Honda Honda Cbr600F Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
14 Ağu 2008
Mesajlar
5,134
@ static ;

Grenajlar tam oturdu mu acaba? ayrıca sadece sağ grenaj alabiliyor muyuz?

güzel soru bende düşünebilirim böyle birşey :cat:
ama burada benzin deposu yok o kötü aslında :pale:

bende benim motora grenaj seti sordum kırmızı mavi beyaz bakalım varmı ?
birde radyatörü değiştirmem gerek çok yamulmuş uçları

@SilentScream ;

Kardeşim Hışırtı gibi bir ses ise; exantrik gergisinden geliyor :) :bounce: 160 TL'ye yenisi ile değiştirebiliyorsun :)

hışırtı şeklinde geliyorsa eksantirik zincirindende olabilir.
sana şole solim
eğer 5500 devirde gazı kestiğinde ses tıkırtılı bir ses ise eğer egsantirik gergisidir fakat gazı açarken bile zırıltılı bir ses geliyorsa o zaman zincirdir.
 
Son düzenleme:
Katılım
8 Haz 2010
Mesajlar
245
ya 2 sorum olcak...
1. 2006 model 600f için güzel devir kadranı arıyorum nerden bulabilirim?
2. motora ne zaman su koymam gerektiğini nerden anlarım? bi de nerden nasıl koyarım bilen var mı? internetten kitapçığını indirip baktım ama siyah beyaz pek bişey belli olmuyo.

şimdiden teşekkürler

---------- Mesaj ekleme zamanı: 10:44 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 10:37 ----------

arkadaşlar benim motor 4-5 bin devir civarlarında enteresan bir ses çıkartıyor, bugün balaklavayı giymeden kaskı takınca sesi daha rahat duyabildim. 6 bin devirin üstünde veya 4 bin devirin altında motorun sesi pürüzsüz ama bu 2 bin devir aralığında nedense sanki motor ıkınıyor gibi çalışıyor. Nedeni bilen veya başına gelen varmıdır, yoksa normalmidir bu anlayamadım... bir iki resimde benden.

Benzer devir aralığında benim motordan da ses geliyor ancak ıkınmadan ziyade böyle pervaneye rüzgar çarpınca hışırtı çıkar ya onun gibi bi ses geliyo... egzantrik gergisi buna nasıl sebep olur ki?

ön tekerin arkasında kalan grenaj açığında normalde ufak bir panel var, gelen rüzgarı motor bloğuna aktarmaya yarıyo yanılmıyosam... o panel bende yok, o yüzden çıkıyor olabilir diye düşünüyorum ama belirli bir devir aralığında olması sadece canımı sıkıyor.
 
Katılım
14 Ağu 2008
Mesajlar
5,134
işte dünden kareler (=

fotoğraflar trafiğe kapalı alanda çekilmiştir kimse için örnek teşkil etmemektedir.

228648_208659502508343_100000928834754_580023_3248358_n.jpg


225272_208659529175007_100000928834754_580025_1758954_n.jpg


230641_208659552508338_100000928834754_580026_1386930_n.jpg


248867_208660689174891_100000928834754_580028_437557_n.jpg


225958_208661049174855_100000928834754_580030_7143353_n.jpg


230215_208659512508342_100000928834754_580024_5172017_n.jpg


trafiğe açık alanda denememeniz tavsiye edilir...
 
Katılım
5 Nis 2007
Mesajlar
1,440
güzel soru bende düşünebilirim böyle birşey :cat:
ama burada benzin deposu yok o kötü aslında :pale:

bende benim motora grenaj seti sordum kırmızı mavi beyaz bakalım varmı ?
birde radyatörü değiştirmem gerek çok yamulmuş uçları



hışırtı şeklinde geliyorsa eksantirik zincirindende olabilir.
sana şole solim
eğer 5500 devirde gazı kestiğinde ses tıkırtılı bir ses ise eğer egsantirik gergisidir fakat gazı açarken bile zırıltılı bir ses geliyorsa o zaman zincirdir.

gazı açmam veya kapatmam farketmiyor, 4-6 bin devir aralığında bu ses hep var, arkadaşın dediği gibi pervaneye bir şeyin çarpıp ses çıkarması gibi. yarın ustaya gösterecem bakalım ne diyecek...
 
Katılım
14 Ağu 2008
Mesajlar
5,134
gazı açmam veya kapatmam farketmiyor, 4-6 bin devir aralığında bu ses hep var, arkadaşın dediği gibi pervaneye bir şeyin çarpıp ses çıkarması gibi. yarın ustaya gösterecem bakalım ne diyecek...

tıkırtılı bir ses ise dediğim gibi gergiden dolayıdır. doğanında dediği gibi 150 tl gibi bir fiyatı var :)
 
Katılım
8 Haz 2010
Mesajlar
245
gazı açmam veya kapatmam farketmiyor, 4-6 bin devir aralığında bu ses hep var, arkadaşın dediği gibi pervaneye bir şeyin çarpıp ses çıkarması gibi. yarın ustaya gösterecem bakalım ne diyecek...

Sana zahmet sorun çözülürse çözümü buraya da yazabilir misin... Garip bi şekilde motor dururken gazı verdiğimde çıkmıyo ama motor hareket halindeyken 5000 devir sonrası hışırtı başlıyo
 
Katılım
14 Ağu 2008
Mesajlar
5,134
20bin'de .. 2006 model

muhtemelen gergiden olabilir daha yeni yeni bozulmaya başlamışsa inceden ses yapar daha sonra tıkırtı haline dönüşür giderek
ama zincirdense makinayı zorladıkça ses artar giderek ( şahsen tecrübedir )

birde gergi özellikle 4000-5500 arasında ses verir çoğunlukla zincir sesini 2binden itibaren duyabilirsin iyi dinlersen daha yüksek devirde sesi duyamıyorsun egsoz sesinden zaten...
 
Katılım
28 Ocak 2011
Mesajlar
64
Benim motordan 5-7 bin devir arasında gelen ses vardı 1 hafta once degistirdim alt gergi dedikleri parca cıkan parca bende onun resmını cekıp siteye koyarım herkez nedir gormus olur simdi ses gelmiyor ama tabı garantısı yok honda servısınde degıstırıldı 150 tl cıvarıydı unuttum sımdı

---------- Mesaj ekleme zamanı: 16:12 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 16:08 ----------

arkadaşlar benim motor 4-5 bin devir civarlarında enteresan bir ses çıkartıyor, bugün balaklavayı giymeden kaskı takınca sesi daha rahat duyabildim. 6 bin devirin üstünde veya 4 bin devirin altında motorun sesi pürüzsüz ama bu 2 bin devir aralığında nedense sanki motor ıkınıyor gibi çalışıyor. Nedeni bilen veya başına gelen varmıdır, yoksa normalmidir bu anlayamadım... bir iki resimde benden.

IMG_0263.JPG


IMG_0264.JPG

Seda ben ilkan buarada naber dıyıp soruna cevap verım :) senin o motordan gelen ses alt gergı sesı olabılır ben degıstırdım 1 hafta once kesın ne oldugunu anlamak lazım bırde 2 bınde devırdekı ıkınma bendede var gaz yemıyo gibi oluyor sonradan toparlıyor buyuk ıhtımal devırı yuksek makıne oldugundan 2 vıteste o devırde bır zorlanma oluyor sonra acılıyor 1 vıteste yok ama kesınlıkle 2. vıteste o devırde oluyor sadece bır sutaya sormustum o bu sekılde soylemıstı devırı seven makıne oldugu ıcın yapar demıstı.
 
Katılım
14 Ağu 2008
Mesajlar
5,134
Benim motordan 5-7 bin devir arasında gelen ses vardı 1 hafta once degistirdim alt gergi dedikleri parca cıkan parca bende onun resmını cekıp siteye koyarım herkez nedir gormus olur simdi ses gelmiyor ama tabı garantısı yok honda servısınde degıstırıldı 150 tl cıvarıydı unuttum sımdı

---------- Mesaj ekleme zamanı: 16:12 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 16:08 ----------



Seda ben ilkan buarada naber dıyıp soruna cevap verım :) senin o motordan gelen ses alt gergı sesı olabılır ben degıstırdım 1 hafta once kesın ne oldugunu anlamak lazım bırde 2 bınde devırdekı ıkınma bendede var gaz yemıyo gibi oluyor sonradan toparlıyor buyuk ıhtımal devırı yuksek makıne oldugundan 2 vıteste o devırde bır zorlanma oluyor sonra acılıyor 1 vıteste yok ama kesınlıkle 2. vıteste o devırde oluyor sadece bır sutaya sormustum o bu sekılde soylemıstı devırı seven makıne oldugu ıcın yapar demıstı.

ilkancım ali esengülde değiltirmemişmiydin sen gergiyi yetkili servis değilmi zaten orası ? faturası var ise elinde 1 yıllık garanti kapsamındadır değiştirdiğin parça :cat: ama xx gergisi takmışlarsa bilemem...

birde bizim makinaları çok düşük devirlerde kullanmak iyi değil şahsen 3bin altında elimden geldiğince inmemeye çalışıyorum tork ve güç eğrileri buralarda bir kırılma yaşıyor çünkü farkındaysan 6bine yakın devirlerde yine yapar az birşey hızlanma olarak 6binden sonra açılır gücü 10 binden sonra bi daha bi açılır :)
 
Katılım
12 Eki 2006
Mesajlar
11,471
Yağlarım geldi canlarım :) değişme vaaktidir artık :) filtrem de vardı zaten 3 tane :mrgreen:



turkoilmarket.com sitesinden aldım; kargo dahil 105 TL ...

ya 2 sorum olcak...
1. 2006 model 600f için güzel devir kadranı arıyorum nerden bulabilirim?
2. motora ne zaman su koymam gerektiğini nerden anlarım? bi de nerden nasıl koyarım bilen var mı? internetten kitapçığını indirip baktım ama siyah beyaz pek bişey belli olmuyo.

şimdiden teşekkürler



Benzer devir aralığında benim motordan da ses geliyor ancak ıkınmadan ziyade böyle pervaneye rüzgar çarpınca hışırtı çıkar ya onun gibi bi ses geliyo... egzantrik gergisi buna nasıl sebep olur ki?

ön tekerin arkasında kalan grenaj açığında normalde ufak bir panel var, gelen rüzgarı motor bloğuna aktarmaya yarıyo yanılmıyosam... o panel bende yok, o yüzden çıkıyor olabilir diye düşünüyorum ama belirli bir devir aralığında olması sadece canımı sıkıyor.

Bizim Motorlara su koyulmuyor diye biliyorum ben; antifiriz koyuLuyor. Koyma yeri ise; oturduğun kısmın sağ alt bölümünde; su haznesi seklinde zaten :) beyaz bir hazne :)
Fotoğrafta ; yeşil daire içine aldığım bölüm...

 
Son düzenleme:
Katılım
5 Nis 2007
Mesajlar
1,440
Benim motordan 5-7 bin devir arasında gelen ses vardı 1 hafta once degistirdim alt gergi dedikleri parca cıkan parca bende onun resmını cekıp siteye koyarım herkez nedir gormus olur simdi ses gelmiyor ama tabı garantısı yok honda servısınde degıstırıldı 150 tl cıvarıydı unuttum sımdı

---------- Mesaj ekleme zamanı: 16:12 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 16:08 ----------



Seda ben ilkan buarada naber dıyıp soruna cevap verım :) senin o motordan gelen ses alt gergı sesı olabılır ben degıstırdım 1 hafta once kesın ne oldugunu anlamak lazım bırde 2 bınde devırdekı ıkınma bendede var gaz yemıyo gibi oluyor sonradan toparlıyor buyuk ıhtımal devırı yuksek makıne oldugundan 2 vıteste o devırde bır zorlanma oluyor sonra acılıyor 1 vıteste yok ama kesınlıkle 2. vıteste o devırde oluyor sadece bır sutaya sormustum o bu sekılde soylemıstı devırı seven makıne oldugu ıcın yapar demıstı.

Seda değilim ismim Burak :) Seda dan motoru Şubat ayında aldım, kendisinde şu an R6S var. Bende gergiden şühheleniyorum bakalım yarın ustaya gidersem ortaya çıkar, bi yerlere 150 TL sıkışmış yapacak bi şey yok tabii :)
 
Katılım
28 Ocak 2011
Mesajlar
64
Seda değilim ismim Burak :) Seda dan motoru Şubat ayında aldım, kendisinde şu an R6S var. Bende gergiden şühheleniyorum bakalım yarın ustaya gidersem ortaya çıkar, bi yerlere 150 TL sıkışmış yapacak bi şey yok tabii :)
:)kusurabakma hayırlı olsun bu arada kazasız belasız kullanırsın ınsallah buyuk ıhtımal o cıkıcaktır ama bende merak ettım ogrendıgınde bızımlede paylasırsan sevırnırım.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:34 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:20 ----------

evet arkadaslar meshur 5-7 bın devır arasında ses yapan ve hepımızı uyuz eden sesın sahıbı alt gergı degıstırdıgımde ustunden cıkan gergı bu umarım resım gozukur.
http://imageshack.us/photo/my-images/163/gergi.jpg/
 
Katılım
14 Ağu 2008
Mesajlar
5,134
:)kusurabakma hayırlı olsun bu arada kazasız belasız kullanırsın ınsallah buyuk ıhtımal o cıkıcaktır ama bende merak ettım ogrendıgınde bızımlede paylasırsan sevırnırım.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:34 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:20 ----------

evet arkadaslar meshur 5-7 bın devır arasında ses yapan ve hepımızı uyuz eden sesın sahıbı alt gergı degıstırdıgımde ustunden cıkan gergı bu umarım resım gozukur.
http://imageshack.us/photo/my-images/163/gergi.jpg/

ilkanım gergi bi tane var bizim motorda :p
paletler altlı üstlü var
sonracıma fotoğrafında açılmadı :silent:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst