Geçen haftaki Ayvalık gezisinde hız ortalama 80-90 civarıydı. 215 km'de 33 TL'lik benzin yaktı. Şehirler arasında zorlamassan aslında az yakıyor. Ama 80-90 hız da grup sürüşü haricinde çok can sıkar. Ha bu arada otomobil olarak da ben de multijet Albea var. Motordan daha az yakıyor. Eşime bu durumu anlatmak da zor oluyor tabir:
Geçen haftaki Ayvalık gezisinde hız ortalama 80-90 civarıydı. 215 km'de 33 TL'lik benzin yaktı. Şehirler arasında zorlamassan aslında az yakıyor. Ama 80-90 hız da grup sürüşü haricinde çok can sıkar. Ha bu arada otomobil olarak da ben de multijet Albea var. Motordan daha az yakıyor. Eşime bu durumu anlatmak da zor oluyor tabir:
:farao:
hemen dediklerini dikkate aldım abim bu arada yağı vede motorun radyatör suyunu değiştirsem iyi olacak aldığım kişi 500 km önce değiştirdim dedi yağını genede güvenemedim dediklerinden sonra en iyisi baştan bakım yapmak olcak. bu arada şunuda söyliyim zincirden ses geliyordu diyordum yaa o sorun kalmadı gaz yağıyla 1 saat ugrastım temizledim yeniden yagladım düzeldi şimdi canavar gibi alet :queen:
bu arada hangi yağı kullanım arkadaslar birde fiyatları ne aralıkta???
ayrıca lastik basıncları nedir ben öne 32 arkaya 36 basıyorum ama arka inik gibime geliyor:farao:
degiştirmekte her zaman fayda var başın rahat olur.
motor yağı olarak Motul kullan,olmadı castrol kullan
lastik basıncı ön 30-32 arası
arka 34-36 arası
zincir yağını ben gulf kullanıyorum ve her 400-500 km de bir zinciri temizler yağlarım biraz titiz bir yapım var malesef![]()
höyt navigazyon da varmış ciks olmuş :cat:maşallah allah kaza bela vermesin çok canlı duruyor motorun:rendeer:
Teşekkür ederim kardeş. Allah size de kaza bela vermesin. Navigasyona çok ihtiyacım olmuyor aslında ama merakımdan aldım. Bu yaz belki uzun yola çıkarım kısmetse o zaman işe yarayacak
Haziranın ilk haftası iskenderuna gitme ihtimalim var. Antalyaya inip orada bir gün kalıp oradan iskenderuna geçmek istiyorum. Böyle bir planı veya o istikamete gidecek olan varsa birlikte gidebiliriz.
gel antalya da ben seni ağırlarım. ayrıca bende mersine gidesim var ama nasıl olur bilemem detaylı konusuruz:cat:
bu arada gene dün akşam ve sabah aynı sorunla karşılaştım çok telaşa kapıldım arkadaşlar motoru sürerken birden gaz yemiyor. dün daha beteri oldu devir saati birden 0 a indi ondan gaz verdim egzozdan torpil gibi iki kere patladı :queen: çok hoşuma gittiama bu tehlike çanları demek
r:
ve sabahta aynısı oldu bir ara bastım motor kendine gelir gibi oldu sonra gene tekrarladı sonra dükkana geldiğin önce ki gün siteye yorum yapmıştı abimizin biri benzin karışştırmış olabilir demişti yağ konulan yeri bir açtım felaket benzin kokuyor:farao: herhalde ogun pri konumunda bırakmıştım ondan oldu herhalde
tavsiyeleriniz ne olur arkadaslar??? yağı değiştircem filtreyle beraber başka ne yapmamı önerirsin birde motorun suyunu yeniletiyim diyorum sonuçta yaz geldi ?
gel antalya da ben seni ağırlarım. ayrıca bende mersine gidesim var ama nasıl olur bilemem detaylı konusuruz:cat:
bu arada gene dün akşam ve sabah aynı sorunla karşılaştım çok telaşa kapıldım arkadaşlar motoru sürerken birden gaz yemiyor. dün daha beteri oldu devir saati birden 0 a indi ondan gaz verdim egzozdan torpil gibi iki kere patladı :queen: çok hoşuma gittiama bu tehlike çanları demek
r:
ve sabahta aynısı oldu bir ara bastım motor kendine gelir gibi oldu sonra gene tekrarladı sonra dükkana geldiğin önce ki gün siteye yorum yapmıştı abimizin biri benzin karışştırmış olabilir demişti yağ konulan yeri bir açtım felaket benzin kokuyor:farao: herhalde ogun pri konumunda bırakmıştım ondan oldu herhalde
tavsiyeleriniz ne olur arkadaslar??? yağı değiştircem filtreyle beraber başka ne yapmamı önerirsin birde motorun suyunu yeniletiyim diyorum sonuçta yaz geldi ?
çok kötü bir durum seninde başına geldi inşallah o şekilde yol yapmamışsındır motorla :silent:
motorun içindeki yağı komple boşalt-yağ filtresini çıkart yağını boşalt
hava filtresini çıkart hava filtresinin alt kısmına bak birikmiş yağ-benzin karışımı varmı
sonra hava filtresinin sağ alt kısmından ince bir hortum çıkar,sağ maşanın ordan görebilirsin hortumu ucunda tıpa vardır o tıpayı çıkart içinde kalmış yağ-benzin olabilir boşalsın sonra aynı şekilde yerine takarsın
yeni bir hava filtresi takmalısın motoruna
sonra bulabilirsen uygun fiyatlı bir yağ koy motoruna rolantide çalıştır bir müddet ve O koydugun yağıda boşalt
sonra yağ filtresini sök yağ kapağı açık şekilde 1-2 saat motoru beklet yağını koymadan
sonra yağ filtresini tak yağını koy 3-5 dakka rolantide çalışsın motor
hafif hafif gaz ver boşta bak bakalım tekleme yapıyormu-yoksa güzel gaz yiyormu
bunları yapabilecegini tahmin ederek yazdım
eğer pek anlamıyorsan en güzeli bir ustaya yaptırman
aklınızda olsun ne şekilde olursa olsun benzin muslugunu pri kunumuna almayın
aslında pri konumu yatan motoru ilk çalıştırma anında kısa bir süre pri konumuna alıp karbüratöre direk yakıt akışını sağlamak ve çalışmasını kolaylaştırmak
er 5 normalde yakıtı vakum sistemiyle emiş yapar ve motor'da her hangi bir sıkıntı çıkarmaz.
sana kolay gelsin dikkat et motorun zarar görmesin-sonra çok masraf açar başına
abim korkulacak bişey yokmuş :cherry: ustaya götürdüm zaten çalışmasında falan birşey yoktu motorun arada bir dediğim şey yapıyordu:farao: baya bir korktum motora bişey olcak die yavas yavas 80 i geçmeden ustanın oraya götürdüm yolda hiç tekleme veya devir düşmesi olmadı. Daha sonra sorunu anlattım tamm hallederiz dediale: yağını değiştirdi yanlız 2 saat dediğiniz gibi beklettirdim ama usta dedi yağa benzin karışmamış dedi karışsa yağdan belli olurdu dedi sadece yağın eski dedi
r: bende iyi yağdan koy dedim castrol koy dedim. yok dedi iyi istiyorsan shell in tam sentetiğinden koyarım dedi. sitede ki arkadaslar motul la castrol önerdi dedim. Usta onlarda iyidir ama sen bundan kullan tam sentetikte bu iyi dedi iyi dedik usta sensin
yağ filtresini k&n nin er-5 uyumlu 303 modelinden taktırdım. hava filtresini çıkarttırıp komple temizlettim baktım hiçbişey yok dediğiniz gibi:queen: içim rahat etti suyuna falan baktırdım şuanda motor 4 4 lük:cat:
150 kağıt sıkışmış içine çıkarınca rahatladı motorr::bounce::rendeer:
iyi yapmışsın ustaya götürmekle
150 tl normaldir
zaten 4 lt yağ alıyorsun 95 tl
303 yağ filtresi japon otoların filtresiyle aynıdır haberin olsun fiyatı 8 tl
gerisi'de işçilik işte
kazasız kullanımlar
bu gün kawasaki er 5'in karbüratör ve hava filtresi-hava filtresi kutusunu temizledim 3 saatimi aldı ama değdi dogrusu saat gibi çalışıyor alet
merak edenler olabilir belki diye yeni başlık altında konu açacağım resimli olarakilerde lazım olur yapmak isteyenlere
yaa benim usta da ogun dedi egzantirik zincirinden ses geliyor dedi ben motoru alırken ustaya gösterdim iyi demişti zincir de yeni değişmiş motorumun eski sahibi sölemişti zaten egzozu kapatıyorum tıkır tıkır ne bir şıngırtı var nede başka bişey birde benim bildiğim kadarıyla egzantrik zinciri değişirken sadece sağ kapak açılıyo bu usta motor komple inecek en aşagı 200-500 arası masraf var dedi anlamadım bu işi :silent: