Kanuni Kanuni Caracal 200 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
31 Ocak 2010
Mesajlar
73
Öncelikle hepinize selamlar ve bilgi paylaşımında bulunduğunuz için teşekkürler..

Yaklaşık 1 ay önce ikinci el 7000 Km de Caracal 200 aldım.
Motosiklet 3 ay boyunca kullanılmamış ve bir takım sorunları mevcut.

1. Akü kendini sıfırlamış ve şarj olmuyor, yenisi ile değişecek.
2. Boş vites'te iken ikaz lambası yanmıyor. (diğer ikaz lambaları sorunsuz.)
3. 1. vitesten pedala tam basarsak 2'ye, yarım basarsak boş vitese geçiyor.
4. Devir saati çalışmıyor.

Akü değişimini kendim yapabilirim ancak seleyi bir türlü açmayı başaramadım?..

Bunun dışında diğer sorunlar hakkında işçilik ve ekonomik yönden masrafları vs hiçbir fikrim yok.
Fikir ve görüşlerinizi paylaşırsanız sevinirim. Teşekkürler.
 
Katılım
31 Eki 2009
Mesajlar
476
Öncelikle hepinize selamlar ve bilgi paylaşımında bulunduğunuz için teşekkürler..

Yaklaşık 1 ay önce ikinci el 7000 Km de Caracal 200 aldım.
Motosiklet 3 ay boyunca kullanılmamış ve bir takım sorunları mevcut.

1. Akü kendini sıfırlamış ve şarj olmuyor, yenisi ile değişecek.
2. Boş vites'te iken ikaz lambası yanmıyor. (diğer ikaz lambaları sorunsuz.)
3. 1. vitesten pedala tam basarsak 2'ye, yarım basarsak boş vitese geçiyor.
4. Devir saati çalışmıyor.

Akü değişimini kendim yapabilirim ancak seleyi bir türlü açmayı başaramadım?..

Bunun dışında diğer sorunlar hakkında işçilik ve ekonomik yönden masrafları vs hiçbir fikrim yok.
Fikir ve görüşlerinizi paylaşırsanız sevinirim. Teşekkürler.

hayırlı olsun yeni motorun, 3 aydır kullanılmamışsa bi servise götür ilgilensinler genel bakımlarını yapsınlar, yağına balatasına baksınlar, devir saati pek önemli değil, ama yaptırmak istersen çok bişey tutacağını zannetmiyorum.. garantisi devam ediyor mu motorunun?

ayrıca 1. vitesten pedala tam basarsan 2 ye, yarım basarsan boşa geçer, bunun tam terside doğrudur, vitesin olayı o zaten :mrgreen: sorun nerde?
 
Katılım
26 May 2008
Mesajlar
3,547
Öncelikle hepinize selamlar ve bilgi paylaşımında bulunduğunuz için teşekkürler..

Yaklaşık 1 ay önce ikinci el 7000 Km de Caracal 200 aldım.
Motosiklet 3 ay boyunca kullanılmamış ve bir takım sorunları mevcut.

1. Akü kendini sıfırlamış ve şarj olmuyor, yenisi ile değişecek.
2. Boş vites'te iken ikaz lambası yanmıyor. (diğer ikaz lambaları sorunsuz.)
3. 1. vitesten pedala tam basarsak 2'ye, yarım basarsak boş vitese geçiyor.
4. Devir saati çalışmıyor.

Akü değişimini kendim yapabilirim ancak seleyi bir türlü açmayı başaramadım?..

Bunun dışında diğer sorunlar hakkında işçilik ve ekonomik yönden masrafları vs hiçbir fikrim yok.
Fikir ve görüşlerinizi paylaşırsanız sevinirim. Teşekkürler.
hayırlı olsun. kazasız belasız kullan.
kaç kaymeye aldın motoru?
fren balatalarını kontrol ettir. yağına ve fren fidroliğine bak. onun dışında pek sorun çıkartmıyor.
birde bir keresinde benim gaz teli kopmuştu. elciğin içinden yıpranmış. onu da elciğin ordan sökerek kendin bi göz at. genelde kopuyormuş elciğin ordan.
 
Katılım
31 Eki 2009
Mesajlar
476
hayırlı olsun. kazasız belasız kullan.
kaç kaymeye aldın motoru?
fren balatalarını kontrol ettir. yağına ve fren fidroliğine bak. onun dışında pek sorun çıkartmıyor.
birde bir keresinde benim gaz teli kopmuştu. elciğin içinden yıpranmış. onu da elciğin ordan sökerek kendin bi göz at. genelde kopuyormuş elciğin ordan.

dostum kaç km den sonra koptu gaz telin, debraj telinde sıkıntı oldu mu hiç?
 
Katılım
26 May 2008
Mesajlar
3,547
debriyaj telinde sıkıntı olmadı.
ben motoru 2700 km de aldım. eski sahibinde de kopmuş. kaçta bilmiyom ama 2700 den önce.
ben de 6000-7000 km lerde koptu.
 
Katılım
31 Eki 2009
Mesajlar
476
bakımlarda değiştirmek lazım aslında ya.. ufak bi ayrıntı ama yolda koptuğunda büyük rezillik çektirir adama, 1000 km sonra bakıma sokcam bende inş, kopmasa bari o zamana kadar.. :mrgreen:
 
Katılım
31 Ocak 2010
Mesajlar
73
Vites olayı öyleyse sorun yok tamam, ben acaba arızalı mı diye düşünmüştüm =) Motorun garantisi bitmiş durumda.
Söylediğiniz bakım önerilerini servise en kısa sürede teslim ederek yaptıracam.
Ancak aküyü kendim değiştirmek istiyorum, sele nasıl çıkarılıyor biliyor musunuz ?
Bu arada motosikletime ait bir fotoğraf yüklüyorum, arka çamurluk üzerinde biraz daha değişiklik yapma düşüncem var =)
 
Son düzenleme:
Katılım
31 Eki 2009
Mesajlar
476
Vites olayı öyleyse sorun yok tamam, ben acaba arızalı mı diye düşünmüştüm =) Motorun garantisi bitmiş durumda.
Söylediğiniz bakım önerilerini servise en kısa sürede teslim ederek yaptıracam.
Ancak aküyü kendim değiştirmek istiyorum, sele nasıl çıkarılıyor biliyor musunuz ?
Bu arada motosikletime ait bir fotoğraf yüklüyorum, arka çamurluk üzerinde biraz daha değişiklik yapma düşüncem var =)

güzel duruyor motorun :cat: güle güle kullan, anlaşılan yenge yok artçı kısmını sökmüşün:mrgreen: tekil kullanıcııı..
koruma demirleride sökülmüş, görüntü olarak güzel duruyor elbette ama ufak bi yan yazmada yazık olur motora.. (ben yatırdım iyiki o demirler varmış:) )

ben seleyi hiç sökme gereği duymadım bilemicem o konuyu
 
Katılım
31 Ocak 2010
Mesajlar
73
Yorumun için teşekkür ederim =)
Tek kullanmayı şu aşamada İstanbul'da daha güvenli ve rahat buluyorum. O sebepten böyle olması güzel bence :)
Çamurluğun üzerindeki pürüzleri yok edip, çamurluğu plakanın hemen üzerinden kestirmeyi ve ufak bir sissybar ile plakayı yukarı almayı düşünüyorum.
Şuan araştıramadım nerde nasıl yaptırabilirim diye ama düşüncelerim bu şekilde.. Öncelikle halletmem gereken bakımları var =)
 
Katılım
31 Eki 2009
Mesajlar
476
çamurluğun tarzını kafanda güzelce belirle, kesip biçmek kolay :) güzel olursa bende yaptırırım ona göre:mrgreen:
 
Katılım
6 Şub 2010
Mesajlar
1
bendede aynı sorun var hemde kralı

Öncelikle merhaba arkadaşlar aranıza yeni katıldım uzun zamandır caracalla yazdıklarınızı takip ediyorum fakat üye olmak bugüne nasipmiş...
Arkadaşlar benim caracalımla bir kaç sorunum var sabahları ilk çalıştırdığımda çok zor çalışıyor yani yapmadığım şey kalmadı servise götürdüm normaldir abii dediler ha bu ara motorum 830 km'de artık servise götürmüyorum biraz tartışma yaşandı bujiyi değiştik yağı değişti karburatör temizlendi daha ne yapalım bilmiyorum onun dışında şamandıradan benzin kaçırıyordu değiştirdik düzeldi bir tek şu geç çalışma olayı var kafamı bozan sizce ne yapmalıyım bana bir yol gösterirseniz sevinirim onun dışında motorumdan gayet memnunum herkese selamlar

merhaba arkadaşlar aranıza daha yeni katıldım bu konuda ne deseniz haklısınız işim düşmese gene girip bakmıcam demek dobra dobra....
neyse benim sorunum caracalımla başım dertte aldığım günden beri deiştirmediğim yeri kalmadı lastiklerinden tutun aküye kadar daha bir yıllık motor ve artık tamamen delirme noktasına geldim ...sabahları çalıştıramıyorum ve kışın nüksetti bu olay kaç defa servise götürdüm ilk önce normal dedi ne normali ya millet jikleyi açıyo veriyor gazı ben jikleyi köklüyorum ayak pedalıyla kaç defa basıyorum artık bu soğukta ter içinde kalıyorum ancak benim motorum keyfi gelirse çalışıyor.bir daha götürdüm senin akünün miyadı dolmuş dedi nasıl dolmuşsa daha bir yıllık motor onada tamam dedim aküyü 3 yıl garantili italyan akü taktırdım.bundan sonra düzelir dedi ertesi sabah çalıştırana kadar gene canım çıktı .bir ara yolda gördüm bizim tamirciyi abicim sorunum gitmedi dedim anlattım bu seferde diyor karbiratöre bakalım eee kardeşim ona bakalım buna bakalım yap boz la bende her mesleği öğrenirim bu işi bilmiyorsanız ben anlama deyin bari bir bileni bulalım zaten bu memlekette bir doktorlar bir tamirciler tekrar gelsin diye adamlar şerefsizlik yapıyor.
Allah rızası için arkadaşlar bana bir öneri getirin bu motorun sabahları çalışmamasının sebebi nedir..deliricem artık bujiden tutun aküye kadar deişti.bunun bir ince ayarı varsa söyliyin ...şimdiden teşekürleriiii
 
Katılım
31 Eki 2009
Mesajlar
476
soğuk havada yapıo öle :mrgreen:
bi yıllık motor diyorsan hrlde buji karburatörde sağlamdır
aynı sorun herkesde var, takma kafana:mrgreen: az sabret marttan sonra tek marşla çalışır motorun
 
Katılım
23 Eki 2006
Mesajlar
672
arkadaşlar bu motorların hangi üretim yılından sonra motor rengi değişiyor? eski modellerde motor kısmı siyah ama kanuni web sitesinde ise 2010 olduğu iddia edilenlerin ki beyaz.
 
Katılım
31 Ocak 2010
Mesajlar
73
Alım&Satım ve Sigorta masrafları hakkında kısaca bilgi paylaşmak istiyorum.

Noter şatışı : 35 tl
Trafik Tescil Belgesi : 46 tl
Ek -1 Formu doldurma : 10 tl

Yapıkredi Sigorta : 96 tl
Sbn sigorta : 134 tl
Ray sigorta : 146 tl

Yıllık sigorta ücretleri de zamlanmış bu sene yakınımda bulunan 3 firmaya hesaplattım en düşük ne kadara olur diye verilen fiyatlar bunlar.
Diğer şirketleri araştırırsanız daha ucuzunu bulma imkanınız olduğunu düşünüyorum. Ben işim acele olduğundan çok fazla araştıramadım ve Yapıkredi'ye yaptırdım.

Kısaca 2.el Caracal 200 'ü üzerinize alınca ortaya çıkan masraflar bu şekilde :)
Tabi motosikletinizin vergi borcu yoksa..
 
Katılım
9 Şub 2010
Mesajlar
89
bende yeni aldım....

yaklaşık 2 ay oldu motorumu alalı valla işin gerçeği biraz sorun çıkardı ama ben çok memnunum motorumdan.
Çıkardığı sorunlar şunlardı :

havaların soğuk olması suretiyle el marşından çalışmıyo doğal olarak ama bi buji çaktım en fazla 2 ayak marşına bakıyo :)
gaz teli çok yıpranmış olmalı ki 2. günde koptu,
sonra benim salaklığımdan dolayı dreksiyonu kitliyim derken elektrik kabloları dreksiyonun arasına girmiş ve kesilmiş :D
arka dişli çok boşlamıştı zangır zangır sallanıyordu arka,ön dişli-zincir ve takozlarıyla birlikte takım olarak değişti,
fren baya bi ses yapıyodu balata bitmiştir dedik değiştirdik (ses gitmedi ayrı konu :)
şu ana kadar bana yaşattığı sıkıntılar bunlar he bide benzin göstergesi yanmadıydı bi kere yolda kaldıydım :)

ben bu motoru arkadaşımla bi hayalin peşinden koşarak aldım. Hedefimiz ege-akdeniz turu yapmak fakat yolda sorun çıkarırmı çok merak ediyorum sonuçta uzun yola gidicez böyle bi çılgınlık yapan varsa aranızda bi yazıversin yaw :D
 
Katılım
26 May 2008
Mesajlar
3,547
dostum bu arka fren sesi caracallarda kronik vaka.
benden öncedi sahibi arka palatalara yağ sıkmış. gres mi sıvı mı bilmiyom. sonra belli bi kilometre arka freni devamlı sıkarak sürmüş. yavaş yavaş tabi. sonra ses gitmiş. şu anda akra ben motoru alalı 6000 km bindim ses hala yok. sadece yağmur yağıdı zaman ses yapıyo. ama bir iki arka fen sıkmaktans onra yine ses gidiyor.
 
Katılım
9 Şub 2010
Mesajlar
89
dostum bu arka fren sesi caracallarda kronik vaka.
Benden öncedi sahibi arka palatalara yağ sıkmış. Gres mi sıvı mı bilmiyom. Sonra belli bi kilometre arka freni devamlı sıkarak sürmüş. Yavaş yavaş tabi. Sonra ses gitmiş. şu anda akra ben motoru alalı 6000 km bindim ses hala yok. Sadece yağmur yağıdı zaman ses yapıyo. Ama bir iki arka fen sıkmaktans onra yine ses gidiyor.

bende muhtemelen havdan dolayı olduğunu zannediyorum havaların ısınmasını iple çekiyorum 1 haftadır motoruma binemiyorum özledim keratayı bu haftada yamurluymuş :s
 
Katılım
19 Şub 2010
Mesajlar
7
arkadaşlar ben martta motor almayı düşünüyorum ama karar veremedim bana yardımcı olun. aklımda kanuni caracal yada mondial 250 mct var sizce hangisini alayım hangisi daha iyi hangisi daha hızlı ve seri

---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:47 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:45 ----------

dostum sen motordan anlıyosun galiba bana yardımcı olurmusun kanuni caracalmı yoksa mondial 250 mct mi daha iyi ikisinin arasında karar veremedim yada senin önerebileceğin bi motor varmı ama 2 mılyarı geçmesin
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst