjinal dişlileri ile bu hıza 8 9 saniyede ulasıyordum we motor daha fazla gitmiyordu ... arkadaşım neden geçmesin 100 ü öle bi kanun mu var ne kadar saçma birşey motordan anlıyorum diyorsun ama bu motor hakkında hiçbir bilgin yok sanırım asfaltta az bi gazla patinaj atan bi motor bu ! motor sağlam haliyle 150 yptı Allah şahidimdir tek kişi düz yolda yokus assağı bile değil ! az önce hava filtresini söktüm sanki biraz düzelti gibi acaba hava filtresi tıkanmıs olabilir mi içini açıp bakmadım da .. bide motor daha hiç sübab ayarı yapılmadı :( ustaya verdim yap diye adam yapamamıs



diyerek kardeşime laf söylüyorsun ama bu motor 150 yapsın ben adımı değiştiririm..
peki şuna cevap ver???
1: eskiden 150 yapıyordu....hadi diyelimki yapıyordu...
2:şimdi 6000 deviri geçmiyor max 7000 devir diyor ve ekliyorsun 12000 devir var ...120-130 km de kalıyor..
peki 12000 devir yapsa senin bu makina 240 yapacak be??? (6000 devirde 120 ise 12000 devirde 240 km eder.)
..Allahtan 12000 deviri bulmuyor yoksa mazallah...bütün racing kullanan arkadaşların intihar etmelerine sebep olurdun:p
 
Katılım
29 Tem 2010
Mesajlar
2,203
diyerek kardeşime laf söylüyorsun ama bu motor 150 yapsın ben adımı değiştiririm..
peki şuna cevap ver???
1: eskiden 150 yapıyordu....hadi diyelimki yapıyordu...
2:şimdi 6000 deviri geçmiyor max 7000 devir diyor ve ekliyorsun 12000 devir var ...120-130 km de kalıyor..
peki 12000 devir yapsa senin bu makina 240 yapacak be???
..Allahtan 12000 deviri bulmuyor yoksa mazallah...bütün racing kullanan arkadaşların intihar etmelerine sebep olurdun:p

gitmeyin arkadaşın üstüne yaa :p hız konusunda ben polemiğe girmek bile istemiyorum.
 
Katılım
18 Nis 2009
Mesajlar
4,287
diyerek kardeşime laf söylüyorsun ama bu motor 150 yapsın ben adımı değiştiririm..
peki şuna cevap ver???
1: eskiden 150 yapıyordu....hadi diyelimki yapıyordu...
2:şimdi 6000 deviri geçmiyor max 7000 devir diyor ve ekliyorsun 12000 devir var ...120-130 km de kalıyor..
peki 12000 devir yapsa senin bu makina 240 yapacak be??? (6000 devirde 120 ise 12000 devirde 240 km eder.)
..Allahtan 12000 deviri bulmuyor yoksa mazallah...bütün racing kullanan arkadaşların intihar etmelerine sebep olurdun:p

samet bak ben anlamıyomuşum motordan :)
ama senin yazdıklarını okuyunca kendime samet benden beter anlamıyomuş dedim:p
 
Katılım
26 Nis 2008
Mesajlar
5,397
yaw sende bizim garacahal olduğumuzu olur olmaz yerlerde söyleme be..:mrgreen:

abiii!! benim hiç caracalım olmadı biliyormuuussuuuunnn??:queen:
 
Katılım
9 Ocak 2010
Mesajlar
2,425
tek şey sölim bi yere bakıp uğraşma derim ama genede bi ustaya götür. bence komple statör ü değiştir sorunun düzelicek. bu tür sorunlar karburatör hava filteresi subaplardan beyinden ve statörden olur. hava filtresi bu kadar etkilemez, subaplarda sorun olsa ses yapar çalışması zorlaşır (bunalr varsa üst kapağada bak),ilk beyini kontrol et sorunu bunlarda sorun yoksa yokturda tahminim komple statör al taktır:wiinkk:
 
Katılım
10 Tem 2009
Mesajlar
25
arkadaşım 6000 devirde 120 yapıyorsa 12000 devirde 2 katını mı yapmak zoRunda ? bumu senin motordan anlayısın ? ben motorumu burda hızlı gösterince elime ne geçecek ? 125 lik dandik motorlar 140 150 yapıyorda 200 cc neden yapmasın ? neyse zafer kardeş motordan biraz ses geliyor ama ustaya gösterdim 200 cc normal dedi çalısmasıda gayet normal zorluk çıkarmıyor da acaba sübab ayarından olabilir mi daha hiç yapılmadı ?
 
Katılım
9 Ocak 2010
Mesajlar
2,425
subap ayarında boyle bi sorun cıkmaz şakırtı gelir yada çekişi düşer dediğim gb yamuk dahi olsa zor çalışır gitmez egzos patlatır. subap lardan değil senin sorunun.ilk yapıcan iş bi beyin alıp denemek baktın gene aynısı ardına direk komple statörü değiştittir veya değiştir.

bu 150 işine gelince caracal kullandım en modifiyeli haliyle 120 yapıyordu kendi ibresi dibini geçti nerdeyse ters dönecekti ibrelere takılmayın :wiinkk:
 
Katılım
24 Şub 2009
Mesajlar
2,319
buji aralığı fazla olursa yüksek devirde rahat çalışmaz söktüğün bujiyi temizle geri tak veya sentil cakısı alıp bujiyi 0.35-0.50 mm arası yüksek devirde düzgün çalışan aralıkta bırak
 
Katılım
5 Kas 2007
Mesajlar
3,893
Herkes işkembeden atmış..
Elektriksel sorun değil bu dişli değişimi ile alakalı
Ön dişliyi 2 diş büyüttüysen eğer arka dişliyi küçültmeyecektin..
Arka dişliyi eskisi ile değiştir
Ön dişli yeni olarak kalsın biraz daha devir yapacaktır
Başka hiçbiryerini kurcalama çünkü sorun başka yerde değil..
 
Katılım
22 Şub 2007
Mesajlar
1,760
belli bir deviri gecmemesi dişliyi kücültmenden olabilir.haliyle kasıyo motor ama gazı tam actıgında mesela 120 ye geldin kesip vermeye başladı o zmn karbiratör düzgün karışım yapmıyodur.hava filtresinin hortumlarına fln bak karbüratörü temizletim derken ayarlarınımı bozdurdun naptın ona dokununca daha ayar tutmaz:) bana karbüratör geliyo
 
Katılım
24 Kas 2010
Mesajlar
33
bencede sorun ateşleme sisteminde dişlilerde deil , ama kimse şu noktaya değinmemiş , neden bu motorların kapasitesini bu kadar zorlarsınızki benzer şeyleri yapan bir sürü arkadas var , motorun fabrika ayarları belli sınırları belli, orjinal haliyle yaptığı hız zaten onun yapması gereken en uygun hız, sen motorla bu şekilde oynarsan oda senle oynar başına iş çıkarır dostum, ayrıca arkadaslara takılıyorum o motorun 150 yapması mümkün deil ibrende sapma vardır , orjinal haliyle 100-110 civarı gidiyor , dişlilerle oynadığın zaman yapacağı 120 dir en fazla
 
Son düzenleme:
Katılım
26 Nis 2008
Mesajlar
5,397
arkadaşım 6000 devirde 120 yapıyorsa 12000 devirde 2 katını mı yapmak zoRunda ? bumu senin motordan anlayısın ? ben motorumu burda hızlı gösterince elime ne geçecek ? 125 lik dandik motorlar 140 150 yapıyorda 200 cc neden yapmasın ? neyse zafer kardeş motordan biraz ses geliyor ama ustaya gösterdim 200 cc normal dedi çalısmasıda gayet normal zorluk çıkarmıyor da acaba sübab ayarından olabilir mi daha hiç yapılmadı ?

sen benim mesleğimi biliyormusun da konuşuyorsun??? işte burada daha dün motor yüzü görüp karşısındakini tanımadan yazanlar yüzünden kimseye yardım edesim gelmiyor...madem çok biliyorsun kimseye sorma otur sorununu kendin çöz....

5. viteste motor 1 tur dönerek 1 km giderse 2 tur dönerek 2 km gider.6 tur dönerek 12 km giderse 12 tur dönerek 24 km gider.
6000 devirde 120 km hızla giden motor 12000 devirde 240 km ile gitmek zorundadır..buna doğru orantı denir..
daha oval yüzeyli değişken dişli teknolojisi kullanılmaya başlamadı...
200 cclik motor neden 150 yapmasınmış??? virago 535 ile bu durumda 250 km lik hız çocuk oyuncağı olurdu..ama sana zahmet sen bir araştır bakalım 535 cc bir GERÇEK motosikletin en son kaç km yapabildiğini...
bişeyler biliyorsan konuş kardeş..bilmiyorsan da saçmalayıp milleti kendine güldürme....:farao:
 
Katılım
23 Haz 2006
Mesajlar
689
demek ki boşuna gidip hyosung almışız, yada iyiki almışız mı ? bir dişli değişimiyle 4 zamanlı 200cc motor 140- 150 görüyorsa 250 cc bu motorlar 200 ü basar.
 
Katılım
7 Eki 2007
Mesajlar
599
dişlilkerde alakalı bi durum
ön dişli büyürse arkada küçülürse tork düşer ağırlığa ve rüzgara bağlı olarak hız artar bizzat denedim
kendi orjinal dişlilerini takmalısın hee yok dersen arka dişliyi 2 diş küçük taktır ön dekini elleme orjinali kalsın +-10km artar hızın hepsi bu
karbürotör le falan la filanla alakası yok bu işin
 
Katılım
9 Ocak 2010
Mesajlar
2,425
dişlilkerde alakalı bi durum
ön dişli büyürse arkada küçülürse tork düşer ağırlığa ve rüzgara bağlı olarak hız artar bizzat denedim
kendi orjinal dişlilerini takmalısın hee yok dersen arka dişliyi 2 diş küçük taktır ön dekini elleme orjinali kalsın +-10km artar hızın hepsi bu
karbürotör le falan la filanla alakası yok bu işin
ExTReMa Herkes işkembeden atmış..
Elektriksel sorun değil bu dişli değişimi ile alakalı
Ön dişliyi 2 diş büyüttüysen eğer arka dişliyi küçültmeyecektin..
Arka dişliyi eskisi ile değiştir
Ön dişli yeni olarak kalsın biraz daha devir yapacaktır
Başka hiçbiryerini kurcalama çünkü sorun başka yerde değil..

Kaynak: http://www.motosiklet.net/forum/newreply.php?do=newreply&p=2212619#ixzz179VV2y1n
vay arkadaş adam demişki boştada gaz verince 6000 deviri geçmiyo demiş herkez sallıyo mallıyo demişsiniz ama okumadan cevap vermiş birde bu adam s. mı dişliyi değiştikten sonra gitmediğini anlayamıcak vay arkadaş motorun lastiğini kalınalştır motorun devri düşşün dişli tak motorun devri düşşün daha komik bişi düşünemiyorum :queen: :queen:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 18:20 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 18:15 ----------

sen benim mesleğimi biliyormusun da konuşuyorsun??? işte burada daha dün motor yüzü görüp karşısındakini tanımadan yazanlar yüzünden kimseye yardım edesim gelmiyor...madem çok biliyorsun kimseye sorma otur sorununu kendin çöz....

5. viteste motor 1 tur dönerek 1 km giderse 2 tur dönerek 2 km gider.6 tur dönerek 12 km giderse 12 tur dönerek 24 km gider.
6000 devirde 120 km hızla giden motor 12000 devirde 240 km ile gitmek zorundadır..buna doğru orantı denir..
daha oval yüzeyli değişken dişli teknolojisi kullanılmaya başlamadı...
200 cclik motor neden 150 yapmasınmış??? virago 535 ile bu durumda 250 km lik hız çocuk oyuncağı olurdu..ama sana zahmet sen bir araştır bakalım 535 cc bir GERÇEK motosikletin en son kaç km yapabildiğini...
bişeyler biliyorsan konuş kardeş..bilmiyorsan da saçmalayıp milleti kendine güldürme....:farao:

hocam burda seninde yanlışın dişli orantıları rüzgarın etkisi şanzuman dişli orantılarını hiç hesaba katmadan hesap yapışşın yani bi mühenisin bütün hesaplarını alt üst edip düz mantık iki hesapla işi bitirmişsin. hiç bir motorun 1.2.3.4.5. vites oratıları aynı deildir. bu 150 işine gelincede arkadaşım o motorun 150 yaptıgını anlaman için yanında 150 ile giden bir aracın olması lazım ve bu hız konusunu tartışılması çok saçma . sametgir arkadaş yanlış anlama sana bi ithamım yok genel anlamda yazdım :wiinkk:
 
Katılım
26 Nis 2008
Mesajlar
5,397
zafer neden anlamak istemiyorsunuz??? 5.viteste giderken 6000 devir de 120 yapan bir araç aynı viteste 12000 devir çevirirse 240 km yapmak ZORUNDADIR.
dikkat edersen Allahtan 12000 devire çıkamıyor demiştim...rüzgarın direncin hiçbir alakası yoktur..sadece o 12000 devire çıkmakta aşırı zorlanacak ama çıkmayı başardığı anda da 240 km görecektir...
başka misal ile motor 1 tur dönerken(vites aynı) tekerlek 1 metre yol alıyorsa motor 10 tur dönerse 10 metre mi yol alır yoksa 8 metremi??? arada ki 2 metre nereye gitti demezlermi adama???
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst