Honda Honda CBR 125R Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
28 Ağu 2010
Mesajlar
1,148
arkadaşlar 2004 - 2006 arası cbr 125 lerin motor ömrü ne kadardır yani düzgün kullanıldığında bakımları düzenli yapıldığında

---------- Post added at 22:23 ---------- Previous post was at 22:19 ----------

46 binde bir cbr 125 in km si çokmu fazla yoksa ortamı
 
Katılım
24 Ara 2011
Mesajlar
8,969
Arkadaşlar öncelikle hepinize merhaba.Nihayetinde bende bir 2.el cbr almaya karar verdim.Sormak istediğim konu ise bu motorlarda km olarak hangi aralıkta olmasını tavsiye edersiniz.Çünki aynı modelde olup normal olarakçok farklı km yapan makinalar var.Yani bu makinaların ömrü ne kadardır.İlk defa vitesli bir motor almayı düşündüğüm için 2.el alırken özellikle nelere dikkat etmem gerekir.En azından acemiliğim geçene kadar.Şimdiden cevap verecek arkadaşlara teşekkür ederim.
Cbr dan anlayan, bilen üstatlar. Arkadaşımız bişeyler sormuş. Cvp yazan pek olmamış gibi. Küstürmeyelim arkadaşımızı. Bir, iki cvp yazıverin. Teşekürler.
 
Katılım
27 May 2011
Mesajlar
887
Arkadaşlar öncelikle hepinize merhaba.Nihayetinde bende bir 2.el cbr almaya karar verdim.Sormak istediğim konu ise bu motorlarda km olarak hangi aralıkta olmasını tavsiye edersiniz.Çünki aynı modelde olup normal olarakçok farklı km yapan makinalar var.Yani bu makinaların ömrü ne kadardır.İlk defa vitesli bir motor almayı düşündüğüm için 2.el alırken özellikle nelere dikkat etmem gerekir.En azından acemiliğim geçene kadar.Şimdiden cevap verecek arkadaşlara teşekkür ederim.

Dostum kararın güzel. 2. el temiz bir CBR seni üzmeyecektir.

Ortalama bir CBR herhangi bir tamir ( rektefiye krank değişimi vs vs) düzgün kullanılmışsa 80.000 90.000 km istemez. Eğer ki düzgün kullanılmış periyodik bakımlarına gitmişse o sırada bir rektefiye yapılır, piston ve segman değişir. 200 tl gibi bir mevla harcarsınız. bir 80.000 90.000 daha sorunsuz binersiniz.

Mutlaka ama mutlaka ama mutlaka ! servis bakımlı motor alın.

Alacağınız motor boyasız olsun(kazalı). Üzerinde orjinal aynaları orjinal sinyalleri orjinal stickerları olsun.

Almadan önce servise götürün iyice kontrol ettirin. Motorun bütün grenajlarını söktürün gerekirse. bu 30 dk süren bir işlemdir. Şaseyi kontrol ettirin. Grenajların altına bakın tamir çatlak vs vs varmı diye.

Genelde gençler hor kullanır motoru. 30 yaş üstü insanlardan almaya özen gösterin.

Mümkün ise eğer 30.000 km yi geçmemiş bir CBR bulmaya çalışın şahsi tavsiyem.

Lastik zincir dişli bitmişmi. Debriyaj balatası bitik mi. Direksiyon sağa sola çekiyormu. Kontrol ettirin. Bunlar masraftır.

Bu yazdıklarım bütün ikinci el alacak arkadaşlara yardımcı olucaktır umarım.

Sorunuz olursa cevaplamaktan mutlu olurum. :rendeer:
 
Katılım
16 Şub 2008
Mesajlar
0
Merhabalar.

CBR125 imde balon ampul var şuanda.

yani 2 balon ampul var. ben tek devre tek ampul bir xenon alacağım. kısalarda sadece tek xenon yanıcak, uzunu açınca sarı ampul de yanıcak. bu şekilde selektör falan yapabileceğim.


Ama bir sorum var. Bu balon ampullere en yakın duy hangisidir ? H4 H7 H3 H11 ?? Hangisini alırsam direk takılabilir ? H4 olmuyordu geçen hafta denedim. Lütfen yardımcı olun.

Kardeşim pek yardımcı olamıcam ama yeni kasa var bende tek ampul uzun kısa ,far camından içeri bakınca H4 yazıyor ama denedim olmadı demişşin. Eski cbr'ın farını kurcalayan değiştiren arkadaşlar 2-3 senedir topiğe ugramıyorlar belki sattılar belki motor değiştirdiler..

Anlayan varsa cevap gelir ama yukarıda yazdığım sebepten ayrı konu açsan buraya uğramayan bi arkadaş görüp cevap yazabilir
 
Katılım
5 Şub 2011
Mesajlar
4,031
Bugün bakıma götürdüm.Yağı değişti zincir yağlandı.32 Tl tuttu.15/50 castrol power racing yağ koydular.Geçen sene 10/40 koymuşlardı.Bundan önce de hep 10/40 koyulmuştu.

---------- Post added at 15:12 ---------- Previous post was at 15:00 ----------

Bugün bakıma götürdüm.Yağı değişti zincir yağlandı.32 Tl tuttu.15/50 castrol power racing yağ koydular.Geçen sene 10/40 koymuşlardı.Bundan önce de hep 10/40 koyulmuştu.

Pardon, 10/50 koymuşlar
 
Katılım
27 May 2011
Mesajlar
887
Bugün bakıma götürdüm.Yağı değişti zincir yağlandı.32 Tl tuttu.15/50 castrol power racing yağ koydular.Geçen sene 10/40 koymuşlardı.Bundan önce de hep 10/40 koyulmuştu.

---------- Post added at 15:12 ---------- Previous post was at 15:00 ----------



Pardon, 10/50 koymuşlar

Bikaç gündür test ediyorsunuz yağı sanırım.

Durum nedir, vites geçişleri nasıl. Uzama hararet vs vs?
 
Katılım
5 Şub 2011
Mesajlar
4,031
Bikaç gündür test ediyorsunuz yağı sanırım.

Durum nedir, vites geçişleri nasıl. Uzama hararet vs vs?

Gaz tepkimesi daha iyi gibi geldi bana.Vites geçişleri aynı bi değişiklik yok.Ama 10/50 kalın mı olur acaba diye düşünüyorum.Tam sentetikmiş bu yağ.10/40 kısmı sentetikti.Ama dediğim gibi bundan önce en son 1500 km kullandım 10/40 yağı memnundum.Şimdi 10/50 tam sentetiği bi denedim düzde uzadım daha iyi gaz yedi sanki.Bana öyle geliyoda olabilir.Ama 130 km de kaldığım yolda 137 ye kadar çıkabildim.
 
Katılım
27 May 2011
Mesajlar
887
Normaldir. O yağ yarı sentetikten baya üstün. Daha hızlı akselerasyon yaşayacağınızı tahmin etmiştim. :) Bende bi deneyeyim bakalım.
 
Katılım
8 May 2012
Mesajlar
147
Selamlarr... yakın zamanda ben de aranıza katılmak istiyorum, böyle aktif bir topic olması çok iyi olmuş...
Daha önce araba merakımı dizginleyemeyerek bir benzin canavarı almıştım, arabam sayesinde güzelde dostluklar kurdum araamı sattım dostluklar baki kaldı :) umarım burada da böyle candan ortamlar içersinde bulnabilirim..
Dediğim gibi arabamı yeni sattım benzin cimrisi cbr 125 e taktım kafayı...
Yeni kasa 2007 model temiz birşey varsa eğer bana ulaşmanız beni sonsuz mutlu edecektir... Motordan hiç anlamıyorum bu da büyük sorun benim için yardımlarınızı bekliyorum..
Saygılar...
Numaramı yazmak istemedim pm atar ya da bu topic ten yazarsanız takip ederim...
 
Katılım
8 May 2012
Mesajlar
147
Anlamadığımı söylemiştim :D
2007 den sonrakiler daha bir değişik geliyor bana fotoğraflarda ondan dedim yaa
repsol yazanlar itici geliyor ne yalan söyleyeyim.
 
Katılım
5 Şub 2011
Mesajlar
4,031
Anlamadığımı söylemiştim :D
2007 den sonrakiler daha bir değişik geliyor bana fotoğraflarda ondan dedim yaa
repsol yazanlar itici geliyor ne yalan söyleyeyim.

2005ten 2009'a kadar aynı kasa,renkler değişik.2010 modelinde farlar değişik.2011 ve 2012 tamamen farklı kasa
 
Katılım
8 May 2012
Mesajlar
147
Öğrenmeye başladık :)
Eyvallah hocam ben heralde lastiklerini geniş takmış olana denk geldim ondan farklı gözüktü gözüme demekki 2007 model mecburiyeti yok...

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:23 ----------

Bu ilan hakkında bana ne dersiniz bana çok yakın olması benim için büyük avantaj :) :)

http://www.sahibinden.com/ilan/vasi...rinda-honda-cbr125-motorsiklet-58574955/detay
 
Katılım
5 Şub 2011
Mesajlar
4,031
Öğrenmeye başladık :)
Eyvallah hocam ben heralde lastiklerini geniş takmış olana denk geldim ondan farklı gözüktü gözüme demekki 2007 model mecburiyeti yok...

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:23 ----------

Bu ilan hakkında bana ne dersiniz bana çok yakın olması benim için büyük avantaj :) :)

http://www.sahibinden.com/ilan/vasi...rinda-honda-cbr125-motorsiklet-58574955/detay

2010 alırsın o fiyata
 
Katılım
5 Kas 2011
Mesajlar
919
arkadaslar dusuk hizda 40 gibi 6.vitese gecemiyorm acaba bir sorn u var motor 80 km de daha birde arada 4 e gecmiyor 2.kez deneyince geciyor zamanla duzelir mi?
 
Katılım
27 May 2011
Mesajlar
887
Sıfır motorlarına da bindim arkadaşlarımın. Kendi CBR'ım da var.

Hiç vites sorunu görmedim. Hemen servise göster derim Vites kutunda bir arıza olabilir.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst