Honda Honda CBR 250R Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
13 Nis 2012
Mesajlar
534
Ben bedavacıyım bu konularda yeni is yerimde yağ sökücü solvent var zinciri onunla temizliyorum bi de. iş yerinde beyaz gress var onunla yağladım sonuç çok iyi iki hafta oldu zincir hala yeni yağlanmış gibi :)
 
Katılım
1 Ara 2012
Mesajlar
263
ferdinand ; bisiklette nasıl iyice yavaşladığımızda sağa sola döndürerek denge sağlamaya çalışırız motorda da aynı mantık dengeni sağlamak için (gidonu fazla sıkıpta) istem dışı sen yapıyor olabilirsin kendi yaptığının farkına varamayabilirsin yola konsantre olduğundan.yoksa jantla kaldırıma sürtmeyle vs htta motoru düşürsen bile gidon yamulur jant kolay kolay yamulmaz ayrıca okuduğun doğrudur oturuş poziyonun çok önemli gidonu tutarken dirseklerini hiç kırmadan dik tutup bütün ağırlığını motora veriyorsan bundan kaynaklanabilir çünkü denge sağlamak için vücudundla motoru yönlendirirken kollarınla gidona hareket alanı bırakmaman dha sonra senin refleks olarak gidonu kafa sallatmana neden olabilir.
2. soruna gelirsek çizgiler seni aldatmasın arabadaki gibi stabil değil. sürekli eğim motorla viraj alırken yatırma vs her türlü şeyden etkileniyor o yüzden pek hassas değil.ama ben şunu gözlemledim en fazla yolu 1. dişe düştükten lamba yanıp sönünceye kadarki sürede yapıyor net km veremicem ama yanılmıyorsam 50-70 km arası yapılıyor diye ölçmüştüm.
Ümit_150_zc ; hararet çizgisi 250 cc motor olduğu için bizimkisi normal koşullarda geçmez zten.eğer geçtiğini görürsen soğutma sisteminde arıza olabilir veya büyük ihtimal soğutma sıvısı azalmıştır.3. dişi geçmemesi için radyatörün arkasında fan var ve yeterli oluyor fazla ısınmalarda ve daha fazla yükselmesini engelliyor.600 cc lerde ise çıkan ısı çok büyük olduğundan sıkışık trafikte fan bile açılsa fayda etmiyor ve hararet yapıyor.

Bu arada muratliona dokunmayın beyler o arada gelip şebeklik yapıp eğlendiriyor bizi ben iyiyim böle =)
 
Katılım
19 Haz 2013
Mesajlar
95
gaz yağı ile temizledm bende muhteşem oldu ilk günkü gibi castrol zincir yağı ile de yağladıktan sonra ilk günkü gibi tertemiz duruyor.
 
Katılım
21 Tem 2007
Mesajlar
1,648
Bu saate kadar görmedim yazanı ama CBR250R kullanıcısı vefat etmiş bugün.. Sanırım tanıdık değildi ama genede kötü haber http://www.hurriyet.com.tr/gundem/24665654.asp

Daha kötüsü yorumlar...


1. motor cbr 250r degıl sanırım 1000rr yanılıyorda olabılırım ama oyle görünüyor
2.elbette ölenin ardından sadece allah rahmet eylesin demek düşer...
ama caddede slalom ve teker yaparak hem kendisinin hem çevresinin can güvenliğini tehlikeye atan insanada illa laf yazan bırılerı cıkar..
geçen uygulama durulmaz kacılır lafına adam savunma yapmış altımda 78 beygır makına var silahın etkılı menzılı 50 mt polis cıkarıp nışan alana kadar ben kaç mt fark atarım yazmış (hani kör kurşunya öylesine nişan almadan sıktı ve kaçana denk geldi o zaman ne olur polis süçlanı ) şimdi olmasını asla istemem ama o arkadaşın burda kaza yada benzeri haberini duyan birisi ne yazar vah vah yazık oldumu der ???
bu yazıya konu arkadaşada allah rahmet eylesın ailesine sabır versin demek düşer sadece
 
Katılım
2 Ağu 2012
Mesajlar
641
yarın hava yağmursuz olursa öğlen 3 gibi bostancı sahilden tuzlaya köfte yemeğe gitcem, tek başımayım kafasına uyan olursa yarın çıkmadan evvel foruma bakarım zaten beraber gidebiliriz...
 
Katılım
23 Nis 2011
Mesajlar
2,214
Gazyağı, O-Ringler ve zincir için, diğer temizleyici tüm kimyasal spraylerden daha zararsız :) Daha da zararsızı, kokusuz gaz yağı falan gibi bir sürü saçma sapan takma isimle bulunabilen "Kerosene" :)

Biraz daha hafifletilmişi, oynanmışıdır gaz yağının, sonuç olarak özü aynı :)

Bir video vardı denk gelirsem paylaşırım, her sıvıyı doldurup günlerce, aylarca belli sıcaklık ve soğuklarda falan test ediyorlardı

1. Kerosene, 2. Gaz Yağı sonra içeriği çok uzak olmayan WD-40 sanırım sonra diğer temizleyiciler falan gibi gidiyordu işte liste :)

Zaten yeni motosikletlerin kullanım kılavuzlarında genellikle yazar "Zincirinizi Kerosene ile temizleyiniz ve uygun zincir yağı ile yağlayınız" gibisinden bir uyarı :)

Yani gaz yağı alarak çok doğru bişey yapmışsın, orta sertlikte uzun kullı bir fırça ile emip, zincirin üzerinde gezdirerek akıt, biraz bekle...

aynı işlemi birdaha yaparken göreceksin zaten, hiç uğraşmadan kir, pas hepsi akacak, sonra bir sigara molasında gaz yağı uçacak, geriye kalan sadece yağlamak :)

Ferdi, bu gaz yağı da bulunmaz hint kumaşı-ara ki bulasın....:queen:BAUHAUS bahçe ^^ reyonunda 0,5 lt pet şişede 11 tl fiyatı var ( renk-renk gaz lambası yağı/ sıvı parafin)...
O-ringli, X-ringli yada ring--------------siz zinicirlerin en çok hoşlandığı temizliyici( tüm mot. zincirlerin FAVORİ manitası)....:queen::queen::queen:
 
Katılım
12 Haz 2012
Mesajlar
2,938
Ferdi, bu gaz yağı da bulunmaz hint kumaşı-ara ki bulasın....:queen:BAUHAUS bahçe ^^ reyonunda 0,5 lt pet şişede 11 tl fiyatı var ( renk-renk gaz lambası yağı/ sıvı parafin)...
O-ringli, X-ringli yada ring--------------siz zinicirlerin en çok hoşlandığı temizliyici( tüm mot. zincirlerin FAVORİ manitası)....:queen::queen::queen:

Karaköy (Petrokim' di sanırım dükkanın adı:silent:) ve Tuzlada var parafin, gaz lambası yağı, kerosen... ...neyse işte ondan :mrgreen:

bauhaus %50 kadar pahalıymış, normalde litresi 10 lira gibi bişeydi bir yıl önce, hadi bugün 15 olsun hertürlü spraylerden ucuz ve çok daha etkili bencede, harbi zincirle aralarında var bi aşna fişne :mrgreen:

Zaten ya bu yol izlenmeli yada RüzgarSA' nın yaptığı gibi elde ne varsa çözüm üretmek.

En sevmediğimde şöyle düşünenlerin mantığı : " zincir zaten 100 lira, 3 kutu yağ alacağıma yılda bir zinciri değiştiririm, hem uğraşmamış olurum", sanki o zincir can taşımıyomuş gibi :mrgreen:

Zaten iş uğraşmayı sevenlerin işi, verdiğim paranın yarısını uğraşırken aldığım keyffe sayıyorum :cherry: pis iş olarak düşünen arkadaşlarımda geçerken sık sık bi motosikletçiye uğrayıp temizletip yağlatıyorlar, ona da saygı dorukta...

ama yürür aksamın en kritik parçasına maliyet veya eziyet gözüyle bakanları pek aklım almıyor :mrgreen:

ferdinand ; Dengeni sağlamak için (gidonu fazla sıkıp) istem dışı bisikletteki gibi sen yapıyor olabilirsin, farkına varamayabilirsin yola konsantre olduğundan.

Yakıt göstergesi de seni aldatmasın arabadaki gibi stabil değil. Eğim, viraj alırken yatırma vs her türlü şeyden etkileniyor o yüzden pek hassas değil. En fazla yolu 1. dişe düştükten lamba yanıp sönünceye kadarki sürede yapıyor (yaklaşık 50-70 km)

Yok abi nasıl desem, otoparktaki cilalı zeminde, motor çalışmazken elimle dümdüz itiyorum mesela, gözle farkediliyor gidon :) Bir kameramız olamadı ki aylardır, nefes tüketmeden derdimi anlatabileyim :mrgreen:

Zaten yapması sorun değil, düzeltilebilirmi, nasıl düzeltilir ve en önemlisi 10km geçince nasıl ortadan kayboluyor :silent: yani anlamak istediğim şeyi didik didik edip anlayamıyorum ya beni deli eden bu :mrgreen:

İlerde büyüyüp bişeye sebebiyet vermiyecekse hiç sorun değil aslında şu an için :)

Bilgiler için çok saol, tek çizgi kaldığında yedek mantığıyla bakıyordum mesela, lamba yanıp söndüğünü falan bilmiyorsum bu çok iyi oldu :cat:
 
Katılım
20 Şub 2013
Mesajlar
390
yarın hava yağmursuz olursa öğlen 3 gibi bostancı sahilden tuzlaya köfte yemeğe gitcem, tek başımayım kafasına uyan olursa yarın çıkmadan evvel foruma bakarım zaten beraber gidebiliriz...

Tuzlaya tek başına köfteye gitmek mi???? Fanteziye girer, o yol yalnız çekilmez :D gitmeden haber ver de ben de geleyim bari, dönüşte de kaskımı da yenilerim.
 
Katılım
5 Eyl 2011
Mesajlar
71
2012 model cbrmda 5400kmde zinciri temizledim gaz yağı ile az önce bazı yerlerde küçük pas gibi şeyler olmuş bi türlü çıkartamadım sizce pas olması normal mi benden mi kaynaklanıyor eğer benden kaynaklanıyorsa şu anki halini muhafaza etmek için nelere dikkat etmeliyim ?

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:54 ----------

ANKARA da gaz yağı dün aldım macit petrol çiftlik kavaşağını geçince sincan tarafına giderken emniyete gelmeden önceki petrol ofisinde satılıyor
 
Katılım
13 Şub 2011
Mesajlar
5,987
yağışlı havada motosiklet kullanıyorsan ve o yağış anında zincirin yağsız denk geldiyse ve son olarak yağmur ıslaklığı motorun üstünde kuruduysa pas yapar..
çok büyütülecek bişey değil.. Ayrıca zinciriniz ne marka..
 
Katılım
3 Ara 2012
Mesajlar
2,176
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
ön camı siyah yaptırdım 100 tl ye orjinalin camın aynı ebatlarında nasıl durmuş? kankalar


Uploaded with ImageShack.us

buda camı(şın)n orjinal hali


Uploaded with ImageShack.us
 
Katılım
5 Eyl 2011
Mesajlar
71
yağışlı havada motosiklet kullanıyorsan ve o yağış anında zincirin yağsız denk geldiyse ve son olarak yağmur ıslaklığı motorun üstünde kuruduysa pas yapar..
çok büyütülecek bişey değil.. Ayrıca zinciriniz ne marka..

brandamı örtmediğim gün fena yağmura yakalanmıştı o zaman oldu büyük ihtimal bi önceki yağladığım zaman o pas lekeler yoktu. markası did sanırım böyle bi marka var mı bilmiyorum fotodan baktım şimdi yakınlaşınca öyle bi yazı gördüm. 2012 orjinal cbr250r zinciri herkesde aynıdır sanırım bilen biri yardımcı olursa sevinirim :)
 
Katılım
19 Haz 2013
Mesajlar
95
zinciri 1000 km gaz yağı ile temizleyip yine zincir yağı ile temizlemeli
500km de sadece yağlama yapmalısın
ankara geliyorsan ostimde helvacıoğlu-castrol bayisi var ordan zincir yağı aldım 23tl ye şimdi ne kadar olmuştur bilmiyorum ben alalı 3 ay oldu
gayet güzel geçen hafta gaz yağı - fırça ile temizleyip yağladım yağ hala beyaz kıvamda ben yağı çok başarılı buldum
 
Katılım
2 Haz 2013
Mesajlar
202
motoru 2 kez yan yatırmışlığım var, bunun sonucunda fren manetinin ucu kırıldı. Maneti ve grenajları serviste değiştirsem teknik servis bunu raporuna bunları yazarmı? Yani örnek veriyorum 2 yıl sonra satarken bunlar karşıma çıkacaksa, servisten sadece satın alıp kendim taktırmak daha mantıklı (alıcak kişi kazalı sanmasın)

Ayrıca motorum 4200 km'de servisi aradım biran önce 4000 bakımına gelin dedi, 4000 bakımı diye bişey varmıki? :sunny:
 
Katılım
5 Eyl 2011
Mesajlar
71
zinciri 1000 km gaz yağı ile temizleyip yine zincir yağı ile temizlemeli
500km de sadece yağlama yapmalısın
ankara geliyorsan ostimde helvacıoğlu-castrol bayisi var ordan zincir yağı aldım 23tl ye şimdi ne kadar olmuştur bilmiyorum ben alalı 3 ay oldu
gayet güzel geçen hafta gaz yağı - fırça ile temizleyip yağladım yağ hala beyaz kıvamda ben yağı çok başarılı buldum

ben camsil kutusuna koyuyorum gaz yağını orada fıs fıs yapıyorum sonra fırça ile sürtüyorum. yağ olarak da motul almıştım 40tlye onu kullanıyorum. zincir pislendiyse temizlemek lazım bence kmsi önemli değil pis durmasın hiçbir zaman yağını da her hafta kontrol edip ona göre yağlamak daha sağlıklı
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst