- Katılım
- 9 Eyl 2005
- Mesajlar
- 1,392
- Konu Yazar
- #1
Korhan liseden arkadaşım. Yıllar sonra motosiklet yollarımızı yine birleştirdi
ve buyol bizi Nevşehir, Kapadokya ya yönlendirdi. Kapadokya; güzel atlar diyarı demek. Bizde metal kısraklara binip yola düştük. 20,10,2007 cumartesi günü ben Mersinden Korhan da adana dan çıktı.Otobanda Pozantı kavşağında buluştuk.
ve yola çıkıyoruz. İlk hedef Pozantı
yemek yiyeceğiz. Pozantı’ya giderken yoldan…
endurocunun hali başka
Pozantı da yemek için tünel restoranda mola
bu kadar mola yeter yola devam
Çamardı yoluna sapıyoruz. Yolu daha güzel
tavsiye olunur
elmaların güzelliği insanı cezbediyor
ve işte sonbaharın rengi
inanın manzaraya bakmamak için çok zorlanıyorsunuz. Ama arada bi yoldan gözleri manzaraya kaydırmak bile çok güzel
ve Çamardı yolundan çıkıp Niğde karayoluna giriyoruz. Az ilerde de bu tabela göze çarpıyor
ve derinkuyu ya varıyoruz. Burada yer altı şehri var. Hem sıcak bi kahve hemde ziyaret
ben daha önce birkaç kez gezdiğim için yer altı şehrine girmedim. Denizle dinlendik. Korhan ve Zeynep aşağı indiler….
bu teyze bebek satıyor korhanları beklerken biraz sohpet ettik. Poz vermek istiyo ama hep gülüp bozuyordu
vampirmisin be Korhanım. Kuyuya indin gözlerin değişmiş
Zeynep hanımsa kuyunun en şıkı
bu son iki resimde yer altı şehrinin oradaki kilise.
Fazla oyalanmadan yola devam. Nevşehir merkezden geçip. Uçhisarve göreme üzerinden Çavuşin’i ne gittik. Bizi otel sahibi Ali bey bekliyordu. Eşyaları bırakıp gezmeye devam…
Tekrar uçhisara döndük. Ama Kalenin ışıkları kapalı olduğu için resim çekemedik. Bizde kendimizi çekeriz
bu resimde de lorel ve hardi gibi olmuşuz
göremeye dönüyoruz ve yolda panaroma adı verilen güzel manzaralı yerler var. Yukarıdan bi gece resmi alalım
göreme uçhisara göre daha kalabalık ve canlı
rent a car, rent a cross, rent a atv ve bilimum rent var
akşam yemeğini de göreme de yedik
Menüde domates çorbası ve Kapadokya pidesi vardı
Dışarısı iyice soğumaya başladı. Arada bi 2-3 dakka çiseleyen yağmurunda korkusu bizi otele yolladı. Ali şömineyi yatkımı acaba
Ali bizi kapıda karşıladı eli kolları yüzü kapkara
baca tıkanmış
Nevşehirin şarapları meşhurdur bilirsiniz. Odaya çıkıp eşyaları bırakmadan şarap tercihini yaparken
Ayıpır söylemesi şaraptan çok iyi anlarımda
yalnız kaksın içine dikkat. Islak mendil, gözdamlası, pastil… çerçi gibiyim 
buda odalara çıkan merdiven… burası eski bir hanmış. Dış mimarisi çok değişmemiş ama içi gerçekten çok güzel ve temiz
nevşehire özgü el dokuması halı. Eşyaları bırakıp şark köşesine giriyoruz. Ali ve korhan şömineyi yakarken
üşüyenlere bir bakın
umutla şömineyi bekliyorlar
ve işte yandı
üşüyenler buraya
bu gördüğünüz beşik alinin babasınınmış. Yaklaşık 60 yıllık. Tabii daha eskide olabilir
Buda alinin babaannesinin gelinliğiymiş… varın siz hesaplayın kaç yıllık olduğunu. Ama tek kelimeyle mükemmel…
buda cilanın resmi
şark köşesinde uyuklamalar başlarken. Birses “yallah odalara”
sabah önce kahvaltı,
sonra korhan beyden artistik bir otel hatıra pozu
sonra atlara eşyaları yükleme
intercom u test sırasında çilenin resmi
otel önünde son resimler
ve vedaa… doğru gündüz gözüyle uçhisara
eşyalarımız her zamanki gibi bir masayı kaplıyo
şu kedinin adı şero
bu bina jandarma
uçhisar tamam şimdide göreme açık hava müzesine
bu son resim Hz. İsa nın son yemeğini anlatıyor.
Göremeden ürgübe geçiyoruz. Önce pancarlığı görücez. Pancarlığı çok bilen yoktur. Bunun için sesiz bir manzara izlemek, huzuru bulmak için doğru bir adres. Ama yolu stablize dir. Çok kötü değil ben girdim
ama sizi bilmem 
resimde gördüğünüz amca buranın memuru… bütün gün oturuyor günde 3- 5 kişi ya gelir ya gelmez. Yada haftalarca gelen olmaz
ve ürgübe geçiyoruz.
turasan şarap fabrikası bölgenin en büyük ve tanınmış fabrikalası. Ve şarapları çok lezzetli. Ama maalesef cumhurbaşkanlığı şeçimi yüzünden kapalıydı
50 ytl nin arkasındaki peri bacalarını görmeye gittik
bu arada ayarlasan zor denk gelirdi. Motorum 21000 km oldu
ve ayrı yeten 41 buçuk kere maşallah
ve son nokta olarak orta hisar a gidiyoruz.
hu huuu korhaaannn yukardayım el sallaaaa
kaleden manzaraları izlediniz
ve son resim öğle yemeği tereyağlı gözleme
ve ardından dönüş yolu. Ulukışla üzerinden döndük. Pozantıda bi kahve molası ve herkez evlerine
güzel bir geziydi. Kesinlikle tavsiye ederim. Motosikletle gezile bilecek en güzel yerlerden biri Kapadokya. Birde arkadaşlarınız varsa yanınızda değmesin kimse size
görüşürüz…
ve yola çıkıyoruz. İlk hedef Pozantı
endurocunun hali başka
Pozantı da yemek için tünel restoranda mola
bu kadar mola yeter yola devam
elmaların güzelliği insanı cezbediyor
ve işte sonbaharın rengi
inanın manzaraya bakmamak için çok zorlanıyorsunuz. Ama arada bi yoldan gözleri manzaraya kaydırmak bile çok güzel
ve Çamardı yolundan çıkıp Niğde karayoluna giriyoruz. Az ilerde de bu tabela göze çarpıyor
ve derinkuyu ya varıyoruz. Burada yer altı şehri var. Hem sıcak bi kahve hemde ziyaret
bu teyze bebek satıyor korhanları beklerken biraz sohpet ettik. Poz vermek istiyo ama hep gülüp bozuyordu
vampirmisin be Korhanım. Kuyuya indin gözlerin değişmiş
Zeynep hanımsa kuyunun en şıkı
bu son iki resimde yer altı şehrinin oradaki kilise.
Fazla oyalanmadan yola devam. Nevşehir merkezden geçip. Uçhisarve göreme üzerinden Çavuşin’i ne gittik. Bizi otel sahibi Ali bey bekliyordu. Eşyaları bırakıp gezmeye devam…
Tekrar uçhisara döndük. Ama Kalenin ışıkları kapalı olduğu için resim çekemedik. Bizde kendimizi çekeriz
bu resimde de lorel ve hardi gibi olmuşuz
göremeye dönüyoruz ve yolda panaroma adı verilen güzel manzaralı yerler var. Yukarıdan bi gece resmi alalım
göreme uçhisara göre daha kalabalık ve canlı
rent a car, rent a cross, rent a atv ve bilimum rent var
Menüde domates çorbası ve Kapadokya pidesi vardı
Dışarısı iyice soğumaya başladı. Arada bi 2-3 dakka çiseleyen yağmurunda korkusu bizi otele yolladı. Ali şömineyi yatkımı acaba
Ali bizi kapıda karşıladı eli kolları yüzü kapkara
Nevşehirin şarapları meşhurdur bilirsiniz. Odaya çıkıp eşyaları bırakmadan şarap tercihini yaparken
Ayıpır söylemesi şaraptan çok iyi anlarımda
buda odalara çıkan merdiven… burası eski bir hanmış. Dış mimarisi çok değişmemiş ama içi gerçekten çok güzel ve temiz
nevşehire özgü el dokuması halı. Eşyaları bırakıp şark köşesine giriyoruz. Ali ve korhan şömineyi yakarken
üşüyenlere bir bakın
umutla şömineyi bekliyorlar
ve işte yandı
üşüyenler buraya
bu gördüğünüz beşik alinin babasınınmış. Yaklaşık 60 yıllık. Tabii daha eskide olabilir
Buda alinin babaannesinin gelinliğiymiş… varın siz hesaplayın kaç yıllık olduğunu. Ama tek kelimeyle mükemmel…
buda cilanın resmi
şark köşesinde uyuklamalar başlarken. Birses “yallah odalara”
sabah önce kahvaltı,
sonra korhan beyden artistik bir otel hatıra pozu
sonra atlara eşyaları yükleme
intercom u test sırasında çilenin resmi
otel önünde son resimler
ve vedaa… doğru gündüz gözüyle uçhisara
eşyalarımız her zamanki gibi bir masayı kaplıyo
şu kedinin adı şero
bu bina jandarma
uçhisar tamam şimdide göreme açık hava müzesine
bu son resim Hz. İsa nın son yemeğini anlatıyor.
Göremeden ürgübe geçiyoruz. Önce pancarlığı görücez. Pancarlığı çok bilen yoktur. Bunun için sesiz bir manzara izlemek, huzuru bulmak için doğru bir adres. Ama yolu stablize dir. Çok kötü değil ben girdim
resimde gördüğünüz amca buranın memuru… bütün gün oturuyor günde 3- 5 kişi ya gelir ya gelmez. Yada haftalarca gelen olmaz
ve ürgübe geçiyoruz.
turasan şarap fabrikası bölgenin en büyük ve tanınmış fabrikalası. Ve şarapları çok lezzetli. Ama maalesef cumhurbaşkanlığı şeçimi yüzünden kapalıydı
50 ytl nin arkasındaki peri bacalarını görmeye gittik
bu arada ayarlasan zor denk gelirdi. Motorum 21000 km oldu
ve ayrı yeten 41 buçuk kere maşallah
ve son nokta olarak orta hisar a gidiyoruz.
hu huuu korhaaannn yukardayım el sallaaaa
kaleden manzaraları izlediniz
ve son resim öğle yemeği tereyağlı gözleme
ve ardından dönüş yolu. Ulukışla üzerinden döndük. Pozantıda bi kahve molası ve herkez evlerine
güzel bir geziydi. Kesinlikle tavsiye ederim. Motosikletle gezile bilecek en güzel yerlerden biri Kapadokya. Birde arkadaşlarınız varsa yanınızda değmesin kimse size
görüşürüz…