Honda Honda CRF250L Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
31 May 2010
Mesajlar
130
Herkese iyi günler. Sadece arazide kullanmak üzere bir motosiklet arıyoruz. Forumda daha konuşulmuş ama net bir bilgi alamadım.


Kawasaki'nin salt offroad modelleri çok pahalı zaten bu tür model satan marka pek yok. KLX250 ise abartı şekilde pahalı ve günden güne kur yüzünden fiyatı artıyor. O yüzden bu motorda karar kıldık ama birkaç sorum olacak.

-- Sıfır alacağız ama motosiklet asfalt yola hiç çıkmayacak. Sürekli arazi, dağ tepe, tarla vs. yollarda kullanılacak ve güvenlik birimlerinin sorumluluk alanında kullanılmayacak. Ayrıca ömürlük gittiği yere kadar kullanılacak, yani al sat sıkıntımız olmayacak.

-- Motoru aldıktan sonra plaka taktırmamak sorun olur mu? Yani mecbur muyuz plaka takmak için, takmayınca cezası var mı? (Polis/Jandarma'nın yakalamasını kastetmiyorum)

-- Plakasız almak isteyince KDV, ÖTV gibi kalemlerden kurtulma şansı oluyor mu?


Şimdiden teşekkürler, tekeriniz düz bassın.
 
Katılım
30 Ağu 2012
Mesajlar
838
Herkese iyi günler. Sadece arazide kullanmak üzere bir motosiklet arıyoruz. Forumda daha konuşulmuş ama net bir bilgi alamadım.


Kawasaki'nin salt offroad modelleri çok pahalı zaten bu tür model satan marka pek yok. KLX250 ise abartı şekilde pahalı ve günden güne kur yüzünden fiyatı artıyor. O yüzden bu motorda karar kıldık ama birkaç sorum olacak.

-- Sıfır alacağız ama motosiklet asfalt yola hiç çıkmayacak. Sürekli arazi, dağ tepe, tarla vs. yollarda kullanılacak ve güvenlik birimlerinin sorumluluk alanında kullanılmayacak. Ayrıca ömürlük gittiği yere kadar kullanılacak, yani al sat sıkıntımız olmayacak.

-- Motoru aldıktan sonra plaka taktırmamak sorun olur mu? Yani mecbur muyuz plaka takmak için, takmayınca cezası var mı? (Polis/Jandarma'nın yakalamasını kastetmiyorum)

-- Plakasız almak isteyince KDV, ÖTV gibi kalemlerden kurtulma şansı oluyor mu?


Şimdiden teşekkürler, tekeriniz düz bassın.

Selamlar,

CRF250L fiyat performans açısından iyi bir seçim olacaktır. Sorularınıza gelince;
Sürekli dağda bayırda gezecekseniz plaka takmanıza gerek olmaz. Tabi trafiğe çıkmamak şartıyla. Bu sorumluluk size ait aslında. Bende olsam plaka çıkarmazdım.

Plaka çıkarmasınız dahi ÖTV ve kdv yi ödemek zorundasınız malesef. Çünkü motor bayiye gelene kadar bütün vergiler ekleniyor fiyata. Motoru aldığınız zaman kdv+ötv'li fiyattan fatura kesilecek. Plaka çıkarırsanız ekstra plaka masrafı ve sigorta ücreti ödemek zorunda kalırsınız.

Kazasız sürüşler..
 
Katılım
31 May 2010
Mesajlar
130
Selamlar,

CRF250L fiyat performans açısından iyi bir seçim olacaktır. Sorularınıza gelince;
Sürekli dağda bayırda gezecekseniz plaka takmanıza gerek olmaz. Tabi trafiğe çıkmamak şartıyla. Bu sorumluluk size ait aslında. Bende olsam plaka çıkarmazdım.

Plaka çıkarmasınız dahi ÖTV ve kdv yi ödemek zorundasınız malesef. Çünkü motor bayiye gelene kadar bütün vergiler ekleniyor fiyata. Motoru aldığınız zaman kdv+ötv'li fiyattan fatura kesilecek. Plaka çıkarırsanız ekstra plaka masrafı ve sigorta ücreti ödemek zorunda kalırsınız.

Kazasız sürüşler..

Cevap için çok teşekkür ederim. Trafiğe çıkmayacak zaten o konuda sıkıntı olmaz. Elimizde biri büyük biri küçük iki motosiklet var. Onlar bize asfaltta yeter.

Bazı arkadaşlar söyledi bir ay içinde plaka takılmazsa cezası var diye. O konuda bir bilginiz var mı?

Bir ara ATV araştırmasına girmiştim. Bazi modelleri offroad olarak alınca fiyatı epeyce uyguna geliyordu, bu durumun sa vergi farkında olduğunu söylemislerdi. Acaba yanlış mı bilgi aldım?
 
Katılım
30 Ağu 2012
Mesajlar
838
Cevap için çok teþekkür ederim. Trafiðe çýkmayacak zaten o konuda sýkýntý olmaz. Elimizde biri büyük biri küçük iki motosiklet var. Onlar bize asfaltta yeter.

Bazý arkadaþlar söyledi bir ay içinde plaka takýlmazsa cezasý var diye. O konuda bir bilginiz var mý?

Bir ara ATV araþtýrmasýna girmiþtim. Bazi modelleri offroad olarak alýnca fiyatý epeyce uyguna geliyordu, bu durumun sa vergi farkýnda olduðunu söylemislerdi. Acaba yanlýþ mý bilgi aldým?

Evet fatura kesim tarihinden itibaren 1 ay içerisinde plaka çıkarılması gerekiyor. Bu süre içerisinde herhangi bir şekilde polis tarafından durdurulup faturayı gosterirseniz polis muhtemelen ceza yazmayacaktır. Hemen plaka çıkarmanız gerektigini söyleyip bırakacaktır.

CRF250L için dediğiniz durum geçerli degil. CRF250L Trafikte plaka çıkabilecek durumda olduğu için satın alirken ÖTV li fiyattan alırsınız. Plaka çıkabilecek trafikte surulebilecek her motoru alırken ÖTV ödersiniz.

Ama mesela bazı modellere plaka çıkarılamıyor. Örneğin normalde 2 zamanlı motorların Turkiyede ruhsat çıkarmak mümkün değil. Ama motorların türkiyeye girmesine bir engel yok. Bayiler bu şekilde yurtdışından ürün ithal eder gibi motor getirip müşterilere satabiliyorlar. Bu durumda müşterinin ödeyeceği ücret motorun ücreti+KDV olur. ÖTV ödemessiniz. 2 zamanlı motorlar bu şekilde Türkiyeye geliyor. Tabi trafiğe çıkmamak şartıyla.
Sanırım CRF450R da bu siniftaydı. Bu motorada plaka çıkmıyor diye biliyorum. Bayiye sorsanız iyi olur. Belkide sıfır CRF 250L fiyatına CRF450 Alabilirsiniz.
 
Katılım
31 May 2010
Mesajlar
130
Evet fatura kesim tarihinden itibaren 1 ay içerisinde plaka çıkarılması gerekiyor. Bu süre içerisinde herhangi bir şekilde polis tarafından durdurulup faturayı gosterirseniz polis muhtemelen ceza yazmayacaktır. Hemen plaka çıkarmanız gerektigini söyleyip bırakacaktır.

CRF250L için dediğiniz durum geçerli degil. CRF250L Trafikte plaka çıkabilecek durumda olduğu için satın alirken ÖTV li fiyattan alırsınız. Plaka çıkabilecek trafikte surulebilecek her motoru alırken ÖTV ödersiniz.

Ama mesela bazı modellere plaka çıkarılamıyor. Örneğin normalde 2 zamanlı motorların Turkiyede ruhsat çıkarmak mümkün değil. Ama motorların türkiyeye girmesine bir engel yok. Bayiler bu şekilde yurtdışından ürün ithal eder gibi motor getirip müşterilere satabiliyorlar. Bu durumda müşterinin ödeyeceği ücret motorun ücreti+KDV olur. ÖTV ödemessiniz. 2 zamanlı motorlar bu şekilde Türkiyeye geliyor. Tabi trafiğe çıkmamak şartıyla.
Sanırım CRF450R da bu siniftaydı. Bu motorada plaka çıkmıyor diye biliyorum. Bayiye sorsanız iyi olur. Belkide sıfır CRF 250L fiyatına CRF450 Alabilirsiniz.

Bugün gideceğiz bayiye. Dediğinizi bir soralım bakalım. Aslında Kawasaki ve KTM'nin böyle motorları var ancak çok pahalılar. Bize o kadar güçlü ve hard offroad motoru gerekli değil. CRF hayli hayli yetecektir. Ama dediğiniz gibi eğer oluyorsa ve fiyat da uygun olursa belki CRF450 getirtilebilir.

:king:
 
Katılım
4 Kas 2014
Mesajlar
1,868
Fatura kesim tarihinden itibaren plaka çıkarma zorunluluğu 3 aydır. Geçenlerde motor aldığımda resmi belgede okudum.
 
Katılım
6 Tem 2015
Mesajlar
31
Beyler benim CRF ye komple set fmf buldum headers ve tüp olarak bu ürünlerin sıfır fiyatları şuanda 2.900 tl izmir çeşme de bir abi motorunu satmış (CRF250L) alan kişi egzoz u istememiş . Orjinal egzoz ile vermiş motoru ve fmf boşa çıkmış ikinci el olarak 1.500 tl fiyat verdi bana araştırdım biraz bu fiyatlara bulmak mümkün değil açıkçası almayı düşünüyorum sizce ne kadar mantıklı . FMF i alırsam eğerki rahat durmayıp ön dişliyi de değiştireceğim . Kış ayını biraz çamurun içerisinde geçireyim diyorum . Ne dersiniz !
 
Katılım
3 Nis 2015
Mesajlar
767
O CRf ilanını hatırlıyorum da ilanda egzos dahil değildir diyordu. Neden satmaya karar verdi bir sormak lazım.
 
Katılım
23 Haz 2011
Mesajlar
88
Beyler benim CRF ye komple set fmf buldum headers ve tüp olarak bu ürünlerin sıfır fiyatları şuanda 2.900 tl izmir çeşme de bir abi motorunu satmış (CRF250L) alan kişi egzoz u istememiş . Orjinal egzoz ile vermiş motoru ve fmf boşa çıkmış ikinci el olarak 1.500 tl fiyat verdi bana araştırdım biraz bu fiyatlara bulmak mümkün değil açıkçası almayı düşünüyorum sizce ne kadar mantıklı . FMF i alırsam eğerki rahat durmayıp ön dişliyi de değiştireceğim . Kış ayını biraz çamurun içerisinde geçireyim diyorum . Ne dersiniz !

Yanlış bilmiyorsam, FMF'i taktıktan sonra bir de EJK sistemi takarsanız gücünü de arttırmış olursunuz. Hayırlı olsun.
 
Katılım
6 Tem 2015
Mesajlar
31
O CRf ilanını hatırlıyorum da ilanda egzos dahil değildir diyordu. Neden satmaya karar verdi bir sormak lazım.

Beyler FMF i aldım bu akşam inşallah bi aksilik olmaz ise takacağım . EJK yı biliyorum ama bu ay almam biraz zor onu önümüzdeki yada birsonraki aya artık oda .
 
Katılım
3 Nis 2015
Mesajlar
767
Arazi kullanımı da olmakla beraber ıslak asfalt için lastik öneriniz nedir? (Kışın işe gidip gelirken yağmurda da kullanıyorum sıklıkla) Ya da üzerindekileri değiştirmeye gerek varmıdır? İnternette çok bir bilgiye erişemedim bununla ilgili. Arazi için lastik önerileri var genelde.
 
Katılım
6 Tem 2015
Mesajlar
31
Beyler Fmf i aldım taktım kullanmaya başladım mükemmel bir sesi var motor başka bir hal aldı sanki . Ama acil nakde sıkıştım egzoz u satmak zorundayım yada en kötü ihtimal motor ile birlikte satışa çıkaracağım düşünen var ise bana ulaşabilir .
 
Katılım
3 Nis 2015
Mesajlar
767
Bu arada yakıt tüketimini hesapladım komple şehir içi 3.15lt/100km yakıyor alet. Beklediğimden baya bir düşük çıktı.
 
Katılım
22 Haz 2007
Mesajlar
2
Arkadaşlar selamlar,

Geçen hafta 5300km'de bir CRF 250L sahibi oldum. Fakat motosiklet konusunda deneyimli arkadaşlarım, motorun hala açılmamış olduğunu, sert olduğunu söylediler. Motoru ilk çalıştırdığımda devrinin düşük olması, stop edecek gibi ses çıkarması da ondan sanırım.

Resmi manuel'ini okudum ama bununla ilgili bir bilgi verilmemiş.

Ne yapmam gerekiyor? Bir iki arkadaşım her viteste son gaz kullan dedi, bazı arkadaşlarım her vitesi devrinde kullan dedi. Doğrusu nedir bu işin?
 
Katılım
17 Ara 2012
Mesajlar
1,799
Motosikleti
SuZan
Arkadaşlar selamlar,

Geçen hafta 5300km'de bir CRF 250L sahibi oldum. Fakat motosiklet konusunda deneyimli arkadaşlarım, motorun hala açılmamış olduğunu, sert olduğunu söylediler. Motoru ilk çalıştırdığımda devrinin düşük olması, stop edecek gibi ses çıkarması da ondan sanırım.

Resmi manuel'ini okudum ama bununla ilgili bir bilgi verilmemiş.

Ne yapmam gerekiyor? Bir iki arkadaşım her viteste son gaz kullan dedi, bazı arkadaşlarım her vitesi devrinde kullan dedi. Doğrusu nedir bu işin?

ilk yapacağın şey ; Her viteste son gaz kullan diyen arkadaşınla ilişkini kesmek.. Gerisi olur gerisi halledilir..
 
Katılım
6 Eyl 2005
Mesajlar
2,546
Motosikleti
Honda Crf 250 L (2020), Honda Sh 125i
Hoşgeldin bakalım Mert. Boy sorunu ile ilgili kullanan arkadaşlar seni bilgilendirirler, daha detaylı bilgiyi olmazsa sıtkı abiden alırız. Epeydir görüşmüyoruz, yazışmıyoruz bu vesileyle de sıtkı abiye selam edeyim.

Abi umarım iyisindir her şey yolundadır. Buradan ara ara takip ediyorum gezilerini, maşallah aynen full performans devam ediyorsun. Kendine iyi bak selamlar.

Ankara, Koray..

Koray'cım, seni tekrar gördüğüme inan çok sevindim. Bu yazını görüp beğenmiştim. Cevap yazdım diye hatırlıyordum. Bişeylere bakarken bu mesajına cevap vermediğimi görünce çok sıkıldım.
Kusura bakma lütfen.:pale: (Yaşlandık bee...)

Kasım başında (06-07-08) Bolu Yedigöller'de bir kamp yapacağız büyük ihtimal. Şimdiden haber veriyorum. Görüşebilirsek çok sevinirim.:cat:
 
Katılım
28 Ocak 2015
Mesajlar
15
arkadaslar aldigim 2.el crf250l de arka disli 52 lik takilmis. bem orjinal 40 yada 38 gibi disli takmak istiyorum. bunun yolu nedir komple set dgstirmek istemiyom sadece arka disli yi degistirsem zincir acisindan ne sknti olur
 
Katılım
6 Eyl 2005
Mesajlar
2,546
Motosikleti
Honda Crf 250 L (2020), Honda Sh 125i
arkadaslar aldigim 2.el crf250l de arka disli 52 lik takilmis. bem orjinal 40 yada 38 gibi disli takmak istiyorum. bunun yolu nedir komple set dgstirmek istemiyom sadece arka disli yi degistirsem zincir acisindan ne sknti olur
Herhangi birşey olmaz. Zincirden bakla eksiltilir, yeni dişliye göre boyu ayarlanır.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst