Honda Honda CBR 250R Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
19 Eyl 2012
Mesajlar
1,247
Benimde aradılar geçen gün, aynı şekilde henüz, 1000 km oldu önceki bakımdan bu yana. Ben garantiyi bozmayı düşünüyorum. Parçaları servisten alıp kendim yapicam sanırım. Servisteki ustalara güvenmiyorum çünkü. Bunla ilgili daha önce ağzım yandı. Tek sıkıntı satarken garantili motorun daha çabuk satılması sanırım. Sanki bi sorun olduğunda kullanıcı hatası deyip işin içinden çıkmıyorlar.

Kardeş ben sıfır 2012 CBR250R aldım zamanında. Yani 2012-2013-2014 senelerinde bu motosiklet ile iyi kötü anılarım oldu. GARANTİ; dediğimiz olay yetkili servislerin belirli dönemlerde para kazanmak amacıyla sisteme koymuş olduğu bir uygulama ki olması gereken de bu. Zaten servis motosikletden çok servisten para kazanmayı amaçlamıştır, bir. İkincisi eğer elinizden geliyorsa zincir bakımı, yağ değişimi filtrelerin değişimi rutin balata kontrolleri hidrolik fren yağı antifiriz radyatör suları v.s işlemleri hiçbirşey bilmeyen bir insan kitapçığını biraz okuyup halledebilir.Ben motosikletimin bütün bakımlarını kendim yaptım, yapıyorum da. Dediğiniz gibi serviste ki vatandaş da bir insan nasıl işine geliyorsa öyle yaklaşıyor motosiklete. Sonra servisten çıkınca motosiklette beklemediğin istemediğin bir durumla karşılaştığında defalarca servise gidip "usta bu böyle değildi önceden yada servisten sonra şurasından ses gelemeye başladı" dediğin an gerilmeye başladığın andır. Motora binesinde gelmez.

Servise giderdim, ne zaman? Yedek parça için. Kuyrukda ki plastik çatladı sipariş verdim. Grenaj değişimi için sipariş verdim. Motor olduğu yerde devrildi gidon kolu sipariş verdim. Lastik değişimi yaptırdım, Gidon denge topuzlarını yeniledim sipariş verdim, eksoz muhafazası çizildi sipariş verdim v.s v.s. Servise bu tür şeyler için gitmekte fayda var. Ama motor blok veya aktarma organları, diğer aksamların kontrolünü sende yapabilirsin.
 
Katılım
5 Şub 2011
Mesajlar
113
iyi günler arkadaşlar cbr ve crf rally arasında kaldım uzun yolda artçılı üzer mi beni cbr çok kararsız kaldım yardımlarınızı bekliyorum
 
Katılım
19 May 2017
Mesajlar
21
Cbr artcili kullanacaksan arka seleye bi operasyon yapacaksin. Sisme yastik, jel sele yada dosemeciye gidip yaptiracaksin. Birde arka canta sart, artcinin arkada daha guvenli olmasi icin. Crf rally kullanmadim ama onun selesi daha rahatsiz bildigim kadariyla.

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:01 ----------

Kardeş ben sıfır 2012 CBR250R aldım zamanında. Yani 2012-2013-2014 senelerinde bu motosiklet ile iyi kötü anılarım oldu. GARANTİ; dediğimiz olay yetkili servislerin belirli dönemlerde para kazanmak amacıyla sisteme koymuş olduğu bir uygulama ki olması gereken de bu. Zaten servis motosikletden çok servisten para kazanmayı amaçlamıştır, bir. İkincisi eğer elinizden geliyorsa zincir bakımı, yağ değişimi filtrelerin değişimi rutin balata kontrolleri hidrolik fren yağı antifiriz radyatör suları v.s işlemleri hiçbirşey bilmeyen bir insan kitapçığını biraz okuyup halledebilir.Ben motosikletimin bütün bakımlarını kendim yaptım, yapıyorum da. Dediğiniz gibi serviste ki vatandaş da bir insan nasıl işine geliyorsa öyle yaklaşıyor motosiklete. Sonra servisten çıkınca motosiklette beklemediğin istemediğin bir durumla karşılaştığında defalarca servise gidip "usta bu böyle değildi önceden yada servisten sonra şurasından ses gelemeye başladı" dediğin an gerilmeye başladığın andır. Motora binesinde gelmez.

Servise giderdim, ne zaman? Yedek parça için. Kuyrukda ki plastik çatladı sipariş verdim. Grenaj değişimi için sipariş verdim. Motor olduğu yerde devrildi gidon kolu sipariş verdim. Lastik değişimi yaptırdım, Gidon denge topuzlarını yeniledim sipariş verdim, eksoz muhafazası çizildi sipariş verdim v.s v.s. Servise bu tür şeyler için gitmekte fayda var. Ama motor blok veya aktarma organları, diğer aksamların kontrolünü sende yapabilirsin.

Cevap icin saolasin. Bende senin gibi dusunuyorum.
 
Katılım
19 Eyl 2012
Mesajlar
1,247
iyi günler arkadaşlar cbr ve crf rally arasında kaldım uzun yolda artçılı üzer mi beni cbr çok kararsız kaldım yardımlarınızı bekliyorum

Kardeş biz iki cbr250 ile artçılı Denizli > Nazilli > Denizli yaptık. Artçıların yorumu tamamen olumsuz. Bel ve boyun ağrısı, ayaklarda uyuşmalar gibi problemlerin olduğunu saptadık. Sürücü içinde sırtına almış olduğun bir yük. Manevralarda zayıflamalar... v.b CRF Rally'de uzun yol için ideal bir motosiklet değil açıkcası. Kısa mesafelerde hafif enduro/onroad/offroad. Mesela bi 70 80 km kadar... 100 km ve üstü için sıkıntı yaşayablirsin.

Marka takıntın yoksa Mondial RX3i veya 500 600 cc segmentine bakman gerekecek.
 
Katılım
2 Kas 2015
Mesajlar
434
Satmayı düşünüyorum benimkini yurtdışı eğitim sebebiyle... Ama motor mersinde yatıyor öyle, Hazirandan önce göremezsiniz. Haziranda da motoru tekirdağ a götürecem ve bursa üstünden götürecem, görmek iserseniz konuşuruz. İlk sahibi de almanyaya gitti o yüzden sattı bana, benim de kısmetse italya olacak...

Hocam o dönemi bekleyemem
 
Katılım
5 Tem 2015
Mesajlar
3,027
Hocam o dönemi bekleyemem

problem değil hocam. Motorun yanına gitmediğim için henüz ilan koyamadım. Motoru da her alan biryerlere gidiyor, alırsanız sizi de bi isveç norveç e gönderir 2 sene kullanamadan :D

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:25 ----------

gaz vermiyor devir düşerken 3000-3500 devirde bi gaz verip öyle düşüyor

hocam o zaman beyinde olay... Bu ecm sıfırlama işi işe yarıyor arada bir yaptırırım serviste...
 
Katılım
8 Eki 2016
Mesajlar
236
Arkadaşlar merhaba,
2017 cbr 250 alınır mı ? herhangi bir kronik problemi var mı ?
2017 1-5 bin km arası olan motorların fiyat ortalaması nedir kazıklanmayalım :)
 
Katılım
5 Şub 2011
Mesajlar
113
Kardeş biz iki cbr250 ile artçılı Denizli > Nazilli > Denizli yaptık. Artçıların yorumu tamamen olumsuz. Bel ve boyun ağrısı, ayaklarda uyuşmalar gibi problemlerin olduğunu saptadık. Sürücü içinde sırtına almış olduğun bir yük. Manevralarda zayıflamalar... v.b CRF Rally'de uzun yol için ideal bir motosiklet değil açıkcası. Kısa mesafelerde hafif enduro/onroad/offroad. Mesela bi 70 80 km kadar... 100 km ve üstü için sıkıntı yaşayablirsin.

Marka takıntın yoksa Mondial RX3i veya 500 600 cc segmentine bakman gerekecek.

yani benim tarzım kullanıma gelmez diyorsunuz cbr çanta takıp ve koltuğa müdahele etsek bi rahatlık sağlayabilirmiyim acaba yüksek cc düşünmüyorum malum bu yakıt fiyatları ile çiftsilindir dahi düşünemiyor insan
 
Katılım
22 Ağu 2013
Mesajlar
1,073
Arkadaşlar merhaba,
2017 cbr 250 alınır mı ? herhangi bir kronik problemi var mı ?
2017 1-5 bin km arası olan motorların fiyat ortalaması nedir kazıklanmayalım :)

Fiyat olarak bir şey söyleyemem. Kazasına göre, çiziğine göre her şeyine değişebilir. Ben Cbr serisinin hiç bir kronik problemi yok. Cbr 125 2014'te sıfır aldım 2016 da ise Cbr250 aldım sıfır. Hiç bir problem yaşamadım Allah'a şükür
 
Katılım
16 Mar 2016
Mesajlar
7
Arkadaşlar şu yağ konusunda sayfaları okuyorum okuyorum net kafamda bir şey oluşmadı yeni cbr250 aldım yağ değişimi geldiğinde ne koyucağımla ilgili birisi 10w 40 övüyor birisi 10w30, 10w50 koyanda var castrol’ü öven motul’u öven ıpone’yi öven..?
 
Katılım
5 Tem 2015
Mesajlar
3,027
Arkadaşlar şu yağ konusunda sayfaları okuyorum okuyorum net kafamda bir şey oluşmadı yeni cbr250 aldım yağ değişimi geldiğinde ne koyucağımla ilgili birisi 10w 40 övüyor birisi 10w30, 10w50 koyanda var castrol’ü öven motul’u öven ıpone’yi öven..?

Hocam, kitapçıkta yazanı koyun...

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:51 ----------

yani benim tarzım kullanıma gelmez diyorsunuz cbr çanta takıp ve koltuğa müdahele etsek bi rahatlık sağlayabilirmiyim acaba yüksek cc düşünmüyorum malum bu yakıt fiyatları ile çiftsilindir dahi düşünemiyor insan

tek kişi olarak hiç sıkıntı yaşamadım. Hiç artçı almadım arkama ama cbr artçı alınacak motor değil. Arkaya çanta bağlayarak rahatlıkla gidiliyor ben çok gittim...
 
Katılım
10 May 2018
Mesajlar
9
problem değil hocam. Motorun yanına gitmediğim için henüz ilan koyamadım. Motoru da her alan biryerlere gidiyor, alırsanız sizi de bi isveç norveç e gönderir 2 sene kullanamadan :D

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:25 ----------



hocam o zaman beyinde olay... Bu ecm sıfırlama işi işe yarıyor arada bir yaptırırım serviste...

teşekkürler hocam
 
Katılım
19 Eyl 2012
Mesajlar
1,247
yani benim tarzım kullanıma gelmez diyorsunuz cbr çanta takıp ve koltuğa müdahele etsek bi rahatlık sağlayabilirmiyim acaba yüksek cc düşünmüyorum malum bu yakıt fiyatları ile çiftsilindir dahi düşünemiyor insan

Yanlara çanta alabilirsin ama tek yolculuk yapacaksan. Mevzu çantada değil, artçı ve senin o anki pozisyonun. Arka koltuğa nasıl müdahale edeceksin. Altına yumuşak bir şey koyayım desen yolcu biraz daha yükselecek sırtına daha fazla ağırlık verecek. Ha şu olabilir. Arkaya topcase alırsan biraz biraz sport touring e çevirebilirsin artçıda sırtını yaslar, bu seferde motosikletin yüksek hızlarda savrulması daha fazla sürtünmeye maruz kalması hızını düşürecek + yakıt tüketimin artacak. Yani senin oturduğun sele alçak yolcu selesi yüksek. Problem tamamen bu. :)

Senin tarzın yüksek direksiyon alçak sele. Yüksek sele alçak direksiyon Super Sport bir kavram içeriyor.

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:21 ----------

Arkadaşlar şu yağ konusunda sayfaları okuyorum okuyorum net kafamda bir şey oluşmadı yeni cbr250 aldım yağ değişimi geldiğinde ne koyucağımla ilgili birisi 10w 40 övüyor birisi 10w30, 10w50 koyanda var castrol’ü öven motul’u öven ıpone’yi öven..?

Kardeş yağların hepsi farklı, hepsi birbirinden iddalı. CBR ın kitapçığında değer 10/30 ama sen 10/40 koyabilirsin 10/50 ye gerek yok. Yağların hepsi kaliteli. Ben hep Castrol kullandım mesela. İphone, Motul, Repsol, Eneos v.b
 
Katılım
28 Tem 2015
Mesajlar
18
cbr 250 motosikletimin aküsü bitti. yenisi almam gerekiyor. internetten beklemek istemediğimden anadolu yakasında satın alabileceğim bir yer önerebilir misiniz? honda servisinde 500 tl fiyat verdiler.
 
Katılım
12 Ağu 2014
Mesajlar
878
cbr 250 motosikletimin aküsü bitti. yenisi almam gerekiyor. internetten beklemek istemediğimden anadolu yakasında satın alabileceğim bir yer önerebilir misiniz? honda servisinde 500 tl fiyat verdiler.

direk şuraya git diyemem ama hasanpaşada illaki bulunur.

denimoto var bir de, istersen bir ara.
 
Katılım
5 Şub 2011
Mesajlar
113
Yanlara çanta alabilirsin ama tek yolculuk yapacaksan. Mevzu çantada değil, artçı ve senin o anki pozisyonun. Arka koltuğa nasıl müdahale edeceksin. Altına yumuşak bir şey koyayım desen yolcu biraz daha yükselecek sırtına daha fazla ağırlık verecek. Ha şu olabilir. Arkaya topcase alırsan biraz biraz sport touring e çevirebilirsin artçıda sırtını yaslar, bu seferde motosikletin yüksek hızlarda savrulması daha fazla sürtünmeye maruz kalması hızını düşürecek + yakıt tüketimin artacak. Yani senin oturduğun sele alçak yolcu selesi yüksek. Problem tamamen bu. :)

Senin tarzın yüksek direksiyon alçak sele. Yüksek sele alçak direksiyon Super Sport bir kavram içeriyor.

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:21 ----------



Kardeş yağların hepsi farklı, hepsi birbirinden iddalı. CBR ın kitapçığında değer 10/30 ama sen 10/40 koyabilirsin 10/50 ye gerek yok. Yağların hepsi kaliteli. Ben hep Castrol kullandım mesela. İphone, Motul, Repsol, Eneos v.b

artçı selesine jel uygulatıp topcase ile binmeyi düşünüyorum aslında ben cbrda çok rahat ettim tek kişi olarak yakıt gidiş rahatlık olarak 500 km’lik yolda mutlu etti beni tek düşüncem artçıyla uzun yolada çıkmak istemem
 
Katılım
30 Ağu 2014
Mesajlar
5,467
Arkadaşlar merhaba,
2017 cbr 250 alınır mı ? herhangi bir kronik problemi var mı ?
2017 1-5 bin km arası olan motorların fiyat ortalaması nedir kazıklanmayalım :)

o soba borusu gibi egzoz sapsarı oluyor ve eski rengine döndürmek çok zor diye biliyorum.
kronik bi sorun olarak bunu diyebilirim :)
 
Katılım
19 Eyl 2012
Mesajlar
1,247
o soba borusu gibi egzoz sapsarı oluyor ve eski rengine döndürmek çok zor diye biliyorum.
kronik bi sorun olarak bunu diyebilirim :)

Evet bu konuda 2014 ve sonrası üretimlerde neden böyle bir eksoz kullanıldı halen anlamış değilim. Muadillerinde bile teflon koruma veya eksoz aksesuarı var iken honda dan böyle bir eksiklik...
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst