irc lastik yüzünden bu kaçıncı vatan toprağı öpmek !!!

Katılım
30 Mar 2011
Mesajlar
347
Bence bazı yanlışlıklar var...

Yıllardır irc kullanırım. Fabrikadan motor üzerinde gelenler hariç sorun yoktur. Karda buzda yağmurda rahatlıkla kullanılacak kaliteli bir lastiktir. Uzun yola defalarca çıktım. Hele ki yağmurda kayma olayı diye birşey yok. Ha sen, yağmurda karda kışta aynı yaz günü gibi kullanıyorsan derdine derman olacak bir lastik yok zaten.

Hani bir laf vardır ya; " Lastik bu kardeşim, senin bütün ihtiyaçlarını karşılayamaz ki!:queen: "

Bu işleri yapan arkadaşlarım var adam yılların tamircisi, bir tanesinin de micheline bir kucak para verip motoruna taktığına şahit olmadım, " neden irc? " diye sorduğumda " küçük sslerde aynı lastik kardeşim niye iki kat para veriyorsun? " lafını çok kişiden duydum. Bu adamlar bizi motorda üçe bölüp katlayacak çakalları bu işin. Herifler yarışlara filan giren profesyonel tipler. Aslında olay veya bakış açısı biraz psikolojik. Hele ki bizim küçük ss motorların lastiklerinde irc veya michelin aslında aynı lastiğin tıpkısıdır. Hammadde aynı kalite aynı. Sadece şekillerinde fark vardır olsa olsa. Bir de üzerine marka basınca fiyat üçe katlanır o olur yani.

Yoksa ülkemizde yüzde doksanı irc kullanır. Kullanıcı hataları psikolojik baskı yaratıp lastiğe mana bulma olayı da var bence...
 
Katılım
9 Nis 2013
Mesajlar
160
michelin pilot güzelde.
üstünde taşıma kapasitesi <= 230kg yazmış. motorla ben 280kg yapıyoruz zaten.
hatta bazen artçı alıyorum motor ve yük 380kg yi bulabiliyor :/

biz 3 kişi binmek zorunda kalmıştık gayet güzel çekmişti yani sıkıntı yok :)
 
Katılım
1 Kas 2012
Mesajlar
2,488
Bence bazı yanlışlıklar var...

Yıllardır irc kullanırım. Fabrikadan motor üzerinde gelenler hariç sorun yoktur. Karda buzda yağmurda rahatlıkla kullanılacak kaliteli bir lastiktir. Uzun yola defalarca çıktım. Hele ki yağmurda kayma olayı diye birşey yok. Ha sen, yağmurda karda kışta aynı yaz günü gibi kullanıyorsan derdine derman olacak bir lastik yok zaten.

Hani bir laf vardır ya; " Lastik bu kardeşim, senin bütün ihtiyaçlarını karşılayamaz ki!:queen: "

Bu işleri yapan arkadaşlarım var adam yılların tamircisi, bir tanesinin de micheline bir kucak para verip motoruna taktığına şahit olmadım, " neden irc? " diye sorduğumda " küçük sslerde aynı lastik kardeşim niye iki kat para veriyorsun? " lafını çok kişiden duydum. Bu adamlar bizi motorda üçe bölüp katlayacak çakalları bu işin. Herifler yarışlara filan giren profesyonel tipler. Aslında olay veya bakış açısı biraz psikolojik. Hele ki bizim küçük ss motorların lastiklerinde irc veya michelin aslında aynı lastiğin tıpkısıdır. Hammadde aynı kalite aynı. Sadece şekillerinde fark vardır olsa olsa. Bir de üzerine marka basınca fiyat üçe katlanır o olur yani.

Yoksa ülkemizde yüzde doksanı irc kullanır. Kullanıcı hataları psikolojik baskı yaratıp lastiğe mana bulma olayı da var bence...

ben şimdi michelin i takmadığımdan yorum yapmayayım. ama herkes irc kullanıyor aaa bu çok iyi diyemem. ha bu irclerin üstünde 15.000 km yol yaptım. yaz kış kar buz çamur fırtına.artık tüm karakterini biliyorum irc lastiğin. bugüne kadar dayanıklılık harici "oh be iyiki irc almışım" diyemedim. dedirtmedi sağolsun. hep kaydı. hep kaydı. tek güzel tarafı kolay aşınmaması.
michelini yarın yada pazartesi takacağım. irc ile farkları yazacağım. ama ben sana diyeyim hocam.. irc lastik değil. varmı var lastiğidir. kaç kez kaza yaptım kendisi sayesinde. sayamıyorum artık. üstünde kocaman "nylon" yazan lastiği kapıma sokmam bundan sonra..
 
Katılım
9 Nis 2013
Mesajlar
160
Bence bazı yanlışlıklar var...

Yıllardır irc kullanırım. Fabrikadan motor üzerinde gelenler hariç sorun yoktur. Karda buzda yağmurda rahatlıkla kullanılacak kaliteli bir lastiktir. Uzun yola defalarca çıktım. Hele ki yağmurda kayma olayı diye birşey yok. Ha sen, yağmurda karda kışta aynı yaz günü gibi kullanıyorsan derdine derman olacak bir lastik yok zaten.

Hani bir laf vardır ya; " Lastik bu kardeşim, senin bütün ihtiyaçlarını karşılayamaz ki!:queen: "

Bu işleri yapan arkadaşlarım var adam yılların tamircisi, bir tanesinin de micheline bir kucak para verip motoruna taktığına şahit olmadım, " neden irc? " diye sorduğumda " küçük sslerde aynı lastik kardeşim niye iki kat para veriyorsun? " lafını çok kişiden duydum. Bu adamlar bizi motorda üçe bölüp katlayacak çakalları bu işin. Herifler yarışlara filan giren profesyonel tipler. Aslında olay veya bakış açısı biraz psikolojik. Hele ki bizim küçük ss motorların lastiklerinde irc veya michelin aslında aynı lastiğin tıpkısıdır. Hammadde aynı kalite aynı. Sadece şekillerinde fark vardır olsa olsa. Bir de üzerine marka basınca fiyat üçe katlanır o olur yani.

Yoksa ülkemizde yüzde doksanı irc kullanır. Kullanıcı hataları psikolojik baskı yaratıp lastiğe mana bulma olayı da var bence...

hocam bence ikisini de bi kullan ondan sonra tekrar bi yorum yaz yani alakası bile yok çünkü. benim babamda 30 yıllık motosikletçi senin tabirinle işin profesyoneli ne de olsa tecrübedir değil mi ama iş sadece seneler vermekle bitmiyo işte.babam sıfır cbf 150 aldı orjinal duro lastikler iyi güzel ben begeniyorum diyo.şimdi işin sırrı şurda lastiği zorlayacak hiç bir harekette bulunmazsan en kötü lastik bile işini görür yani.bu da ne demek hep yavaş kullanmak her virajda yatmanı gerektirmeyecek kdr yavaşlamak,ani fren yapmamak vs vs..e bunda ne var kardeşim diyebilirsiniz bende illa kendini riske at gaza bas demiyorum bu yanlış birşey ama gaza basmaya korkmakla yatmaya gerek yok demeyle motorcu olunmaz. bugun ne zamandır konuştugumuz kontra tekniğinden bahsettim babama sonra bindik motora slalom yaptık ,80 le girilebilecek viraja 50 ye kadar düşmeye gerek olmadığını göstererek girdik virajlara ve babam dedi ki oglum biz motor kullanmayı bilmiyormuşuz.işte demek istediğim motosikleti hakkını vererek kullanacaksan adam akıllı bir de lastiğin olacak.yağmur yağıyo motora binilmez hava soguk hiç binilmez ,zaten aynı maddeden yapılıoMUŞ deniyorsa almasın arkadaş.benden demesi benim düşüncemde budur.
 
Katılım
30 Mar 2011
Mesajlar
347
hocam bence ikisini de bi kullan ondan sonra tekrar bi yorum yaz yani alakası bile yok çünkü. benim babamda 30 yıllık motosikletçi senin tabirinle işin profesyoneli ne de olsa tecrübedir değil mi ama iş sadece seneler vermekle bitmiyo işte.babam sıfır cbf 150 aldı orjinal duro lastikler iyi güzel ben begeniyorum diyo.şimdi işin sırrı şurda lastiği zorlayacak hiç bir harekette bulunmazsan en kötü lastik bile işini görür yani.bu da ne demek hep yavaş kullanmak her virajda yatmanı gerektirmeyecek kdr yavaşlamak,ani fren yapmamak vs vs..e bunda ne var kardeşim diyebilirsiniz bende illa kendini riske at gaza bas demiyorum bu yanlış birşey ama gaza basmaya korkmakla yatmaya gerek yok demeyle motorcu olunmaz. bugun ne zamandır konuştugumuz kontra tekniğinden bahsettim babama sonra bindik motora slalom yaptık ,80 le girilebilecek viraja 50 ye kadar düşmeye gerek olmadığını göstererek girdik virajlara ve babam dedi ki oglum biz motor kullanmayı bilmiyormuşuz.işte demek istediğim motosikleti hakkını vererek kullanacaksan adam akıllı bir de lastiğin olacak.yağmur yağıyo motora binilmez hava soguk hiç binilmez ,zaten aynı maddeden yapılıoMUŞ deniyorsa almasın arkadaş.benden demesi benim düşüncemde budur.

Şimdi, yorumumda zaten sözünü ettiğimiz küçük ss motorlardır dedim. Bunlarla yapacağın hız ve limitleri belli. Yanlış kullanım dışında bu motorlara bu lastikler yeterlidir. Ha, "ben 80 le viraja girerim" dersen yanlış. Trafik kuralları acı tecrübelerin neticesidir. Tavsiye etmem kimseye. Hız yapılacak yer var yapılmayacak yer var.

Kimse de ve özellikle de genç kardeşler buna kızmasın. Zaten lastiğe güven aşırı hızı getiriyor ve aşırı hızın da ne getirdiği belli. Ben irc ile bursadan kuşadasına genellikle 100 -120 arası gittim ama yoluna göre. Yani yerine göre bilinçli hızlanırsın, yerine göre 50 ye 40 a da düşmeyi bileceksin. Can bu arkadaş telafisi yok. Lastiğin süper ötesi de olsa 80 le girdiğin virajda o hızla insan hatası olamaz mı? Hadi lastik sorun çıkarmadı da o hızla senin yanlışın oldu Allah göstermesin.

Hiç gerek yok kardeşler. Doğru kullanalım gerektiğinde yavaş olmayı da bilelim...
 
Katılım
3 May 2006
Mesajlar
4,537
Bizde sava aldik, syanur de okusun:)

E güzel kardeşim değiştirsene....
eğer ucuz yollu istiyorsan en uygun hamurlusu SAVA...
1 sezon kullanır sonra çöpe atarsın ama yumuşak hamuru virajda ve frende çok iyi...
,
ama yağışta affetmez..
Gene yeri öpmen an meselesi... :p
 
Katılım
1 May 2012
Mesajlar
250
Ben de irc kullanıyorum.
Islak zeminde çok kötü.
Ama kuru zeminde gayet iyi.Hele lastik ısındımı yol tutuşu daha iyi oluyor.
 
Katılım
1 Kas 2012
Mesajlar
2,488
valla ben irc ten kurtuldum arkadaşlar.
sıradaki parça istediği lastiği sevipte kavuşamayan irc zedelere gelsin.. :)





 
Katılım
23 Nis 2011
Mesajlar
2,214
Katılım
14 Eyl 2013
Mesajlar
22
tahsin kardeş yaşadıgın olay bugun başıma geldi, ben yanlış yöne girdiğim için önüme araç çıktı arkaya asıldım motor kaydı, banada motorada birşey olmadı ama fena benzin aktı,
 
Katılım
1 Kas 2012
Mesajlar
2,488
Hayırlı-uğurlu olsun yeni lastiklerin Tahsin....:cherry: Bu arada arkadaki Givi topcase kaç litre? (üstü havalandırmalı)...:queen::queen::queen:

67lt türk malı kappa son versiyon :) (cidden 67lt hacmi var )
10tl para saydım plastikçiye ..boru değil :)

devamlı 35 kg taşır topcase im. sayısız kazada hem motoru hem beni korumuştur...

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:28 ----------

tahsin kardeş yaşadıgın olay bugun başıma geldi, ben yanlış yöne girdiğim için önüme araç çıktı arkaya asıldım motor kaydı, banada motorada birşey olmadı ama fena benzin aktı,

maalesef benimde her kazamda benzin akıyor karburatörden. sonrada bayaa marş basmam gerekiyor çalışması için... normalmiş öyle dediler..
 
Katılım
18 Mar 2013
Mesajlar
570
Şimdi, yorumumda zaten sözünü ettiğimiz küçük ss motorlardır dedim. Bunlarla yapacağın hız ve limitleri belli. Yanlış kullanım dışında bu motorlara bu lastikler yeterlidir. Ha, "ben 80 le viraja girerim" dersen yanlış. Trafik kuralları acı tecrübelerin neticesidir. Tavsiye etmem kimseye. Hız yapılacak yer var yapılmayacak yer var.

Kimse de ve özellikle de genç kardeşler buna kızmasın. Zaten lastiğe güven aşırı hızı getiriyor ve aşırı hızın da ne getirdiği belli. Ben irc ile bursadan kuşadasına genellikle 100 -120 arası gittim ama yoluna göre. Yani yerine göre bilinçli hızlanırsın, yerine göre 50 ye 40 a da düşmeyi bileceksin. Can bu arkadaş telafisi yok. Lastiğin süper ötesi de olsa 80 le girdiğin virajda o hızla insan hatası olamaz mı? Hadi lastik sorun çıkarmadı da o hızla senin yanlışın oldu Allah göstermesin.

Hiç gerek yok kardeşler. Doğru kullanalım gerektiğinde yavaş olmayı da bilelim...

iyi akşamlar
size şöyle bir bilgi aktarmak isterim:
michelin yıllık 600 milyon euro AR-GE'ye harcıyor.
merak ediyorum İRC AR-GE için ne kadar para harcıyor? daha çok diğer markaları ne kadar kopyalarım diye para harcıyordur bana göre en fazla..
şimdi bu iki firmanın nasıl aynı ürün ürettiğini iddia edersiniz?
 
Katılım
1 Kas 2012
Mesajlar
2,488
ben irc ve michelin arasında bariz fark gözlemledim. ama michelin i daha bugün taktığımdan psikolojik olabilir. biraz daha kullanayım yorum yaparım michelinle ilgili.. irc ile ilgili yorumum net.. kapıya bile sokulmaz..
 
Katılım
19 Tem 2013
Mesajlar
2,014
tahsis takipteyim....bekliyorum karşılaştırma yorumunu.. karşılaştırma yaparken birazcık zorlayayım falan deyip tekrar bi kaza başlığı daha açmada...
 
Katılım
18 Şub 2012
Mesajlar
2,513
Motosikleti
2025 NC 750X DCT
michelin lastigine ciftine 600 lira para saymistim zamaninda su anda onun sayesinde hayattayim eger shinko lastikle o freni yapsaydim olmustum gt250r di simdi pert
 
Katılım
13 Tem 2007
Mesajlar
965
Şuan motorumda Sava var ve fena değil haa tabiki bir Pirelli yada Metzeler değil ama idare eder ama bence canımdan kıymetli değil bir dahakine açıkçası bu 2 sinden takmaya çalışacağım.
 
Katılım
1 Kas 2012
Mesajlar
2,488
tahsis takipteyim....bekliyorum karşılaştırma yorumunu.. karşılaştırma yaparken birazcık zorlayayım falan deyip tekrar bi kaza başlığı daha açmada...

valla salih kardeşim 1-2 panik fren yaptım michelin pilot street ile. gayet güzel. kayma falan yapmadı. aradaki fark net ortada.
kendi adıma konuşayım aptalmışım. motorcunun lafına bakıp irc lastik taktırdım. :salut:
zaten bizim motorcularda irc dan başka lastik yok ne hikmetse:pr:. en karlısı odur büyük ihtimalle..
irc yüzünden sayısız kez yeri öptüm. kaç kez ölümden döndüm. aptalmışım diyorum. motorcunun lafını dinledim.:pale: neymiş irc den başkası hikayeymiş.

ha birde , ben zırt pırt kayan bu irc lastiği 90tl ye taktırmıştım.:silent: ama michelin lastikte 100tl ye geldi. yani fiyat farkı falan yok. ama michelin in sırbistan üretimi olması biraz koyuyor insana. irc türk malıydı. türk malı varken sırp malı lastik kullanmak pek hoş bir durum değil. :pale:

lastiğin şakası yok arkadaşlar. bulabildiğiniz en kaliteli ve yumuşak hamurlu lastiği alın. motorcuların lafına inanmayın. :cat:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst