Honda Honda Cbr600F Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
28 Eyl 2006
Mesajlar
1,485
orjinal egzantrik zinciri siparişi verdim.12bin km önce gergiyi değiştirmiştim sesi kesmişti fakat son 2 binden beri ses başladı,artık zincirin ömrünü tamamladığını düşünüyorum,bence senin o kadar sık gergi değiştirmen normal değil,çok mu sert kullanıyorsun ve motor ısınmadan mı gazlıyorsun?bunun çok etkisi oluyor ben 55 dereceyi bulmadan gazlamam.Bence yine orjinal tak gergiyi,komple set değiştirceksin zaten palet zincir gergi,seni en az 20bin sorunsuz götürmeli.
 
Katılım
14 Ağu 2008
Mesajlar
5,134
Hayırlı olsun zero da yakışır bence F e en iyi cam zero gravity bence :)

Benim balataları aldıgım adam değiştirmiş.4 tane iridium buji yağ değişimi egzantriğe baktırıcam senkron ayarı birde radyatör suyunu değiştirmeyi düşünüyorum.Kendim değiştirebilir miyim radyatör suyunu ?

ben camı e-bay den almıştım noname olarak zero gibi keskin hatları yok benim daha çok hoşuma gidiyor biraz tt yarışlarındaki gibi olması nedeni ile

radyatör suyunu kendin değiştirebilirsin çok zor değil
yan grenajları söküp saü tarafta radyator kapağını aç ve soldaki bloktan çıkan kalın hortumu çek su pompasına bağlı olanı sağ taraftanda radyatore giren kalın hortumu çek

yalnız su komple boşalmayabilir. bunun için motoru yeniden çalıştırman gerekebilir ama bence bu işe girişme biraz meşakatli bir işi var çünkü

su koyarkende hortumları yerlerine bağladıktan sonra radyator kapağından suyu dolduruyorsun eğer suyun hepsi boşalmışsa toplamda 3lt kadar bir sıvı alıyor motor bloğu ile radyator
radyator daha sıvı almaz ise motoru o şekilde çalıştır 85C'de felan su devir daimi için termostat açılır 95 derece gibi radyatore su eklemeye devam edersin çünkü azda olsa illaki blok içerisinde hava kalacaktır bu da radyatordeki suyu eksiltir

motor ayarlarına göre ortalama 65C'ye kadar ( kışın özellikle ) rölanti devrini yüksek tutabiliyor otomatik jigle olduğundan dolayı
eğer motor ısındığı halde yüksek devirde çalışıyorsa biraz ara gaz vermen gerekir blokta otomatik jiglenin orada hava kaldığı zaman jigleyi açık bırakıyor aklında olsun biraz devirlendirip su pompasının daha hızlı su pompalamasını sağladığın zaman içerideki havayı radyatore atabiliyor

yine aynı şekilde radyatordeki boşluğu tamamlarsın sonra

ek olarak

motora sadece saf su veya sadece antifriz koyma
%50 %50 veya 2/3 antifriz 1/3 saf su koyman en iyisidir servis kitabında yazan değerler bu şekildedir

%50 %50 koy en iyisi olur
antrifriz kutularında ölçek çizgisi oluyor saf suda sanayide rahatlıkla bulursun genelde 1 lt'lik şişelerde lt'si 1 veya 2 tlye felan satılıyor


son olarak
hortumu taktıktan sonra vidalı kelepçeleri tam yerinde sıkman iyi olur
buda boruyu geçirdiğin yerin başında bi bolluk vardır bunun tam sonrasındaki yerden sıkarsan daha iyi bağlamış olursun boruda çıkıntı yapar zaten


orjinal egzantrik zinciri siparişi verdim.12bin km önce gergiyi değiştirmiştim sesi kesmişti fakat son 2 binden beri ses başladı,artık zincirin ömrünü tamamladığını düşünüyorum,bence senin o kadar sık gergi değiştirmen normal değil,çok mu sert kullanıyorsun ve motor ısınmadan mı gazlıyorsun?bunun çok etkisi oluyor ben 55 dereceyi bulmadan gazlamam.Bence yine orjinal tak gergiyi,komple set değiştirceksin zaten palet zincir gergi,seni en az 20bin sorunsuz götürmeli.

egsantirik zinciri ortalama 40bin km gider zaten min 35bin civarlarında dayanır zorlarsanda
ben 55binde değiştirdim şu an daha tam 70bin bile olmadı motor 15bin km'de bu kadar bozmak zor iş

birde bizim motorlardaki gergiler kronik zaten hepsi
orj alıp taksan bile ne kadar dayanacağı süpriz
2 3 gün sonrada bozulabiliyor ( gkn'nin başına geldi 3 gün sonra bozulmuştu eski bir 600f'inde )
ama bakarsın 1 2 3 yıl kadarda gidebilir ( esengülden alıp arkadaşı selimin motoruna taktığı 0 gergi mesela )

xx gergisinin ucu az daha uzun takarken çift keçe kullanman gerekiyor birde çok çok aşırı zorlamadan kullanıyorsan motoru 40 45bin km civarlarında değiştirmen gerekiyor çünkü orj gergiye göre daha fazla uzadığından zincrin bittiğini anlayamıyorsun
 
Katılım
23 Kas 2008
Mesajlar
4,377
Elimden gelir böyle işlerde karışık gibi duruyor.Soğutmada sıkıntı yok motorumda.Ben sadece içimi rahatlatayım diyorum :p Temizleyici bir madde var mıdır acaba radyatörü falan ? Birde benim ustaya bir sorayım bu egzantrik işini çözüm bulabilir sever böyle işleri :)
 
Katılım
14 Ağu 2008
Mesajlar
5,134
radyator için temizleme işi olmaz gibi
olur ama gerçekten sıkıntılı ise antifriz ve saf su harici çeşme suyu içme suyu koyarsan pas ve sudaki minareller tıkama yapabilir su yollarında

en azından böyle bir sorunun yok

egsantrk ses yapmıyorsa dokunma derim :)
 
Katılım
27 Tem 2006
Mesajlar
6,290
arkadaşlar elimde cbr 600f için honda orjınal eksantrik gergisi mevcut,
orjınal vakumlu paketinde,
ihtiyacı olanlara yardımcı olurum...
 
Katılım
21 Eki 2011
Mesajlar
83
Arkadaşlar 2006 F in ideal rolanti ayarı nedir. 1000liklerde 1300d/dk diye okudum, benimki de 1100d/dk idi, 1000e ayarladım. Kalkarken gazı biraz daha açmam gerekiyo şu an, sizlerde durum nedir?
 
Katılım
29 Tem 2010
Mesajlar
2,203
Arkadaşlar 2006 F in ideal rolanti ayarı nedir. 1000liklerde 1300d/dk diye okudum, benimki de 1100d/dk idi, 1000e ayarladım. Kalkarken gazı biraz daha açmam gerekiyo şu an, sizlerde durum nedir?

1200 rpm ile 1400 rpm arası olmalıdır,çok düşük devir konjektöre ve motora zarar verebilir.
 
Katılım
9 Ocak 2013
Mesajlar
325
Herkese Hayırlı Ramazanlar bir süredir yoktum.Kazasız belasız sürüşler dilerim.

Adana dan selamlar...
 
Katılım
1 Nis 2012
Mesajlar
1,417
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Haklısın aslında, yine de bu fiyata bile birkaç bin indirmeye çalışan dolu arayan var. Ağustos bitmeden bir sonraki motora geçmeyi istediğim için uygun tuttum.

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:14 ----------

cbr 600fa 2013 5100 km de kaporamı bırakmış durumdayım sizce iyimidir
MT-09'u bekliyorum yazıyor, vaz mı geçtin :)? Ben de sonraki motor olarak düşünüyorum, aradığım tarz tam çıplaktı, bizimkilerin gazıyla tam grenaj sport touring aldım ama yeter :).
 
Katılım
26 Mar 2006
Mesajlar
3,349
yine ağzına kadar doldurup yeni sahibini arıyoruz :)

kazalı ama temiz değil ÇİZİKSİZ ve dolu 600 fa...

niye?

848 aşkına :joker:


http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-honda-600-fa-12.2012-cikisli-4000tl-aksesuarli-ciziksiz-172457153/detay/

19 veririm. :queen:

Abi, modifiye geçmişin vardı sanırım ? (s2000 filan) 207 rc veya le mans düşünüyorum. Yazılım-turbo büyütme-blow off vs vs hafif forget için danışşammı sana bilgin var ise, :)
 
Katılım
1 Nis 2012
Mesajlar
1,417
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Benden gördün hemen sat :p.

Neyse hayırlı satışlar ikimize de.
 
Son düzenleme:
Katılım
23 Haz 2011
Mesajlar
2,782
Benden gördün hemen sat :p.

Neyse hayırlı satışlar ikimize de.

irşey dikkatimi çekti sadece, meraktan soruyorum 12.2012 çıkışlı motor niye haziran 2014'te muayeneye girdi? 3 sene muaf sonuçta, benim 2015 mesela.

senden gordum degıl de fıyat referans alırken senın makıneyı gordum dıyelım. mivv dgun dan tanıdım :)

muayene ısını sordum cunku alperkaya da senın dedıgın gıbı 1 sene sonra gozukuyordu. tuv de tescıl eden fırmaya baglı dedıler.



19 veririm. :queen:

Abi, modifiye geçmişin vardı sanırım ? (s2000 filan) 207 rc veya le mans düşünüyorum. Yazılım-turbo büyütme-blow off vs vs hafif forget için danışşammı sana bilgin var ise, :)

aynen 10 tane de araba degıstırdım neredeyse hepsi tek kapı - spor :)

sen al EGETURBO (arda) sahibi kardesım olur. tanıstırırım her turlu yardımcı olurum hacı :cat:

egeturbo
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst