Kask Konusu

Katılım
1 Ocak 2009
Mesajlar
1,586
faydali bilgiler vermekle birlikte arai ve mototaşın reklamını yapmış
herkes 2000 tl verip arai alamaz ki kardeşim.
ikinci el kask konusu çok saçma geldi bana :sunny: ben de ikinci el kask aldım bildiğim güvendiğim bir kişi sonpol'un shoei xr 1100 kaskını aldım .inceledim hiçbir hata yok alındığı tarih belli nekadar kullanıldığı belli üretim tarihi belli ne yani bitik bir kask mı almışım ben şimdi :silent: işe yaramazmış en iyisi atayım çöpe gitsin.:pr: diğer kaskım agv k3 shoei yi alınca şimdi o da ikinci el oldu o da işe yaramaz demek ki...:farao:
tamam arai shoei gibi kasklar gerçekten kaliteli...ama şunu da unutmamak gerek ki verdiğimiz paranın yarısı da isme gidiyor bu da bir türkiye gerçeği birşey isim yapmışsa tamam inanılmaz paralara satılıyor verdiğimiz 2000 tlnin 1000 tlsi isme gidiyor ne yazık ki :pale:
onlara alternatif kasklar da var piyasada aynı malzemeden üretilmiş gerçekten kaliteli sağlam kasklar var. agv,schubert,shark vs
kimse kusura bakmasın ama kaza şans işi öyle oluyor ki 70-80 km ile giderken kaza yapan kişi ölebiliyor,öte yanda 150 km ile kaza yapıp kırıklarla kazayı atlatan adam da biliyorum.sonuçta arai de olsa bazı arkadaşların bahsettiği gibi boyun kırılmasına karşı bir koruyuculuğu yok.en iyisi kaza yapmayacaksın:)
tekeriniz düz bassın Allah kaza bela vermesin kimseye,saygılar

İmkanın varsa bir röntgen cihazına sokar mısın kaskı. Çatlak varsa görünecektir. Eğer varsa gerçekten çöpe atabilirsin. Çünkü kafanda saksı taşıyorsun. Fiyatlar konusunda ise yurt dışından ucuza satılıyor burada kasklar. Ve bir çok motosiklet ekipmanı. Avrupa'yla kafa kafaya belki daha ucuz. Amerika'yla kıyaslanamaz, çünkü orada vergi yok. Dolayısıyla yatırımı kaska yapacaksın hocam. CBR 250 ye değil 125 e bineceksin kafana pahalı bir kask alacaksın.
 
Katılım
14 May 2011
Mesajlar
3,443
ben ls2 nin kaliteli bir kask olduguna inanmıyorum, 80 liraya satılan bir kaskın ne kadara mal ediliyor?
hiç yokken daha iyidir bu da ayrı bi konu
fakat barkın abi bi detayı kaçırmış 2000 tl olan bir kask için, motosiklet kullanıcılarının yüzde 90 ı veremez, vermez...
saglamlıgını tartışmıyorum...
insan saglıgı 2000 tl kadar ucuz mu değil tabi kide.
arai iyidir hoştur cok saglamdır, adamlar arada bir indirim yapıyorlardı..
bu vidyodan sonra indirimde yapmazlar artık :cherry:
 
Katılım
30 Haz 2006
Mesajlar
122
Barkın ağabeyin bu videosunu izleyince hemen arai almaya karar verdim bi koşu gidip aldım chaser-v modelini güzel fakat kaskın kilit kayışını çözemedim nasıl bağlayacağımı videosu falan varsa paylaşabilirseniz sevinirim.
 

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
Ulem videoyu bi izleyebilsem!!!!:pr:
 
Katılım
14 May 2011
Mesajlar
3,443
Tamam iyi güzel ama,sadece satıcının verdiği bilgilerle bu iş biraz yavan kalıyor,ki satıcıda pek okadar bilememiş sanırım arada kumaş olanlar daha iyidir demiş sizde tekrarlamışsınız
aradaki kumaş nedir? pazenmi amerikan bezimi?
olması gereken kevlardır,ve bunları kullanan birde üzerine karbon kask yapan firmalar var
öyle desteksiz atılan gibi 2000-3000 eurolar falanda değil fiyatları,

buyrun bakın http://youtu.be/otgG-g2rSIg
Alman malı Uvex vardır yine mesela 260 euro BMW nin resmi kasklarını yapar oda karbondur.

Marushin 1956 dan beri kask yapan birbaşka Japon firması fiyatlarıda öyle uçuk kaçık değil 270 euro,bir tiyo daha sizlere Türkiyede 540 Liraya alabileceğiniz yer var
kask yere düştümü işi biter denmiş doğrudur olabilir ama hangi kask? kompozit var kompozitçik var
önemli olan içinde kullanılan kumaştır dostum
harcıalem keçe elyaf kullanılırsa (ki arai de düşünce değiştirilmeli dediğine göre bunu kullanıyor) ve polyester reçine ile yapıştırılırsa bildiğiniz fiberglas olur çatlama yapabilir ve çatlak yürür evet
ama keçe yerine kullanılan elyaf malzeme örgü kumaşsa?? biaxcial hatta triaxcial örgü elyaf ise?
hiç duydunmu barkın kardeş bu kumaşları? istediği kadar düşsün sen ben çatlarızda o çatlamaz çatlasada yürümez yürüyemez
birde bu kumaşları kullanıp polyester yerine epoksi reçine kullanan firmalar vardır hele ozaman tadından yenmez
bunlardan sonra birde karbon elyafı düşünelim lutfen,ki karbon elyaf diğer elyaflardan kat kat sağlamdır,sonsuz ömürlüdür,ve en önemlisi epoksi reçine çalışılır.
yani 10x10 olur ve bunu yukarıda yazdığım fiyatlara alabiliyorken arai nin fiberglas kaskına okadar para veren havada kazanıp tavada yiyenlerdendir.
ha kimisi para vermez iki reklamını yapar alır ona lafımız yok
Svglr Slm.

sanırım biraz kafaları karıştırdın hocam biraz daha acarmısın şu dediğini
 
Katılım
5 May 2006
Mesajlar
560
güzel vidyo teşekkürler Barkın abi..


Arkadaşlar benim bi sorunum var cevaplayan olursa sevinirim Shoei xr1100 modeli kaskım var yanakları sıksın diye M beden aldım ama galiba biraz küçük geldi takar çıkarırken artık rahatsızlık vermeye başladı kulaklarım kızarıyo o derece vede yanaklarım hafif etli o kadar sıkıyoki dişlerimi kapıyamıyorum sizce bi beden büyük mü almalıyım saygılar...
 
Katılım
16 Ara 2012
Mesajlar
253
sanırım biraz kafaları karıştırdın hocam biraz daha acarmısın şu dediğini
Kafaları karıştıran ben değilim dostum,
takıldığını sorarsan,reklamını yapacak kadar anlamamya bu işlerden elimden geldiğince anlatırım,aslında yeterince açık yazdığımı düşünüyorum KASK=KARBON bugün bu teknoloji varsa ve yapılıyorsa işin özü budur,insanları korkuttuları kadar pahalıda değildir.
her firma yapabilirmi karbon kaskı? hayır yapamaz
neden yapamaz? alıştıkları polyester elyaf= fiberglas malzemenin dışında farklı bir teknoloji ile imal edilir
nedir bunlar? atmosferik basınç altında ve fırınlama tekniği ile yapılır tabi bu kısaca anlatımdır oralara girmeyelim gereğide yoktur
yani öyle al adam kafası kalıbı sar sür sar sür değildir
bu teknolojiye ulaşmamış firmalar ne yapar? Karbon yapabilene yok pahalı yok gereksiz diye bk atar
Svglr slm
 
Katılım
14 May 2011
Mesajlar
3,443
Kafaları karıştıran ben değilim dostum,
takıldığını sorarsan,reklamını yapacak kadar anlamamya bu işlerden elimden geldiğince anlatırım,aslında yeterince açık yazdığımı düşünüyorum KASK=KARBON işin özü budur,insanları korkuttuları kadar pahalıda değildir.
her firma yapabilirmi karbon kaskı? hayır yapamaz
neden yapamaz? alıştıkları polyester elyaf= fiberglas malzemenin dışında farklı bir teknoloji ile imal edilir
nedir bunlar? atmosferik basınç altında ve fırınlama tekniği ile yapılır tabi bu kısaca anlatımdır oralara girmeyelim gereğide yoktur
yani öyle al adam kafası kalıbı sar sür sar sür değildir
bu teknolojiye ulaşmamış firmalar ne yapar? Karbon yapabilene yok pahalı yok gereksiz diye bk atar
Svglr slm

hocam sana özelden yazmıştım ama?
 
Katılım
29 Nis 2012
Mesajlar
267
100-200 TL lik kask güvenli değilmi yani. çok fazla eleştiri aldığından olsa gerek birkaç kask videosu daha paylaşmış güvenlik sertifikalarından ,çarpışma testlerinden kaç yıldız aldığından bahsetmiş. bilmiyorum pek anlamadım videosundan bişey. ls2 kasklar hakkında bilindik şeyleri söylemiş olmak için söyleyip geçmiş. :p kişisel b yorum yapmaktan çekinilmiş. Kötüyse kötü iyiyse iyi denilebilir arai ye yorum yaptığı gibi
 
Katılım
5 Şub 2009
Mesajlar
1,784
Güzel ama anlamadığım bir konu var...
Madem Arai, önden darbeyi tam koruyamaz diyerek çeneden açılır kask üretmiyor, neden "open face" kaskları var?


Burada çelişki yok mu?
 
Katılım
5 Şub 2009
Mesajlar
1,784
Bunun cevabı ilk sayfada var dikkatli okuyunuz.
Bu arada unutmadan; Arai açık kask yapıyor, çünkü vatandaş açık kaskla belirli süratin üstüne çıkmasın diye yazı yazıyor ve zaten yapısı itibariyle o rüzgardan rahatsız olunduğu için açık kaskla süratli gidilmiyor. Oysa, çenesi açılır kaskın üzerinde çene açık binmeyin yazmasına rağmen, vatandaş o şekilde gezer sonra da, çeneyi indirip 200km/s sürat yapar. Rüzgar rahatsız etmediği için çene açılır kaskın verdiği sahte güven duygusuyla gazlandığında, sonuç gözyaşlarıyla bitebilir.

Eğer bu mesajdan bahsediyorsanız, beni pek tatmin etmedi,
çünkü mevzu çeneyi indirip 200km/s sürat yapmak değil...
açık kaskla 90km hızla yapılan kaza da çok vahim sonuçlar doğurur...
Açık kaska düşülen "belli bir süratı aşmayın" notu işi kurtayor mu yani?
İşin o kısmını anlamadım, mesajı okumadığımdan değil :) Teşekkürler
 
Katılım
23 Ara 2012
Mesajlar
419
Bu arada unutmadan; Arai açık kask yapıyor, çünkü vatandaş açık kaskla belirli süratin üstüne çıkmasın diye yazı yazıyor ve zaten yapısı itibariyle o rüzgardan rahatsız olunduğu için açık kaskla süratli gidilmiyor. Oysa, çenesi açılır kaskın üzerinde çene açık binmeyin yazmasına rağmen, vatandaş o şekilde gezer sonra da, çeneyi indirip 200km/s sürat yapar. Rüzgar rahatsız etmediği için çene açılır kaskın verdiği sahte güven duygusuyla gazlandığında, sonuç gözyaşlarıyla bitebilir.

Eğer bu mesajdan bahsediyorsanız, beni pek tatmin etmedi,
çünkü mevzu çeneyi indirip 200km/s sürat yapmak değil...
açık kaskla 90km hızla yapılan kaza da çok vahim sonuçlar doğurur...
Açık kaska düşülen "belli bir süratı aşmayın" notu işi kurtayır mu yani?
İşin o kısmını anlamadım, mesajı okumadıığımdan değil :) Teşekkürler

Dünya çapında değişkenlik göstermekle birlikte belli limitlerin ve cc nin altına kask zorunlulugu yok bazılarında da belli hızlarda ya yok yada açık kapalı muhabbeti var haliyle çeşitlilik burdan geliyor bu kaskı cublar ve scooterlar için yaptıklarını düşünüyorum içindede kesin bin tane uyarı vardır.
 
Katılım
3 May 2012
Mesajlar
1,162
İmkanın varsa bir röntgen cihazına sokar mısın kaskı. Çatlak varsa görünecektir. Eğer varsa gerçekten çöpe atabilirsin. Çünkü kafanda saksı taşıyorsun. Fiyatlar konusunda ise yurt dışından ucuza satılıyor burada kasklar. Ve bir çok motosiklet ekipmanı. Avrupa'yla kafa kafaya belki daha ucuz. Amerika'yla kıyaslanamaz, çünkü orada vergi yok. Dolayısıyla yatırımı kaska yapacaksın hocam. CBR 250 ye değil 125 e bineceksin kafana pahalı bir kask alacaksın.

hastanede tam teşekküllü check-up yaptırdım taş gibi maşallah :pr::p
ya hocam şaşıyorum sana tabiki öyle ucuz olacak adam gemi gemi ürün getiriyor ne yani perakende fiyatından mı vereceklerdi ...uluslar arası gümrük-ticaret anlaşması diye bir olgudan haberiniz yok galiba...kaldı ki böyle birşey olmamış olsa bile inanın bizim burada tonla para verip aldığımız ürünlerin maliyet fiyatları çok komik .örn: 1000 tl verip de aldığınız dainese bir montun maliyeti 800-900 tl olamaz heralde değil mi...
geçen yaz e-bay dan dainese nin full body armorunu getirtmiştim ve bana 250 tl ye mal oldu .orjinal hem de çakma falan değil. istersen bahsettiğim ürünün türkiye satış fiyatını bir araştır sonra bir daha konuşalım olur mu :mrgreen:

aklıma bir soru daha geldi ya bunca üyesi olan bu sitede kaskı elinden düşüren hiç mi biri yok:silent: ve kaskını düşürdüğü için çöpe atıp yeni kask almaya giden kaç kişi var:silent:citti manada merak ediyorum...
 
Katılım
5 Şub 2009
Mesajlar
1,784
Dünya çapında değişkenlik göstermekle birlikte belli limitlerin ve cc nin altına kask zorunlulugu yok bazılarında da belli hızlarda ya yok yada açık kapalı muhabbeti var haliyle çeşitlilik burdan geliyor bu kaskı cublar ve scooterlar için yaptıklarını düşünüyorum içindede kesin bin tane uyarı vardır.

Dediğiniz doğru olabilir, ben sadece açıklamasının bu şekilde olamayabileceğini belirttim.
Yani bunun açıklaması "çeneden açılır kaskı takan 200km hız yapıyor, açık kask takan bu hızlara çıkamıyor, onun için kullanılabilir" açıklaması yeterli gelmedi...
Arai'nin çenden açılır kask üretmemesinin sebebi daha başka olmalı diye geliyor aklıma
Mesela "yaşanan kazalarda, mekanizma ne kadar sağlam olursa olsun, çeneden açılabilme riski olduğundan dolayı imajına zarar vermemek istemiş olabilir" gibi bir açıklama, Arai'nin neden çeneden açılır kask üretmeyip açık kask ürettiğini daha iyi açıklar bence...

Yok.

............................................................

Abi sövdün mü naptın :)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst