İlanlarda kullanılan vize saçmalığı

Katılım
3 Ağu 2005
Mesajlar
1,191
Motosikleti
Yamaha Tracer 9 GT+ Honda Activa
Ya arkadaş vize nedir ya! İlanlarda muayene yerine hiçbir şekilde anlamı olmayan bir delinin ya da kronun ortaya atıp diğer akılsızların kullandığı bu saçma "vize" kelimesini her gördüğümde uyuz oluyorum. Kullanmayın arkadaşlar!

Ne ruhsatta yazar, ne Tüvtürk kullanır, kim çıkarttı bunu anlamış değilim. Aracın muayenesi denir, muayenesi şu tarihe kadar denir, içine etmeyin terimlerin!
 
Katılım
17 Nis 2018
Mesajlar
13,467
Motosikleti
D400
Foruma düzenli olarak ilanları vs. eleştiren bir güruh musunuz hocam?
Her hafta 2-3 konu acılıyor bu ilanda yazılan şeylerden sikayet etmek için :queen:


Doğru; vizenin kelime anlamı olarak muayene ile akalası yok ancak asagıdaki ikinci madde ile alakalı.
Herkes, yanlış, yanlız kelimelerini çözemeyen bir ülkeyiz, en büyük derdiniz vize kelimesi olsun.
bence abartılacak bir yönü yok, deli ya da kro birisinin değil kelimelere takılmayan birisinin ortaya attıgı yarı mantıklı bir kelime.

1.yabancı bir ülkeye girebilmek için o ülke makamlarından alınan resmi izin.
2.kimi resmi kâğıtlara görülmüştür anlamında konulan im ve bu imi koyma işi.
 
Katılım
3 Ağu 2005
Mesajlar
1,191
Motosikleti
Yamaha Tracer 9 GT+ Honda Activa
Foruma düzenli olarak ilanları vs. eleştiren bir güruh musunuz hocam?
Her hafta 2-3 konu acılıyor bu ilanda yazılan şeylerden sikayet etmek için :queen:


Doğru; vizenin kelime anlamı olarak muayene ile akalası yok ancak asagıdaki ikinci madde ile alakalı.
Herkes, yanlış, yanlız kelimelerini çözemeyen bir ülkeyiz, en büyük derdiniz vize kelimesi olsun.
bence abartılacak bir yönü yok, deli ya da kro birisinin değil kelimelere takılmayan birisinin ortaya attıgı yarı mantıklı bir kelime.

1.yabancı bir ülkeye girebilmek için o ülke makamlarından alınan resmi izin.
2.kimi resmi kâğıtlara görülmüştür anlamında konulan im ve bu imi koyma işi.

İlanlarla ilgili konu açmıyorum o kadar da değil, şikayette bence haklı yanlar var :)

2. madde de evet olabilir ama türktüv'ün resmi sitesinde ya da ruhsatta bile olmayan bir terimi sürekli gündemde tutmak ve bunun yerine muayene denen bir şey varken bunu inatla kullanmak nedir?

Alakası olmayan bir terim ve yaygınlaşıyor, "ciğerli motor" gibi, bir de genel şeyler mesela "herkez" yazmak gibi, alakası olmayan ya da saçma sapan bir şeyi yaygınlaştırmak bence önemli bir durum, bilmeyen bir adam cidden oturur bunun ne olduğunu çözmeye çalışır, gereksiz yere zaman kaybeder, muayenedir bu, bundan başka bir terim yokken gereksizliği devam ettirmek saçma.

Artı bu sitede bunu yazmayacaksam nerede yazacağım, bir çok insan motosiklet için buraya geliyor, görsünler bilsinler, vize diye motosiklet muayenesinde bir terim yok bunu bilsinler, hiçbir araç için muayenede böyle bir kelime yok.
 
Katılım
19 Ocak 2016
Mesajlar
1,484
Vize'nin kullanımı ayrı konu cazibesi de bir diğer konu.

Muayene dediğin 200-250 TL birşey. 1sene sonra olsa nolur, 6 ay sonra olsa nolur. Bence bir albenisi yok.
 
Katılım
28 Tem 2013
Mesajlar
4,319
sigorta vize yok alan kişi vergi borcunu da odeyip alacaktır işini gelirse al fazla söze gerek piyasanın çok altına veriyoruz abi su kadar olmaz mı diyenlere kalp kirarim
güzel ilan oldu mu
 
Katılım
17 Nis 2018
Mesajlar
13,467
Motosikleti
D400
belki konuyu acanlar muayene yazamıyordur; misal bende schwarzenegger yazamıyorum

(googledan baktım :D )
 
Katılım
15 Ara 2016
Mesajlar
8,142
Vizesi Tam
Sigorta Tam
Bandrol Tam
Mermi gibi
Alan arkamdan dua eder
Parasi olan arasin.

Ulan,madem biniyorsun zaten sigorta yapacaksin,bana bir faydasi yok senin sigortanin.

Ayni şekilde muayeneside,muayene yoksa zaten devir veremezsin

Adam ağustos ayinda ilan vermiş,yok ilk 6aylik (Ocak-temmuz)bandrolu yatirdim yaziyor.tabi yatiracaksin noter devri veremezsin.

Motorlu bir taşita biniyorsan,tüm yükümlükleri yerine getirmeye mecbursun.

İyi bir matah gibi ilanlara yazmanin alemi yok,

Hee yazacaksan,motorun kusurlarini yaz,eksiklerini yaz ki alacak vatandaşa faydan olsun,gereksiz laf kalabaligina,boş tatavaya,gerek yok..

Zamaninda lavuğun birisiyle ağiz dalaşina girmiştim,verdim ayari..tittirdi gitti..
 
Son düzenleme:
Katılım
15 Ara 2016
Mesajlar
8,142
Edit:

Arkadaşlar size bir tavsiyede bulunayim,

Çevremdeki arkadaşlarima 2.el motosiklet alirken,

Çok defa karşilaştim,

Örnek,Bir arkadaşa 2.el ybr almaya gittik,motorun muayenesi biteli 1 sene olmuş.

Eleman,yaa abi hic ruhsata bakmamişim dedi,motoru biraz inceledim,ön balata bitmiş demiri kalmis,diske surtuyor aşindirmiş,arka fren zaten tutmuyor.motor yağina bakmadim ama eminim katran gibi olmuştur.

Almadan döndük.

Muayeneye
Sigortaya
Bandrole

Dikkat etmeyen araç sahipleri,kullandigi malınada dikkat etmiyor(bakim,temizlik,kullanim)eşege biner gibi biniyor.

2.el araç alirken ilk bakacaginiz unsur bu olsun.boyle bir durumla karşilaşirsaniz arkaniza bile bakmadan uzaklaşin.

Bir dost tavsiyesi.
 
Son düzenleme:
Katılım
20 Mar 2017
Mesajlar
1,365

Siz yanlış anlamışsınız VİZE li diyor,
ADANALI der gibi düşünün ,
İÇİNDEN mi diye sorun bakalım içinde mi Köylüsü mü çıkacak


 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
9,846
Motosikleti
Suzuki Vstrom DL650 XT, Yamaha X max 250

Siz yanlış anlamışsınız VİZE li diyor,
ADANALI der gibi düşünün ,
İÇİNDEN mi diye sorun bakalım içinde mi Köylüsü mü çıkacak


[url]https://i.hizliresim.com/vaa88v.png[/url]

Vize çok harika süper bir yer olan Trakya'mızın harika bir ilçesidir. Ne de olsa coğrafik olarak Avrupa kıtasındadır. Yani motora atlayıp İstanbul'dan Vize'ye gidip orada köfte yiyip devamında Kıyıköy'de kamp kurup dönseniz mini avrupa turu attım diyebilirsiniz. :)
 
Katılım
22 Şub 2016
Mesajlar
375
ilanının birisinde de aracın muayenesi ..,..,2020 tarihine kadar uzatılmistir yazmış.Sanki garantisini süresinden bahsediyor.ne adamlar var ya.
 
Katılım
15 Kas 2005
Mesajlar
9,362
Mekan, lokasyon;
varış yeri, destinasyon;
aşevi, lokanta (lokanta da beğenilmeyip restoran oldu şimdi);
bilgi, enformasyon oldu bu ülkede. Nüfusun %60'ı da muhafazakar.
Muayene vize olmuş, çok mu?

Allah'tan özçekimi bulduk.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,032
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
Aşevi deyince ben fakirlere muhtaçlara yemek dağıtan bir yer anlıyorum yalnız.
 
Katılım
15 Kas 2005
Mesajlar
9,362
Aslında aşevi kullanıldığı zamanları ben de hatırlamıyorum ama vardır herhalde. Lokanta gökten inmemiştir.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst