- Katılım
- 20 Mar 2013
- Mesajlar
- 507
michelin pilot güzelde.
üstünde taşıma kapasitesi <= 230kg yazmış. motorla ben 280kg yapıyoruz zaten.
hatta bazen artçı alıyorum motor ve yük 380kg yi bulabiliyor :/
lastik başına 230 kg dır o
michelin pilot güzelde.
üstünde taşıma kapasitesi <= 230kg yazmış. motorla ben 280kg yapıyoruz zaten.
hatta bazen artçı alıyorum motor ve yük 380kg yi bulabiliyor :/
lastik başına 230 kg dır o![]()
michelin pilot güzelde.
üstünde taşıma kapasitesi <= 230kg yazmış. motorla ben 280kg yapıyoruz zaten.
hatta bazen artçı alıyorum motor ve yük 380kg yi bulabiliyor :/
Bence bazı yanlışlıklar var...
Yıllardır irc kullanırım. Fabrikadan motor üzerinde gelenler hariç sorun yoktur. Karda buzda yağmurda rahatlıkla kullanılacak kaliteli bir lastiktir. Uzun yola defalarca çıktım. Hele ki yağmurda kayma olayı diye birşey yok. Ha sen, yağmurda karda kışta aynı yaz günü gibi kullanıyorsan derdine derman olacak bir lastik yok zaten.
Hani bir laf vardır ya; " Lastik bu kardeşim, senin bütün ihtiyaçlarını karşılayamaz ki!:queen: "
Bu işleri yapan arkadaşlarım var adam yılların tamircisi, bir tanesinin de micheline bir kucak para verip motoruna taktığına şahit olmadım, " neden irc? " diye sorduğumda " küçük sslerde aynı lastik kardeşim niye iki kat para veriyorsun? " lafını çok kişiden duydum. Bu adamlar bizi motorda üçe bölüp katlayacak çakalları bu işin. Herifler yarışlara filan giren profesyonel tipler. Aslında olay veya bakış açısı biraz psikolojik. Hele ki bizim küçük ss motorların lastiklerinde irc veya michelin aslında aynı lastiğin tıpkısıdır. Hammadde aynı kalite aynı. Sadece şekillerinde fark vardır olsa olsa. Bir de üzerine marka basınca fiyat üçe katlanır o olur yani.
Yoksa ülkemizde yüzde doksanı irc kullanır. Kullanıcı hataları psikolojik baskı yaratıp lastiğe mana bulma olayı da var bence...
Bence bazı yanlışlıklar var...
Yıllardır irc kullanırım. Fabrikadan motor üzerinde gelenler hariç sorun yoktur. Karda buzda yağmurda rahatlıkla kullanılacak kaliteli bir lastiktir. Uzun yola defalarca çıktım. Hele ki yağmurda kayma olayı diye birşey yok. Ha sen, yağmurda karda kışta aynı yaz günü gibi kullanıyorsan derdine derman olacak bir lastik yok zaten.
Hani bir laf vardır ya; " Lastik bu kardeşim, senin bütün ihtiyaçlarını karşılayamaz ki!:queen: "
Bu işleri yapan arkadaşlarım var adam yılların tamircisi, bir tanesinin de micheline bir kucak para verip motoruna taktığına şahit olmadım, " neden irc? " diye sorduğumda " küçük sslerde aynı lastik kardeşim niye iki kat para veriyorsun? " lafını çok kişiden duydum. Bu adamlar bizi motorda üçe bölüp katlayacak çakalları bu işin. Herifler yarışlara filan giren profesyonel tipler. Aslında olay veya bakış açısı biraz psikolojik. Hele ki bizim küçük ss motorların lastiklerinde irc veya michelin aslında aynı lastiğin tıpkısıdır. Hammadde aynı kalite aynı. Sadece şekillerinde fark vardır olsa olsa. Bir de üzerine marka basınca fiyat üçe katlanır o olur yani.
Yoksa ülkemizde yüzde doksanı irc kullanır. Kullanıcı hataları psikolojik baskı yaratıp lastiğe mana bulma olayı da var bence...
hocam bence ikisini de bi kullan ondan sonra tekrar bi yorum yaz yani alakası bile yok çünkü. benim babamda 30 yıllık motosikletçi senin tabirinle işin profesyoneli ne de olsa tecrübedir değil mi ama iş sadece seneler vermekle bitmiyo işte.babam sıfır cbf 150 aldı orjinal duro lastikler iyi güzel ben begeniyorum diyo.şimdi işin sırrı şurda lastiği zorlayacak hiç bir harekette bulunmazsan en kötü lastik bile işini görür yani.bu da ne demek hep yavaş kullanmak her virajda yatmanı gerektirmeyecek kdr yavaşlamak,ani fren yapmamak vs vs..e bunda ne var kardeşim diyebilirsiniz bende illa kendini riske at gaza bas demiyorum bu yanlış birşey ama gaza basmaya korkmakla yatmaya gerek yok demeyle motorcu olunmaz. bugun ne zamandır konuştugumuz kontra tekniğinden bahsettim babama sonra bindik motora slalom yaptık ,80 le girilebilecek viraja 50 ye kadar düşmeye gerek olmadığını göstererek girdik virajlara ve babam dedi ki oglum biz motor kullanmayı bilmiyormuşuz.işte demek istediğim motosikleti hakkını vererek kullanacaksan adam akıllı bir de lastiğin olacak.yağmur yağıyo motora binilmez hava soguk hiç binilmez ,zaten aynı maddeden yapılıoMUŞ deniyorsa almasın arkadaş.benden demesi benim düşüncemde budur.
E güzel kardeşim değiştirsene....
eğer ucuz yollu istiyorsan en uygun hamurlusu SAVA...
1 sezon kullanır sonra çöpe atarsın ama yumuşak hamuru virajda ve frende çok iyi...
,
ama yağışta affetmez..
Gene yeri öpmen an meselesi...![]()
valla ben irc ten kurtuldum arkadaşlar.
sıradaki parça istediği lastiği sevipte kavuşamayan irc zedelere gelsin.. :
[url]http://img33.imageshack.us/img33/659/dw0i.jpg[/URL]
[url]http://img856.imageshack.us/img856/7505/igkx.jpg[/URL]
Hayırlı-uğurlu olsun yeni lastiklerin Tahsin....:cherry: Bu arada arkadaki Givi topcase kaç litre? (üstü havalandırmalı)...:queen::queen::queen:
tahsin kardeş yaşadıgın olay bugun başıma geldi, ben yanlış yöne girdiğim için önüme araç çıktı arkaya asıldım motor kaydı, banada motorada birşey olmadı ama fena benzin aktı,
Şimdi, yorumumda zaten sözünü ettiğimiz küçük ss motorlardır dedim. Bunlarla yapacağın hız ve limitleri belli. Yanlış kullanım dışında bu motorlara bu lastikler yeterlidir. Ha, "ben 80 le viraja girerim" dersen yanlış. Trafik kuralları acı tecrübelerin neticesidir. Tavsiye etmem kimseye. Hız yapılacak yer var yapılmayacak yer var.
Kimse de ve özellikle de genç kardeşler buna kızmasın. Zaten lastiğe güven aşırı hızı getiriyor ve aşırı hızın da ne getirdiği belli. Ben irc ile bursadan kuşadasına genellikle 100 -120 arası gittim ama yoluna göre. Yani yerine göre bilinçli hızlanırsın, yerine göre 50 ye 40 a da düşmeyi bileceksin. Can bu arkadaş telafisi yok. Lastiğin süper ötesi de olsa 80 le girdiğin virajda o hızla insan hatası olamaz mı? Hadi lastik sorun çıkarmadı da o hızla senin yanlışın oldu Allah göstermesin.
Hiç gerek yok kardeşler. Doğru kullanalım gerektiğinde yavaş olmayı da bilelim...
tahsis takipteyim....bekliyorum karşılaştırma yorumunu.. karşılaştırma yaparken birazcık zorlayayım falan deyip tekrar bi kaza başlığı daha açmada...