Kawasaki Kawasaki ER5 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
14 May 2009
Mesajlar
131
Geçen haftaki Ayvalık gezisinde hız ortalama 80-90 civarıydı. 215 km'de 33 TL'lik benzin yaktı. Şehirler arasında zorlamassan aslında az yakıyor. Ama 80-90 hız da grup sürüşü haricinde çok can sıkar. Ha bu arada otomobil olarak da ben de multijet Albea var. Motordan daha az yakıyor. Eşime bu durumu anlatmak da zor oluyor tabi:pr:
 
Katılım
13 Tem 2009
Mesajlar
75
Geçen haftaki Ayvalık gezisinde hız ortalama 80-90 civarıydı. 215 km'de 33 TL'lik benzin yaktı. Şehirler arasında zorlamassan aslında az yakıyor. Ama 80-90 hız da grup sürüşü haricinde çok can sıkar. Ha bu arada otomobil olarak da ben de multijet Albea var. Motordan daha az yakıyor. Eşime bu durumu anlatmak da zor oluyor tabi:pr:

Benim pederde de punto var 50 tl benzinle iki hafta gezdim :queen:
 
Katılım
27 Mar 2010
Mesajlar
635
Geçen haftaki Ayvalık gezisinde hız ortalama 80-90 civarıydı. 215 km'de 33 TL'lik benzin yaktı. Şehirler arasında zorlamassan aslında az yakıyor. Ama 80-90 hız da grup sürüşü haricinde çok can sıkar. Ha bu arada otomobil olarak da ben de multijet Albea var. Motordan daha az yakıyor. Eşime bu durumu anlatmak da zor oluyor tabi:pr:

evet aynen bende de bmw 3.16i vardı onla aynı yakıyo nerdeyse :farao:
 
Katılım
25 May 2009
Mesajlar
3,690
:farao:

hemen dediklerini dikkate aldım abim bu arada yağı vede motorun radyatör suyunu değiştirsem iyi olacak aldığım kişi 500 km önce değiştirdim dedi yağını genede güvenemedim dediklerinden sonra en iyisi baştan bakım yapmak olcak. bu arada şunuda söyliyim zincirden ses geliyordu diyordum yaa o sorun kalmadı gaz yağıyla 1 saat ugrastım temizledim yeniden yagladım düzeldi şimdi canavar gibi alet :queen:

bu arada hangi yağı kullanım arkadaslar birde fiyatları ne aralıkta???

ayrıca lastik basıncları nedir ben öne 32 arkaya 36 basıyorum ama arka inik gibime geliyor:farao:

degiştirmekte her zaman fayda var başın rahat olur.
motor yağı olarak Motul kullan,olmadı castrol kullan
lastik basıncı ön 30-32 arası
arka 34-36 arası
zincir yağını ben gulf kullanıyorum ve her 400-500 km de bir zinciri temizler yağlarım biraz titiz bir yapım var malesef :p
 
Katılım
27 Mar 2010
Mesajlar
635
degiştirmekte her zaman fayda var başın rahat olur.
motor yağı olarak Motul kullan,olmadı castrol kullan
lastik basıncı ön 30-32 arası
arka 34-36 arası
zincir yağını ben gulf kullanıyorum ve her 400-500 km de bir zinciri temizler yağlarım biraz titiz bir yapım var malesef :p

hafta sonu değiştircem kısmetse yağını lastik basınclarını dediğin gibi yapıyorum:cat:

zincir yağı olarak ıpone zincir yağı var beyaz bir yağ ama çok güzel zincire resmen yapışıyor. yagladığım akşamın sabahı zincirin üzerinde 3 tane sinek buldum yapışıp kurtulamamışlar:queen: yazları sinek kov olarak kullanmayı düşünüyoırum :mrgreen::p
 
Katılım
13 Tem 2009
Mesajlar
75
En sonunda bende motosikletimi resmedebildim :p

7902.jpg

7914.jpg

7921.jpg

7926.jpg
 
Katılım
27 Mar 2010
Mesajlar
635
höyt navigazyon da varmış ciks olmuş :cat:maşallah allah kaza bela vermesin çok canlı duruyor motorun:rendeer:
 
Katılım
13 Tem 2009
Mesajlar
75
höyt navigazyon da varmış ciks olmuş :cat:maşallah allah kaza bela vermesin çok canlı duruyor motorun:rendeer:

Teşekkür ederim kardeş. Allah size de kaza bela vermesin. Navigasyona çok ihtiyacım olmuyor aslında ama merakımdan aldım. Bu yaz belki uzun yola çıkarım kısmetse o zaman işe yarayacak :)

Haziranın ilk haftası iskenderuna gitme ihtimalim var. Antalyaya inip orada bir gün kalıp oradan iskenderuna geçmek istiyorum. Böyle bir planı veya o istikamete gidecek olan varsa birlikte gidebiliriz.
 
Katılım
27 Mar 2010
Mesajlar
635
Teşekkür ederim kardeş. Allah size de kaza bela vermesin. Navigasyona çok ihtiyacım olmuyor aslında ama merakımdan aldım. Bu yaz belki uzun yola çıkarım kısmetse o zaman işe yarayacak :)

Haziranın ilk haftası iskenderuna gitme ihtimalim var. Antalyaya inip orada bir gün kalıp oradan iskenderuna geçmek istiyorum. Böyle bir planı veya o istikamete gidecek olan varsa birlikte gidebiliriz.

gel antalya da ben seni ağırlarım. ayrıca bende mersine gidesim var ama nasıl olur bilemem detaylı konusuruz:cat:

bu arada gene dün akşam ve sabah aynı sorunla karşılaştım çok telaşa kapıldım arkadaşlar motoru sürerken birden gaz yemiyor. dün daha beteri oldu devir saati birden 0 a indi ondan gaz verdim egzozdan torpil gibi iki kere patladı :queen: çok hoşuma gitti:p ama bu tehlike çanları demek:pr:

ve sabahta aynısı oldu bir ara bastım motor kendine gelir gibi oldu sonra gene tekrarladı sonra dükkana geldiğin önce ki gün siteye yorum yapmıştı abimizin biri benzin karışştırmış olabilir demişti yağ konulan yeri bir açtım felaket benzin kokuyor:farao: herhalde ogun pri konumunda bırakmıştım ondan oldu herhalde
tavsiyeleriniz ne olur arkadaslar??? yağı değiştircem filtreyle beraber başka ne yapmamı önerirsin birde motorun suyunu yeniletiyim diyorum sonuçta yaz geldi ?
 
Katılım
13 Tem 2009
Mesajlar
75
gel antalya da ben seni ağırlarım. ayrıca bende mersine gidesim var ama nasıl olur bilemem detaylı konusuruz:cat:

bu arada gene dün akşam ve sabah aynı sorunla karşılaştım çok telaşa kapıldım arkadaşlar motoru sürerken birden gaz yemiyor. dün daha beteri oldu devir saati birden 0 a indi ondan gaz verdim egzozdan torpil gibi iki kere patladı :queen: çok hoşuma gitti:p ama bu tehlike çanları demek:pr:

ve sabahta aynısı oldu bir ara bastım motor kendine gelir gibi oldu sonra gene tekrarladı sonra dükkana geldiğin önce ki gün siteye yorum yapmıştı abimizin biri benzin karışştırmış olabilir demişti yağ konulan yeri bir açtım felaket benzin kokuyor:farao: herhalde ogun pri konumunda bırakmıştım ondan oldu herhalde
tavsiyeleriniz ne olur arkadaslar??? yağı değiştircem filtreyle beraber başka ne yapmamı önerirsin birde motorun suyunu yeniletiyim diyorum sonuçta yaz geldi ?

Teşekkür ederim kardeş söz seni görmeden antalyadan ayrılmayacağım :mrgreen:

Sen biran önce o yağı değiştir filtre ile birlikte. Önce yağı boşalt sonra filtreyi sök üst kapağıda aç o şekilde 5-6 saat kalsın derim. İçindeki benzin tam olarak ucmazsa aynı sorunu yaşarsın diye düşünüyorum.

Bu pri konumu canımı sıktı! Ben hiç kullanmıyorum orayı ama yanlışlıkla kalsa ya da biri oynasa böyle sorun olacak olması ne kadar kötü!!

Sen bu problemi çözmeden motosikleti çalıştırma bile zarar verir motora.
 
Katılım
25 May 2009
Mesajlar
3,690
gel antalya da ben seni ağırlarım. ayrıca bende mersine gidesim var ama nasıl olur bilemem detaylı konusuruz:cat:

bu arada gene dün akşam ve sabah aynı sorunla karşılaştım çok telaşa kapıldım arkadaşlar motoru sürerken birden gaz yemiyor. dün daha beteri oldu devir saati birden 0 a indi ondan gaz verdim egzozdan torpil gibi iki kere patladı :queen: çok hoşuma gitti:p ama bu tehlike çanları demek:pr:

ve sabahta aynısı oldu bir ara bastım motor kendine gelir gibi oldu sonra gene tekrarladı sonra dükkana geldiğin önce ki gün siteye yorum yapmıştı abimizin biri benzin karışştırmış olabilir demişti yağ konulan yeri bir açtım felaket benzin kokuyor:farao: herhalde ogun pri konumunda bırakmıştım ondan oldu herhalde
tavsiyeleriniz ne olur arkadaslar??? yağı değiştircem filtreyle beraber başka ne yapmamı önerirsin birde motorun suyunu yeniletiyim diyorum sonuçta yaz geldi ?

çok kötü bir durum seninde başına geldi inşallah o şekilde yol yapmamışsındır motorla :silent:
motorun içindeki yağı komple boşalt-yağ filtresini çıkart yağını boşalt
hava filtresini çıkart hava filtresinin alt kısmına bak birikmiş yağ-benzin karışımı varmı
sonra hava filtresinin sağ alt kısmından ince bir hortum çıkar,sağ maşanın ordan görebilirsin hortumu ucunda tıpa vardır o tıpayı çıkart içinde kalmış yağ-benzin olabilir boşalsın sonra aynı şekilde yerine takarsın
yeni bir hava filtresi takmalısın motoruna
sonra bulabilirsen uygun fiyatlı bir yağ koy motoruna rolantide çalıştır bir müddet ve O koydugun yağıda boşalt
sonra yağ filtresini sök yağ kapağı açık şekilde 1-2 saat motoru beklet yağını koymadan
sonra yağ filtresini tak yağını koy 3-5 dakka rolantide çalışsın motor
hafif hafif gaz ver boşta bak bakalım tekleme yapıyormu-yoksa güzel gaz yiyormu
bunları yapabilecegini tahmin ederek yazdım
eğer pek anlamıyorsan en güzeli bir ustaya yaptırman
aklınızda olsun ne şekilde olursa olsun benzin muslugunu pri kunumuna almayın
aslında pri konumu yatan motoru ilk çalıştırma anında kısa bir süre pri konumuna alıp karbüratöre direk yakıt akışını sağlamak ve çalışmasını kolaylaştırmak
er 5 normalde yakıtı vakum sistemiyle emiş yapar ve motor'da her hangi bir sıkıntı çıkarmaz.
sana kolay gelsin dikkat et motorun zarar görmesin-sonra çok masraf açar başına
 
Katılım
27 Mar 2010
Mesajlar
635
çok kötü bir durum seninde başına geldi inşallah o şekilde yol yapmamışsındır motorla :silent:
motorun içindeki yağı komple boşalt-yağ filtresini çıkart yağını boşalt
hava filtresini çıkart hava filtresinin alt kısmına bak birikmiş yağ-benzin karışımı varmı
sonra hava filtresinin sağ alt kısmından ince bir hortum çıkar,sağ maşanın ordan görebilirsin hortumu ucunda tıpa vardır o tıpayı çıkart içinde kalmış yağ-benzin olabilir boşalsın sonra aynı şekilde yerine takarsın
yeni bir hava filtresi takmalısın motoruna
sonra bulabilirsen uygun fiyatlı bir yağ koy motoruna rolantide çalıştır bir müddet ve O koydugun yağıda boşalt
sonra yağ filtresini sök yağ kapağı açık şekilde 1-2 saat motoru beklet yağını koymadan
sonra yağ filtresini tak yağını koy 3-5 dakka rolantide çalışsın motor
hafif hafif gaz ver boşta bak bakalım tekleme yapıyormu-yoksa güzel gaz yiyormu
bunları yapabilecegini tahmin ederek yazdım
eğer pek anlamıyorsan en güzeli bir ustaya yaptırman
aklınızda olsun ne şekilde olursa olsun benzin muslugunu pri kunumuna almayın
aslında pri konumu yatan motoru ilk çalıştırma anında kısa bir süre pri konumuna alıp karbüratöre direk yakıt akışını sağlamak ve çalışmasını kolaylaştırmak
er 5 normalde yakıtı vakum sistemiyle emiş yapar ve motor'da her hangi bir sıkıntı çıkarmaz.
sana kolay gelsin dikkat et motorun zarar görmesin-sonra çok masraf açar başına

abim korkulacak bişey yokmuş :cherry: ustaya götürdüm zaten çalışmasında falan birşey yoktu motorun arada bir dediğim şey yapıyordu:farao: baya bir korktum motora bişey olcak die yavas yavas 80 i geçmeden ustanın oraya götürdüm yolda hiç tekleme veya devir düşmesi olmadı. Daha sonra sorunu anlattım tamm hallederiz dedi:pale: yağını değiştirdi yanlız 2 saat dediğiniz gibi beklettirdim ama usta dedi yağa benzin karışmamış dedi karışsa yağdan belli olurdu dedi sadece yağın eski dedi:pr: bende iyi yağdan koy dedim castrol koy dedim. yok dedi iyi istiyorsan shell in tam sentetiğinden koyarım dedi. sitede ki arkadaslar motul la castrol önerdi dedim. Usta onlarda iyidir ama sen bundan kullan tam sentetikte bu iyi dedi iyi dedik usta sensin:p

yağ filtresini k&n nin er-5 uyumlu 303 modelinden taktırdım. hava filtresini çıkarttırıp komple temizlettim baktım hiçbişey yok dediğiniz gibi:queen: içim rahat etti suyuna falan baktırdım şuanda motor 4 4 lük:cat:

150 kağıt sıkışmış içine çıkarınca rahatladı motor:pr::bounce::rendeer:
 
Katılım
25 May 2009
Mesajlar
3,690
abim korkulacak bişey yokmuş :cherry: ustaya götürdüm zaten çalışmasında falan birşey yoktu motorun arada bir dediğim şey yapıyordu:farao: baya bir korktum motora bişey olcak die yavas yavas 80 i geçmeden ustanın oraya götürdüm yolda hiç tekleme veya devir düşmesi olmadı. Daha sonra sorunu anlattım tamm hallederiz dedi:pale: yağını değiştirdi yanlız 2 saat dediğiniz gibi beklettirdim ama usta dedi yağa benzin karışmamış dedi karışsa yağdan belli olurdu dedi sadece yağın eski dedi:pr: bende iyi yağdan koy dedim castrol koy dedim. yok dedi iyi istiyorsan shell in tam sentetiğinden koyarım dedi. sitede ki arkadaslar motul la castrol önerdi dedim. Usta onlarda iyidir ama sen bundan kullan tam sentetikte bu iyi dedi iyi dedik usta sensin:p

yağ filtresini k&n nin er-5 uyumlu 303 modelinden taktırdım. hava filtresini çıkarttırıp komple temizlettim baktım hiçbişey yok dediğiniz gibi:queen: içim rahat etti suyuna falan baktırdım şuanda motor 4 4 lük:cat:

150 kağıt sıkışmış içine çıkarınca rahatladı motor:pr::bounce::rendeer:

iyi yapmışsın ustaya götürmekle
150 tl normaldir
zaten 4 lt yağ alıyorsun 95 tl
303 yağ filtresi japon otoların filtresiyle aynıdır haberin olsun fiyatı 8 tl
gerisi'de işçilik işte
kazasız kullanımlar

bu gün kawasaki er 5'in karbüratör ve hava filtresi-hava filtresi kutusunu temizledim 3 saatimi aldı ama değdi dogrusu saat gibi çalışıyor alet :p
merak edenler olabilir belki diye yeni başlık altında konu açacağım resimli olarak :) ilerde lazım olur yapmak isteyenlere
 
Katılım
27 Mar 2010
Mesajlar
635
iyi yapmışsın ustaya götürmekle
150 tl normaldir
zaten 4 lt yağ alıyorsun 95 tl
303 yağ filtresi japon otoların filtresiyle aynıdır haberin olsun fiyatı 8 tl
gerisi'de işçilik işte
kazasız kullanımlar

bu gün kawasaki er 5'in karbüratör ve hava filtresi-hava filtresi kutusunu temizledim 3 saatimi aldı ama değdi dogrusu saat gibi çalışıyor alet :p
merak edenler olabilir belki diye yeni başlık altında konu açacağım resimli olarak :) ilerde lazım olur yapmak isteyenlere

abim yanlışın var herhalde yağ filtresi bundanhttp://www.motobakkal.com/?urun-5153-K&N-YAG-FiLTRESi-KN-303.html

Bekliyorum özellikle karbüratör temizliğini bende yapcam çünkü:rendeer:
 
Katılım
25 May 2009
Mesajlar
3,690
K & N marka oldugu için fiyat dogal olarak fazla olacaktır
motosiklet parçası satan yerlerde bu tarz yedek parçalar biraz daha pahalı olur
oto parçası satan yerlerde daha uygun fiyata bulabilirsin
hiflo 303 yağ filtresi aynı zamanda Japan mazda marka araçların yağ filtresiyle aynıdır haberin olsun
çogu motosiklet aynı yağ filtresini kullanmakta bulmak o yüzden çok kolay
sana birkaç örnek mesela fiyatlar değişken
http://www.otomobildelisi.com/forum/f36/yamaha-yzf-r6-03-05-hiflo-yag-filtresi-hf-303-a-7886/
http://www.sahibinden.com/ilan/vasi...-05-hiflo-yag-filtresi-hf-303-48675286/detay/
http://www.motoparca.com/index.php?...page.tpl&pop=0&option=com_virtuemart&Itemid=1
http://www.senturkotoaksesuar.com/hflo-ya-fltreler-hf-303.html
http://burak21.com/index.php?p=urun&id=91
http://motodor.com/index.php?js987a9b=472

buda hava filtresi,ben hava filtresini 20 tl'ye filtreciden alıyorum
http://www.motobakkal.com/?urun-408-HIFLO-HAVA-FILTRESi-HFA2502.html
 
Katılım
27 Mar 2010
Mesajlar
635
yaa benim usta da ogun dedi egzantirik zincirinden ses geliyor dedi ben motoru alırken ustaya gösterdim iyi demişti zincir de yeni değişmiş motorumun eski sahibi sölemişti zaten egzozu kapatıyorum tıkır tıkır ne bir şıngırtı var nede başka bişey birde benim bildiğim kadarıyla egzantrik zinciri değişirken sadece sağ kapak açılıyo bu usta motor komple inecek en aşagı 200-500 arası masraf var dedi anlamadım bu işi :silent:
 
Katılım
11 Ara 2006
Mesajlar
815
yaa benim usta da ogun dedi egzantirik zincirinden ses geliyor dedi ben motoru alırken ustaya gösterdim iyi demişti zincir de yeni değişmiş motorumun eski sahibi sölemişti zaten egzozu kapatıyorum tıkır tıkır ne bir şıngırtı var nede başka bişey birde benim bildiğim kadarıyla egzantrik zinciri değişirken sadece sağ kapak açılıyo bu usta motor komple inecek en aşagı 200-500 arası masraf var dedi anlamadım bu işi :silent:

kaç bindeki motorun?bende gösterdim geçen hafta motor 46.000 de hafif bir ses var dedi ustam ki var ama 55-60.000 a kadar egzantrik sorun çıkarmaz dedi bana.:silent:
 
Katılım
25 May 2009
Mesajlar
3,690
egzantrik zinciri Kawasakiler'de 30.000 km den sonra başlıyormuş hafiften ses yapmaya.zaten kawasaki motoru marş ve atkı zincirli bir motor oldugu için dogal olarak sesli çalışan bir motordur.
egzoz çıkışını bir bez ile kapatınca rolantide sesi duyarsınız,aşırı bir ses yoksa sorun yok ama ses fazla ise takım olarak egzatrik zincirini deigştirmek gerekir.
egzantrik zincirini bazı ustalar işçilik fazla çıkmasın diye sadece üst kapağı açarak degişiyorlar.burda sıkıntı orjinal zincir bir bütün halindedir usta ne yapıyor zinciri baklasından ayırıp yerine takıyor.yerinden çıkartılan eski zincir kırank yataklarında boşluga sebep oluyor dogal olarak,sonra yeni takılan egzantrik zinciri o boşlugu fazlasıyla germeye başlıyor ve gerilen krank sıkıntı gösteriyor belli bir süre sonra.tekrar egzantrik zincirini degiştirmek gerekiyor.
asıl olan motoru komple indirip yarıp öyle egzantrik zincirini ve gerekli diger parçaları degiştirip öyle toplamak motoru en sağlıklısı bu şekilde.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst