Kuba Kuba STR 250 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
3 Tem 2009
Mesajlar
6,398
Arkadaşlar piyasadaki bu tür motorların(Çin menşeili) tahminen %90'nında

-yukarı taraf yedek depo,
-aşağı taraf normal depo,
-yan taraf(sol) kapalı

konumunu belirtir. Ve evet, çentiğin uzun olan kısmı neredeyse oradasınızdır :)

Sizin Kubalarda da farklı olduğunu zannetmiyorum.
 
Katılım
3 Tem 2009
Mesajlar
6,398
Arkadaşlar bir konu vardı, Kuba'nın STR modellerini getireceği vakit hangi modeli daha çok getirmesini istersiniz diye bir anket açılmıştı, 2 hava soğutmalı 1 su soğutmalı 3 STR modeli vardı ankette. Kaynak olarak da şu siteydi.

http://www.hanwaymotor.com/product-menu-enduro.htm (alttaki 3 model kıyaslanmıştı)

Sabahtan beri arıyorum konuyu bulamadım bir türlü. Hatırlayan ve yardımcı olabilecek olan var mı acaba?? Anket kısmına da baktım, çöp kutusuna da...
 
Katılım
31 Mar 2009
Mesajlar
3,303
haci o dedigin basliga bende hem mesaj hemde yorum yapmistim fakat ya silinmis yada baska birsey olmus bende bulamadim onu
 
Katılım
19 Eyl 2010
Mesajlar
264
ben de tam tersi olarak biliyorum normal yukarda yedek aşağıda çünkü benim motor stıp ettiğinde çubuk aşağıdaydı ve içinde benzin vardı yukarı çevirdim devam ettim demekki yedekteymiş dedim o şekilde öğrendim.

380 km yi 58 tl ye falan gittim oda ortalama 3.5-3.6 gibi bişey oluyor yani tabi bu oran devirli kullanım ve rodaj süreci boyunca değişebilir


Dostum verdiğin değere göre 15 kuruş yakıyor senin makina. Dişli takımı değişti mi acaba? ben 1000 km yi geçtim 175 km yi 35 TL lik yakıtla yapıyorum. Bu da 20 Kuruşa denk geliyor. Fazla yakmasından öte yüksek devirde tekleme sorunu var, bi müddet devirli gidip gaz kestiğimde egzozda patlama yaptığı bile oluyor.. Rölantide sorun yok ama avans ayarı yapılması gerekiyo sanırım.. Bir de yedek depo olarak ben de uzun uç aşağıdayken diye tahmin ediyorum. Çünkü musluk hep yukarda sürüyorum ben, teklemeye başladığında aşağı alıyorum
 
Süper Moderatör
Yönetici
Katılım
10 May 2005
Mesajlar
4,906
Motosikleti
Harley Davidson Softail 107
Bir de yedek depo olarak ben de uzun uç aşağıdayken diye tahmin ediyorum. Çünkü musluk hep yukarda sürüyorum ben, teklemeye başladığında aşağı alıyorum

Buyur burdan yak iyice çıkmaza girdi konu :mrgreen:
 
Katılım
3 Tem 2009
Mesajlar
6,398
aynen katılıyorum iyice karıştı iş :)
şu gaz kesince egzoz'da patlama bende'de oluyor,nedeni nedir acaba?bide zararı felan varmıdır?

O patlamaların sebebi karb. hava ayarının doğru olmamasındandır. Genelde rodajdan sonra felan tekrardan ayarlamak gerekir. Her 3000~4000 km de bir ayarlamak gerekir. Bir arkadaşım kendisinde de olduğu için araştırmış ve uzun vadede motora zararlı olduğunu öğrenmiş. Zaten sebebi düşük benzin, yüksek hava karışımı. Bu durumda motorun içi daha çok aşınıyor yada kısacası ömrü kısalıyor. Kitapçıkta yazar, hava ayarı için olan civatayı kaç tur çevireceğin. Ancak 2 tur, 3 tur, 2.5 tur gibi. Ancak tamı tamına o değere getirmen olayı çözmez. Nitekim bende çözmedi mesela. Eğer 3 tur çevirmen gerekiyorsa 3 tur çevireceksin, sonra gaza yükleneceksin yüksek devirlerde kesilme yapıyor mu diye, sonra sürüş yapacaksın(özellikle yokuş aşağı gazı ve debriyajı bırak) patlama yapıyor mu diye kontrol edeceksin. Eğer bu 2 durumdan 1inde yada 2sinde sıkıntı varsa o ayar vidası ile azcık oynayacaksın. Tekrar deneyeceksin. Yani genel olarak 3 tur civarında biyerde ayar yapılıyor diyor sana kitapçık(kitapçıkta kaç yazıyorsa).

Bu patırtının aksi durumu da çok benzin, az hava karışımıdır. Bu durumda genelde patırtı duymazsınız, o yüzden sorun yok gibi gelir insana. Ancak böyle ayarlarda da yüksek devirlerde motorun gücü kesiliyor gibi, boğuluyor gibi olur. Fazla yakıttan ötürü... Bunu da anlamanın 2 yolu var, ya düzgün ayarlı bir başka model kullanıp kıyaslayacaksın yada karb. hava ayarıyla oynayım daha iyi sonuç veren bir ayar yakalayacaksın.

Tabi genel olarak patırtıların sebebi bu hava ayarından kaynaklanıyor. Ama motorun fazla yakması veya üst devirlerde kesilmesi, genel perf. düşüklüğü gibi durumlar sadece hava ayarından kaynaklanmayabiliyor, bir çok sebebi olabiliyor.

Bir de bizim(ustaların) genel olarak yanlış bildiğimiz bir konu vardır, motorda yenisindir, "ya abi bundan böyle patırdama sesi geliyor" dersin. O da motorun tipini(enduro) baz alarak "normaldir bu, bu motorlardan hep gelir, normaldir" cavabını verir. Bunlara inanmayın. Genelde bu bizim tipteki motorların hava ayarları biraz daha sık yapılır, genel olarak millet bu ayarlara önem vermeyince, "aaa herkeste var bu patırtı, normal bu" tepkisi oluşuyor. Bir de ustaya götürürsün, ezbere vidayı 3 tur çevirip "ayar yaptım" der, gönderir. Aman dikkat. En iyi ayarı sen kendin yapcan. :wiinkk:

(bunlar hep başıma geldiği için araştırmıştım, benim öğrendiklerim bunlar işte.. :))
 
Katılım
8 Haz 2009
Mesajlar
4,085
O patlamaların sebebi karb. hava ayarının doğru olmamasındandır. Genelde rodajdan sonra felan tekrardan ayarlamak gerekir. Her 3000~4000 km de bir ayarlamak gerekir. Bir arkadaşım kendisinde de olduğu için araştırmış ve uzun vadede motora zararlı olduğunu öğrenmiş. Zaten sebebi düşük benzin, yüksek hava karışımı. Bu durumda motorun içi daha çok aşınıyor yada kısacası ömrü kısalıyor. Kitapçıkta yazar, hava ayarı için olan civatayı kaç tur çevireceğin. Ancak 2 tur, 3 tur, 2.5 tur gibi. Ancak tamı tamına o değere getirmen olayı çözmez. Nitekim bende çözmedi mesela. Eğer 3 tur çevirmen gerekiyorsa 3 tur çevireceksin, sonra gaza yükleneceksin yüksek devirlerde kesilme yapıyor mu diye, sonra sürüş yapacaksın(özellikle yokuş aşağı gazı ve debriyajı bırak) patlama yapıyor mu diye kontrol edeceksin. Eğer bu 2 durumdan 1inde yada 2sinde sıkıntı varsa o ayar vidası ile azcık oynayacaksın. Tekrar deneyeceksin. Yani genel olarak 3 tur civarında biyerde ayar yapılıyor diyor sana kitapçık(kitapçıkta kaç yazıyorsa).

Bu patırtının aksi durumu da çok benzin, az hava karışımıdır. Bu durumda genelde patırtı duymazsınız, o yüzden sorun yok gibi gelir insana. Ancak böyle ayarlarda da yüksek devirlerde motorun gücü kesiliyor gibi, boğuluyor gibi olur. Fazla yakıttan ötürü... Bunu da anlamanın 2 yolu var, ya düzgün ayarlı bir başka model kullanıp kıyaslayacaksın yada karb. hava ayarıyla oynayım daha iyi sonuç veren bir ayar yakalayacaksın.

Tabi genel olarak patırtıların sebebi bu hava ayarından kaynaklanıyor. Ama motorun fazla yakması veya üst devirlerde kesilmesi, genel perf. düşüklüğü gibi durumlar sadece hava ayarından kaynaklanmayabiliyor, bir çok sebebi olabiliyor.

Bir de bizim(ustaların) genel olarak yanlış bildiğimiz bir konu vardır, motorda yenisindir, "ya abi bundan böyle patırdama sesi geliyor" dersin. O da motorun tipini(enduro) baz alarak "normaldir bu, bu motorlardan hep gelir, normaldir" cavabını verir. Bunlara inanmayın. Genelde bu bizim tipteki motorların hava ayarları biraz daha sık yapılır, genel olarak millet bu ayarlara önem vermeyince, "aaa herkeste var bu patırtı, normal bu" tepkisi oluşuyor. Bir de ustaya götürürsün, ezbere vidayı 3 tur çevirip "ayar yaptım" der, gönderir. Aman dikkat. En iyi ayarı sen kendin yapcan. :wiinkk:

(bunlar hep başıma geldiği için araştırmıştım, benim öğrendiklerim bunlar işte.. :))

anılarım depreşti birdennn :) eline sağlık klavuz niteliğinde bilgi..
 
Katılım
29 May 2007
Mesajlar
3,302
O patlamaların sebebi karb. hava ayarının doğru olmamasındandır. Genelde rodajdan sonra felan tekrardan ayarlamak gerekir. Her 3000~4000 km de bir ayarlamak gerekir. Bir arkadaşım kendisinde de olduğu için araştırmış ve uzun vadede motora zararlı olduğunu öğrenmiş. Zaten sebebi düşük benzin, yüksek hava karışımı. Bu durumda motorun içi daha çok aşınıyor yada kısacası ömrü kısalıyor. Kitapçıkta yazar, hava ayarı için olan civatayı kaç tur çevireceğin. Ancak 2 tur, 3 tur, 2.5 tur gibi. Ancak tamı tamına o değere getirmen olayı çözmez. Nitekim bende çözmedi mesela. Eğer 3 tur çevirmen gerekiyorsa 3 tur çevireceksin, sonra gaza yükleneceksin yüksek devirlerde kesilme yapıyor mu diye, sonra sürüş yapacaksın(özellikle yokuş aşağı gazı ve debriyajı bırak) patlama yapıyor mu diye kontrol edeceksin. Eğer bu 2 durumdan 1inde yada 2sinde sıkıntı varsa o ayar vidası ile azcık oynayacaksın. Tekrar deneyeceksin. Yani genel olarak 3 tur civarında biyerde ayar yapılıyor diyor sana kitapçık(kitapçıkta kaç yazıyorsa).

Bu patırtının aksi durumu da çok benzin, az hava karışımıdır. Bu durumda genelde patırtı duymazsınız, o yüzden sorun yok gibi gelir insana. Ancak böyle ayarlarda da yüksek devirlerde motorun gücü kesiliyor gibi, boğuluyor gibi olur. Fazla yakıttan ötürü... Bunu da anlamanın 2 yolu var, ya düzgün ayarlı bir başka model kullanıp kıyaslayacaksın yada karb. hava ayarıyla oynayım daha iyi sonuç veren bir ayar yakalayacaksın.

Tabi genel olarak patırtıların sebebi bu hava ayarından kaynaklanıyor. Ama motorun fazla yakması veya üst devirlerde kesilmesi, genel perf. düşüklüğü gibi durumlar sadece hava ayarından kaynaklanmayabiliyor, bir çok sebebi olabiliyor.

Bir de bizim(ustaların) genel olarak yanlış bildiğimiz bir konu vardır, motorda yenisindir, "ya abi bundan böyle patırdama sesi geliyor" dersin. O da motorun tipini(enduro) baz alarak "normaldir bu, bu motorlardan hep gelir, normaldir" cavabını verir. Bunlara inanmayın. Genelde bu bizim tipteki motorların hava ayarları biraz daha sık yapılır, genel olarak millet bu ayarlara önem vermeyince, "aaa herkeste var bu patırtı, normal bu" tepkisi oluşuyor. Bir de ustaya götürürsün, ezbere vidayı 3 tur çevirip "ayar yaptım" der, gönderir. Aman dikkat. En iyi ayarı sen kendin yapcan. :wiinkk:

(bunlar hep başıma geldiği için araştırmıştım, benim öğrendiklerim bunlar işte.. :))

bu güzel açıklama için teşekürler :cat:
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
O patlamaların sebebi karb. hava ayarının doğru olmamasındandır. Genelde rodajdan sonra felan tekrardan ayarlamak gerekir. Her 3000~4000 km de bir ayarlamak gerekir. Bir arkadaşım kendisinde de olduğu için araştırmış ve uzun vadede motora zararlı olduğunu öğrenmiş. Zaten sebebi düşük benzin, yüksek hava karışımı. Bu durumda motorun içi daha çok aşınıyor yada kısacası ömrü kısalıyor. Kitapçıkta yazar, hava ayarı için olan civatayı kaç tur çevireceğin. Ancak 2 tur, 3 tur, 2.5 tur gibi. Ancak tamı tamına o değere getirmen olayı çözmez. Nitekim bende çözmedi mesela. Eğer 3 tur çevirmen gerekiyorsa 3 tur çevireceksin, sonra gaza yükleneceksin yüksek devirlerde kesilme yapıyor mu diye, sonra sürüş yapacaksın(özellikle yokuş aşağı gazı ve debriyajı bırak) patlama yapıyor mu diye kontrol edeceksin. Eğer bu 2 durumdan 1inde yada 2sinde sıkıntı varsa o ayar vidası ile azcık oynayacaksın. Tekrar deneyeceksin. Yani genel olarak 3 tur civarında biyerde ayar yapılıyor diyor sana kitapçık(kitapçıkta kaç yazıyorsa).

Bu patırtının aksi durumu da çok benzin, az hava karışımıdır. Bu durumda genelde patırtı duymazsınız, o yüzden sorun yok gibi gelir insana. Ancak böyle ayarlarda da yüksek devirlerde motorun gücü kesiliyor gibi, boğuluyor gibi olur. Fazla yakıttan ötürü... Bunu da anlamanın 2 yolu var, ya düzgün ayarlı bir başka model kullanıp kıyaslayacaksın yada karb. hava ayarıyla oynayım daha iyi sonuç veren bir ayar yakalayacaksın.

Tabi genel olarak patırtıların sebebi bu hava ayarından kaynaklanıyor. Ama motorun fazla yakması veya üst devirlerde kesilmesi, genel perf. düşüklüğü gibi durumlar sadece hava ayarından kaynaklanmayabiliyor, bir çok sebebi olabiliyor.

Bir de bizim(ustaların) genel olarak yanlış bildiğimiz bir konu vardır, motorda yenisindir, "ya abi bundan böyle patırdama sesi geliyor" dersin. O da motorun tipini(enduro) baz alarak "normaldir bu, bu motorlardan hep gelir, normaldir" cavabını verir. Bunlara inanmayın. Genelde bu bizim tipteki motorların hava ayarları biraz daha sık yapılır, genel olarak millet bu ayarlara önem vermeyince, "aaa herkeste var bu patırtı, normal bu" tepkisi oluşuyor. Bir de ustaya götürürsün, ezbere vidayı 3 tur çevirip "ayar yaptım" der, gönderir. Aman dikkat. En iyi ayarı sen kendin yapcan. :wiinkk:

(bunlar hep başıma geldiği için araştırmıştım, benim öğrendiklerim bunlar işte.. :))
Benim cub motorda da soğukken ilk çalıştırmada karbüratör tarafından bi patlama sesleri geliyor bazen bu ateşlemeyi kesip egzoz patlatmaya benzer bi ses ama daha tok ve az bi ses. Nedir o ses acaba biliyormusunuz ?
 
Katılım
3 Tem 2009
Mesajlar
6,398
bu güzel açıklama için teşekürler :cat:

Rica ederim :) bu basit motorların basit sorunları için tamircilerde vakit ve nakit kaybetmeyelim diye okumaya devam ::eek:ku::

Benim cub motorda da soğukken ilk çalıştırmada karbüratör tarafından bi patlama sesleri geliyor bazen bu ateşlemeyi kesip egzoz patlatmaya benzer bi ses ama daha tok ve az bi ses. Nedir o ses acaba biliyormusunuz ?

Yok, ben karb. tarafında bir patlama sesini pek anlamadım ?? Benim bahsettiğim genel olarak, gazı kestikten sonra ve debriyaja basmaz iken egzozdan çıkan patırdama sesleri içindi.

@gacoğlan Uygulamasını da senden öğreniyoruz işte. Bir de sübap ayarı yaptık mıydı.. :mrgreen:
 
Katılım
19 Eyl 2010
Mesajlar
264
O patlamaların sebebi karb. hava ayarının doğru olmamasındandır. Genelde rodajdan sonra felan tekrardan ayarlamak gerekir. Her 3000~4000 km de bir ayarlamak gerekir. Bir arkadaşım kendisinde de olduğu için araştırmış ve uzun vadede motora zararlı olduğunu öğrenmiş. Zaten sebebi düşük benzin, yüksek hava karışımı. Bu durumda motorun içi daha çok aşınıyor yada kısacası ömrü kısalıyor. Kitapçıkta yazar, hava ayarı için olan civatayı kaç tur çevireceğin. Ancak 2 tur, 3 tur, 2.5 tur gibi. Ancak tamı tamına o değere getirmen olayı çözmez. Nitekim bende çözmedi mesela. Eğer 3 tur çevirmen gerekiyorsa 3 tur çevireceksin, sonra gaza yükleneceksin yüksek devirlerde kesilme yapıyor mu diye, sonra sürüş yapacaksın(özellikle yokuş aşağı gazı ve debriyajı bırak) patlama yapıyor mu diye kontrol edeceksin. Eğer bu 2 durumdan 1inde yada 2sinde sıkıntı varsa o ayar vidası ile azcık oynayacaksın. Tekrar deneyeceksin. Yani genel olarak 3 tur civarında biyerde ayar yapılıyor diyor sana kitapçık(kitapçıkta kaç yazıyorsa).

Bu patırtının aksi durumu da çok benzin, az hava karışımıdır. Bu durumda genelde patırtı duymazsınız, o yüzden sorun yok gibi gelir insana. Ancak böyle ayarlarda da yüksek devirlerde motorun gücü kesiliyor gibi, boğuluyor gibi olur. Fazla yakıttan ötürü... Bunu da anlamanın 2 yolu var, ya düzgün ayarlı bir başka model kullanıp kıyaslayacaksın yada karb. hava ayarıyla oynayım daha iyi sonuç veren bir ayar yakalayacaksın.

Tabi genel olarak patırtıların sebebi bu hava ayarından kaynaklanıyor. Ama motorun fazla yakması veya üst devirlerde kesilmesi, genel perf. düşüklüğü gibi durumlar sadece hava ayarından kaynaklanmayabiliyor, bir çok sebebi olabiliyor.

Bir de bizim(ustaların) genel olarak yanlış bildiğimiz bir konu vardır, motorda yenisindir, "ya abi bundan böyle patırdama sesi geliyor" dersin. O da motorun tipini(enduro) baz alarak "normaldir bu, bu motorlardan hep gelir, normaldir" cavabını verir. Bunlara inanmayın. Genelde bu bizim tipteki motorların hava ayarları biraz daha sık yapılır, genel olarak millet bu ayarlara önem vermeyince, "aaa herkeste var bu patırtı, normal bu" tepkisi oluşuyor. Bir de ustaya götürürsün, ezbere vidayı 3 tur çevirip "ayar yaptım" der, gönderir. Aman dikkat. En iyi ayarı sen kendin yapcan. :wiinkk:

(bunlar hep başıma geldiği için araştırmıştım, benim öğrendiklerim bunlar işte.. :))

Açıklamalar için teşekkürler. Benim motorda çelişkili durumlar var, hava filtresinden karbüratöre giden boru katlanmıştı onu açınca yüksek devirde tekleme sorunu arttı, düşününce hava ayarı fazla gibi görünüyor ama egzoz patlamalarının da artması ve diğer str lere göre daha çok yakması biraz garip değil mi.. :) neyse elektrik problemi olmadığı sürece bunlar basit şeyler, konjektör de bu tarz tekleme sorunlarına yol açabiliyor, eski motorumda öyle bi sorun vardı. Dişli değiştiren arkadaşlar hız/tork değişikliğiyle ilgili bilgi verirseniz sevinirim ona göre ben de ön küçültüp arkayı büyütecem.. İşlem yaptığımıza değer mi?
 
Katılım
8 Kas 2011
Mesajlar
112
evet egzozun patırdaması bi yerde kötü ama valla ne diyim benim hoşuma gidiyor biraz sanki.yüksek devirde tekleme sorunu bi ara bende de olmuş şu gidondaki hiç bir cacığa yaramayan jikle zımbırtısı bende sürekli yukarda bi ara aşağı inmiş nasıl olduysa motor 6 bin devire gelince tekliyordu gaz yemiyordu tekrar yukarı çekince sorun kalmadı.motorun yüksek halini yakında paylaşırım arkadaşlar
 
Katılım
19 Eyl 2010
Mesajlar
264
evet egzozun patırdaması bi yerde kötü ama valla ne diyim benim hoşuma gidiyor biraz sanki.yüksek devirde tekleme sorunu bi ara bende de olmuş şu gidondaki hiç bir cacığa yaramayan jikle zımbırtısı bende sürekli yukarda bi ara aşağı inmiş nasıl olduysa motor 6 bin devire gelince tekliyordu gaz yemiyordu tekrar yukarı çekince sorun kalmadı.motorun yüksek halini yakında paylaşırım arkadaşlar

Az önce Syanur un dediği gibi karbüratör ayarlarıyla baya oynadım, patlama sesi benzin ayarını yükselttiğinde (ayar vidasını saat yönünde çevirdiğinde) kesilir gibi oluyor ama bu sefer de rölanti de 5000 devir sayar gibi çalışıyor :) patlama sesi bana da hoş geliyor ama ayarı iyice kıstığında her gaz kesmende bi el ateş ediyor makina :p tekleme sorunu benzin ayarını arttırınca azalır gibi olsa da kesilmiyor, 6 bin civarlarında başlıyorum titremeye iki ileri bir geriye :) Bir de yarın senin dediğin yöntemi deneyip jikleye bi operasyon yapalım bakalım :)
 
Katılım
8 Haz 2009
Mesajlar
4,085
Az önce Syanur un dediği gibi karbüratör ayarlarıyla baya oynadım, patlama sesi benzin ayarını yükselttiğinde (ayar vidasını saat yönünde çevirdiğinde) kesilir gibi oluyor ama bu sefer de rölanti de 5000 devir sayar gibi çalışıyor :) patlama sesi bana da hoş geliyor ama ayarı iyice kıstığında her gaz kesmende bi el ateş ediyor makina :p tekleme sorunu benzin ayarını arttırınca azalır gibi olsa da kesilmiyor, 6 bin civarlarında başlıyorum titremeye iki ileri bir geriye :) Bir de yarın senin dediğin yöntemi deneyip jikleye bi operasyon yapalım bakalım :)

Sizin oynadığınız muhtemelen hava ayar vidası benzin ayarını Karburatörünüze bağlı olarak (diyaframlı modeller için içerisindeki iğnedeki çentikden ayarlamanız gerekmekte)değişiklik gösteriyor ki karburatörü sökmek zorundasınız Hava ayarınıda kitapçıktaki gibi yapmalısınız saat önünde çok çevirirseniz hava az gider motora ve çok benzin yakar çok açarsanız bu sefer motor çekişten düşer bilginize.

Hatta bahsettiğim iğne şu resimdeki ve çentikde belli oluyor zaten.
80864628.jpg

Ama dediğim gibi bu diyaframlı karburatörler için geçerli kübanınkisi nasıl bilmiyorum..

---------- Post added at 11:25 ---------- Previous post was at 11:05 ----------

Hatta madem yeri gelmiş detaylı fotoğraflarla şenlendireyim topiği biraz.Bu 200cclik Zongshen motorunun karburatörü..

37053123.jpg

62043902.jpg

53324922.jpg

73005618.jpg

48165857.jpg

80864628.jpg

19236862.jpg

90497828.jpg

91813243.jpg

41204131.jpg

62444389.jpg

67613310.jpg

37862085.jpg

37015095.jpg

15313104.jpg

95392305.jpg

21881696.jpg

76468898.jpg

43636750.jpg

33341674.jpg


Bi yerlerde benim BMWnin de fotoları vardı söktüğümde çekmiştim ama bu kadar detaylı değildi bulursam eklerim..
 
Katılım
19 Eyl 2010
Mesajlar
264
Sizin oynadığınız muhtemelen hava ayar vidası benzin ayarını Karburatörünüze bağlı olarak (diyaframlı modeller için içerisindeki iğnedeki çentikden ayarlamanız gerekmekte)değişiklik gösteriyor ki karburatörü sökmek zorundasınız Hava ayarınıda kitapçıktaki gibi yapmalısınız saat önünde çok çevirirseniz hava az gider motora ve çok benzin yakar çok açarsanız bu sefer motor çekişten düşer bilginize.

İlgi alaka için teşekkür ederim.. Güzel bir bilgi paylaşımı.. karbüratörü sökecek kadar sorun görmüyorum ama sökersem eğer bu bilgiler ve tecrübelerinizden yararlanırım..
 
Katılım
19 Eyl 2010
Mesajlar
264
az önce hava filtresini söküp temizlemek istedim, bir cm kalınlığında bir süngerle karşılaştım :cyclopsan işin enteresan tarafı ise sünger yağ içindeydi, sıktığımda yere akacak kadar yağ vardı, tahminim filtre görevini daha iyi yapsın diye o şekilde yağlanmış olması... benzin musluğu muammasına da son veriyorum, klasik çinliler gibi aşağıda asıl depo yukarıda yedek depo.. depoyu söküp kaldırdığımda benzin hortumlarından birinin kısa olması ve yerinden çıkmasıyla anlamış bulunuyorum :pr:
 
Katılım
3 Tem 2009
Mesajlar
6,398
Beyler, şu sıralar Kuba STR alma ihtimalim söz konusu olabilir :wiinkk: Ancak bir sorum var,

Bu 2012 modeller ile 2011 modeller arasında hangi farklar mevcuttur?? Benim tespit ettiğim mekanik olarak ters amortisör var yeni modellerde. Görsel olarak da jantlar+ön amortisörler sarı renkte ve yeni modellerdeki beyaz-kırmızı stikerlar motoru daha canlı gösteriyor. Bunların dışında mekanik yada görsel olarak başka farklar mevcut mudur??. Görüştüğüm yerde 2 model de mevcut. Aralarında ~750 TL fiyat farkı var. Sadece ters amortisör için bu farkı vermeye değmez gibi geliyor bana. Eğer başka fark yok ise 2011 modeli düşünmeye başlıycam.
 
Katılım
29 May 2007
Mesajlar
3,302
Beyler, şu sıralar Kuba STR alma ihtimalim söz konusu olabilir :wiinkk: Ancak bir sorum var,

Bu 2012 modeller ile 2011 modeller arasında hangi farklar mevcuttur?? Benim tespit ettiğim mekanik olarak ters amortisör var yeni modellerde. Görsel olarak da jantlar+ön amortisörler sarı renkte ve yeni modellerdeki beyaz-kırmızı stikerlar motoru daha canlı gösteriyor. Bunların dışında mekanik yada görsel olarak başka farklar mevcut mudur??. Görüştüğüm yerde 2 model de mevcut. Aralarında ~750 TL fiyat farkı var. Sadece ters amortisör için bu farkı vermeye değmez gibi geliyor bana. Eğer başka fark yok ise 2011 modeli düşünmeye başlıycam.

tespitlerin doğru ve bunun dışında motor'da fark olduğunu sanmıyorum.ama yeni kasa almanı öneririm ters amörtisör daha kullanışlı :cat:
 
Katılım
3 Tem 2009
Mesajlar
6,398
tespitlerin doğru ve bunun dışında motor'da fark olduğunu sanmıyorum.ama yeni kasa almanı öneririm ters amörtisör daha kullanışlı :cat:

"Daha kullanışlı" derken ??? Nasıl mesela, Yol tutuşu veya arazide gidişi hissedilir derecede etkiliyor mu?

2 modeli de yan yana göremedim, 2011 model başka biyerdeydi. Benim bildiğim farklar bunlar. Motor aksamında/gücünde bir fark yok kesinlikle.

Dediğim gibi sadece amortisör farkı ~750 TL farka değer mi değmez mi bilemedim...
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst