Hayırlı olsun zero da yakışır bence F e en iyi cam zero gravity bence
Benim balataları aldıgım adam değiştirmiş.4 tane iridium buji yağ değişimi egzantriğe baktırıcam senkron ayarı birde radyatör suyunu değiştirmeyi düşünüyorum.Kendim değiştirebilir miyim radyatör suyunu ?
ben camı e-bay den almıştım noname olarak zero gibi keskin hatları yok benim daha çok hoşuma gidiyor biraz tt yarışlarındaki gibi olması nedeni ile
radyatör suyunu kendin değiştirebilirsin çok zor değil
yan grenajları söküp saü tarafta radyator kapağını aç ve soldaki bloktan çıkan kalın hortumu çek su pompasına bağlı olanı sağ taraftanda radyatore giren kalın hortumu çek
yalnız su komple boşalmayabilir. bunun için motoru yeniden çalıştırman gerekebilir ama bence bu işe girişme biraz meşakatli bir işi var çünkü
su koyarkende hortumları yerlerine bağladıktan sonra radyator kapağından suyu dolduruyorsun eğer suyun hepsi boşalmışsa toplamda 3lt kadar bir sıvı alıyor motor bloğu ile radyator
radyator daha sıvı almaz ise motoru o şekilde çalıştır 85C'de felan su devir daimi için termostat açılır 95 derece gibi radyatore su eklemeye devam edersin çünkü azda olsa illaki blok içerisinde hava kalacaktır bu da radyatordeki suyu eksiltir
motor ayarlarına göre ortalama 65C'ye kadar ( kışın özellikle ) rölanti devrini yüksek tutabiliyor otomatik jigle olduğundan dolayı
eğer motor ısındığı halde yüksek devirde çalışıyorsa biraz ara gaz vermen gerekir blokta otomatik jiglenin orada hava kaldığı zaman jigleyi açık bırakıyor aklında olsun biraz devirlendirip su pompasının daha hızlı su pompalamasını sağladığın zaman içerideki havayı radyatore atabiliyor
yine aynı şekilde radyatordeki boşluğu tamamlarsın sonra
ek olarak
motora sadece saf su veya sadece antifriz koyma
%50 %50 veya 2/3 antifriz 1/3 saf su koyman en iyisidir servis kitabında yazan değerler bu şekildedir
%50 %50 koy en iyisi olur
antrifriz kutularında ölçek çizgisi oluyor saf suda sanayide rahatlıkla bulursun genelde 1 lt'lik şişelerde lt'si 1 veya 2 tlye felan satılıyor
son olarak
hortumu taktıktan sonra vidalı kelepçeleri tam yerinde sıkman iyi olur
buda boruyu geçirdiğin yerin başında bi bolluk vardır bunun tam sonrasındaki yerden sıkarsan daha iyi bağlamış olursun boruda çıkıntı yapar zaten
orjinal egzantrik zinciri siparişi verdim.12bin km önce gergiyi değiştirmiştim sesi kesmişti fakat son 2 binden beri ses başladı,artık zincirin ömrünü tamamladığını düşünüyorum,bence senin o kadar sık gergi değiştirmen normal değil,çok mu sert kullanıyorsun ve motor ısınmadan mı gazlıyorsun?bunun çok etkisi oluyor ben 55 dereceyi bulmadan gazlamam.Bence yine orjinal tak gergiyi,komple set değiştirceksin zaten palet zincir gergi,seni en az 20bin sorunsuz götürmeli.
egsantirik zinciri ortalama 40bin km gider zaten min 35bin civarlarında dayanır zorlarsanda
ben 55binde değiştirdim şu an daha tam 70bin bile olmadı motor 15bin km'de bu kadar bozmak zor iş
birde bizim motorlardaki gergiler kronik zaten hepsi
orj alıp taksan bile ne kadar dayanacağı süpriz
2 3 gün sonrada bozulabiliyor ( gkn'nin başına geldi 3 gün sonra bozulmuştu eski bir 600f'inde )
ama bakarsın 1 2 3 yıl kadarda gidebilir ( esengülden alıp arkadaşı selimin motoruna taktığı 0 gergi mesela )
xx gergisinin ucu az daha uzun takarken çift keçe kullanman gerekiyor birde çok çok aşırı zorlamadan kullanıyorsan motoru 40 45bin km civarlarında değiştirmen gerekiyor çünkü orj gergiye göre daha fazla uzadığından zincrin bittiğini anlayamıyorsun