Kazayı gören kadın doktor, yaralının boğazına delik açtı

Katılım
6 Tem 2011
Mesajlar
380
Ağızdan hava alınınca hava nerden geçip ciğere ulaşıyo reis.
 
Katılım
29 Şub 2012
Mesajlar
76
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
arkadaşım, biz ağzımızla nefes alan varlıklarız, boğazı deldiğimizde ordan hava çekemeyiz, tersine içimizdeki hava delikten dışarı çıkar.
örnek olarak hızlıca derin bi nefes çekiniz, bu işi yapan ağzımızdır, havayı ağzımızla çekeriz.


Ne desem boş sana iyi akşamlar arkadaşım
 
Katılım
18 Eki 2008
Mesajlar
2,823
arkadaşım, biz ağzımızla nefes alan varlıklarız, boğazı deldiğimizde ordan hava çekemeyiz, tersine içimizdeki hava delikten dışarı çıkar.
örnek olarak hızlıca derin bi nefes çekiniz, bu işi yapan ağzımızdır, havayı ağzımızla çekeriz.

sen nasıl bir varlıksın bilmiyorum da insanlar nefesi burunlarından alırlar ve bunu sağlayan şey diyaframın kasılıp düzleşmesi ile aynı anda göğüs kaslarının kasılıp göğüs boşluğunun genişletilmesidir. göğüs boşluğu da artınca ciğerler otomatikman hava dolar, tersi işlemde de hava dışarı verilir. sen yutağınla nefes alıp veriyorsan orası ayrı
 
Katılım
16 Tem 2008
Mesajlar
9,061
sen nasıl bir varlıksın bilmiyorum da insanlar nefesi burunlarından alırlar ve bunu sağlayan şey diyaframın kasılıp düzleşmesi ile aynı anda göğüs kaslarının kasılıp göğüs boşluğunun genişletilmesidir. göğüs boşluğu da artınca ciğerler otomatikman hava dolar, tersi işlemde de hava dışarı verilir. sen yutağınla nefes alıp veriyorsan orası ayrı

arkadaşım yutak dediğin neresidir bilmiyorum ama ben havayı ağzımla çekiyorum.
dudak ve yanaklarım vasıtasıyla havayı içime çekiyorum.
boğaz delinirse havayı ağzınızla çekiyor gibi çekemezsiniz.
bunda anlamayacak ne var anlamadım :silent:

dünya da öküzün boynuzları üstünde duruyor, er geç çıkacak ortaya :)
 
Katılım
29 Şub 2012
Mesajlar
76
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
arkadaşım yutak dediğin neresidir bilmiyorum ama ben havayı ağzımla çekiyorum.
dudak ve yanaklarım vasıtasıyla havayı içime çekiyorum.
boğaz delinirse havayı ağzınızla çekiyor gibi çekemezsiniz.
bunda anlamayacak ne var anlamadım :silent:

dünya da öküzün boynuzları üstünde duruyor, er geç çıkacak ortaya :)

Sen değil beyin otomatikman çekecek
 
Katılım
1 Nis 2012
Mesajlar
1,417
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Şakaya alıyor demek istiyorum ama ciddi galiba.

Wiki'de veya youtube'da cricothyrotomy veya tracheotomy diye arat bir bakalım. Çıkan sonuçlar biraz sakıncalı, ufak çocuklar görmesin diye linklemedim :p.
 
Katılım
8 Mar 2013
Mesajlar
3,527
nefesi ağızla mı almak:silent: burun deliklerini egzoz yerine mi kullanıyor acaba arkadaş ahahaha:queen: arkadaş sen kimseye ilk yardıma falan kalkma sağlam adamı da öldürür senin gibiler :queen:
 
Katılım
18 Nis 2006
Mesajlar
1,602
arkadaşım yutak dediğin neresidir bilmiyorum ama ben havayı ağzımla çekiyorum.
dudak ve yanaklarım vasıtasıyla havayı içime çekiyorum.
boğaz delinirse havayı ağzınızla çekiyor gibi çekemezsiniz.
bunda anlamayacak ne var anlamadım :silent:

dünya da öküzün boynuzları üstünde duruyor, er geç çıkacak ortaya :)

Hocam yillarca tibbi mumessillik yapmis, ustelik kardiyoloji ve solunum yolu spesifik calismis biri olarak seninnyazdiklarini okuyunca ne kadar bos calismisim diye gecirdim aklimdan.. Meger her seyi yanlis ogretmisler ya la bize!!!

Simdi o diyafram var ya o diyafram.. Hani nefes alirken sisip verirken inen.. Hani varya bildin mi onu? Hah iste o havayi icine cekebilmeni sagliyor.. Hani hali sahada cok efor harcadiginda hatirla bakim.. Diyaframinin hareketleri mi hizlaniyir yoksa agzinin hareketleri mi?
 
Katılım
5 Şub 2009
Mesajlar
1,784
arkadaşım yutak dediğin neresidir bilmiyorum ama ben havayı ağzımla çekiyorum.
dudak ve yanaklarım vasıtasıyla havayı içime çekiyorum.
boğaz delinirse havayı ağzınızla çekiyor gibi çekemezsiniz.
bunda anlamayacak ne var anlamadım :silent:

Hocam o zaman sizin burnunuzdan nefes alamamanız lazım :)


Alttaki esnek yeri diyafram olarak düşünün... Yukarıda tıpanın neresi delik olursa olsun alttaki esnek kısmı (diyaframı) çektiğinizde hava balonlara (akciğerlere) dolacaktır...
.
.
.
 
Katılım
20 Tem 2012
Mesajlar
24
bircan hanımı tanırım çok iyi bir insandır helal olsun valla vurdum duymaz davranmamış tebrik etmek ve alkışlamak gerekli !he bu arada kendiside çok saglam bi offrood cudur yarışlara falan giriyor sanırım birinciligi bile var:)
 
Katılım
30 Tem 2010
Mesajlar
414
arkadaşım yutak dediğin neresidir bilmiyorum ama ben havayı ağzımla çekiyorum.
dudak ve yanaklarım vasıtasıyla havayı içime çekiyorum.
boğaz delinirse havayı ağzınızla çekiyor gibi çekemezsiniz.
bunda anlamayacak ne var anlamadım :silent:

dünya da öküzün boynuzları üstünde duruyor, er geç çıkacak ortaya :)

Tutma milleti

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:00 ----------

testere filminidemi izlemedin youtube da sunu bi ara Saw V (The Cube)
 
Katılım
10 Nis 2010
Mesajlar
1,714
Arı sokması, penisilin(yada herhangi bir ilaç) allerjisine bağlı anaflaktik şokta larenks ödemi oluşur ve trakeostomi hayat kurtarır.
 
Katılım
10 Tem 2006
Mesajlar
20,993
Motosikleti
Forza250-cygnusL
öyle bir an gelince bırak boğazından,
Kıçından aldığına şükredersin... ;)

Gerçi billur mu geçiyon anlamadık ya... :p
 
Katılım
5 Şub 2012
Mesajlar
2,323
konu motosiklet kazasından anatomiye gelmiş ya... :queen:
sözün bittiği yerdeyiz. :cherry:
 
Katılım
12 Kas 2009
Mesajlar
99
Lost dizisinde uçak kazasından hemen sonra bir düzüne kalemi solunumu sağlamak için doktor edasıyla bir arkadaş saplamıştı boğaza. Ki vardır böyle bir uygulama. Havayı ağzınızla değil diyafram kasının kasılıp gevşemesiyle alırsınız zaten. Vesselam :D
 
Katılım
9 Nis 2013
Mesajlar
160
arkadaşım, biz ağzımızla nefes alan varlıklarız, boğazı deldiğimizde ordan hava çekemeyiz, tersine içimizdeki hava delikten dışarı çıkar.
örnek olarak hızlıca derin bi nefes çekiniz, bu işi yapan ağzımızdır, havayı ağzımızla çekeriz.



the message;

"etme cahille sohbet .küstürürsün; silme cam kırığıyla tötünü, kestirirsin"

the message 2.0.0;

"ne söylersen söyle, söylediğin, karşındakinin anladığı kadardır" :)

arkadaş ön yargılı olma.sence senin düşündüğünü 6 sene tıp eğitimi almış ve eğer uzmansa 2-3 senede uzmanlık eğitimi almış o doktor düşünemiyo mu sanıyosun? yaptığı iş boğaz delmek doğru ama bu tıbbi bir müdahale ister araştır ister sor bi doktora. insan ağzıyla nefes alır diyosun işin fizyolojisini anatomisini bilen o doktora sorda öğren söylediğinin alakası bile olmadığını.nefes alırken ağzının yaptığı iş sadece dudaklarını açmaktan ibaret.işin ayrıntısını bilmeden insanları kışkıracak sözler kullanmayalım lütfen!
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst