Hyosung S&T Kanuni Hyosung Gt 250 Comet Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
8 Tem 2008
Mesajlar
1,471
Beyler sekmandaki sıyrık/çatlak v.s yüzünden pistona yağ sızması dolayısıyla yağ yakma problemi yaşayan oldu mu aranızda cometiyle? Varsa çözümü nasıldır ?

şu an benim arka silindir yağ yakıyor. bu yüzden de performanstan düşürüp fazla yakıt tüketimine neden oluyor. önümüzde ki ay içinde söküp bakıcam rektefiye gerektiriyorsa rektefiye yaptırıp sekmanları değiştiricem..
 
Son düzenleme:
Katılım
12 Ara 2007
Mesajlar
919
şu an benim arka silindir yağ yakıyor. bu yüzden de performanstan düşürüp fazla yakıt tüketimine neden oluyor. önümüzde ki ay içinde söküp bakıcam rektefiye gerektiriyorsa rektefiye yaptırıp sekmanları değiştiricem..

cometten anlayan bir usta tavsiyeniz varmıdır hocam ? bir de maliyeti ne kadar olur?
 
Katılım
8 Tem 2008
Mesajlar
1,471
cometten anlayan bir usta tavsiyeniz varmıdır hocam ? bir de maliyeti ne kadar olur?

valla hocam ne yalan söyleyeyim o dediğini ben hiçbir zaman bulamadım.kendim araştırdım tavsiye aldım ama motorun kablo yerleşiminden dolayı kendi kendine gaz vermesini bile bulacak bir usta çıkmadı karşıma. o yüzden tanımadığım bir adama motoru emanet edeceğime kendim bir şekilde sorunları çözmeye çalışıyorum.senin sorunun maliyetli bir iş, iki silindir de yağ yakıyorsa sadece silindirleri söküp toplamaya minimum 300 maximum 450-500 parçalara 250 rektefiyeye de 150 tl alacaktır..tek silindir ise söylediğim fiyatları yarı yarıya düş.
 
Katılım
12 Ara 2007
Mesajlar
919
valla hocam ne yalan söyleyeyim o dediğini ben hiçbir zaman bulamadım.kendim araştırdım tavsiye aldım ama motorun kablo yerleşiminden dolayı kendi kendine gaz vermesini bile bulacak bir usta çıkmadı karşıma. o yüzden tanımadığım bir adama motoru emanet edeceğime kendim bir şekilde sorunları çözmeye çalışıyorum.senin sorunun maliyetli bir iş, iki silindir de yağ yakıyorsa sadece silindirleri söküp toplamaya minimum 300 maximum 450-500 parçalara 250 rektefiyeye de 150 tl alacaktır..tek silindir ise söylediğim fiyatları yarı yarıya düş.

bir arkadaşımın motoru bu sorunu çıkaran aslında onun için araştırıyorum ,egzozun ritmi bir normal bir patlama bir normal bir patlama şeklinde ,umarım tek silindirdir ya da hiç gerek kalmaz,götürdüğümüz usta 500 km falan bi kullanmak sonra bir daha bakmak lazım dedi,biz de bekliyoruz.
 
Katılım
25 Tem 2008
Mesajlar
1,367
Arkadaşlar,

Bu aralar motosikletin bakımları ve iyileştirmeleri için araştırma yapıyorum. Bujileri NGK iridyum buji almak istiyordum. Türkiye'de en ucuzu tanesi 30 TL'den toplam 60 TL'ye bulabiliyorum (artı kargo tabi). Sonrasında ebaydan araştırınca çok daha ucuza 2 tane buji aldım. 2 NGK iridyum buji 16,29 Usd+2 Usd kargo toplam 18,29 Usd, yani 34 TL (kargo dahil) gibi bir fiyata biraz önce sipariş verdim. Bujiler elime geçtiğinde buradan paylaşırım, almak isteyen olursa linkini de bu

http://www.ebay.com/itm/160737684123?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2649
 
Katılım
8 Tem 2008
Mesajlar
1,471
bir arkadaşımın motoru bu sorunu çıkaran aslında onun için araştırıyorum ,egzozun ritmi bir normal bir patlama bir normal bir patlama şeklinde ,umarım tek silindirdir ya da hiç gerek kalmaz,götürdüğümüz usta 500 km falan bi kullanmak sonra bir daha bakmak lazım dedi,biz de bekliyoruz.

hocam motor enjeksiyonlu mu karbüratörlü mü ? eğer karbüratörlü ise bence karbüratör ayarı yaptırarak sorunu çözebilirsin . yağ yakmasından dolayı öyle bir sorun yaşayacağını sanmıyorum yaşıyorsan bile sorun bence biraz ciddi ve kullanılmamasını tavsiye ederim.motorun yağ yaktığını anlaman içinde motoru biraz çalıştır ara ara yüksek devir gaz ver ,verirkende çıkan dumana dikkat et ve elini egzostun arkasına yaklaştır . çıkan duman yoğun bir şekilde siyah çıkıyorsa yağ yakıyor.daha sonra bir 10 dk bekle ve motorun bujilerini söküp kontrol et, buji çevresinde yoğun bir yağ görüyorsan ve bujiyi hangi silindirden söktüysen anla ki o silindirde yağ yakma sorunun var.

Arkadaşlar,

Bu aralar motosikletin bakımları ve iyileştirmeleri için araştırma yapıyorum. Bujileri NGK iridyum buji almak istiyordum. Türkiye'de en ucuzu tanesi 30 TL'den toplam 60 TL'ye bulabiliyorum (artı kargo tabi). Sonrasında ebaydan araştırınca çok daha ucuza 2 tane buji aldım. 2 NGK iridyum buji 16,29 Usd+2 Usd kargo toplam 18,29 Usd, yani 34 TL (kargo dahil) gibi bir fiyata biraz önce sipariş verdim. Bujiler elime geçtiğinde buradan paylaşırım, almak isteyen olursa linkini de bu

http://www.ebay.com/itm/160737684123?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2649

acizane yorumumdur gtr bölümüne de yazmıştım. irdiyumun dayanıklılığı için birşey diyemiyecem ama NGK'nın çift tırnaklı bujinin ateşlemesi hem iridyuma hem de normal bujiye oranla kat kat daha iyi..
 
Son düzenleme:
Katılım
25 Tem 2008
Mesajlar
1,367
acizane yorumumdur gtr bölümüne de yazmıştım. irdiyumun dayanıklılığı için birşey diyemiyecem ama. NGK'nın çift tırnaklı bujinin ateşlemesi hem iridyuma hem de normal bujiye oranla kat kat daha iyi..

Estağfurullah hocam :) Bende çok bildiğimden değil ama şimdiye kimden duyduysam iridyum bujiden memnundu o yüzden aldım bende. Birde motor 15.000'e geldi ve hala orjinal bujileri var sanırım üzerinde o yüzden değiştirmek istedim. Hava filtresi, yakıt filtresi ve bujilerimde gelsin hepsini değiştireceğim, sonrasında performans ve yakıtta ne gibi farklar olacak merak ediyorum.

Ayrıca bir şey daha sormak istiyorum bilgisi olan arkadaşlara. Eski sahibi egzosun ucundaki 4 yada 5 tane deliği sesi daha iyi çıksın diye açtırmış. İlk başlarda ve rolantideyken ses iyi ama ben zaten yüksek ses sevmediğimden bunları kapattırmak istiyorum. Bunu egzoscular yapar mı? Birde mümkünse orjinal egzosu olan arkadaşlardan birisi egzosun çıkışının detaylı fotolarını paylaşabilir mi? Çok mu şey istedim acaba :)
 
Katılım
8 Tem 2008
Mesajlar
1,471
Estağfurullah hocam :) Bende çok bildiğimden değil ama şimdiye kimden duyduysam iridyum bujiden memnundu o yüzden aldım bende. Birde motor 15.000'e geldi ve hala orjinal bujileri var sanırım üzerinde o yüzden değiştirmek istedim. Hava filtresi, yakıt filtresi ve bujilerimde gelsin hepsini değiştireceğim, sonrasında performans ve yakıtta ne gibi farklar olacak merak ediyorum.

Ayrıca bir şey daha sormak istiyorum bilgisi olan arkadaşlara. Eski sahibi egzosun ucundaki 4 yada 5 tane deliği sesi daha iyi çıksın diye açtırmış. İlk başlarda ve rolantideyken ses iyi ama ben zaten yüksek ses sevmediğimden bunları kapattırmak istiyorum. Bunu egzoscular yapar mı? Birde mümkünse orjinal egzosu olan arkadaşlardan birisi egzosun çıkışının detaylı fotolarını paylaşabilir mi? Çok mu şey istedim acaba :)

bende iridyum kullanmıştım evet hafif hissedilir derece de bir fark yaratıyor. herşeyi değiştirip güzel bir debriyaj ayarın da varsa şehir içi 6000 devir de 100 km/hz, şehirler arası 7000 devir de 110 Km/Hz da ortalama 3 - 3.5 arası benzin tüketimin olur. ev de takmayı planladığım 2. bir egzostum var eve gidince detaylı resim çekip buraya atarım.
 
Son düzenleme:
Katılım
15 Eyl 2010
Mesajlar
1,674
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Merhaba. sanırım bir tane gt 250 buldum. ben Ankara dayım. motor İzmirde. İzmir e otobüsle gideceğim ve dönerken 550 küsür km yol yapacağım. 2 yıldır motosiklet kullanıyorum. son 1 yıl mondial 150 MR kullanıyorum.

İlk defa bu kadar uzun yol yapacağım. Motor gayet temiz görünüyor ve kullanıcısı çok titiz olduğunu, hiç bir sorunu olmadığını söylüyor.

bu ilk uzun yolculuğumda tavsiyeniz var mıdır ?

Not: korumalıklı elbiselerim var. omurilik koruma ve rüzgar için ayrıca bel-beden içliği alacağım.
 
Katılım
5 Nis 2010
Mesajlar
137
UNdocab : (rengi çok güzelmiş güle güle kullanın ) Tşkler sizlerinki kdar güzel olmasada idare ediyorum :)

Orko_ye : yunem, motorunuz çok yakışıklı. Allah kazadan beladan korusun inşallah. Amin cümlemize ALLAH kaza bela vermeden sürüşler nasip eylesin
 
Katılım
8 Tem 2008
Mesajlar
1,471
Ayrıca bir şey daha sormak istiyorum bilgisi olan arkadaşlara. Eski sahibi egzosun ucundaki 4 yada 5 tane deliği sesi daha iyi çıksın diye açtırmış. İlk başlarda ve rolantideyken ses iyi ama ben zaten yüksek ses sevmediğimden bunları kapattırmak istiyorum. Bunu egzoscular yapar mı? Birde mümkünse orjinal egzosu olan arkadaşlardan birisi egzosun çıkışının detaylı fotolarını paylaşabilir mi? Çok mu şey istedim acaba :)

img1195mg.jpg


img1196y.jpg


img1203x.jpg


img1197pc.jpg
 
Katılım
25 Tem 2008
Mesajlar
1,367
Chronix, hocam çok teşekkür ederim fotolar için. İlk fotodaki ortadaki küçük çıkışın etrafındaki yerde benim egzosta 5 tane delik var. Sanırım üzerindeki halkayı çıkarmış eski sahibi.

makseli, ilk uzun yolculuğun olacaksa giyebildiğin kadar korumalı kıyafetlerini giyin. Bol bol mola ver, acele etme hızını trafiğe göre ayarla. Keyfini çıkarmaya bak, sakın limitleri zorlama. 150 cc motordan sonra gücü sana çok hoş gelecektir kaptırma kendini motora alışana kadar. Molaların 50-60 km.de bir olsun, otur bir çay iç, tuvalete felan git. Bunlar haricinde eğer motosiklet bakımlıysa iş sana düşüyor anlayacağın. Hadi hayırlısı inşallah kavuşursun istediğin motora.
 
Katılım
15 Eyl 2010
Mesajlar
1,674
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
@Orko_ye cevabın için teşekkür ederim.

banka krediyi eksik verdi. abimize mahçup olduk. neyse.

4500 e garantisi devam eden, enjeksiyonlu 250 MR buldum. ondan düşünüyorum şimdi. hayırlısı inş.

hadin kolay gele.

dikkatli olsun, kask olmadan çıkmayın yola...
 
Katılım
27 Tem 2011
Mesajlar
666
@Chronix ;

Yapamayacağımız bir şey olsa değerde yaparız ya :p Seninde elinden geliyor bu takım işler sende kafaya kosan yaparsın bence. Dur ben bi ilk adımı atıyımda motor satılmazsa :) sonra sizlerde kendı tasarımlarınızı çıkartırsınız ortaya..
 
Katılım
8 Tem 2008
Mesajlar
1,471
[MENTION=54420]Chronix[/MENTION] ;

Yapamayacağımız bir şey olsa değerde yaparız ya :p Seninde elinden geliyor bu takım işler sende kafaya kosan yaparsın bence. Dur ben bi ilk adımı atıyımda motor satılmazsa :) sonra sizlerde kendı tasarımlarınızı çıkartırsınız ortaya..

valla hocam arka çamurluk kafama yatıyor da sakala sıcak bakmıyorum. neden diye sorucak olursan gün geliyor motorla geldiğim yolu geri dönmek için u dönüşü aramak yerine kimseyi tehlikeye atmadan kaldırımdan çıkarak karşı yolla geçiyorum zaten o sırada katalizör kaldırımla ilişki halinde oluyor. ayrıca arada uzun yola çıktığım da motoru enduro moduna sokup bilmediğim yollara dalıyorum ve öyle yerlere giriyorum ki motorun yerden yüksekliğii 3 - 5 cm oluyor :mrgreen:.
 
Katılım
27 Tem 2011
Mesajlar
666
valla hocam arka çamurluk kafama yatıyor da sakala sıcak bakmıyorum. neden diye sorucak olursan gün geliyor motorla geldiğim yolu geri dönmek için u dönüşü aramak yerine kimseyi tehlikeye atmadan kaldırımdan çıkarak karşı yolla geçiyorum zaten o sırada katalizör kaldırımla ilişki halinde oluyor. ayrıca arada uzun yola çıktığım da motoru enduro moduna sokup bilmediğim yollara dalıyorum ve öyle yerlere giriyorum ki motorun yerden yüksekliğii 3 - 5 cm oluyor :mrgreen:.

:) :) ( on karakter )
 
Katılım
19 Ara 2011
Mesajlar
228
arkadaşlar, 200kmsi artçılı olmak üzere yaklaşık 230-240 km yol yaptım ve dolu depo çeyreğin altına indi. Gerçi inip çıkıyo arada yarıma doğru gidip geldiği oluyor ama hangi konumunu dikkate almak lazım onu da bilmiyorum. İlk defa doldurdum depoyu o yüzden tek başıma yaptığım yolla karşılaştırmıyorum, artçı bu kadar etkiler mi, normal midir bu tüketim? Bujilerle hava filtresi yeni, motorun çalışmasında veya egzosta da bi anormallik yok ama...
 
Katılım
8 Tem 2008
Mesajlar
1,471
arkadaşlar, 200kmsi artçılı olmak üzere yaklaşık 230-240 km yol yaptım ve dolu depo çeyreğin altına indi. Gerçi inip çıkıyo arada yarıma doğru gidip geldiği oluyor ama hangi konumunu dikkate almak lazım onu da bilmiyorum. İlk defa doldurdum depoyu o yüzden tek başıma yaptığım yolla karşılaştırmıyorum, artçı bu kadar etkiler mi, normal midir bu tüketim? Bujilerle hava filtresi yeni, motorun çalışmasında veya egzosta da bi anormallik yok ama...

çeyrek dediğin yine 6-7 lt benzin yapar. motoru genelde hangi devir ve hızda kullandınız. 8000 devirden (115- 120 Km/hz) sonrası artçı ile 4.5 lt den fazla benzin tüketimi demek . buji ve hava filtresi yeni demişsiniz , motorunuz da bir sorun yoksa fazla devirli kullanmışsınızdır.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst