Kawasaki Kawasaki KLR 650 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
6 Mar 2006
Mesajlar
1,013
100 kmdeki yakıt miktarın 5,5 6 ve üzeri
Olsaydı sorun olduğu düşünülebilirdi.
5 litre bunun için erken ve normal.

Müşür için ise;
İptal edilme gerekçesi daha önemli.
Radyatörde ve tesisatta sorun yoksa
Üzerindede çalışmayan müşür olsa dahi
Diş yapısına uygun 85 veya 90 derecelik
Müşürleri oto elektrikçilerde bulabilirsin.

Motorun ısısını yükseltip testini iyi yapman lazım.

Sizin kafanızı epey ütüleyeceğim bundan sonra, kusura bakmayın artık şimdiden.
fan müşürünü manuel kontrole alma sebebi, antalya şartlarında müşürün fanı devreye sokması yeterli gelmiyor, o yüzden iptal edip kendi kontrolümüze aldık dendi, ama ben eski haline döndüreceğim tabi radyatör sorunsuz çalışıyormu, devirdaim normal mi hepsini kontrol edeceğim, radyatörde sorun varsa ona göre bir çözüm düşüneceğim, uzun yolda normal olarak bir sıkıntı yok fakat şehir içinde ciddi bir hararet baş gösteriyor. Ciddi bir bakıma gireceğiz elektrik tesisatı, soğutma sistemi, motor, frenler, debriyaj,süspansiyon, sele elden geçecek.

ihtiyacım olan bazı parçalar var
arka sinyaller (orjinal 2 adet)
H4 led yada halojen ampul
sis far takımı
elcik koruma (Ufo Caiman sipariş ettim)
yan çanta bağlantı demirleri
Sele kılıfı (kawasaki logolu eBay’da buldum)
Tur camı (Gp kompozit crf 250 uyumlu tur camını getirtip deneyeceğim )
Aynalar (Suzuki’de kare aynalara alışmışım, yuvarlak garip geldi, kare ile değiştireceğim)
Arka stop lambası (hafif kırık, çıkma bulursam değiştireceğim)
Lastikler (üzerinde sıfır mitas touring force var, metzeler tourance ile değiştirip, mitasları yedeğe çekeceğim)
Elcik ısıtma (genelde kışın da bindiğim için gerekli)

şimdilik aklıma gelen bunlar
 

F54

Katılım
25 Haz 2010
Mesajlar
14,951
Enjeksiyonlu makine karbüratörlüye göre yakıtı daha verimli yakar, 660 artık Yamaha’nın tek silindirli üretilen son enduro motosikleti oldu, yeni çıkan model çift silindir.

EVET YAMAHA EN SON TEK SİLİNDİR ENDURODAN VAZGEÇTİ DOĞRU MU YAPTI EVET AMA FİYATLAR AZCIK TUZLU GELEBİLİR
 
Katılım
6 Mar 2006
Mesajlar
1,013
EVET YAMAHA EN SON TEK SİLİNDİR ENDURODAN VAZGEÇTİ DOĞRU MU YAPTI EVET AMA FİYATLAR AZCIK TUZLU GELEBİLİR

Bence şu an sıfır alınabilecek en iyi rally-macera motorunu piyasaya sürdü yamaha, yere yatırdığında grenaj vb plastik aksam yerle temas etmeyecek şekilde tasarlanmış, 200kg ıslak ağırlığı var, fiyatıda çok iyi yakında yükselebilir, 64.950 lansman fiyatı var öncelikli Avrupa tur planım olsa kesinlikle düşünürdüm.

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:25 ----------

ihtiyaç listesinde unuttuğum, egzoz koruma demiri, tam sağ bacağıma denk gelen kısımdaki boruya takılan parça, çıkma yada benzer bulabilirsem takacağım.
 
Katılım
25 Haz 2005
Mesajlar
1,892
fan müşürünü manuel kontrole alma sebebi, antalya şartlarında müşürün fanı devreye sokması yeterli gelmiyor, o yüzden iptal edip kendi kontrolümüze aldık dendi,

yeterli gelmiyor ifadesi biraz muğlak kalmış.termostat varmı? ve çalışıyormu?

yeterli olmayınca bunun yeterini kim neye hangi kritere göre belirliyor?
hararet göstergesimi var?

her neyse ...
doğrusu şu.fan tesisatını hararet müşürü ile birlikte olması gereken şekile getirin.

sıcak bölgelerde ve sıkışık trafikte motorun ısısı arttığı için fan daha fazla açıp kapar..
müşür 90 lıksa su sıcaklığı 90 dereceye ulaşınca fanı çalıştırır 87 derecede durdurur.

2 dakika sonra tekrar ısı yükselince aynı şekilde devam eder.

araya anahtar koyarak bu sürekli çalıştırabilinir.(örneğin sıkışık trafikten çıkana kadar)
anladığım kadarı ile işin başındasınız,yaşayarak daha iyi tecrübe edersiniz.

size tavsiyem özellikle klr için tamircilere servislere ustalara çok fazla güvenmeyin.

çok araştırın yurt dışı kaynaklı bilgiler daha doğrudur.
 
Katılım
6 Mar 2006
Mesajlar
1,013
yeterli gelmiyor ifadesi biraz muğlak kalmış.termostat varmı? ve çalışıyormu?

yeterli olmayınca bunun yeterini kim neye hangi kritere göre belirliyor?
hararet göstergesimi var?

her neyse ...
doğrusu şu.fan tesisatını hararet müşürü ile birlikte olması gereken şekile getirin.

sıcak bölgelerde ve sıkışık trafikte motorun ısısı arttığı için fan daha fazla açıp kapar..
müşür 90 lıksa su sıcaklığı 90 dereceye ulaşınca fanı çalıştırır 87 derecede durdurur.

2 dakika sonra tekrar ısı yükselince aynı şekilde devam eder.

araya anahtar koyarak bu sürekli çalıştırabilinir.(örneğin sıkışık trafikten çıkana kadar)
anladığım kadarı ile işin başındasınız,yaşayarak daha iyi tecrübe edersiniz.

size tavsiyem özellikle klr için tamircilere servislere ustalara çok fazla güvenmeyin.

çok araştırın yurt dışı kaynaklı bilgiler daha doğrudur.

manuel anahtar zaten mevcut, ben müşürü de eski hale getireceğim ama radyatör, tesisat ve devirdaim ne durumda hepsini test edeceğim
 
Katılım
6 Mar 2006
Mesajlar
1,013
Motosikletin önceki sahibi sele döşemesini değiştirmiş ve doğal olarak orjinal görüntüden uzaklaşmış, motoruma değer katacağına inanarak, Atina’da el yapımı sipariş üzerine sele kılıfı yapan bir firma buldum MotoK Seat, adresi https://motok-seats.com/store/global/index.php/who-we-are yanları deri, üzeri terletmeyen su geçirmez malzemeden bir kılıf sipariş ettim, bakalım nasıl olacak, sitesindeki fotoğraflar aşağıdaki gibi, ben uygulayınca nasıl olacak yine fotoğraf yollarım.

VDkAdY.jpeg


Y7kuoT.jpeg
 
Katılım
6 Mar 2006
Mesajlar
1,013
Elcik korumalar geldi, montajını yaptım fakat tekrar sökmem gerekecek, elcik ısıtma ve yeni manetler sipariş ettim, onlar gelince sökmem gerekecek. Elcik korumalar İtalyan UFO Caiman.

u8k2kq.jpeg


vqHaCP.jpeg


4U7vNt.jpeg
 
Katılım
6 Mar 2006
Mesajlar
1,013
Bu sabah KLR650’yi radyatör müşürü değişimi ve tesisat, termostat, devirdaim kontrolü için bıraktım. Külbütör kapağından yağ sızıntısı vardı, külbütör kapak contası sipariş ettim o da değişecek, ısıya dayanıklı sıvı contalar ile tamir ediliyor ama en sağlıklısı contayı yenisi ile değiştirmek.

Tur camı arayışım sürüyor, yamaha wr250 uyumlu bir tur camı sipariş ettim, gelince monte edip edemeyeceğime bakacağım, bağlantı parçalarında değişiklik yapıp monte edilebilecek gibi görürsem deneyeceğim, olmayacak gibi ise iade edeceğim.

2xeJpv.jpeg

icnw3A.jpeg
 
Katılım
25 Haz 2005
Mesajlar
1,892
Facebook marketplace de klr 650 için
Benim koyduğum Bazı parçalar var.
Contalarda var bir bakıver istersen.
 
Katılım
6 Mar 2006
Mesajlar
1,013
Radyatör ve tesisat elden geçti, hortumlardan deforme olanları değiştirdik, yeni müşürü bağladık artık fan olması gerektiği gibi otomatik devreye girip duruyor, bujiyi de değiştirdim, şu an kafam daha rahat, fanı manuel kontrol etmek beni tedirgin ediyordu, açmayı unutursun, açarsın durduğun yerde kapatmayı unutursun aküyü yersin tamamen problem, ısparta dönüşü yolda zincirim çıktı, onu yerine takmakla uğraştım biraz, orta sehpa olmayınca yan ayak ile epey zor oluyor zinciri takmak, bugün de DID zincir dişli setine bakıyordum tam, eski zincir bana küstü muhtemelen :pale: Aynalarımı değiştirdim, dünya varmış, Suzuki’den alışık olduğum kare aynalardan taktım görüş harika artık, külbütör kapak contası da değişti ilaveten 400 derece dayanıklı sıvı conta da kullandık, yağ sızıntısı kesilmiş görünüyor, şimdi güzelce gazla silinecek yağlı bölgeler. Koltuk kılıfım dikilmiş postaya verildi eli kulağında o da gelir.


7GMGju.jpeg


VjhNbr.jpeg


qd4pPf.jpeg
 
Katılım
25 Haz 2005
Mesajlar
1,892
Fotoda zincirin salınımı fazla.
Gerilmiyorsa değiştirin.
Ön arka dişli takım olarak değişmesini tavsiye ederim.
Dişlilerde aşınma fazla ise yeni zincirde bozulacaktır.
 
Katılım
6 Mar 2006
Mesajlar
1,013
Fotoda zincirin salınımı fazla.
Gerilmiyorsa değiştirin.
Ön arka dişli takım olarak değişmesini tavsiye ederim.
Dişlilerde aşınma fazla ise yeni zincirde bozulacaktır.

Zincir boşluğum fazla evet, bakla eksiltme yapabilirim ama set olarak değişim daha sağlıklı olacak, zincir klavuzu da özelliğini kaybetmiş onu da değiştireceğim, DID marka bir set var 2011-2017 modellere uygun diyor onu arka dişli ön dişli sayılarını, zincir uzunluğunu kontrol edip ona göre sipariş vereceğim. Yavaş yavaş toparlanıyor bakalım.
 
Katılım
6 Mar 2006
Mesajlar
1,013
Vites pedalı nutring keçesini değiştiren oldu mu hiç, yağ kaçağı görüyorum ve keçeyi değiştirmek istiyorum, keçe ölçüsünü üzerinden okuyamadım, ebay’da 25x13x7mm gibi ölçüde keçeler gördüm bu rakam doğru mu acaba?
 
Katılım
6 Mar 2006
Mesajlar
1,013
Zincir boşluğum fazla evet, bakla eksiltme yapabilirim ama set olarak değişim daha sağlıklı olacak, zincir klavuzu da özelliğini kaybetmiş onu da değiştireceğim, DID marka bir set var 2011-2017 modellere uygun diyor onu arka dişli ön dişli sayılarını, zincir uzunluğunu kontrol edip ona göre sipariş vereceğim. Yavaş yavaş toparlanıyor bakalım.

Zincir dişli seti elime ulaşıp değiştirene kadar mevcut zinciri gerdim, boşluğunu aldım, çokta sıkı germedim boşluk bıraktım biraz, eskiye göre baya iyi oldu epey boşluk vardı önceden.

3XuuoT.jpeg


W0yS9g.jpeg


---------- Mesajlar birleştirildi - 11:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:01 ----------

Atina’da özel diktirdiğim sele kılıfım bugün elime ulaştı, seleyi söküp Antalya’da döşeme ustama götürüp değişimini yaptıracağım, bitince nasıl olacak bakalım.

i2wjSN.jpeg

O9SuUe.jpeg

lPG5Tl.jpeg

8RmVFZ.jpeg
 

F54

Katılım
25 Haz 2010
Mesajlar
14,951
büyük motorda zincir çok önemli hatta enduro da üzerinde sürücü varken ayar yapılır çünkü amortisör salınımı fazla çok gerersen kopar bol bırakırsan atar
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,032
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
Güzel olmuş, sadece dış kaplama değişti değil mi? Sele doldu malzemesine bir şey yaptınız mı?
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst