Arkadaşlar Çanakkale yolculuğumuz Cumartesi sabah 07:00 sularında başlamış olup, Pazar akşamı 23:30 sularında bitmiştir. Benim 1000RR yerine eşimin 125R'ı ile yapmış olduğumuz 900 km mesafe yaptığımız yolculuk boyunca sizlere motor hakkındaki edindiğim düşüncelerimi ve yorumlarımı kısaca yapacağım...
Beraber gittiğimiz arkadaşın altında Suzuki Bandit 600 var. Yolculuk boyunca rampalar hariç, 125R kesinlikle Bandit'in arkasında kalmadı. Bu arada motor üzerinde tek kişi değildim, arkada eşim ve sırtımızda da yaklaşık 15 kg ağırlığında bir çanta vardı. Yani toplam kilomuz ben 70 kg, eşim 50 kg, çanta 15 kg, toplam 135 kg. Resimlerden de görebilirsiniz. Bu arada gerçekten çok ilginç, aleti 600cc sanan birçok kişiye rastladık. 125cc olduğunu söylediğimizde suratlarındaki şaşkınlık ifadesini görmeliydiniz. Motoru zorlayabildiğim kadar zorladım ancak motor bana mısın demedi. Motor 6.viteste bu yükte rahatlıkla 120-130 km/h sürat yapabiliyor. Rampada biraz performans düşse de problem değil. Rampalarda 80-90 km/h olan hızımız, dönüşte motor açıldığından 100-110 km/h sürate ulaşabildi. Özellikle giderken motorun bir sakatlık çıkartabileceğini düşünsem de, dönüşte bu düşüncem kafamdan silinmişti. Dönüşü biraz uzatıp Uzunköprü üzerinden otobana girdik ve yolumuz neredeyse 100-150 km uzamıştı. Otobana neredeyse tam depo benzin ile girdik ama İstanbul'a 50 km kala benzin göstergesi kırmızı çizgiyi gösteriyordu. 6.viteste 70-80 km/h sürate düşüp bir süre o şekilde gittik. İbre kırmızının da altına düşmüştü. Ha kaldık ha kalacaz derken ileride Shell benzincisinin ışıkları gözüktü. İçimden bir Ohhh çektim ama benzinliğe vardığımda deponun içerisinde 1 litreye yakın benzin vardı. Böylece rahatlıkla kırmızı çizginin altına inebileceğimizi de öğrendik. 125R yolculuk boyunca hiç yüzümüzü kara çıkartmadı. Bugün de motoru 1000 km bakımına götüreceğim.
Bu yazıyı bu aleti olumsuz eleştirenlere -özellikle Kaptan44 nickli arkadaşımıza- itaf ediyorum. Bu aleti scooter ile hele Çin malı scooterler ile kıyaslayan kafa yapısına, bu işi biliyorum diye geçinen ama hiçbir şeyden haberi olmayanlara kulak vermeyin. Onlar kendi kendilerine konuşsun dursunlar. Benim kullanmadığım tarz motor yok, motor hayatımın 16.senes. Şu anda da 1000RR kullanıyorum. Kaptan44 ve onun tavırını sergileyen arkadaşlar, gelin size 125R nasıl performans sergiliyor göstereyim. Ya siz kullanmayı bilmiyorsunuz, ya da korktunuz basamıyorsunuz. CBR125R kullanıcıları, kullandığınız motor mükemmel bir motor. Değerini bilin!