2pac
Benim demek istediğim de o çizgiler ile yol tutuşun çok farklı şeyler olduğu... Yarışlardaki kalın lastiği söylüyorsan ise o da motorun ağırlı , ağırlık merkezi , denge vs. ile orantılı ölçülüp yapılmış şeyler... Nasıl bir bisiklete 130luk lastik takamıyorsan bi SS'a da 130'luk lastik takamazsın... Eğer ince lastik kaysaydı yarış bisikletlerindeki 2 parmağım kalınlığındaki lastikler ile viraj dönülemezdi.
Bu arada ön freni dibine kadar sıktım demedim sınırına kadar dedim , bu sınır da lastiği kilitlemek ile kilitlememek arasındaki sınır. Yani bir milim daha sıksam lastik kilitlenecek demek. Ön freni ani bir olayda hep bu şekilde sıkarım , arkayı kilitlerim. Çünkü önü kilitlemek motoru yatırmaktır.
Bu arada yaptığım kazada yer kupkuruydu. Tabi Shrieker 'in dediği de bir derecede doğru , çok farklı motorlar. Ama kaymamın nedeni bu değildi.
Ön lastik konusuna gelince , bunlar da motorun ağırlığı , dengesi , ağırlık merkezi ile orantılıdır... Herşeyi biraz abartarak düşünürsek , Cbr125'e öne bisiklet lastiği taktığımızda kontrol edilebilir , veya frenlediğinizde lastik motorun ağırlığını absorbe edebilir , fakat bir de 600'e taktığınızı düşünün.
Frenlemede ön lastiğe binen yük çok fazladır ve motorun bu yükü kaldırması gerekir... Lastiğin kalın olmasındaki en önemli nedenlerden biri de bu. Ayrıca kontrol kolaylığı vs için de ölçülüp biçilen , motorun dengesine göre yapılan birşey bu...
Velakin demek istediğim , kalın lastik motorun kaymaması için değil , dengesi , durabilmesi vs... için mühendisler tarafından ölçülüp biçilip yapılan birşeydir.