Kazayı gören kadın doktor, yaralının boğazına delik açtı

Katılım
14 Nis 2013
Mesajlar
52
Sakarya'nın Akyazı ilçesinde motosikletiyle hafif ticari aracın altında kalarak yaralanan ve dili içeri kaçan Behçet Çelik, tesadüfen olay yerinden geçen kadın doktor un müdehalesi ve boğazını kesici aletle delip hayatta kalmasını sağladı. Yaralı daha sonra gelen 112 ambulansı ile hastaneye kaldırıldı.


Akyazı ilçe merkezinde dün akşam saatlerinde meydana gelen kazada Behçet Çelik yönetimindeki 54 HV 173 plakalı motosiklet, önde gitmekte olan Ahmet Sapoğlu idaresindeki 54 HC 015 plakalı hafif ticari araçca çarptı. Motosiklet sürücüsü çarpmanın şiddetiyle aracın altına girdi.

Kazada motosiklet sürücüsü Behçet Çelik başından aldığı darbeler sonrasında ağır şekilde yaralandı. Kazayı gören diğer vatandaşlarla birlikte olay yerine gelen Akyazı 2 Nolu Aile Sağlığı doktorlarından Bircan Yarıcı, motosiklet sürücüsüne ilk müdahaleyi olay yerinde yaptı. Sürücünün kaza sonrasında dilinin boğazına kaçtığını ve nefes alamadığını belirleyen doktor Bircan Yarıcı önce dili çıkarmak için çevre esnafından bir kaşık bulmalarını istedi. Kaşık bulunamayınca yaralının kaybedileceğini hisseden doktor onun nefes almasını sağlayıp hayatta kalabilmesi için son çare olarak boğazını delmekte buldu. Yaralı daha sonra olay yerine gelen 112 acil sağlık ekiplerine teslim edilirken, Doktor Bircan Yarıcı yaptığı müdehaleleri de onlara anlattı.
Akyazı Devlet Hastanesi'nde müdahalesi yapılan motosiklet sürücüsü, daha sonra Sakarya Eğitim ve Araştırma Hastanesi'ne sevkedildi. Durumunun iyiye gitmekte olduğu belirtildi.
(Kaynak:Milliyet)
 
Katılım
24 Ara 2011
Mesajlar
801
O kadın olmasaydı çocuk ölmüştü bu kadar net.
Umarım arkadaşımı ders çıkarır da bundan sonra bakkala bile kask takar.
 
Katılım
12 Nis 2007
Mesajlar
2,059
akyazı benim memleketim,kimse kask takmaz ehliyet yok motorlarda plaka yok,allah sonumuzu hayr etsin...
 
Katılım
6 Ara 2010
Mesajlar
2,175
O kadın olmasaydı çocuk ölmüştü bu kadar net.
Umarım arkadaşımı ders çıkarır da bundan sonra bakkala bile kask takar.

Kesinlikle takmaz hocam emin ol!
Kask takma niyeti azıcık kafasında olsaydı, kask kafasında olurdu zaten.
Birde Sakaryalı arkadaş kimse takmıyor demiş, bizim buralarda da genelde her yerde böyle, sürü psikolojisinden kurtulmak zordur.
 
Katılım
1 Tem 2006
Mesajlar
2,232
Motosikleti
Suzuki GSX S1000 & Sym Joyride 300
Akyazı tam mobiletli ergen çocukların mekanı. Kask ın varlığından bile bihaber olduklarından eminim.
 
Katılım
19 Mar 2013
Mesajlar
291
Akyazı tam mobiletli ergen çocukların mekanı. Kask ın varlığından bile bihaber olduklarından eminim.


yemin ediyorum geliboluda aynı abi ben mobiletle gezerken polis durdu dedimki şimdi babafingolara geldik adam tutdu eliimi tebrik etti kask taktım diye bence bisiklete binerken bile kask takmak lazım :) ben onu bilirim
 
Katılım
21 Nis 2013
Mesajlar
89
Helal olsun o doktor kadına valla beyler şu kaskları takın ya artistlik olsun diye şu kaskı takmayanların sonu hep böyle oluyor havayı boşverin kendi canınızı düşünün.
 
Katılım
1 Eyl 2008
Mesajlar
1,231
Doktor yanlış bir müdahale yapsaydı birçok insan sözlü linç girişimine başlayacaktı.
Helal olsun doktor hanıma gerçekten helal olsun.Cesurmuş.
 
Katılım
25 Mar 2006
Mesajlar
3,978
Bu müdahalenin adı trakeostomi ya da traketomidir. Düşündüğünüzden daha fazla kullanılır. Yabancı bir nesne veya dil nefes yolunu tıkarsa akciğerlere hava ulaşması için yapılan bir müdahaledir. Sağlık çalışanı olan arkadaşlar daha iyi anlatacaktır eminim. Boyunun ön tarafında adem elması da denilen çıkıntının hemen altını parmağınızla yoklarsanız ufak bir çukur olduğunu hissedeceksiniz. İşte o çukurun hemen arkasında soluk borusu vardır. Yeterince keskin bir nesneyle (maket bıçağı, çakı vs. ama tercihen bisturi diye tahmin ediyorum) orada bir kesik açıp ufak bir boru sokularak hasta/kazazedenin akciğerlerine hava gitmesi sağlanır. Boru olarak kullanılacak bir nesne tükenmez kalem gövdesi bile olabilir. Tabii bu örnekte de olduğu gibi prosedürün bir doktor veya en azından hemşire gibi bir sağlık çalışanı tarafından yapılması tercih edilir.

akyazı benim memleketim,kimse kask takmaz ehliyet yok motorlarda plaka yok,allah sonumuzu hayr etsin...

Hayret ediyorum Kenan Sofuoğlu da Akyazı'lıdır, hatta yanılmıyorsam şu an Akyazı'da veya yakınında yaşıyor. Kenan abilerinden biraz örnek alsınlar veyahut Kenan bu işe bir el atsın...
 
Katılım
14 Nis 2013
Mesajlar
52
sb55ax.jpg

SAKARYA'nın Akyazı İlçesinde 3 hafta önce motosikletiyle hafif ticari araca çarpması sonucu yaralanan, boğazına kaçan dili ise olay yerinden tesadüfen geçmekte olan doktor tarafından çıkarılarak hayatta kalması sağlanan 65 yaşındaki Behçet Çelik, tedavi gördüğü hastanede yaşamını yitirdi.
 
Katılım
16 Tem 2008
Mesajlar
9,061
boğaz delerek ilkyardım mı olurmuş!
böyle cahillik böyle sorumsuzluk olmaz!!!
 
Katılım
29 Şub 2012
Mesajlar
76
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
boğaz delerek ilkyardım mı olurmuş!
böyle cahillik böyle sorumsuzluk olmaz!!!
Aklı kıt arkadaş, boğazını delmeseydi o doktor ; adam solunum yetersizliğinden ölürdü.
Dil ters dönmüş, soluk borusunu tıkamış ne yapacak doktor hayat öpücüğü mü verecek ?
Boğazı delip oksijen almasını sağlamaktan başka çaresi yok.Dili çıkarma imkanı olsaydı emin ol o yönteme gerek kalmazdı demi?

Enduro sürücüleri dağları aşıyorlar orada bir kaza olsa kayaya çarpsa dili soluk borusu tıkasa ne yapacaklar ? (Allahkorusun)
Oraya 2 dakika içinde ambulans helikopteri gelemez gelene kadar o adam solunum yetersizliğinden ölür.

Sağlık dersinde geçen hafta hocamız anlattı.(Lise)
:)
 
Katılım
16 Tem 2008
Mesajlar
9,061
Aklı kıt arkadaş, boğazını delmeseydi o doktor ; adam solunum yetersizliğinden ölürdü.
Dil ters dönmüş, soluk borusunu tıkamış ne yapacak doktor hayat öpücüğü mü verecek ?
Boğazı delip oksijen almasını sağlamaktan başka çaresi yok.Dili çıkarma imkanı olsaydı emin ol o yönteme gerek kalmazdı demi?

Enduro sürücüleri dağları aşıyorlar orada bir kaza olsa kayaya çarpsa dili soluk borusu tıkasa ne yapacaklar ? (Allahkorusun)
Oraya 2 dakika içinde ambulans helikopteri gelemez gelene kadar o adam solunum yetersizliğinden ölür.

Sağlık dersinde geçen hafta hocamız anlattı.(Lise)
:)

olmaz öyle şey.
boğaz delinerek yardım mı olur.
hemi insan ağzıyla nefes alır, boğazını delince boğazından hava mı çekecek?
birbirimizi kandırmayalım, ortada büyük bi cahillik vvar.
yazık olmuş adamın boğazına
 
Katılım
29 Şub 2012
Mesajlar
76
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
olmaz öyle şey.
boğaz delinerek yardım mı olur.
hemi insan ağzıyla nefes alır, boğazını delince boğazından hava mı çekecek?
birbirimizi kandırmayalım, ortada büyük bi cahillik vvar.
yazık olmuş adamın boğazına

Şimdi bak dilin geriye doğru kaçtı tamam mı soluk borusunu tıkıyor.O anda ağzınla nefes alamazsın.
Nefesini tut 10 sn, ağzını aç (ama nefes ALMA).Sonra japon balıkları gibi aç kapa nefesini tut.
Noldu ? Anladın demi bu sefer :) Kadın doğru ve cesaretli ilkyardım yapmış.

''boğazını delince boğazından hava mı çekecek?''
Kısaca;Evet boğazından hava çekecek ama senin anlayacağın ağzına nefes gelmeyecek. O boğazdaki delik sayesinde yaralının ciğerlerine oksijen gidecek kan dolaşımı sayesinde beyne ulaşacak ve hasta ölmeyecek.Yani kardeşim cahilce değil.O doktoru tebrik etmek lazım:rendeer:

 
Katılım
16 Tem 2008
Mesajlar
9,061
Şimdi bak dilin geriye doğru kaçtı tamam mı soluk borusunu tıkıyor.O anda ağzınla nefes alamazsın.
Nefesini tut 10 sn, ağzını aç (ama nefes ALMA).Sonra japon balıkları gibi aç kapa nefesini tut.
Noldu ? Anladın demi bu sefer :) Kadın doğru ve cesaretli ilkyardım yapmış.

''boğazını delince boğazından hava mı çekecek?''
Kısaca;Evet boğazından hava çekecek ama senin anlayacağın ağzına nefes gelmeyecek. O boğazdaki delik sayesinde yaralının ciğerlerine oksijen gidecek kan dolaşımı sayesinde beyne ulaşacak ve hasta ölmeyecek.Yani kardeşim cahilce değil.O doktoru tebrik etmek lazım:rendeer:


arkadaşım, biz ağzımızla nefes alan varlıklarız, boğazı deldiğimizde ordan hava çekemeyiz, tersine içimizdeki hava delikten dışarı çıkar.
örnek olarak hızlıca derin bi nefes çekiniz, bu işi yapan ağzımızdır, havayı ağzımızla çekeriz.

mesacın ne, onu söyle :)

the message;

"etme cahille sohbet .küstürürsün; silme cam kırığıyla tötünü, kestirirsin"

the message 2.0.0;

"ne söylersen söyle, söylediğin, karşındakinin anladığı kadardır" :)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst