Alevler nereye eseceğini şaşırmış biraz... O değil de, NEDEN ACERBİS ?![]()

Neyse estetikten anlamayan ben teknik işlere geri döneyim
Basit bir lift yapıp motoru kaldırdım, arka tekeri söküp dişliyi ele aldım ve parçacıların yolunu tuttum.
Amacım orjinalinde 56 diş olan ramzey cross un arka dişlisini alıp yeni delikler açarak kullanmaktı ama maalesef göbek çapı uymadı.
Ramzey dişlinin göbek bizimkinden daha geniş, alıp ortaya bir yüksük yaptırırım diye düşündüm ama sağlıklı olmaz diye vazgeçtim.
Tornacıda sıfırdan ürettiririz diye düşündüm ama oda 150 tl isteyince ondan da vazgeçtim. :mrgreen:
Komşum sağolsun fikirleşirken abi yüksük yaparız dedi, dedim bende düşündüm ama ilerde çıkma riski var o zaman bütün yük vidalara biner sakat dedim.
Abi arkadan biraz büyük yaparız yüksüğü içten takarız deyince akıl akıldan üstündür dedim
Yarın ramzey dişliyi alıp önce yüksük yapıp sonra vida delikleri delinecek. Ramzey de 6 vida deliği var bizde 4.
Ön dişliyi 15 den 14 e düşürmüştüm zaten ufaktan bir fark var, arka dişliyide 51 den 56 ya yükseltirsek düz duvara bile tırmanırız sanırım
[url]http://img159.imagevenue.com/loc352/th_873743256_24052012396_122_352lo.jpg[/URL] [url]http://img177.imagevenue.com/loc187/th_873769500_24052012397_122_187lo.jpg[/URL] [url]http://img139.imagevenue.com/loc256/th_873791303_24052012398_122_256lo.jpg[/URL]
Neyse estetikten anlamayan ben teknik işlere geri döneyim
Basit bir lift yapıp motoru kaldırdım, arka tekeri söküp dişliyi ele aldım ve parçacıların yolunu tuttum.
Amacım orjinalinde 56 diş olan ramzey cross un arka dişlisini alıp yeni delikler açarak kullanmaktı ama maalesef göbek çapı uymadı.
Ramzey dişlinin göbek bizimkinden daha geniş, alıp ortaya bir yüksük yaptırırım diye düşündüm ama sağlıklı olmaz diye vazgeçtim.
Tornacıda sıfırdan ürettiririz diye düşündüm ama oda 150 tl isteyince ondan da vazgeçtim. :mrgreen:
Komşum sağolsun fikirleşirken abi yüksük yaparız dedi, dedim bende düşündüm ama ilerde çıkma riski var o zaman bütün yük vidalara biner sakat dedim.
Abi arkadan biraz büyük yaparız yüksüğü içten takarız deyince akıl akıldan üstündür dedim
Yarın ramzey dişliyi alıp önce yüksük yapıp sonra vida delikleri delinecek. Ramzey de 6 vida deliği var bizde 4.
Ön dişliyi 15 den 14 e düşürmüştüm zaten ufaktan bir fark var, arka dişliyide 51 den 56 ya yükseltirsek düz duvara bile tırmanırız sanırım![]()
arkadaşlar buyrun ön amortisörlerin yükselmiş hali.
http://c1205.hizliresim.com/x/t/6qgq8.jpg
http://c1205.hizliresim.com/x/t/6qgtc.jpg
http://c1205.hizliresim.com/x/t/6qgwt.jpg
arkadaşlar buyrun ön amortisörlerin yükselmiş hali.


Hele şükür bitti.
Sanayiden aldığım demir parçayı komşunun torna tezgahında yüksük haline getirip ramzey dişlinin göbeğine oturttum.
Yeni dişlide bize uygun yeni delikler açtık. Dişli sorunsuzca cant göbeğine oturdu ve montajını yaptım.
Hele şükür bitti.
Sanayiden aldığım demir parçayı komşunun torna tezgahında yüksük haline getirip ramzey dişlinin göbeğine oturttum.
Yeni dişlide bize uygun yeni delikler açtık. Dişli sorunsuzca cant göbeğine oturdu ve montajını yaptım.
Tekeri motora geri takarken maalesef zincir boyu yetmedi, gidip uzun zincir bakındım ama bulamadım.
Aynı ölçülerde bir zincir alıp ek yaptım, bir bakla ekleyince yetti (bir bakla + kilit baklası).
Sonuçları pazar günü aydos tırmanışından sonra öğrenebileceğiz![]()
benim boyum 1,86 küçük geliyordu şimdi rahat oldu fakat ışıklarda parmak uçlarıyla duruyorum senin için sorun olabilir orjinal hali tam olur bence sana.amortisör çorapları fermuarlıMotor böyle çok şık olmuş, elinize sağlık... Birkaç sorum olacak size;
Benim boy 1,76 yükseltirsem çok sorun yaşar mıyım?
Amortisör körüğünü söktürünce mi taktın yoksa cırtlı falan mı?
Bir de swallow ön arka kaç TL ye mal oldu acaba?
Şimdiden teşekkürler, saygılar.
benim boyum 1,86 küçük geliyordu şimdi rahat oldu fakat ışıklarda parmak uçlarıyla duruyorum senin için sorun olabilir orjinal hali tam olur bence sana.amortisör çorapları fermuarlı
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:01 ----------
ön arka dişli lastik 280 tl
hocam ne oldu maile cevap yok galiba?
Bayilerde broşürü bile var ama fiyatı kimse bilmiyor.
Bu motora uçuk bir fiyat koyarlarsa Lifan gibi bakakalırlar...
otopsici' Alıntı:Savaş abi senden ve diğer forum sakinlerinden özür dileyerek söyleyeyimki ben bu kuba motordan ............. motor almam
hiç bir yerde fiyat listesi yok ve maillerde fiyatları vermiyorlar
yani tam kör tuttuğunu öper muhabbeti
en dandik markanın bile internette fiyat listesi var ve bayisine gidince size kazık atma ihtimalini kaldırıyor ortadan
ben hyosung u almadan önce bu kubanın bi comunterini alacaktım her bayi ayrı fiyat verdi ve iki tanes arasında 670 tl fiyat farkı vardı
Selamlar, tüm yorumları okudum, paylaştığınız bilgiler için çok teşekkür ederim çok yardımcı oldunuz ben de üniversite sınavından sonra bi tane kuba str 250 almak istiyorum bağ evine. str 250 çok güzel görünüyor ve kullanıcı yorumlarına görede eğlenceli bir makine. benimde ilk mainem olacağından bana fazlasıyla yeter diye düşnüyorum.motor parçalarından pek anlamam; kafamdaki tek soru işareti şu: Motoru bağ evinde 5-6 yıl fırsat buldukça tatillerde, bayramlardakullanacağım, soru motorun yedek parçası sıkıntı olur mu diyelim 4-5 yıl sonra motorun bir parçası bozuldu bu parçayı bulamazsak başka bi motorun ki uyar mı? sorumdan anladığınız üzere fazla ileri görüşlüyümdür ( paranoya derecesinde
) cevap için şimdiden teşekkürler
...