KTM KTM Duke 200/250 Kullanıcıları - Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
22 May 2015
Mesajlar
50
Merhabalar. ABS'li az yakan 250'lik arayışıma Kawasaki Z250SL'den sonra bir alternatif daha eklendi ama Kawa'nın ABS'li modelinden 2500 TL daha pahalı. Aslında Yamaha ve Honda'ya bakarsak KTM pahalı değil de, sanırım Kawasaki bu kez nasıl olduysa malı ucuz veriyor. Özellikle ikisini de test etmiş görmüş sürmüş olanlarınız varsa deneyim paylaşabilir mi?
 
Katılım
27 Haz 2013
Mesajlar
1,447
Merhabalar. ABS'li az yakan 250'lik arayışıma Kawasaki Z250SL'den sonra bir alternatif daha eklendi ama Kawa'nın ABS'li modelinden 2500 TL daha pahalı. Aslında Yamaha ve Honda'ya bakarsak KTM pahalı değil de, sanırım Kawasaki bu kez nasıl olduysa malı ucuz veriyor. Özellikle ikisini de test etmiş görmüş sürmüş olanlarınız varsa deneyim paylaşabilir mi?

Peki ama Zmoto sorunsalı ne olacak ? Binlerce olumsuz yorum var. Bu distribitörle Türkiye'de Kawa ölüm resmen. Hoş Spormoto da Zmoto ya yakındır.
 
Katılım
9 Kas 2008
Mesajlar
3,117
Merhaba

3 gün önce rodajı bitirdim ve dün motorumu 1000 bakımına bıraktım. Herşey harika. :^)

Motor 1. viteste kontak açık ve debriyajı çekip marşa bastığımda çalışmıyor. Boşa attığım zaman hiçbir sorun yok. Ama daha önceden böyle birşey yapmıyordu. Yan ayaklık falanda kapalı konumdaydı neden böyle yaptığını anlayamadım. :sunny:
 
Katılım
23 Nis 2011
Mesajlar
2,214
Merhaba

3 gün önce rodajı bitirdim ve dün motorumu 1000 bakımına bıraktım. Herşey harika. :^)

Motor 1. viteste kontak açık ve debriyajı çekip marşa bastığımda çalışmıyor. Boşa attığım zaman hiçbir sorun yok. Ama daha önceden böyle birşey yapmıyordu. Yan ayaklık falanda kapalı konumdaydı neden böyle yaptığını anlayamadım. :sunny:

Debriyaj manetinin orda 2'li kablo var (debriyaj mişürü)...ya yerinden çıkmıştır yahut oksitlenme yapmıştır...
 
Katılım
9 Kas 2008
Mesajlar
3,117
Muhtemelen gevşemiştir sabah bir kontrol edeyim o zaman. Oksitlenme için Wd40 gibi spreyler işe yarar sanırım.
 
Katılım
21 Tem 2015
Mesajlar
34
Merhabalar. ABS'li az yakan 250'lik arayışıma Kawasaki Z250SL'den sonra bir alternatif daha eklendi ama Kawa'nın ABS'li modelinden 2500 TL daha pahalı. Aslında Yamaha ve Honda'ya bakarsak KTM pahalı değil de, sanırım Kawasaki bu kez nasıl olduysa malı ucuz veriyor. Özellikle ikisini de test etmiş görmüş sürmüş olanlarınız varsa deneyim paylaşabilir mi?

Merhaba xtrabit,

z250sl i sürmedim fakat bayide gördüm oturdum inceledim. Aradaki 2500TL farkı şöyle düşünebilirsin: KTM de extra olarak pirelli rosso2 lastikler geliyor ayrıca kaydırmalı debriyajı var. KTM nin lastik ebatları daha büyük (duke-rc Ön:110 Arka:150 / z250sl Ön:100 Arka:130) resimlerde z250sl ve ninja 250sl daha gösterişli gelmişti fakat bayide görünce çok zayıf gözüktüler gözüme. Tabi zevk meselesi. Ama fiyat olarak KTM deki extraları ekleyince aşağı yukarı aynı hesaba geliyor bence. Motor yeni olduğu için servis konusunda bir tecrübem olamadı henüz o konuda birşey diyemicem. Ama Beylikdüzü-Silivri git gel (100km civarı) yaptım ortalama yakıt 2.6 - 2.7 Lt olarak gösteriyordu ekranda. Ortalama hızımda 80 di ve gayet hoşuma gitti yakıt olayı :)
 
Son düzenleme:
Katılım
18 Şub 2008
Mesajlar
203
ben şu an şehir içi yaklaşık 700 km yaptım ortalamam tüketimim 3.6 lt/100km ortalama süratim 28km/h mertebesinde.
 
Katılım
22 May 2015
Mesajlar
50
Peki ama Zmoto sorunsalı ne olacak ? Binlerce olumsuz yorum var. Bu distribitörle Türkiye'de Kawa ölüm resmen. Hoş Spormoto da Zmoto ya yakındır.

Zmoto ile fazla sorun yaşanmaz, motoru alıp kaçacaksın :) Parça konusu hemen her yerde aynı zaten. KTM ile çok farklı olacağını sanmam.

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:51 ----------

Merhaba xtrabit,

z250sl i sürmedim fakat bayide gördüm oturdum inceledim. Aradaki 2500TL farkı şöyle düşünebilirsin: KTM de extra olarak pirelli rosso2 lastikler geliyor ayrıca kaydırmalı debriyajı var. KTM nin lastik ebatları daha büyük (duke-rc Ön:110 Arka:150 / z250sl Ön:100 Arka:130) resimlerde z250sl ve ninja 250sl daha gösterişli gelmişti fakat bayide görünce çok zayıf gözüktüler gözüme. Tabi zevk meselesi. Ama fiyat olarak KTM deki extraları ekleyince aşağı yukarı aynı hesaba geliyor bence. Motor yeni olduğu için servis konusunda bir tecrübem olamadı henüz o konuda birşey diyemicem. Ama Beylikdüzü-Silivri git gel (100km civarı) yaptım ortalama yakıt 2.6 - 2.7 Lt olarak gösteriyordu ekranda. Ortalama hızımda 80 di ve gayet hoşuma gitti yakıt olayı :)

Teşekkürler. Zevk konusuna pek takılmıyorum aslında. Fazladan 2500tl vermek bütçemi zorlayacak da, farkı kapatacak kadar değer mi ona emin olamadım. Kawasaki de fena olmayan lastiklerle geliyor.
 
Katılım
9 Kas 2008
Mesajlar
3,117
Yok usta yan ayaklik aciktir muhtemelen. Ayakligi kapatip ondan sonra 1. Viteste calistirabilirsiniz. Ayni seyi ben de yasadim sonra ayiktim :)

Debriyajın oradaki müşürden kaynaklanan sorunmuş. Söküp güzelce yerleştirdikten sonra problem çözüldü. :)

Yardım edenlere teşekkürler.
 
Katılım
23 Nis 2011
Mesajlar
2,214
Muhtemelen gevşemiştir sabah bir kontrol edeyim o zaman. Oksitlenme için Wd40 gibi spreyler işe yarar sanırım.

Elektrik kablo,soket ve bilimum elektrik aksamlarına WD40 değil...elektrikçilerin kullandığı kontakt sprey sıkılır....:bounce:

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:49 ----------

Debriyajın oradaki müşürden kaynaklanan sorunmuş. Söküp güzelce yerleştirdikten sonra problem çözüldü. :)

Yardım edenlere teşekkürler.

Teşekkürler'i sanırsam ben HAK ettim...:p Problemin çözüldüğüne sevindim...:cat::)
 
Katılım
9 Kas 2008
Mesajlar
3,117
Elektrik kablo,soket ve bilimum elektrik aksamlarına WD40 değil...elektrikçilerin kullandığı kontakt sprey sıkılır....:bounce:

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:49 ----------



Teşekkürler'i sanırsam ben HAK ettim...:p Problemin çözüldüğüne sevindim...:cat::)

Mesele net olarak anlaşılmıştır Wd 40'ı nereden çıkardıysam artık. :mrgreen:

Hızır acil cevabınız için ayrıca teşekkürler. :p
 
Katılım
23 Nis 2011
Mesajlar
2,214
Mesele net olarak anlaşılmıştır Wd 40'ı nereden çıkardıysam artık. :mrgreen:

Hızır acil cevabınız için ayrıca teşekkürler. :p

wd40 yağlayıcı dır....yağ elektrik iletkeni değildir...kontakt sprei ise el kablo/larını temizleyen bir uçucu malzemedir (pas-oksit e bire 1)...
 
Katılım
8 Eyl 2013
Mesajlar
551
wd40 yağlayıcı dır....yağ elektrik iletkeni değildir...kontakt sprei ise el kablo/larını temizleyen bir uçucu malzemedir (pas-oksit e bire 1)...

Bilmedigimden soruyorum da barkin abi wd40 videosunda elektrigin iletimini de kolaylastirdigini soylemisti. Elektrik aksamina hic etkisi yok mu?
 

LLB

Katılım
5 Eyl 2014
Mesajlar
2
Selam dostlar, Geçen gün motorumu terleme yaptığı için garanti kapsamında servise bıraktım ve kısa bir süre sonra da sorunun giderildiğini ve motoru alabileceğimi söylediler. Motoru servisten aldıktan sonra ciddi vibrasyon sorunu başladığını farkettim. 10 dakika sürüşten sonra kolu bacağı uyusturacak türden. Birkaç yerde motor yağı ile alakalı olabileceğini okudum ama emin olamiyorum. Benim motor duke 200 abs. Bu sorunla karşılaşan ya da çözüm üretebilen birileri varsa çok sevinirim.
 
Son düzenleme:
Katılım
7 Ara 2014
Mesajlar
23
Merhaba,

Motorun zincirini yağlamak icin feyizoglundan arka tekeri havaya kaldıran aparttan almaya gittim, duke e uyabilmesi icin, rizomanın ek bir aksesuarını 50 avroya almak gerektigini söyledi. siz kullanıyor musunuz?

Tavsiye ettiğiniz alabileceğim bir yer var mı? illa bu rizomanın aparatlarından almak mı gerekli.
 
Katılım
30 Ağu 2012
Mesajlar
838
Benim motorun benden önceki sahibi tornada yaptırmış. Hala üzerinde takılı. 20-30TL ye hallolur gibi.
 
Katılım
3 Nis 2014
Mesajlar
125
Merhaba,

Motorun zincirini yağlamak icin feyizoglundan arka tekeri havaya kaldıran aparttan almaya gittim, duke e uyabilmesi icin, rizomanın ek bir aksesuarını 50 avroya almak gerektigini söyledi. siz kullanıyor musunuz?

Tavsiye ettiğiniz alabileceğim bir yer var mı? illa bu rizomanın aparatlarından almak mı gerekli.

Duke'lerde nasıl bilmiyorum ama çoğu motorda hırdavatcıdan 1-2 tl ye alabileceğin civatalar ile bu iş çözülebiliyor. Tabi civata çapının ölçüsü değişkenlik gösteriyor motordan motora, bunu da deneyerek ya da araştırarak öğrenebilirsin. Benim r25'e metrik6 civata oluyor mesela.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst