Kuba Kuba STR 250 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Süper Moderatör
Yönetici
Katılım
10 May 2005
Mesajlar
4,906
Motosikleti
Harley Davidson Softail 107
Vurmayın adam öldü :p
 
Katılım
3 Tem 2009
Mesajlar
6,398
Tamam, adam cidden öldü beyler... Ölmediyse de bırakın artık yeter :mrgreen:
 
Süper Moderatör
Yönetici
Katılım
10 May 2005
Mesajlar
4,906
Motosikleti
Harley Davidson Softail 107
Neyse estetikten anlamayan ben teknik işlere geri döneyim :)

Basit bir lift yapıp motoru kaldırdım, arka tekeri söküp dişliyi ele aldım ve parçacıların yolunu tuttum.

Amacım orjinalinde 56 diş olan ramzey cross un arka dişlisini alıp yeni delikler açarak kullanmaktı ama maalesef göbek çapı uymadı.

Ramzey dişlinin göbek bizimkinden daha geniş, alıp ortaya bir yüksük yaptırırım diye düşündüm ama sağlıklı olmaz diye vazgeçtim.

Tornacıda sıfırdan ürettiririz diye düşündüm ama oda 150 tl isteyince ondan da vazgeçtim. :mrgreen:

Komşum sağolsun fikirleşirken abi yüksük yaparız dedi, dedim bende düşündüm ama ilerde çıkma riski var o zaman bütün yük vidalara biner sakat dedim.

Abi arkadan biraz büyük yaparız yüksüğü içten takarız deyince akıl akıldan üstündür dedim :)

Yarın ramzey dişliyi alıp önce yüksük yapıp sonra vida delikleri delinecek. Ramzey de 6 vida deliği var bizde 4.

Ön dişliyi 15 den 14 e düşürmüştüm zaten ufaktan bir fark var, arka dişliyide 51 den 56 ya yükseltirsek düz duvara bile tırmanırız sanırım :)


 
Katılım
29 May 2007
Mesajlar
3,302
Neyse estetikten anlamayan ben teknik işlere geri döneyim :)

Basit bir lift yapıp motoru kaldırdım, arka tekeri söküp dişliyi ele aldım ve parçacıların yolunu tuttum.

Amacım orjinalinde 56 diş olan ramzey cross un arka dişlisini alıp yeni delikler açarak kullanmaktı ama maalesef göbek çapı uymadı.

Ramzey dişlinin göbek bizimkinden daha geniş, alıp ortaya bir yüksük yaptırırım diye düşündüm ama sağlıklı olmaz diye vazgeçtim.

Tornacıda sıfırdan ürettiririz diye düşündüm ama oda 150 tl isteyince ondan da vazgeçtim. :mrgreen:

Komşum sağolsun fikirleşirken abi yüksük yaparız dedi, dedim bende düşündüm ama ilerde çıkma riski var o zaman bütün yük vidalara biner sakat dedim.

Abi arkadan biraz büyük yaparız yüksüğü içten takarız deyince akıl akıldan üstündür dedim :)

Yarın ramzey dişliyi alıp önce yüksük yapıp sonra vida delikleri delinecek. Ramzey de 6 vida deliği var bizde 4.

Ön dişliyi 15 den 14 e düşürmüştüm zaten ufaktan bir fark var, arka dişliyide 51 den 56 ya yükseltirsek düz duvara bile tırmanırız sanırım :)


[url]http://img159.imagevenue.com/loc352/th_873743256_24052012396_122_352lo.jpg[/URL] [url]http://img177.imagevenue.com/loc187/th_873769500_24052012397_122_187lo.jpg[/URL] [url]http://img139.imagevenue.com/loc256/th_873791303_24052012398_122_256lo.jpg[/URL]

kolay gelsin ustam :) bende arka tekeri 5. çizgiden 4. çizgiye çektim daha iyi oldu baya farketti vites geçişlerinde felan rahatladı motor...
 
Katılım
19 Eyl 2010
Mesajlar
264
Neyse estetikten anlamayan ben teknik işlere geri döneyim :)

Basit bir lift yapıp motoru kaldırdım, arka tekeri söküp dişliyi ele aldım ve parçacıların yolunu tuttum.

Amacım orjinalinde 56 diş olan ramzey cross un arka dişlisini alıp yeni delikler açarak kullanmaktı ama maalesef göbek çapı uymadı.

Ramzey dişlinin göbek bizimkinden daha geniş, alıp ortaya bir yüksük yaptırırım diye düşündüm ama sağlıklı olmaz diye vazgeçtim.

Tornacıda sıfırdan ürettiririz diye düşündüm ama oda 150 tl isteyince ondan da vazgeçtim. :mrgreen:

Komşum sağolsun fikirleşirken abi yüksük yaparız dedi, dedim bende düşündüm ama ilerde çıkma riski var o zaman bütün yük vidalara biner sakat dedim.

Abi arkadan biraz büyük yaparız yüksüğü içten takarız deyince akıl akıldan üstündür dedim :)

Yarın ramzey dişliyi alıp önce yüksük yapıp sonra vida delikleri delinecek. Ramzey de 6 vida deliği var bizde 4.

Ön dişliyi 15 den 14 e düşürmüştüm zaten ufaktan bir fark var, arka dişliyide 51 den 56 ya yükseltirsek düz duvara bile tırmanırız sanırım :)

Üstad zincire ekleme yapacak mısın bir de performans farkıyla ilgili bilgileri bekliyoruz senden. Kolay gelsin
 
Süper Moderatör
Yönetici
Katılım
10 May 2005
Mesajlar
4,906
Motosikleti
Harley Davidson Softail 107
Özgür zincirde yeteri kadar boşluk var , zaten ön dişi küçültünce boşlu iyice uzamıştı :)

Büyük arka dişliye yeter diye düşünüyorum, yetmezsede zinciri değişmek gerekir. Ek pek sağlıklı değil.
 
Katılım
8 Kas 2011
Mesajlar
112
arkadaşlar buyrun ön amortisörlerin yükselmiş hali.
6qgq8.jpg

6qgtc.jpg

6qgwt.jpg
 
Katılım
29 May 2007
Mesajlar
3,302
Katılım
8 Kas 2011
Mesajlar
112
km teli kısa geldi yükseltince ön tarafı bir başka tel taktım şimdi

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:59 ----------

6qm8l.jpg

6qmbw.jpg
 
Katılım
19 Eyl 2010
Mesajlar
264
arkadaşlar buyrun ön amortisörlerin yükselmiş hali.

Motor böyle çok şık olmuş, elinize sağlık... Birkaç sorum olacak size;
Benim boy 1,76 yükseltirsem çok sorun yaşar mıyım?
Amortisör körüğünü söktürünce mi taktın yoksa cırtlı falan mı?
Bir de swallow ön arka kaç TL ye mal oldu acaba?
Şimdiden teşekkürler, saygılar.
 
Süper Moderatör
Yönetici
Katılım
10 May 2005
Mesajlar
4,906
Motosikleti
Harley Davidson Softail 107
Hele şükür bitti.

Sanayiden aldığım demir parçayı komşunun torna tezgahında yüksük haline getirip ramzey dişlinin göbeğine oturttum.

Yeni dişlide bize uygun yeni delikler açtık. Dişli sorunsuzca cant göbeğine oturdu ve montajını yaptım.

Tekeri motora geri takarken maalesef zincir boyu yetmedi, gidip uzun zincir bakındım ama bulamadım.

Aynı ölçülerde bir zincir alıp ek yaptım, bir bakla ekleyince yetti (bir bakla + kilit baklası).

Sonuçları pazar günü aydos tırmanışından sonra öğrenebileceğiz :)



 
Katılım
9 Kas 2010
Mesajlar
938
Hele şükür bitti.

Sanayiden aldığım demir parçayı komşunun torna tezgahında yüksük haline getirip ramzey dişlinin göbeğine oturttum.

Yeni dişlide bize uygun yeni delikler açtık. Dişli sorunsuzca cant göbeğine oturdu ve montajını yaptım.

Bence yırtarak çıkacaksın hadi bakalım :queen:
 
Katılım
19 Eyl 2010
Mesajlar
264
Hele şükür bitti.

Sanayiden aldığım demir parçayı komşunun torna tezgahında yüksük haline getirip ramzey dişlinin göbeğine oturttum.

Yeni dişlide bize uygun yeni delikler açtık. Dişli sorunsuzca cant göbeğine oturdu ve montajını yaptım.

Tekeri motora geri takarken maalesef zincir boyu yetmedi, gidip uzun zincir bakındım ama bulamadım.

Aynı ölçülerde bir zincir alıp ek yaptım, bir bakla ekleyince yetti (bir bakla + kilit baklası).

Sonuçları pazar günü aydos tırmanışından sonra öğrenebileceğiz :)

Helal olsun güzel iş çıkmış, hatta yüksük göbeğe yaslandığı için daha sağlam bile olmuştur :) göbek saplama takozlarını da değiştirseydin keşke sökmüşken, muhtemelen kauçuktur ve zamanla boşluk yapar o zaman da yük saplamalara binecektir. Haftasonu verilerini bekliyoruz merakla.
 
Katılım
8 Kas 2011
Mesajlar
112
Motor böyle çok şık olmuş, elinize sağlık... Birkaç sorum olacak size;
Benim boy 1,76 yükseltirsem çok sorun yaşar mıyım?
Amortisör körüğünü söktürünce mi taktın yoksa cırtlı falan mı?
Bir de swallow ön arka kaç TL ye mal oldu acaba?
Şimdiden teşekkürler, saygılar.
benim boyum 1,86 küçük geliyordu şimdi rahat oldu fakat ışıklarda parmak uçlarıyla duruyorum senin için sorun olabilir orjinal hali tam olur bence sana.amortisör çorapları fermuarlı

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:01 ----------

ön arka dişli lastik 280 tl
 
Katılım
19 Eyl 2010
Mesajlar
264
benim boyum 1,86 küçük geliyordu şimdi rahat oldu fakat ışıklarda parmak uçlarıyla duruyorum senin için sorun olabilir orjinal hali tam olur bence sana.amortisör çorapları fermuarlı

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:01 ----------

ön arka dişli lastik 280 tl

bilgiler için sağol, arazide amortsör çok sık kapanıyor o yüzden yükseltmek istemiştim ama dediğin gibi seleye etkisi çok fazla oluyorsa gerek yok, sonra ışıklarda madara olmayalım :)
 
Süper Moderatör
Yönetici
Katılım
10 May 2005
Mesajlar
4,906
Motosikleti
Harley Davidson Softail 107
Bu arada hatırlatayım zincirlerimiz o ringsiz.

Bu şu demek daha fazla bakım istiyor ama temizlerken benzin mazot ne bulursanız kolayca temizlyebilirsiniz çünkü zarar verebileceğiniz o ring yok :)
 
Katılım
18 Nis 2009
Mesajlar
4,287
hocam ne oldu maile cevap yok galiba?
Bayilerde broşürü bile var ama fiyatı kimse bilmiyor.
Bu motora uçuk bir fiyat koyarlarsa Lifan gibi bakakalırlar...

Savaş abi senden ve diğer forum sakinlerinden özür dileyerek söyleyeyimki ben bu kuba motordan ............. motor almam
hiç bir yerde fiyat listesi yok ve maillerde fiyatları vermiyorlar
yani tam kör tuttuğunu öper muhabbeti
en dandik markanın bile internette fiyat listesi var ve bayisine gidince size kazık atma ihtimalini kaldırıyor ortadan
ben hyosung u almadan önce bu kubanın bi comunterini alacaktım her bayi ayrı fiyat verdi ve iki tanes arasında 670 tl fiyat farkı vardı
 
Katılım
27 May 2012
Mesajlar
43
Selamlar, tüm yorumları okudum, paylaştığınız bilgiler için çok teşekkür ederim çok yardımcı oldunuz ben de üniversite sınavından sonra bi tane kuba str 250 almak istiyorum bağ evine. str 250 çok güzel görünüyor ve kullanıcı yorumlarına görede eğlenceli bir makine. benimde ilk mainem olacağından bana fazlasıyla yeter diye düşnüyorum.motor parçalarından pek anlamam; kafamdaki tek soru işareti şu: Motoru bağ evinde 5-6 yıl fırsat buldukça tatillerde, bayramlarda :D kullanacağım, soru motorun yedek parçası sıkıntı olur mu diyelim 4-5 yıl sonra motorun bir parçası bozuldu bu parçayı bulamazsak başka bi motorun ki uyar mı? sorumdan anladığınız üzere fazla ileri görüşlüyümdür ( paranoya derecesinde :D) cevap için şimdiden teşekkürler :)...
 
Katılım
19 Eyl 2010
Mesajlar
264
otopsici' Alıntı:
Savaş abi senden ve diğer forum sakinlerinden özür dileyerek söyleyeyimki ben bu kuba motordan ............. motor almam
hiç bir yerde fiyat listesi yok ve maillerde fiyatları vermiyorlar
yani tam kör tuttuğunu öper muhabbeti
en dandik markanın bile internette fiyat listesi var ve bayisine gidince size kazık atma ihtimalini kaldırıyor ortadan
ben hyosung u almadan önce bu kubanın bi comunterini alacaktım her bayi ayrı fiyat verdi ve iki tanes arasında 670 tl fiyat farkı vardı

o konudan ben de şikayetçiyim, markanın yaygınlaşma aracı olarak bayi karlılığını kullanıyorlar bu da motor fiyatları arasında uçuruma yol açıyor. ben bu motoru alırken en pahalı ve en ucuz bayi arasında 1500 TL oynuyordu gdip farklı şehirden almak zorunda kaldım. sözün özü bayiler kar edecek diye biz kazıklanıyoruz, fiyatları iyice araştırmadan kuba motor almayın!


Selamlar, tüm yorumları okudum, paylaştığınız bilgiler için çok teşekkür ederim çok yardımcı oldunuz ben de üniversite sınavından sonra bi tane kuba str 250 almak istiyorum bağ evine. str 250 çok güzel görünüyor ve kullanıcı yorumlarına görede eğlenceli bir makine. benimde ilk mainem olacağından bana fazlasıyla yeter diye düşnüyorum.motor parçalarından pek anlamam; kafamdaki tek soru işareti şu: Motoru bağ evinde 5-6 yıl fırsat buldukça tatillerde, bayramlarda :D kullanacağım, soru motorun yedek parçası sıkıntı olur mu diyelim 4-5 yıl sonra motorun bir parçası bozuldu bu parçayı bulamazsak başka bi motorun ki uyar mı? sorumdan anladığınız üzere fazla ileri görüşlüyümdür ( paranoya derecesinde :D) cevap için şimdiden teşekkürler :)...

dediğin gibi olacaksa hiç sorun yok, pekçok parçası muadilleriyle aynıdır zaten.. yılda bir kaç kez bineceksen yedek parçaya ihtiyaç bile duymazsın.. heyecanını anlıyorum ama motor için böyle uzak öngörüler biraz yersiz, çünkü motor tutku yaratır, önceleri bayramda tatilde dersin ama sonra her fırsatta motora binmek için fırsat yaratmaya çalışırsın.bir bakmışsın motor sevgilin oluvermiş.. o yüzden beş yıllık bir periyot için parça endişesini bi kenara bırak, motora bilinçli olarak bin ehliyetini al sana birşey olmasın gerisi hallolur.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst